Page 4 of 5

Posted: Thu Oct 11, 2007 22:46
by mart63
Lõpetasin oma mudeli ära lõpuks. Kaalu tuli 270 grammi, kuid seda väheke liiga taga asetseva raskuskeskmega, ninasse lisatud tinaga kaalub nüüd kuskil 300-310 (vastik osutiga köögikaal) :lol:
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... =mardi-dlg

Posted: Thu Oct 11, 2007 23:22
by arne
Väga ilus kukkus välja. Loodame et lendab sama hästi.

Arne

Posted: Fri Oct 12, 2007 13:51
by mart63
Loodan ka, kuradi ilmataat keerab kärna alati kui uusi lennukeid vaja katsetada :twisted:

Posted: Fri Oct 26, 2007 17:34
by mart63
Kas viskeka mõtted on kõigi peast kadunud? Teema kuidagi väga vaikseks jäänud :o

Posted: Fri Oct 26, 2007 19:07
by lauri
Mõtted alles aga hetkel tundub, et enne detsembrit ei vea välja. Kuna ma väga laisk ehitaja, siis tahan kohe korralikku ehk LongShot 2 tõenäoliselt tuleb siis. Annan kindlasti teada, kui tellimiseks läheb...

Posted: Wed Oct 31, 2007 12:04
by Ets
Tere

Lugesin siin hoolega foorumit ja tärkas huvi selle klassi vastu. Eks iga asi äratab rohkem huvi kus on mängus ka kerge võislusmoment :) Minu seekordne küsimus on lühike ja lihtne....kas see klass on sobilik algajale?

Posted: Thu Nov 01, 2007 9:35
by lauri
Minumeelest on see päris ideaalne algajale. Loomulikult mitte nii, et lähed null-teadmistega platsile lennukit loopima, siis pole lõbu kauaks. Kuid kui on veidi simu peal harjutatud ja pilt selge, kuidas lennuk lendab ja mis pidi tüürid käima peavad, siis peaks päris perspektiivikas olema!

Arne-ga võiks teha ühe koolitusvideo :wink:

Posted: Fri Nov 02, 2007 15:47
by Ets
Kas keegi oskab vastata milline lennuk on simulaatoris käitumiselt kõige sarnasem nendele visatavatele lennukitele. Simu on FMS. Saaks kohe harjutama hakata :) Tuli veel selline küsimus meelde, et kas puldi häälestamine on iga mehe enda otsustada või on sellel ka mingid piirid, standardid. Mõtlen siin seda millise kangi all peaksid olema pöörd tüürid millise all körgus tüürid. Netis on igasugu erinevaid võimalusi silma hakanud.

Posted: Fri Nov 02, 2007 16:14
by cuprum
Ets wrote: Mõtlen siin seda millise kangi all peaksid olema pöörd tüürid millise all körgus tüürid. Netis on igasugu erinevaid võimalusi silma hakanud.
Kui netis on juba silma hakanud, siis siinkohal linke erinevatele saitidele ei postitaks ;)
Aga üldine võlusõna on "maitseasi". Salaja võin kõrva sosistada, et eestimaal kipub Mode2 olema kõige rohkem levinud (teiste modede kasutajad ei kuulnud mind - ma tean, et teid on piisavalt minu lintšimiseks ).

Mis aga valikusse puutub, siis soovitan võtta sellise, mis esmajoones omale kõige mugavam tundub, ning mida juhendaja kasutab. Arvan, et esialgu läheb Sul vaja kedagi kogenumat, kes Su uue mudeli õhku tõstab ja ära timmib.

Posted: Fri Nov 02, 2007 17:17
by tulnuk
Seoses mode´dega oskab Arne kindlasti miskit öelda. Viskeka puhul on ju see teema et teatud asju pead olema võimeline juhtima ka vaid vasaku käega (kui paremas on lennuk) ja see seab kanalite paigutamisele puldi peal mingid piirid.

Posted: Sat Dec 15, 2007 2:49
by Kristoka
Nonii, unetuöö on ära tasunud.. Lennuk valmis.
Pilt: http://img523.imageshack.us/my.php?image=img1000ze6.jpg
Kaal:190g
Tiivaulatus on 1270mm .

Esimeseks kõlbab küll, ma loodan.
Kristo

Posted: Sun Mar 30, 2008 10:21
by mart63
Hooaeg algamas, kas keegi midagi soetanud/ehitanud on?

Posted: Sun Mar 30, 2008 11:27
by lauri
Mina kahjuks jõudnud pole, aeg ja finantsid mõlemad tagasi hoidnud. Ehk leiab Soome ModelExpolt sobiva aprilli lõpus...

Posted: Mon Mar 31, 2008 17:39
by mart
Käisin veel laupäevalgi lapse mudelit loopimas.
Lendas endiselt.
Image
Selline mudel siis.

Posted: Sun Apr 13, 2008 16:03
by [J]
Üks DLG lennus võib päris ränk HITECH välja näha (tegelikult ongi):
Image
( http://www.hyperflight.co.uk/products.a ... lider+Kits )

Posted: Mon Apr 28, 2008 0:54
by arne
tulnuk wrote:Seoses mode´dega oskab Arne kindlasti miskit öelda. Viskeka puhul on ju see teema et teatud asju pead olema võimeline juhtima ka vaid vasaku käega (kui paremas on lennuk) ja see seab kanalite paigutamisele puldi peal mingid piirid.
Tegelt küll mitte. Puldi juures on kaks olulist asja: kuidas ta käes püsib (s.t. kas on kuskilt kinni krabada) ja kas samal ajal satub mõne näpu alla isetagastuv nupp stardiresiimi jaoks.

See viimane on keeruline teema - sa pead pulti hoidma väga kõvasti ühes käes ja suutma samal ajal üht näppu liigutama nii, et üldine haare ei lõdeveneks.

Minu viimane leiutis on vajutatav nupp puldi põhja all - väga ergonoomiline ja annab kindlasti paar meetrit viskekõrgust juurde.

Mode1 vs mode2 vs mode3 vs mode4 ei mängi eriti rolli minu meelest. Endal on mode2.

Arne

Posted: Mon Apr 28, 2008 7:20
by mart63
Mis see stardi reziim teeb? Hoiab kõrgustüüri peal vähe? või vastupidi?

Posted: Mon Apr 28, 2008 8:39
by arne
Kõrgustüür jah. "natuke peale" - mida sa sellega mõtled? Kangi natuke enda poole või endast eemale? Kangi natuke enda poole, ehk kõrgustüüri tagaserva ülesse.

Arne

Posted: Mon Apr 28, 2008 13:07
by mart63
Kõrgustüüri tagaserva üles, jah.

Posted: Mon Apr 28, 2008 13:56
by lauri
Cuprum soetas omale ModelExpolt mingi puhastverd hiina DLG ;) Ootaks siis kommentaare, kuidas ka lendab ja tegutseb. 90€ vist olla maksnud ja kaasas oli 4 bluebird servot, lipo 200mAh 2s ja bec. Polnud küll 1.5m vaid kuskil 1.23m vms.

Posted: Mon Apr 28, 2008 14:11
by cuprum
lauri wrote:Cuprum soetas omale ModelExpolt mingi puhastverd hiina DLG ;) Ootaks siis kommentaare, kuidas ka lendab ja tegutseb. 90€ vist olla maksnud ja kaasas oli 4 bluebird servot, lipo 200mAh 2s ja bec. Polnud küll 1.5m vaid kuskil 1.23m vms.
Mitte BlueBird vaid BlueArrow ;)
Mis koostesse puutub, siis jah, puhastverd hiina käkk(tm) - a loodan, et lihtsalt oma lõbuks loopimiseks seal selle raha eest siiski asja on.
http://www.bluearrow-rc.com/en/detailpr ... ?intID=156 on lingiks asjale.
Kommentaariks nii palju, et
1. Aileka servojuhtmed lühikesed, kuigi tiiva sees servokambrisse keritud osast täitsa piisaks - a loomulikult juhtmed kuskile kinni liimitud, niiet liigutada ei õnnestu ilma tiiba avamata - pole viga, kolb seisab veel käes ja tina leidub
2. Needsamad servod on sisuliselt kinni tõmmatud tiiba katva kilega. Peal olev paksem tselluloiditükk on rohkem iluasjaks. Lisaks veel kinnituskruvide osav suskamine alusklotside servadesse.
3. Näis, mida raskuskese arvab. Hetkel mulle tundub (pole veel reaalselt sinna minevat vastuvõtjat), et saba on tummiselt raskem, kui peaks.
4. Komplektis kaasas olnud 2S LiPo kohta polnud mitte kuskilt manuali/andmeid võtta. Peal kirjas ainult mahtuvus, pinge ja see, et tegu 2S elukaga. Ok, see peletis pole nii suur, et peaks piiripeal laadima, kuid viisakas oleks laadimisvool ikkagi ära mainida. Ma ju ei viitsi lisaks veel nende oma laadijat hankima hakata.


Aga näis, mida lennukatsed ütlevad. Hetkel ma siiski veel arvan, et see "tervisespordivahend" tasus oma hinda.

Posted: Mon Apr 28, 2008 16:06
by lauri
LiPo laetakse reeglina 1C ehk ühe mahtuvusega võrdelise vooluga ehk seda siis 200mA-ga ja laadimisprotsesse on kõigil LiPodel ühesugune, seda oskab juba õige laadija ise.

Posted: Mon Apr 28, 2008 23:23
by prederik
Kas alla-meetri-DLG-dega ka kellelgi kokkupuudet olnud? Lisaks Cuprumi ostetud Venusele teeb see Blue Arrow ka sellist mudelit nagu Angel http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=64180

Posted: Sat Sep 20, 2008 16:12
by kurikoer
Hey!

See teema on küll väga ära vajunud, aga ma mõnda asja ikkagi pärin. Need kes Long Shot 2-te rohkem uurinud( võibolla koguni soetanud) ehk teavad, mis seal KIT-is on? Ma saan aru, et kaasas on:
nina pod, tiivapooled, kerepoom, katmata stabilisaator + kiil, kile balsa detailide katmiseks ja vist ka servokaablid.
See väga üldine kirjeldus praegu, aga ehk täiendate.

T.T

Posted: Fri Sep 26, 2008 21:28
by mart63
Minu dlg #2:
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... me=album97
Kaal viimasel pildil 180g. Juurde tuleb veel eleronide,juhikute ja elektroonika (~80g) kaal, tõenäoliselt nipet-näpet veel midagi.

Edit: Vahust tiib ei tulnud hea välja, ehitasin ribitiiva. Pildid galeriis.
Kaal pildil 270g.Sees on vastuvõtja,aku,kõrgustüüri ja pöördetüüri servod.
Eleronidesse tulevad kergendusaugud, sealt ehk võidab 10g. Lisada veel eleronide servod 2x9g,kattekile, natuke süsiroovingut/klaasriiet viskepulga ümbrusesse+liimi. Kui saan kaalu alla 320g olen rahul. Eelmine mudel oli 1.35m tiivaga,6mm süsitorust boomiga(JAMA!),pöördetüürita ja 300g.
Uus mudel 1.5m tiivaga, pöördetüüriga, lätis tehtud boomiga, pod tugevdatud 10x0.5 söeliistudega. Ühesõnaga väike samm edasi jällegi.
Kuidas teistel? Keegi midagi uut soetanud/meisterdanud?
Edit2: Valmis! Lennukaal 320g.
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... me=album97

Posted: Wed Oct 22, 2008 22:50
by mart63
Täitsa lendab, sai tänase "kerge" tuulega kullo kõrval platsil proovitud.
Keerab väga tihkelt eleronide ja pöördetüüri koostööl, tuul oli muidugi kõva, kuid parim lend oli siiski kuskil 40sek kanti, seal puude vahel tuul keerutab nii, et mõni suvaline hetk võib lennuk järsku lennus paar m alla kukkuda, või siis üles, seda siiski harvem. :wink: Täitsa rahul olen, jääb loota vaiksemale ilmale, kuigi selleks väheke vale aastaaeg see sügis.

Posted: Sun Nov 27, 2011 23:28
by Kiku
Julgen kuulutada, et Eestimaa pinnal on üks viskekas nüüd juures. Suvel sai soetatud ukrainlaste Elf.

Lennuk on tüüpiline Vladimiri mudel ([J]'il on üsna sarnane elektriplaaner kuid tema umbkaudu 3 meetri vastu on mul panna vaid 1 meeter) - kilega kaetud ribitiib, ribid on kaetud söelindinga, esiserv on vormitud süsi, söest latt tagatalaks ja söest poom. Ma loodan, et mu signaal jõuab üldse kohale kogu selle söe kõrval :).

Kaaluks tuli 102g, kui pingutada siis peaks saama alla 100g ka kuid esialgu pole see nii oluline. Nüüd tuleb mul jääda ilusat ilma ootama, et saaks esmalennu teha.

Posted: Tue Dec 06, 2011 16:59
by Kiku
Väikese seltskonnaga sai järgi proovitud, et minu mudel lendab ja ootab juba innukalt uut hooaega. Kuidas hiidlasel ka oma mudelitega läheb? Olen kuulnud, et muretseti üpriski vinged mudelid kuid ühelgi võistlusel polnud neid näha, kas on oodata lennukaaslasi uuel aastal?

Posted: Tue Dec 06, 2011 19:44
by [J]
Elf sobiks suurepäraselt mõnel sümboolsel mäeveerukesel Eesti plaanerite noorterekordi ületamiseks. Lennu demo sellel videol:
Image

Posted: Sat Dec 10, 2011 0:40
by prosper
Tore et meid ikka oodatakse. Eelmine aasta on läinud võistlustel osalemisega nihu. Elu väänas kõigile vingerpussi ja saatis meid väljamaale asumisele. Ja kuna lendamine on meile veel hobi mitte elukutse siis tuli nutuga sellele alla vanduda. Sellegi poolest on tahe võistelda endine. Väga tahaks uuel hooajal mõõtu võtta. Näha on et ala on arenguvõimeline ja teeme kõik endast oleneva. :) Tervitused seniks Rootsimaalt.