T-rex 450 XL

Arutelu helikopteritest ja teistest "liikuva tiivaga" mudelitest

Moderator: Kristjan

Post Reply
MellK
Posts: 298
Joined: Wed Jul 16, 2014 20:57
Location: Tartu
Contact:

T-rex 450 XL

Post by MellK »

Tere!

Sai soetatud endale T-rex 450 XL kopter. Esmaspäeval hakkan kopterit seadistama ja seoses sellega küsimus, et millised oleksid head hoverdamis ja idle up seaded?Kas kõlbavad ka manualis olevad soovituslikud seaded?
Veel on küsimus labahoidjate vahel oleva võlli kohta(feathering shaft). Labahoidjad ei ole rootori pea juures tihedalt vastas ja neid annab liigutada edasi-tagasi koos võlliga. Kas see võib nii jääda või pean midagi labahoidjate ja võlliga tegema, et oleksid tihedalt rootori pea vastas? Kopter sain juba kokkupanduna ja ka lendas eelmisel omaniku kinnitusel . Ostsin kopteri teise foorumlase käest kasutatuna.
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Labavõll ei tohiks kindlasti pikisuunas loksuda, see peaks sikutades järgi andma ainult tänu rootoripeas olevatele kummipuksidele. Suurem loks viib rootoripea tasakaalust välja nii, et isegi kogenud lendajal oleks raske kopterit hoida, lisaks võib see mõjuda ka saba hoidmisele. Sellisel juhul võta labahoidjad maha ja kontrolli kas kõik seibid-laagrid on vastavalt juhendile paigas. Samuti võib labavõll (featherig shaft) olla vale (liiga pikk).

Align'i juhendis toodud seaded on ok, samas throttle kõvera juures sõltub palju kasutatavast mootorist ja mootorihammakast (pinion). Kui võimalik, peaks mõõtma hõljutamise ajal pearootori pöördeid, algajale piisab alustuseks 2300-2600 pöördest (kräss tuleb pisema kahjuga), äkilisemad (ja kogenumad) lendajad panevad 2800-3000 pööret. Arvesta, et labanurga puhul ei tarvitse juhendis toodud graafiku protsendid puldil kokku minna reaalselt vajaliku labanurga asendiga, selle peaksid ka üle kontrollima. Mehaaniliselt seadista ikka 0 labanurk servode keskasendis ja pitchi kõvera keskkohas olles. Pärast võid mugavamaks hõljutamiseks normal pitch kõverat siis veidi tõsta (labanurka positiivsemaks keerata) kangi keskasendi jaoks.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
MellK
Posts: 298
Joined: Wed Jul 16, 2014 20:57
Location: Tartu
Contact:

Post by MellK »

Uus kopteri lennutaja juures :D . Aega läks aga asja sain. Eks see kasutatud kopteri ost on nii nagu kasutatud auto ost. Minusugune võhik ostis ikka suhteliselt põrsast kotis. Väga hullus seisus kopter tegelikult polnudki. Siiamaani ainult mõned jupid vajasid välja vahetamist(kõver peavõll ja katkiste kinnituskõrvadega sabaservo) ja lendama kopteri saingi. Algajale treenimiseks sobib. Tulevikus võtan kindlasti ühe 450 kiti ja ehitan ise nullist ülesse.
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Juba suudad hõljutada? Sel juhul soovin palju õnne, esimene samm kopteri juhtimisel tehtud :)
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Post Reply