Algaja I raadiojuhitav lennuk.

Uued ja juba vastuse leidnud küsimused algajatele
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Ma laisk inimene ja liistude kleepimise asemel teibin klaaskiude sisaldava kleepribaga mudelil vajalikud kohad.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Kes Ferrariga sõidab, sellel sobiks paremini söekiuga teip. Image
vana
Posts: 676
Joined: Tue Sep 05, 2006 11:43
Location: Tallinn, Õismäe

Post by vana »

Tegelikult ei hoia teip eriti pehmet materjali löökide eest.
Seda tasub kasutada eelkõige "ruumiliste" konstruktsioonide puhul paindetugevuse tõstmiseks.
Aga kust kohast Sa [J] seda söelinti ostsid???
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Ma pole päris kindel, kas on vaja seda "pehmet materjali" löökide eest kaitsta. Pigem vaätida murdumist ja tükkide välja rebimist.
Kui üks koht piisavalt tugevaks teha, siis hakkab kusagilt mujalt järgi andma. Energia peab ju kuhugi minema.
Ma plen oma mudelite "pehmed" ninad köik teipinud. Nii ei murdu nad enam aga leevendavad matsu küll.
Lisaks muidugi see pingetugevduse osa.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

User avatar
tann200
Posts: 191
Joined: Mon Oct 02, 2006 18:14
Location: Tartu

Post by tann200 »

No, lennutunde on selle aparaadiga kogunenud vast 20 ja selle aja sees vast 5 crashi. Neist 3 on tõsisemate tulemustega. Nagu eelpoolmainitud, oli tugevaim see, mis tiivast ampsu võttis :twisted: ja saba ära murdis. Teine crash oli oma viga, kuna Tartus Kivilinna gümnaasiumi jalkaväljakul sai üritatud välispidi sõlme, mis tavaliselt ka välja tuleb, kuid seekord ei õnnestunud ja lennuk tuli nina ees maasse ja tulemuseks oli katkine saba, kuid see sai suht kiiresti kokku liimitud. Ülejäänud sellised pisemad eksimused, mis on tagajärgedeta lõppenud. Üldiselt olen viimasel ajal tähele pannud jah, et tiiva kinnitus pisut loksub, seega kleepisin kummalegi tiivapoolele neodüümmagnetid ette ja taha otsa, ning tiib pysib nyyd ilusti koos. Samuti kleepisin ka neodüümid kokpiti katte ülemisse otsa ja kere külge, et kate aparaadi tugevamatel maandumistel minema ei lendaks. Viimasel ajal on pisut lollitada saanud ja touch and gosid tehtud, kuid nende tagajärg pole muud kui pisut mustust lennuki kõhul. Üldiselt üritan maanduda nii, et lõpus püüan lennuki kinni lihtsalt.
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Huvitav lahendus :D Tiib kinni magnetiga :D
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Neodüümid luukide kinnituseks on meeldiv lahendus ja selle peaks küll üle võtma! Neid on müügil igas mõõdus ja kallid kah ei ole.
Maandumiseks tuleb maha panna "sulgpadi" ja hakta varakult sinna rihtima. Hiljem plaanerivõistlustel on siis maandumise eest 100 punkti harjumus, mitte üliharv loteriivõit.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Easy glideri Kyosho versioon.

Image

St.bandit jah,panin mööda.
Last edited by Ervin2 on Wed Feb 21, 2007 12:13, edited 1 time in total.
User avatar
Submarin
Posts: 826
Joined: Sun Aug 27, 2006 17:49
Location: Tln

Post by Submarin »

meenutab väga Banditi...see oli easyst küll väga kaugel
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Easy Star on küll suurepärane lennuk. Tellisin ta mõned nädalad tagasi ja siiani lennutunde kogunenud ca 5. Seespidiste ja välispidiste surmasõlmede, selililennu, pööriste jms sooritamine pole mingi probleem ka lennukit ümberehitamata ( ainult propeller on mul kokkuklappiv). Täisgaasiga lennates peab aku vastu ca 10 minutit, säästurežiimil ca 20min. Pikim lend tõusvates õhuvooludes pärast mootori väljalülitamist oli mul ca 10 minutit. Minu mudeli lennukaal on 667 grammi.
Kasutan kahte seitsme purgiga NiMH akut, aga mingil põhjusel ei õnnestu neid 1500mAh-ni laadida. Mõlemad võtavad sisse ligikaudu 1380mAh. Alati kasutan ka tühjakslaadimist.
Image
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Mu Easy Star`i akupakkide plastikust kile on hakanud lõhenema. Samas on sellealune aku metallist väliskest terve. Mõlemad akud on teinud läbi 19 tsüklit. Mootoriks on Permax 400/6v ja kasutan graupneri klappivat 14x10 proppi. Mootor tarbib voolu natuke üle 7A (testriga mõõdetud, seega ei pruugi olla päris täpne).
Kas see võib olla tingitud liigsest soojuse eraldumisest? Kujutab kõealune probleem mingit suurt ohtu (ei taha, et aku väliskest keset lendu lühisesse läheks)?
User avatar
ak
Posts: 552
Joined: Fri Jul 20, 2007 17:16
Location: Tallinn
Contact:

Post by ak »

Hei,

käesolev teema, mis on kleepsuna üleval algajate lennukivaliku teemas, on juba 3a vana ja ei ole vast eriti abiks enam algajatele. Teeks uue ja parema?

AndrusK
Kiku
Posts: 173
Joined: Tue Jan 26, 2010 22:55
Location: Tallinn, Mustamäe

Post by Kiku »

Mina ikka soovitaks seda sama EasyGlider'it. Pole aga aru saanud, mis vahe on EasyGlider Electric'ul ja Pro'l
egerto
Posts: 2
Joined: Sat May 07, 2011 14:37

Algaja I lennuk

Post by egerto »

User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

Põhimõtteliselt sobib kindlasti.
Tema võike lennukaal on nii eeliseks kui miinuseks.
Eeliseks on väike mass kohtumisel maaga.
Miinuseks aga väga tundlik vähegi tuulisemale ilmale.

Harjadega mootor on kahjuks juba eelmine põlvkond.
Samuti NiMh akud.
Minu 7.2V / 650MAh aku kaalus 100gr

Tellisin HK-st asemele Zippy 3S1P 11,1V / 1300MAh 15C aku -102gr
Harjadega mootor (7,2V) koos propsiga ja reguga kaalus samuti 100gr
Asemele sai tellitud uus props ja harjadeta mootor.
Kogu vana komplekt kaalus 200gr ja suutis lennukit täispööretel vaevu õhus hoida. uus komplekt tuli 205gr ja lennuk lendab suurepäraselt poole gaasiga.
See siis võrdluseks minu ca 600gr / 104cm tiivaga algaja lennukist.

Miinusteks võiks veel lugeda eleronide puudumist kuna kaasapandava vastuvõtjaga ei saa Sa neid ka ise sinna lisada.
Tekib kohe vajadus osta ka uus saatjaga kokkusobiv vastuvõtja.

Sellisest lennukist kasvad Sa tõenäoliselt ca 20 lennutuskorraga välja.
Ja siis jääb valida kas soetada täiesti uus komplekt või kui lennuk veel elus. Teed tuuningu ja jätad ta siis auto pakiruumi, et midagi on alati kaasas kuhu sa ka ilusa ilmaga ei satuks. :wink:

See on küll oluliselt kallim kuid tundub siiski perspektiivikam.
http://www.rc-est.ee/catalog/product_in ... bc8c8da872

Ja kindlasti tasuks kaaluda kasutatud komplekti soetamisele.
Ära põe välimuse pärast, oluline on lennuomadused ja odav hind algajale.
Et peale esimesi lennutamisi rahamaitse suus poleks :wink:
egerto
Posts: 2
Joined: Sat May 07, 2011 14:37

l

Post by egerto »

Okei, aitäh abi eest. Eks niipalju raha ikka leiab kuskilt :D
Ansa
Posts: 5
Joined: Tue Mar 13, 2012 15:51
Location: Tampere, FIN

Post by Ansa »

Kas oskate soovitada algajale mõnda komplekti kus oleks pult jms ka kaasas? Hind võiks olla kõige rohkem 200 euri. Inglise keelest saan aru aga välismaalt tellida ei julge.
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=6368

keegi müüb 70euriga lennukit,peaks vist olema päris hea õppe lennuk
Nomme1981
Posts: 1
Joined: Thu Jun 06, 2013 20:15

Alustamine

Post by Nomme1981 »

Kas selline lennuk on alustamiskes liiga kallis ,kas peaksin alustama ikka odavamast valikust
http://www.marionvillemodels.com/rc-sho ... A_500.html?
Ets
Posts: 70
Joined: Mon Oct 22, 2007 14:30
Location: Hiiumaa

Post by Ets »

User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Re: Alustamine

Post by cuprum »

Nomme1981 wrote:Kas selline lennuk on alustamiskes liiga kallis ,kas peaksin alustama ikka odavamast valikust

Kallis pidi olema siis, kui kahe käega kaela ümbert kinni on ;) Mis hinnasse puutub, siis seda peab Sinu enese rahakott otsustama.

Mudeli sobivuse kohta... Esiteks, ma ei näinud seal eriti infot saatja kohta. Seepärast igaks juhuks vaata üle, et see suudaks koostööd teha miskite teiste vastuvõtjatega - Sa ju kavatsed selle hobiga pikemalt tegeleda? ;) Samuti oleks abiks veenduda, et puldil on piisavalt "tarkust" expo ja muu sellise näol. Kokkuvõtteks - eriti ei soovitaks RTF-iga kaasa topitavaid odavpulte. Samas, kõikse esimene mudel, mis võib jääda ka ainukeseks, ei peata showd.


Mis mudelisse enesesse puutub, siis minu kogemuste järgi on "Cesna tüüpi" asjad suht salakavalad. Näevad välja nagu normaalsed ülatiivalised, aga on siiski klassikalisest trainer tüüpi lennukist tunduvalt "rabedamad". Põhjuseks siis midagi tiiva koormatuse/kuju ja kere pikkuse kombinatsioonist. Algajale... võimalik lennata, kuid see ei ole kõige kergem tee lendama õppimiseks, samas, järgmise mudeliga on siis tunduvalt lihtsam.
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

etsi poolt pakutav lennuk on väga õige valik lendama õppimiseks.Ma ei püüa konkreetset lennukit müüja vaid juhin tähelepanu lennuki tüübile :lol: Kõik "päris lennuki" nägu asjad omavad mingeid iseärasusi ja nõuavad lennukogemusi - muidu ei jätku lõbu kauaks :?
User avatar
rosoft
Posts: 49
Joined: Mon Jan 28, 2008 0:48
Location: Pärnu

Post by rosoft »

Parim algajale oleks bixler 2 või siis kvaliteetsem ja kallim easystar 2.
Post Reply