Eestis tehtud 1/12 Ki-61 Hien

Õhuvõitlus - Aircombat igal kujul
Post Reply
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Eestis tehtud 1/12 Ki-61 Hien

Post by tikka »

Soetasin endale Ida-Virumaa meistrite toodetud Kawasaki Ki-61 Hien mudeli ja siin teemas võiks jagada muljeid ja kogemusi selle konkreetse lennuki kohta. Minu versioonidest on üks elektrikas ja teine sisepõlekale mõeldud.

Tiivaulatus: ca 980mm (ehk siis kuulub maksimaalselt 2,5cm³ mootori klassi.)
Kerepikkus tooriku esiotsani: 755mm
Elektrika lennukaal 3S 2200mAh akuga peaks tulema ca 700g. Võrdluseks oli mu vahust 800mm Messeri lennukaal sama akuga viimati 547g.

Mõõtmete poolest tundub sobivat rahvusvaheliste reeglitega, aga mul puudub täpne joonis ja seega ei saa pead anda. Tiib tundub olevat mõlemal variandil sama ehitusega (spooniga kaetud penoplast). Komposiitmaterjalist elektrika kere on sisepõleka omast kergem, aga ka nõrgem. Sabaosa kere külgi vajutades paindub tuntavalt läbi. Kere esiosa kabiini alguseni on lisamaterjaliga tugevdatud. Sisepõleka kere on jäigem ja tõenäoliselt ka natuke raskem (tooriku kaal ca 170g), aga ka sellest peaks saama soovi korral korraliku elektrika teha. Stabilisaator on balsalauast lõigatud. Tiivale mingi 2cm juurde pannes saaks teha 3,5cm³ klassi lennuki, kuigi see ei pruugi olla kõige otstarbekam tegevus. Minimaalne lubatud kaal oleks sellisel juhul 1000g.

Ise pole veel lennutanud ja puuduvad ka võistlus- ning kokkupõrgete kogemused selle mudeliga. Kui ma ei eksi, siis sama lennukiga on juba Eestis pikka aega võisteldud. Esmamulje järgi tundub olevat hea lennuk õhuvõitluseks ja niisama lennutamiseks. Kerge kaal peaks sobima ka koopiahuvilistele lisadetailide tegemiseks.

Image
Minu mudelite pilte näeb siit: https://picasaweb.google.com/1048798391 ... CombatKi61
Elektrikale teen kindlasti ka kapoti, kui sobiva spinneri ja propi mõõdu paika saan.


Veel mõningaid pilte ja video võib leida siit teemast: http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=7031
andresures
Posts: 347
Joined: Tue Feb 08, 2011 21:52

Post by andresures »

ну что полетал уже на ki-61 ?
мотор который стоит , его лучше под 4s lipo и винт APS-e 8x5


да простите за русскую речь! лучше на русском чем через корявые переводчики.
Andres-Andrei
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

andresures wrote:да простите за русскую речь! лучше на русском чем через корявые переводчики.
Seni oled selle kohaliku "murrakuga" enam-vähem ikka hakkama saanud.

Elukaaslasel töökaaslane, venelanna teatas resoluutselt, et tema enam vene keeles ei suhtle.
Arvas, et tema on pidanud aastakümneid eestlaste vigast vene keelt taluma,
nüüd oleks aeg neil eestlastel minu vigast eesti keelt taluda. :lol:
Nii, et ürita aga edasi ja küll meie juba "peksame" kui enam välja ei kannata. :)
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

andresures wrote:Noh kas Ki-61te oled juba lennutanud? Küljes olev mootor on parem 4S LiPo ja APC 8x5-E propelleriga.

Andestage vene keelne jutt, aga parem see, kui lohakas tõlkeprogrammi tulemus.
Nii sain mina vähemalt aru, programmi ja sõnaraamatu abiga. :) Ma sain sinuga oma olematu vene keele oskusega kirja teel suheldud, kasutades eespool mainitud vahendeid. Ma arvan, et sa suudaks vähemalt sama hästi eesti keeles teha.

Ei ole veel lennutanud, kui jõuan, teen seda aprilli alguses. Kui väga hästi läheb, saan mudeli esimeseks võistluseks kaasa võtta. Ma panen sinna mootori, mis sobib rohkem 3S aku ja kuuese sammuga propelleriga.
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Tegin täna esmalennu ja ühe järgneva katselennu. Akuks on Zippy 3S1P 3000mAh 20C LiPo, regu HK BlueSeries 40A ja mootor Turnigy L3010B-1300. Lennukaal tuli 821g ja raskuskese asub 40mm tiiva esiservast kere lähedalt mõõdetud.

Jõuallika staatilised mõõtmised värskelt laetud akuga:

Propeller: Aeronaut CAM Carbon 8x6 klappiva propi labad koos 52mm kesktükiga, 50mm spinner.
n: 11490max rpm
I: 27,71A
Umin: 11,51Vm
N: 325,3W

Propeller: Aeronaut CAM Carbon 8x6 klappiva propi labad koos 42mm kesktükiga, 40mm tavaline spinner.
n: 11820max rpm
I: 25,1A
Umin: 11,36Vm
N: 289W

Esimesed lennud tegin 7min pikkused ilma lindita. Kasutasin 42mm kesktükki. Aku pinge pärast lendu oli ca 11,28V ja järgnev laadimine näitas, et võtsin välja ca 2250mAh. Seega peaks piisavalt lindi jaoks varu olema. Manööverdusvõimega ja kaaluga olen rahul, aga lõputult mudel antud seades püstloodis üles ei roni. Mootori panin mõni kraad paremale ja alla vedama ning lennus ei olnud vaja praktiliselt üldse trimmida. Start oli lihtne, lihtsalt väike altkäevise. Kiirusest nagu jääks puudu, aga 8x6 propeller võib natuke väike olla selle lennuki jaoks. Maksimaalne lubatud aku 0.15 klassile (3S 3400mAh) teeks tast parema mudeli, aga ei raatsinud neid muretseda. Sarnaselt moditud FMS messerile ei suutnud ka seda lennukit lendude jooksul järsul manööverdamisel pöörisesse ajada.

Sain ta ARF versioonis, aga tegin päris palju ümberehitusi. Mõningaid asju ei hakanud muutma. Mulle ei meeldi terve tiiva pikkused eleronid, sest need ei ole piisavalt jäigad ja tiiva otsas olevast peaks täiesti piisama. Servod tahan ka kere/tiiva sisse ära peita. Mulle tundub, et elektrikas peaks olema võimalikult sile, et suutlikkus ei kannataks. 40mm tundub natuke liiga eesmine CG asend, aga see on hea, sest sabaosa saaks aku asendit muutmata monrtaaživahuga jäigemaks teha. Tulemus oleks vastupidavam lennuk. Vastavalt reeglitele peab elektrikal saama akut lahti ühendada tööriistu kasutamata, seepärast tõin pistikuga otsad kerest välja külgede peale. Tundus kõige kiirem lahendus võistluste eel. Loodan teha paar lendu ka võistlustel, siis saab võrrelda teiste mudelitega. Kapoti tegin plastikpudelist sarnaselt Bf-109 omaga, aga vormil puuduvad vahetatavad esiosad.
Image
Veel paar pilti:
https://picasaweb.google.com/1048798391 ... ombatKi61#
andresures
Posts: 347
Joined: Tue Feb 08, 2011 21:52

Post by andresures »

http://host-photo.com/?module=show&file_name=333333.jpg
ki-61 - motor Turnigy L3010B-1300kv + esc 40a 8x6
Fw-190 motor turnigy c3530 1700kv+ esc 40a 8x4
bf-109 motor axi 2808/16 1820kv+esc 30a 8x4
Andres-Andrei
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Lennuvägi missugune, hea töö. 8)
andresures
Posts: 347
Joined: Tue Feb 08, 2011 21:52

Post by andresures »

8)
Andres-Andrei
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Katsetasin mudelit võistlustel. Niisketes oludes märjaks läinud lindiga olid 3000mAh akude pinged pärast 7min lennutamist 11,19V ja 11,22V ning sisse laadisin pärast 2542mAh ja 2475mAh. Tundub, et on veel natuke varu suurema laba või kesktüki jaoks. Otselennus läks nitromootoriga mudel eest ära, aga kõrgemalt alla laskudes suutsin ka neid püüda. Andres saavutas suures osas analoogse värviskeemi ja elektroonikaga mudeliga lennates kolmanda koha ehk see peaks olema lootustandev disain.
andresures
Posts: 347
Joined: Tue Feb 08, 2011 21:52

Post by andresures »

ki-61 super model .15 klassa
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=14736
+ APC style propeller 8x6-E
- 7min= 2500mah
lipo 3000mah 3s 20c Ongi kõik!
Andres-Andrei
Post Reply