Kummimootor

Purimudellennukid, kummimootoriga mudellennukid, taimerid ja teised
Post Reply
olerex
Posts: 7
Joined: Sat Sep 30, 2006 23:53

Kummimootor

Post by olerex »

Tere!
Sooviks teada mis asi on kummimootor ja mis põhimõttel ta töötab
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Tööpõhimõte on energia ammutamine pingul kummist, et näiteks mudel-lennuki propeller ringi käiks ja lennuk lendaks. Tavaliselt kummiribale keritakse keerud peale ja siis see keerleb lahti ning ajab ringi propellerit.

Image

on ka kummimootoriga autosid jms. Abiks ka google'i otsingusse "rubber band powered".
Last edited by lauri on Wed Jan 03, 2007 0:47, edited 1 time in total.
Lauri Laidna - www.pistik.com
olerex
Posts: 7
Joined: Sat Sep 30, 2006 23:53

Post by olerex »

Ega need vist kaua õhus ei püsi. Lihtsalt viskad õhku ja vaatad kuidas lendab.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Sisemudelite (lendavad suures saalis) rekordid, olenevalt saali suurusest, on üle paarikümne minuti. Pikimad lennud sees on olnud üle tunni. Tavalised algajate head siselennukid lendavad paar minutit ikka.
Mittejuhitavatega nn. vabalennus on mudeliklass F1B (toimuvad MM-võistlused), kus lennuk läheb kummimootoriga üles ja edasi lendab, nagu plaaner. Põhivõistlusel tuleb teha seitse 3 minutist lendu ja finaalis on iga ljärgnev lend 1 minut pikem võitja selgumiseni. F1B mootor käib harilikult kuni minut.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Kummimootoriga lennuk sobib hästi näiteks lastele või noortele esimeste sammude tegemiseks mudel-lennunduses. Saab "tunde" kätte, kuidas asi käib ja ka lennuki timmimise ja tüüride tööpõhimõtte selgeks - sest kummimootoriga lennuk tuleks ka lennurezhiimi timmida - ringis lendama. Selliseid vabalennu mudeleid on tänapäeval ka elektrimootoriga ja parda-akuga, mis laetakse mõne minutiga maa peal täis ja siis on mootori tööaeg ka paar minutit, lennuaeg veelgi pikem!
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
aero
Posts: 260
Joined: Sun Dec 31, 2006 13:11

Post by aero »

Millest peaks kummimootoriga lennukil tiivad olema?
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Millest peaks kummimootoriga lennukil tiivad olema?
Tiiva ja kogu mudeli ehituse ja materjali valik ei erine oluliselt teistest mudelitest.
Kasuks tuleb enamustele lennumudelitele kergus ja piisav vastupidavus.
Meie peres, Kristiina esimeseks mudeliks oligi kummimootoriga plaaner, mille ta ise kokku liimis ja lennukorda seadis.
Tiivaks kasutati sellel mudelil 1mm balsat, millele oli mönede ribide abil antud profiil, alumine osa tiivast oli lahtine.
Mudel lendas peale trimmimist päris hästi.
User avatar
aero
Posts: 260
Joined: Sun Dec 31, 2006 13:11

Post by aero »

Aga millega võiks need tiivad katta?
ei tea kust nende lennukite mõõtusid või mingeid jooniseid saaks?
ja kas need lennukid tõusevad ka otse maast ratastega õhku :?:
Guest

Post by Guest »

Kõige mõistlikum on mingi lennukikomplekt muretseda. Seal on kõik vajalik koos õpetusega olemas. Esimeseks sobiks hästi mõnim odav lennuk.
Näiteks:
http://shop.pistik.com/index.php?cPath= ... 07b8649660
timmpz
Posts: 36
Joined: Sat Jan 12, 2008 14:26

Post by timmpz »

Kas keegi ültse tegeleb kah kummimootoritega lennukitega ? ise saan lähiajal enda oma valmis
nuudel
Posts: 391
Joined: Sat Apr 02, 2011 14:30
Location: TLL/DUB

Post by nuudel »

Kaevasin vana teema yles. Ja vastan, nyyd olen mina ka kummimootriga. Sai keset dublinit mudelipoodides konnatud ja v2gisi k2isin 2.99 v2lja, et omale linnuke tuppa sebida. :)
Post Reply