Tarkvara

Soovitused ja tähelepanekud selle foorumi kohta
Post Reply
User avatar
mg3a1@hot.ee
Posts: 372
Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
Location: Pärnu

Tarkvara

Post by mg3a1@hot.ee »

Teen ettepaneku teha foorumisse (algajatele) lingikogu (alafoorum) programmidest ja kasulikest õpetustest. Ja sinna juurde ka kindlasti hulga sihte ja seletusi vanematelt ja targemate. Supper näide http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=1167. (loomulikult võiks viitsija mees selle lõpunu lahti seletada.
Sain lennuki ja selega kaasnes kohe miljon küsimust, aga vastuseid neile väga raske leida (eriti eesti keeles). Kirjutasin teema REDUKTOR KATKI sain vastuseks kaks head programmi (motocalc juhendiga). Siis võtsin nõuks lugeda läbi terve foorum (ca5 õhtut) ja leidsin veel hulga programme mis säästsid mind paljude teemade algatamises. Paljud probleemid korduvad ja lõpuks jõutakse sinna maaile et "ole mees ja tõmba selline prog. endale" ! Enamuse vastuseid ja seletusi leiaks kindlasti Wiki´st, mis kahjuks on !? tühi.
Veel näiteks: leidsin peale pikka lugemist foorumist teema ja proge lingi LENNUKI TASAKAAL. Win_Laengs. Sain oma tiiva mõõdud sisseja siis palju andmeid kuid mida need tähendavad "down wash factor? mean aerodyn. chord". sõnaraamat neid ei tõlgi(liialt spetsiifilised vist). Et oleks tore kui taoliste programmide lingid oleks koos seletustega esilehel olemas, ei peaks viite õhtut foorumit lugema või algatama teemat mida on juba korduvalt arutatud.
Hetkel on kihk algatada ca 20-30 teemata erinevates alafoorumites, et saada vastuseid tekkinud küsimustele. Ehk miskit KKK´de kaust aitaks poolte teemade algatamist vältida.
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

Post by pipercub »

"Downwash factor" näitab stabilisaatori ja tiiva (eri)töstejõu suhet. Tavalise ehitusega lennukitel võetakse arvutustes 0,5. Füüsiline sisu on, et stabilisaator jääb tiiva "varju" ja on seetõttu poole väiksema efektiivsusega.

"Mean aerodyn. chord" - keskmine aerodünaamiline kõõl - praktilises arvutuses tiiva keskmine laius.

Mõlemad väljapakutud seletused on äärmiselt lihtsustatud, aga mudeliarvutuseks peaks piisama.

Tasakaaluarvutustest niipalju, et need on osa stabiilsusarvutusest.
Kasu on nendest, et saab teada, kui palju on vaja muuta ühte suurust mingi teise suuruse muutmiseks.
Post Reply