Durafly P-47 Thunderbolt 1100mm

Jutt elektrilennukitest üldiselt, mis ei sobi teiste alateemade juurde.
Post Reply
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Durafly P-47 Thunderbolt 1100mm

Post by tikka »

Käisin täna õhtupoolikul ühte uut (tänaseks küll juba tootmises maas olevat) mudelit proovimas. Tiivaulatus on 1100mm ja lennukaal ca 1300g.

Image

Mitmed kosmeetilised detailid on veel puudu. Sellest pidi tulema mu esimene sisse käiva telikuga koopiamudeli projekt talveks, aga Rakvere lennuvälja mudellennu rada osutus siiski liiga konarlikuks. Originaalsed teliku traadid ja rattad olin asendanud Parkzone`i P-47 toekamate komponentidega, aga see ei aidanud. Lennuk kapoteerus ja propeller läks puruks. Võtsin teliku alt ära ja startisin mudelit käest. Altkäe viskel startis P-47 väga hästi ja nelja labaga propeller jäi pika rohu sisse maandumisel terveks. Nii et tuleb vist järjekordne kõhule maanduja. Kere on sellel lennukil suht jäme, seega natuke ebamugav on stardis kinni hoida. Päikesevalgust oli veel suhteliselt palju ehk LED navigatsioonitulesid lennu ajal näha ei olnud.

Image

Kõnealuse mudeli tiibade kinnitamine pole kõige mugavam, seda eriti jaheda ilmaga. Seepärast panin mudeli juba kodus kokku.

Image

Veel pilte: https://picasaweb.google.com/1048798391 ... edirect=1#
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Kes vihmaga platsile läheb, see kuivaga lennutab. Vähemalt kehtis see möödunud laupäeva õhtu kohta. Terve tee platsile sadas, aga ilmateenistus.ee radar, asukoha prognoos ja yr.no andsid lootust ning ei pidanud pettuma, sest platsile jõudes jäi vihmasabin ca 15min pärast järgi. Saju ajal oli taevas kohati veel maalilisem, aga ei tahtnud elektroonikaga riskida. Kinnitasin paar RunCam HD kaamerat mudeli külge ja pärast on üks mütsi küljes. Video kokkuvõte neljast lennust päikeseloojangul ja hämaras:

https://www.youtube.com/watch?v=JR6y3cJiQ-U

Propeller on APC 11x8,5 elektrikas, peateliku rattad ja vardad on eemaldatud. Muus osas tehase toodang. Tiivaotstes asuvad LED tuled aitasid hämaras väga palju, ilma nendeta poleks julgenud hämaras paljusid manöövreid teha.
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Sellest videost https://www.youtube.com/watch?v=pfUIkbx3F5U inspireerituna lisasin oma mudelile ka kaamera kinnituse kohti juurde. Järgnevalt videokokkuvõte kuuest lennust, kus tõstsin kahte kaamerat erinevatesse asenditesse ja asukohtadesse. Lõpus on mõned pildid. Piloodi oleks pidanud kuidagi lõdvemalt kinnitama, praegu nagu liimitud mudeli külge.

https://www.youtube.com/watch?v=QgsL1ZgydHs

Kaamera kinnituse "torud" on lõigatud tööriistapoe 4,8x30-50mm alumiinium neetidest, mille keskmine ava on suurendatud 3mm puuriga, et sealt saaks läbi panna M3x30-50mm koonuspea metallikruvi. RunCam HD plastik kinnitus on samuti läbi puuritud 3mm puuriga ja faasipuuriga on tehtud faas kruvipea peitmiseks. Teine ots on fikseeritud seibi ja Nylock vms mutriga. Tiivaotsas asuvad kaamerad rikkusid mudeli head lennuomadust, aga pöörisesse ei õnnestunud mudelit ajada, võibolla on kõrgustüüri käiku vähe või raskuskese liiga ees. Tuul oli ilmajaama järgi ca 6m/s, puhanguti 11m/s (vahel tundus rohkem).

Mudel: Durafly 1100mm P-47 (peatelik eemaldatud)
Mootor: komplektis olnud 750kv outrunner
Propeller: APC 11x8,5 electric
ESC: HobbyKing 40A BlueSeries (andmete järgi võimas SBEC)
Servod: komplekti omad
Akud: 3S 2200mAh 20C Zippy ja Turnigy LiPod
Rx: Corona RP6D1 35MHz
Tx: Graupner/JR MX-16s 35MHz
Salvestav kaamera: 2x RunCam HD erinevates asukohtades
Akualarm: Hobbyking cell checker with low voltage alarm (2-8S)

Propelleri staatilisi mõõtmisi:
11x8,5 APC electric
U: 11,23 Vmin
I: 23,28 Amax
N: 265,8 Wmax

11x10 APC electric
U: 11,01 Vmin
I: 27,83 Amax
N: 315,3 Wmax

12x8 APC electric
U: 11,09 Vmin
I: 25,99 Amax
N: 294,4 Wmax
Post Reply