Algaja nikerdused ehk esimene lennuk.

Ise tehtud - hästi tehtud. Näitame siin oma projekte teistele!
Post Reply
meduus
Posts: 109
Joined: Tue Aug 18, 2009 21:53

Algaja nikerdused ehk esimene lennuk.

Post by meduus »

Tervist.
Näitaks teistele ka oma tegemisi ja esimesi samme piloodi staatuse taolemisel.
Esmalt suured tänud kasutajale Linnuke kes varustas mind jooniste ning näitas valmis lennukit ja vastas mu paljudele lollidele küsimustele.
Mida on veel lademetes :D

Mudelik on Fenix
Mis tuleb 1,6 meetrise tiivaulatusega.
Kere on valmistatud 4mm balsast.
Jõudu teeb ASP S46A.
Servod valitud hetkel sellised Vigor VS-2MB (BB/MG) Servo 42g / 6kg / 0.17sec
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 17sec.html

Kõik kommetarid ja soovitused teretulnud kuna tegemist esimese lennukiga ja kogemus puudub.

Natuke siis pilte kah.

Image
Esmalt tegin šabloonid kõvemale papile.

Image
Sellele järgnes lõikumine ja balsa painutamine.
Image

Image

Nina sai lahtilõigatu ja uuesti tehtud kuna ristisüüd annab rohkem painduma.

Image

Tulemüüri tegin 4+4 balsast mille süüd asetasin risti ja liimisin epo-ga.
Päris hea tummine tükk sai loodan,et ka piisab.
Image

Hetkeseis on siis selline.
Image

Image

Image

Image

Tiiva ehitusega hetkel pidur peal kuna minu näputöö annab soovida ning esimene katse ribisi teha läks metsa.
Hetkel otsin viisi kuidas saaks ribi šablooni arvutile loetavaks ning saaksin kaaskannataja abiga ribid masinlõigata.
Ning samuti pean tulemüürile õige nurga leidma,et mootor aseteseks õigesti.
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Jõudu tööle!

Tulemüür tehakse tavaliselt korralikust/ kvaliteetsest kasevineerist, eriti veel sisepõlekal. Vähemalt nii on märgitud lugematutel joonistel, mida olen uurinud.
meduus
Posts: 109
Joined: Tue Aug 18, 2009 21:53

Post by meduus »

tikka wrote:Jõudu tööle!

Tulemüür tehakse tavaliselt korralikust/ kvaliteetsest kasevineerist, eriti veel sisepõlekal. Vähemalt nii on märgitud lugematutel joonistel, mida olen uurinud.
Olen teadlik sellest aga kullos hetkel pole 5mm kasevineeri ja 1500x1500 lehte ka mõttetu osta.Aga arvatavasti jääb see ikkagi ajutine ehk lihtsalt proovi ja mõõtmise varjant kuna poltide pingutamisel vajuvad vastused sisse.
Algul kätevahel tundus täitsa tugev.

Kui kellelgi on pakkuda 5mm 110x110 kasevineeri tükki siis oleks huvitatud.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Balsa murdub väga lihtsalt pikisüüd. Lennuki kiilul paistab balsasüü olema lennusuunaline ja selline laud kaob sealt lihtsalt ära. Päästa võiks näiteks söelindist või riidest vaiguga talade liimimine näiteks fotol tiiva stiilis ehk uue kiilu tegemine.
Image
User avatar
särts
Posts: 679
Joined: Sat Nov 08, 2008 14:26

lennuk

Post by särts »

Balsa plangu otsad üldjuhul "kanditakse" ka.Risti süüd liimitakse kitsas riba otstesse.http://lh4.ggpht.com/_cW7nxyUv1zI/SViuf ... G_2249.JPG.Umbes nii.Võimalusel tugevamast/tihedamast balsast.
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

kus kandis asud?
tulemüüri jaoks vineeri mul peaks ikka leiduma
ja äkki mingi telikuvariant... vms

ainult et enne esmaspäeva ma oma lennukiofficisse ei satu
kogun vanu vene lennukimootoreid
linnuke
Posts: 163
Joined: Mon Dec 25, 2006 19:28

Post by linnuke »

Suhtlesime,enamik materjale olemas vanadest varudest,ka eelpool mainitud vead selgeks tehtud.Minu arust,tee esimene ise ,pärast tüki lihtsam aru saada mis milleks
meduus
Posts: 109
Joined: Tue Aug 18, 2009 21:53

Post by meduus »

[J] wrote:Balsa murdub väga lihtsalt pikisüüd. Lennuki kiilul paistab balsasüü olema lennusuunaline ja selline laud kaob sealt lihtsalt ära. Päästa võiks näiteks söelindist või riidest vaiguga talade liimimine näiteks fotol tiiva stiilis ehk uue kiilu tegemine.
Image
Tark ei torma aga kiiruga jätsin jooniselt selle välja lugemata kuidas süüd asetsema peavad.Tänud märkamast.
Õnneks pole paika veel liimitud vaid nõeltega pildi tegemiseks paika asetatud.
Ropka wrote:kus kandis asud?
tulemüüri jaoks vineeri mul peaks ikka leiduma
ja äkki mingi telikuvariant... vms

ainult et enne esmaspäeva ma oma lennukiofficisse ei satu
Suured tänud pakkumast kuid arvan,et saame Linnukese varudega hakkama. Kui ei võtan ühendust.
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Re: Algaja nikerdused ehk esimene lennuk.

Post by tikka »

meduus wrote:Tervist.
...
Tiiva ehitusega hetkel pidur peal kuna minu näputöö annab soovida ning esimene katse ribisi teha läks metsa.
Hetkel otsin viisi kuidas saaks ribi šablooni arvutile loetavaks ning saaksin kaaskannataja abiga ribid masinlõigata.
Ning samuti pean tulemüürile õige nurga leidma,et mootor aseteseks õigesti.
Kui ikkagi käsitsi soovid meisterdada (mida ise ka soovitan teha), siis äkki on abiks:
Mõned töövõtted: http://www.go-cl.se/balsa.html
Raamatust "Mudellend": http://www.coptercam.ee/mudellend/8_valismudelid_9.htm

On palju viise, kuidas ribide kuju puidule saada: paber+ kopeerpaber, šabloon, laserprinteriga prinditud ribide kujud + kuum triikraud või atsetoon (kiirem ja väga hea tulemus). On mitmeid programme, mis lasevad sul tiivaribisid teha ja neid paberile välja printida.

Kui lõikad ribisid sablooni järgi, siis nii et puu süü veab noatera vastu šablooni. Vaba käega lõigates peaks puu süü nuga joonest eemale viima. Mida ebakindlam on käsi, seda rohkem jäta piirjooneni varu ja lihvi see maha lihvimisklotsiga.
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Oh teid tehnikaajastu inimesi küll!Kohe laseriga lõikama ja masinaga projekteerima :lol: Balsast lõikad šablooni järgi ribid vaibanoaga välja,siis töötled kaks äärmist ribi mõõtu,paned kahe naela abil pakki ja lihvid mõne liivapaberikolotsi liigutusega mõõtu.Kogu see tegevus võtab vähem aega,kui mõtlemine sellele,kuidas neid ribisisd hakata mingi tehnikavididnaga valmistama :!: "Mudellelnnu" raamatus on kenasti töö kirjeldatud - nii ongi kõige lihtsam.Balsat on kõige lihtsam töödelda liivapaberiklotsiga - liimid sirgele klotsile jämeda liivapaberi peale ja kasutad seda jämetöötlemiseks.Hiljem paar tõmmet peenema liivapaberiga üle ja töö tehtud.Tapid talade jaoks lõikad sisse pakis rauasaelehega ja viimistled muukviiliga.Selle mudeli tiivakuju on lihtne - seda nüüd masinprojekteerida ja lõigata on nagu varblaste küttimine tiibrakettidega!
Minu esimene mudel oli kunagi samuti selle joonise järgi tehtud,aga tiivad olid 1 meetrised ja mootoriks 2,5ccm Thunder Tigre.
linnuke
Posts: 163
Joined: Mon Dec 25, 2006 19:28

Post by linnuke »

Kuno ,need ongi ju Sinu joonised :D
meduus
Posts: 109
Joined: Tue Aug 18, 2009 21:53

Post by meduus »

Täna kui hakkasin inventuuri tegema mis tehtud ja mis teha leidsin sellise isendi balsast.On kelegil aimu mis elukas see olla võib?
https://goo.gl/photos/9uHTHJMgfN4ig99S6
meduus
Posts: 109
Joined: Tue Aug 18, 2009 21:53

Post by meduus »

Sai natuke nokitsetud jälle.
Esmalt valmistasin šabloonid seejärel tiiva ribid lõikasin varuga mustalt välja surusin šabloonide vahele ning lihvides said oma lõpliku ja õige kuju.
Hetkel on mõlema tiiva poolte ribid liistudele liimitud ja homme kui aega saab ehk ülejäänud raamistiku valmis.
Siin tahaks ka tänada jälle kasutajat Linnuke kes varustas mind suurema koguse 2mm balsaga mida paraku kulus usinasti.
Image
Image

Varsti ehk tarvis kilet millega lennuk katta ega kellegil ei vedele
juhuslikult suuremaid tükke. Kullos kallis ja hobikingis 5m rullid millest mulle vast jääb paljuks.
Huvitaks mind punane,kollane, ja muud erksamad toonid.
Post Reply