Mootoriteadus

Arutelu kõigist mootoritest ja sellega seonduvast... elektrimootorid, sisepõlemismootorid, kiiruseregulaatorid jms
Post Reply
User avatar
Soobel
Posts: 12
Joined: Tue Jan 20, 2009 12:36
Location: Tallinn
Contact:

Mootoriteadus

Post by Soobel »

Sain siin mõned liitrid pronksist ja terasest kvaliteetseid hammasrattaid (depoos vanade kiirusemõõtjate aeg sai läbi ja nende keerukate mehanismide asendusjuppide varud visati minema, st anti mulle)
Olen siin teinud kalkulatsioone väikestviisi, näiteks on väga lahedad tiguajamid kola hulgas, aga nende ülekandearv on suur: 1/50. Ehk et kui tahta sellisega mootorvedur TU2 50km/h sõitma panna, on vaja mootorile 15000 pööret. Ilmselt on sellised mootorid olemas? Peaksid mahtuma umbes 40mm ruumi veduri rataste vahele? Saaks igale teljele oma veomootori (kokku4) nagu päris veduril ongi.
Mis selliste mootorite võimsus on? Kas sellist regulaatorit ka leiab, mis kõiki neid korraga mõlemas suunas tööle paneb? Kui mootorid paralleelselt ühendada, siis võimsus on ju kõigi nelja mootori võimsuse summa?

Tigureduktor. Kujutan ette, et selle lõikab kenasti paksust nii sentimeetrisest raudplaadist välja, selle osa külge käiks mootor ja oleks tiguvõlli teise otsa tugilaager. Külgedel siis plekist kaaned, milledel tiguratta (ja ka veduri rattapaari) laagrid sees. 15000 on suur number, tea mida pronksist tigu ja pronksist tiguratas seal teeksid? Tavott keema ei läheks? On mingit spetsmääret ka liikumas, mis sellele valule vastu peab? Võiks nagu olla, sest rellakatel ka sama suurusjärku pöörded reduktoris?

Mis nipiga neid tigusid ja hammasrattaid võllidele saadakse? Mingid spetsliimid on selleks või?
Image
martc
Posts: 394
Joined: Tue Jan 08, 2008 21:47
Location: jüri

Post by martc »

Uuri netist perepetum mobile kohta ,paha ei teeks ka põhikooli füüsika lugemine......................
User avatar
Riff
Posts: 1439
Joined: Mon May 03, 2010 10:12
Location: Rakvere

Post by Riff »

perpetuum mobile
http://et.wikipedia.org/wiki/Igiliikur

Kui ma seda teemat esimest korda nägin, muigasin... Kui päris igiliikurit ei ole plaanis teha, siis kasuta vähemalt paremat probleemi lahendamise viisi.

*arvuta palun kõigepealt, millist massi peab su liikur liigutama
*seejärel selgita välja, milline võiks olla kiirendus
*seejärel selgita välja veere hõõrdetegurid
*arvesta erinevate sõlmede kasuteguritega
*arvuta tuuletakistus
*võta varutegur 2-50x (väike varutegur, kui suudad täpselt arvutada, suur varutegur, kui mitte nii täpselt)

*nüüd arvuta palun, millist teoreetilist võimsust sul mootorilt on vaja välja võluda

NB! arvesta palun ka sellega, et väikese massiga mootoril on küll suur võimsus, kuid ka väga väike pind, mida saab kasutada jahutamiseks.

Selline seadeldis on kindlasti teostatav, kuid ainult pöörded ei ole see, mis asja liikuma paneb.

Võimalus on muidugi liikur valmis teha ka katse eksituse meetodil.

Soovin Jõudu,
Raimo
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne :) ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
Post Reply