Kuna Alula Trekist sai kompaktsuse ja lennuomaduste tõttu minu üks lemmik, otsustasin veel ühe vaidtiiva ära proovida. Zulu liigutatavad tiiva esiservad tundusid väga intrigeerivad, sest võimaldavad teha mõningaid väga huvitavaid ja vahest ka eriskummalisi manöövreid. Saadaval on ta nii HLG plaaneri kui elektrika versioonis, lisaks esineb variatsioone erinevate tootjate poolt. Võtsin omale plaaneri variandi Origin Hobby kaubamärgi alt, aga ka sellel on "tulesein" juba kinni liimitud ehk väikese vaevaga saaks ta elektrikaks teha. Korra mõtlesin nelja servo kasutamise peale, aga vaidtiival peab niikuinii esiserva liigutamisel tagaservaga kohe kompenseerima ja seetõttu jään vähemalt esialgu tehasepoolse kahe servo konfiguratsiooni juurde.
Hetkel on ta veel juppidena laiali. Kohe sai selgeks see, et talvisel ajal ei hakka selle 1,5m tiivaulatusega mudeli kokkupanek platsil kõige mugavam olema. Alulal on üks süsinikkiust tiivatoru, Zulul kolm pluss tiivapooltest tulevad servojuhtmed.
Mudeli disainer näitab, mida oskab:
https://www.youtube.com/watch?v=wUCylQOkqbU
Paar huvitava kaamera paigutusega videot:
https://www.youtube.com/watch?v=bZfaTfl6Xcc
https://www.youtube.com/watch?v=EtSg3tGVXEY
Infot jälitavast kaamerast:
http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... ase+camera
Iseehitaja võib leida antud mudeli kohta palju infot RC Groups foorumist, kaasa arvatud tiiva otsa ja tüve profiilid, näide ühest postitusest: http://www.rcgroups.com/forums/showpost ... stcount=49
Pilte mõlemast versioonist: http://www.originhobby.com/en/product/p ... 5-154.html Lindingerist tellides oli viie päevaga postkontoris.
Zulu vaidtiib
TänudErki.K wrote: ...
Edu katsetustel ja lendamisel.
Erinevalt Alulast on selle mudeli kiil liimitud ja seda ei saa ära võtta, kui just mingeid modifikatsioone ei tee.
Lisa servo asukoht on tehase poolt markeeritud, kui peaks tahtma nelja servoga tiiba.
Süsinikkiust mootori raam. Avad on 3mm kruvi jaoks ning tsentrite vahelised kaugused on 16mm ja 19mm. Ma liimin vahust koonuse paari tilga liimiga tagasi, et saaks pärast kergemini ära võtta, kui tekib tahtmine elektrimootoriga katsetada. 4xAA NiMH ristkülik aku ei mahu kabiini avast sisse, tõenäoliselt panen 4xAAA aku.
Proovisin täna Zulu ära. Kahjuks tuult eriti ei olnud, seega tegin nõlvalt ainult mõned visked. Vajab natuke timmimist, aga algus oli paljulubav. Lennukaal tuli 567g, samas raskuskese oli väheke liiga ees, seega kaalu peaks alla saama. Ninaosa tundus tsipa vedel, seepärast katsin tekstiilteibiga üle.
Komponendid:
Tx: Graupner mx-20 HOTT 2,4GHz
Rx: Graupner GR-24 (natuke overkill antud mudeli jaoks, aga tuli saatjaga kaasa ja polnud siiani muud rakendust leidnud)
Rx aku: Eneloop 4,8v 800mAh NiMH
Servod: 2x stock metall hammasratastega
Komponendid:
Tx: Graupner mx-20 HOTT 2,4GHz
Rx: Graupner GR-24 (natuke overkill antud mudeli jaoks, aga tuli saatjaga kaasa ja polnud siiani muud rakendust leidnud)
Rx aku: Eneloop 4,8v 800mAh NiMH
Servod: 2x stock metall hammasratastega
Paar klippi esmalennu päevast ja veel ühest päevast, kus oli tsipa rohkem tuult:
https://www.youtube.com/watch?v=iTvIcXMwHRA
https://www.youtube.com/watch?v=iTvIcXMwHRA