SavageX 4.6 BigBlock (midagi viga ei te mida teha) Aidake!

Autod mis kihutavad kruusal, liival ja muda sees
Post Reply
User avatar
ENGINE110
Posts: 6
Joined: Tue Nov 13, 2007 23:06

SavageX 4.6 BigBlock (midagi viga ei te mida teha) Aidake!

Post by ENGINE110 »

mul on SavageX 4.6 BigBlock , ärge küsige miks ma ei küsi seda HPI foorumist.
Aga kas keegi teab miks auto edasi liigub kui ma Gaasi ei anna?
Kas käik jääb sisse või midagi?
Mul on uus auto ja mul ei ole varem ühtegi autot olnud.

Kõik abi on oodatud.
I dont feel so good!
User avatar
Ropskar
Posts: 177
Joined: Thu Oct 19, 2006 22:04

Post by Ropskar »

Sul pole tühikäik reguleeritud. Servo tõmbab mootori luugid mingi kauguseni lahti ning mootor kogub pöördeid, mistõttu hakkkab ta ka liikuma. Mul endal autot ei ole, aga kahel vennal LST2'ed. Ühe korra olen seda seadistanud, aga nüüd pole ammu teinud ja ei oska öelda kuidas see käis.
User avatar
tola555
Posts: 348
Joined: Thu Mar 15, 2007 13:24

Post by tola555 »

arvan, et seal on selline sidur, mis aktiveerub pööretega. Nagu mootorsael. Pöörded väiksed, siis ei vea ringi. Kui pöörded tõusevad, siis hakkab siduri läbilibisemine vähenema ja jõud läheb üle ratastele/ketile/võllile jne.
Et siis pane tühikäigu pöördedid väiksemaks.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Tõenäoliselt on katki siduriklotside vedru. Mootori otsas asub flywheel (alumiiniumist selline hooratast) kus küljes on 3 siduripatja koos 3 vedruga. Kui mootori pöörded suurenevad, siis sidurid lendavad tsentrifugaaljõu tõttu laiali ja seovad end sidurikellaga ja nii hakkabki mootor ülekannet ringi ajama. Kui nüüd üks vedru sealt katki on või mõni siduriklotsi ära sulanud, siis ei tööta see mehhanism nii nagu vaja ja vedu võib koguaeg taga olla.

Teine põhjus võib olla see, et mootori tühikäigu pöörded on lihtsalt liiga kõrged ja sidur seob koguaeg. Keera tühikäiku väiksemaks. Karburaatori küljes on tühikäigu kruvi, keera seda vastupäeva (idle speed screw).

Ahjaa, see sidur võib olla muidugi erineva ülesehitusega, kuid taolistel on kõige levinum ikkagi 3 siduriklotsi ja vedruga lahendus.

Ära siis unusta, et offroad autod vajavad meeletult hooldust ja kui oled ilma teda hooldamata näiteks liitri kütust läbi sõitnud, siis paras aeg juba hakata taolisi kohti uurima ja hooldama...
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
ENGINE110
Posts: 6
Joined: Tue Nov 13, 2007 23:06

Post by ENGINE110 »

mul tõusevad pöörded koha peal lakke ja auto undab jubedalt aga kiirust eriti palju ei olegi.
Kui ma tühikäiku väiksemaks natukene liiga palju keeran siis auto sureb välja ja ei käivitu enam mingi kragiseb ja kui ma masina tööle tahan panna siis ma pean gaasi andma aga kui ta tava asentisse tagasi läheb siis ta sureb välja aga ta ikkagi tõstab pöördeid mitte sellest et gaasi annan, kohe on kuulda et pöörded tõusevad.
See on uus masin ja tavaliselt ei tohiks sellist jama kohe olla.
Aa ja ma ei ole sellega veel kuskil sõitnudgi.

Kohe esimesel korral kui tööle panin hakkasid rattad liikuma, esimese paagi töötas korralikult äga järgmine kord hakkas undama kui teist paaki põletama hakkasin.
Aaa vist oli see jama ka et algul ei läinud masin tööle ja keerasin min...
vist oli tühi käik mida suuremaks keerasin ja läks esimese korraga tööle.

ma arvan et siduri klotsid või midagi sellist on praagid või juba läbi omadega tõesti ei tea.
I dont feel so good!
User avatar
zebra1188
Posts: 76
Joined: Mon Nov 06, 2006 20:26
Location: Keila

Post by zebra1188 »

Issand!!!.. See pärast TULEB kõigepealt lugeda KASUTUSJUHENDIT!! ... Kui tegu oli tutika mootoriga, siis tuleb sellele teha kõigepealt sisse sõit (Brake in)... soovitavalt 2 paaki vähemalt kohapeal (rattad maast lahti) jöriseda kuni paak tühi, siis oodata, kui mootor jahtub maha välistemperatuurini ja siis uuesti sama asi.
Peale 2 paaki jälle oodata, kuni temp on normis. Seejärel võib minna mingile platsile väikseid ringe tegema.. gaasi üle poole mitte anda.. ja nii kaa sõita 2 paaki vahepealse puhkusega.
Alles peale sellist tsüklit hakka kruvisid keerama kuhugi suunda.

Kui antud juhul (kohe kruvisid keerama asudes) mootor sul kuidagi kahjustatud, ei kehti ka enam garantii.
milleks muidu olid algselt masinal kleepsud, et "read manual bla bla" ...
See ei ole mingi mänguasi.
User avatar
ENGINE110
Posts: 6
Joined: Tue Nov 13, 2007 23:06

Post by ENGINE110 »

ma lasin töödata sellel ühe paagi lasin maha jahtuda ja siis hakkasin järgmist, ta hakkas heast peast pöördeid tõstma.
Ma lugesin kasutus juhendi läbi ka kui ei tea veel.
ma keerasin tuhikäiku suuremaks kuna auto ei käivitunud, ta ei teineud isegi ühte piiksu mitte.
mu autol olid rattad maast ka lahti ja kui sa ei lugenud kommentaari läbi siis sa ei saa arugi mida ma olen juba teinud ja mis veel imelikku on.
I dont feel so good!
User avatar
zebra1188
Posts: 76
Joined: Mon Nov 06, 2006 20:26
Location: Keila

Post by zebra1188 »

Muidugi ma lugesin läbi.. sellest ma tegingi järelduse, et e iole korralikult loetud "Brake IN" teemat. Kas sul mingi tempgun oli kuskil käepärast? või midagigi millega mootori temperatuuri mõõta, kui ta sul seal karjus käes? ... Kindlasti on käivitamisel abiks eelnevalt mootorit soojendada, selleks hea mitu võimalust : föön, kuumapuhur, auto summuti, kindlasti veel viise. Mootorisse kütus ülesse käivitades lasti ja siis küünlasüüde peale ja uuesti käivitama. Kui siis ka ei lähe käima (olenevalt temperatuurist õues mega vähe keerata "idle" kruvi.
Kuna tehasest tulles on HPI autodel mootoril kruvid hästi "rasvaseks", ehk kütust võimalikult palju peale keeratud, siis võib ka ülemise otsa ja alumise otsa kruvisid keerata minimaalselt. Peaasi, et sa ikka õigeid kruvisid keerad.
Kui töötab.. jälgi ka temperatuuri, et üle 120*C ei lähe.

Segukruvisid keerates tee pisikesi 10-15 Minutilisi "sektori" kaupa keeramisi.
User avatar
ENGINE110
Posts: 6
Joined: Tue Nov 13, 2007 23:06

Post by ENGINE110 »

HPI autodel on video ka kaasas kuidas seda Brake in teha ja muud veel.
Aga ma proovisin autot tööle saada toas kõige pealt aga ei midagi.
Ma keerasin ainult tühikäigu kruvi ja mitte ühtegi teist kruvi, teised olid originaal asendis.
Peale tühikäigu kruvi keeramist läks auto kohe tööle ja selle karbussi vahe on 1mm ja olen selles surm kindel.
Koos ühe tuttavaga keerasime neid kruve iga sugustesse asentisse aga ei midagi muud, pealegi ta teab nendest autodest üsna palju.
Aga ta ei tea miks pöörded niikõrgele tõusevad koha peal seistes.
Sest tal ei ole ühegi autoga sellist mure tekkinud.
Ma mõtlesin et võtan üks päev Anteroga ühendust aga mul ei ole sellist aega olnud.

minu arust on kõige tõe näolisem see et siduri vedru/d on katki,praagid või paigast ära.
Ma ei ole mingi ekspert sellega aga ma ei keeraks enda uut autot ühe päevaga PERSE!
I dont feel so good!
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Tundub, et su mootor on täiesti häälest ära. Keera nõelad (low ja high speed) tehaseasendisse ja sama tee ka tühikäigu kruviga. Ja hakka uuesti käivitama. Sinu kirjelduse järgi on mootor äärmiselt häälest ära ning sidur tõenäoliselt terve, kuna sa pole veel masinaga õieti sõitnudki.

Tegelikult oleks sul vaja kõrvale inimest, kes on varem auto mootori häälestamisega tegelenud. Endal oli ka paras peavalu alguses... kuigi lennukimootoreid olin küll käivitanud ja timminud.

Pühapäevaõhtuti on treeningud Järve tallis kurna külas, info www.hobi.ee - tule kohale.
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
ENGINE110
Posts: 6
Joined: Tue Nov 13, 2007 23:06

Post by ENGINE110 »

ma olen mitu korda proovinud otsast peale aga tulemus on sama.
ma proovi rohkem selle auto kohta uurida.
ise ei julge ka kõik suguseid asju teha pärast on mootor õhtal, siis oleks suur jama.
ega ma seda sinna paika ei kavatse jätta.
pühapäeva õhtul ma küll kuskile ei jõua kuna käin koolis ja esmaspäeviti on jube raske päev et tahaks magada ka.
mu peres ei ole autot nii et ma ei jõuaks järvetalli kergesti, kui takso sõidab sinna siis arve on laes nagu mu auto pöörded, ja see ei oleks kerge lahendus.
heal juhul keegi tuttavatest viiks mind sinna kui aega oleks neil, ega siis midagi teha ei ole.
Antero Haljandi või Mait Murumäe käest saaks abi küsida!
I dont feel so good!
User avatar
zebra1188
Posts: 76
Joined: Mon Nov 06, 2006 20:26
Location: Keila

Post by zebra1188 »

Mis kandi kodanikuga on tegu?
EHk saab ise kuidagi aidata :)
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

ENGINE110 wrote: Aga ta ei tea miks pöörded niikõrgele tõusevad koha peal seistes.
Sorry, kui teemast mõõda, aga mingi sarnase käitumise muster meenub mulle ühe lennukimootoriga seoses - nimelt oli sellel tõbrikul lihtsalt üks kruvi puudu :twisted: Lühikokkuvõtte probleemile võiks võtta kokku sõnaga *lisaõhk*
User avatar
ENGINE110
Posts: 6
Joined: Tue Nov 13, 2007 23:06

Post by ENGINE110 »

ma elan muidu Põhja-Tallinnas.

see lisaõhk võib ka olla, ei oska täpselt öelda kuna võib olla palju erinevaid varjante mis selle pöörete tõusmise põhjustavad.
I dont feel so good!
User avatar
tola555
Posts: 348
Joined: Thu Mar 15, 2007 13:24

Post by tola555 »

ENGINE110 wrote:ma elan muidu Põhja-Tallinnas.

see lisaõhk võib ka olla, ei oska täpselt öelda kuna võib olla palju erinevaid varjante mis selle pöörete tõusmise põhjustavad.
Võta omale abiks isa või keegi asja tundev inimene. Säästad ennast ja teisi.
No_Limit
Posts: 1
Joined: Mon Aug 16, 2010 15:51
Location: Tallinn

Post by No_Limit »

Ostsin endale just uue masina ja oli samalaadne värk.

Mootor töötas külmalt ilusasti, kuid mootori soojenedes hakkas lambist pöördeid tõstma ja täisgaasil laskma.

Proovisin kõike, lõpuks arvasin et on õhuleke karpa vahel, võtsin karpa maha ja töötlesin seda veits ja pistsin tagasi ning ikka sama jama.
Lõpuks mõtlesin et surun õhuvõtu vooliku kinni kui pöörded tõusevad, mille tulemusel mootor hakkas ühtlaselt tööle.

Nimelt oli karpa defektiga ja tühikäik tuli täiesti maha keerata et karpast veel asja saaks.

Lihtsalt minu 2 senti, äkki on abi.
fafa
Post Reply