3S mootor 4S akuga ?

Arutelu kõigist mootoritest ja sellega seonduvast... elektrimootorid, sisepõlemismootorid, kiiruseregulaatorid jms
Post Reply
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

3S mootor 4S akuga ?

Post by Oehh »

Tekkis küsimus, et mis määrab ära elektrimootori pinge?
Ja kas ja millistel tingimustel saaks 3S akule mõeldud mootorit
4S aku taga kasutada.?

Vaja oleks mootorist rohkem pöördeid välja pigistada.

On küll saadaval oluliselt suurema kV-ga mootorid...
kuid mu elekrteri-F2D projekti puhul on vajalik tugev võll.

Hetkel on katsetamiseks olemas selline 4mm võlliga 1200kV mootor:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=19036

See mootor suutis sõltuvalt aku laetusest 9x4,7 propsiga tarbida 18...22+ A .
Kui kasutada seda mootorit 4S akuga ja vähendada propsi läbimõõtu nii, et tarbitav vool ei tõuseks üle 18..20A , jääb mootor ellu?
Kas on midagi mis peale voolu veel kriitiliseks võib osutuda?
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Kuumaks ajab ja ära põletab võimsus.
Võimsus peaks samaks jääma - mootori temperatuur ei või tõusta magneteid ja traati tapvaks.
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

4S ei ole nii suur pinge, et võiks karta pingekahjustusi so ülelööki. Nagu [J] ütles, ongi ainule näitaja siin võimsus millest teadagi osa eraldub soojusena. Mähisetraadi ristlõike järgi saad tabelitest vaadata kui kõrgele võiks tõusta temperatuur antud voolutugevuse juures (arvesta ka voolu ajalise täiteastmega). See annab teatud märgi, mille suhtes oma katsetustes orienteeruda. Eesmärk on siis lihtsalt maksimaalse voolu piiramine talutavale väärtusele.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
striker
Posts: 105
Joined: Sat Feb 05, 2011 0:30
Location: Viimsi

Post by striker »

Huvitav kui ma olen proovinud 3S mootoril 4S akut, siis on mootori temp suht sama kuid regu temp on tõusnud.
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Regu temperatuur tõuseb sellepärast, et ta peab suuremat võimsust lülitama ja arvatavasti ka suurema kiirusega, lülituskiiruse kasv tõstab alati elektroonika temperatuuri. Mootoril võib olla lihtsalt hea võimsusvaru ja suuremad pöörded jahutavad ka paremini. Aga kui regu on mõeldud 3S jaoks siis ei soovita kindlasti kasutada seda 4S akuga, enam-vähem kindel surm :(
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Pakuksin varianti, et IR temomeeter ja stopper pihku ning testima. Kui mootor ei pea käima pidevalt ja pikalt (näiteks plaaneri tõus ainult), saab väikesest mootorist mäkimisväärseid võimsuseid kätte. Temperatuur jõuab kestani muidugi viitega ja üle ei maksa pingutada.
Siin näide reduktoriga 100 grammisest heast mootorist ja katsetulemustest:
http://www.reisenauer.de/artikeldetails.php5?aid=1438
striker
Posts: 105
Joined: Sat Feb 05, 2011 0:30
Location: Viimsi

Post by striker »

trebla wrote:Regu temperatuur tõuseb sellepärast, et ta peab suuremat võimsust lülitama ja arvatavasti ka suurema kiirusega, lülituskiiruse kasv tõstab alati elektroonika temperatuuri. Mootoril võib olla lihtsalt hea võimsusvaru ja suuremad pöörded jahutavad ka paremini. Aga kui regu on mõeldud 3S jaoks siis ei soovita kindlasti kasutada seda 4S akuga, enam-vähem kindel surm :(
Regu on mõeldud 2-4S - Turnigy plush, mootor 3S.
Kuidas suuremat võimsust? Võimsus jääb ju samaks, pinge on kõrg,em, vool jällegi väheneb. Seega soojuseraldus peaks väiksem olema!
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

trebla wrote: Regu on mõeldud 2-4S - Turnigy plush, mootor 3S.
Kuidas suuremat võimsust? Võimsus jääb ju samaks, pinge on kõrg,em, vool jällegi väheneb. Seega soojuseraldus peaks väiksem olema!
Võimsus jääb ainult siis samaks, kui sa mootori koormust vastavalt 4S aku jaoks vähendad. 3S aku asendamisel 4S akuga ilma mootori koormust vähendamata võib viia tugeva ülekoormuseni.

Nagu Cuprum mulle hiljuti meelde tuletas peaks 4S olema sama võimsuse korral effektiivsem, sest soojust tekitab vool. Kõrgema pinge korral saab sama võimsuse väiksema vooluga ja suurem osa aku energiast läheb kasulikuks tööks. Lisaks võib regu olla väiksem (kergem) kui 3S puhul.
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

stiker wrote:Kuidas suuremat võimsust?
trebla pidas silmas olukorda kus pinge tõstmisel 4S peale
koormatakse mootorit endiselt sama tugeva vooluga kui 3S puhul.
Siis tõesti juba mootori pöörete suurenemisest kõrgem lülitussagedus.
Regulaatori lõputransid oma põhilise koormuse just ümberlülitudes saavadki.
Kinnises olekus teda vool ei läbi ja maksimaalselt avatud olekus tekitab koormust ainult siirdetakistusest tulev pingelang mis soojuseks muundub.

Igatahes tänud vastamast.
Esmapilgul tundub, et võiks katseda.
Mul on mõõtmiseks selline logger:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=15941
Saan korraga 3 temp andurit külge panna.
Üritaks ühe temp anduri (DS18B20) kesta nii väikseks viilida kui saab
ja siis otse mootori mähise peale kleepida.
Mõõdaks ära teperatuuri 3S akude ja 18...20Amprise maks koormusel.
Siis on millega võrrelda kui 4S külge ühendaad.

Eks ta lõppkokkuvõttes üks suur mängimine ja tüütu katsetamine saab olema.
YEP18A regu oli vaevalt leige minuti jooksul täiskoormusel 3Sx20 A. :)
Post Reply