Nõu drooniehitajatelt Hexadrone build jaoks

Tri, Quadro, Hexa, Octo, "Droonid" jne
Post Reply
OliverVO
Posts: 11
Joined: Fri Sep 30, 2016 16:42

Nõu drooniehitajatelt Hexadrone build jaoks

Post by OliverVO »

Hei,

sain veits üle kuu aega tagasi elu esimese drooni ja koheselt sain pisiku külge. Nüüd tulemas veel 2 prebuilt pisikest drooni harjutamiseks, kuid nüüd siht juba päris kaugele seatud ja tahaks ehitada oma enda FPV drooni.
Teen seda 2 teise sõbraga ning otsustasime esmaks igaüks enda drooni virtuaalselt kokku panna. Ma otsustasin veits teisiti teha ja teha koheselt 6 mootoriga lennumasin. Nüüd on mul komplekt koos ja tahaks Teie arvamust selle kohta,
kas olen kuskil midagi väga halvasti arvestanud/raisanud/unustanud või lihtsalt on mingi jupp vale või kokkusobimatu.

Andmed on mul koondatud siia tabelisse:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

Kui ei viitsi seda avada, siis lühikokkuvõte:

HobbyKing Thorax frame
( http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Red_.html )
6 x Quanum BE1806-2700kv
( http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _CCW_.html )
6 x Afro ESC 20Amp
( http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ware_.html )
PDB Toitejaotusplaat ESC-dele 3-4S, 5V 12V välj. Matek Systems
( https://www.oomipood.ee/product/pdb_xt6 ... ek_systems )
Turnigy Graphene 2200mAh 4S 65C Lipo Pack w/XT60
( http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _XT60.html )
AfroFlight Naze32 (Acro)
( http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Acro_.html )
Lumenier FPV Racing Propellers
( http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... airs_.html )

Lisaks siis FPV kraam, transmitterid, jms tabelis.

Praegu oma pilguga nagu kõik peaks ok olema, võibolla mootorid liiga võimsad? Tahtsin jätta veidi hingamisruumi, kui ta mingi lisavidina sinna külge kinnitada, ala kaamera vms

Oliver
madiskallas
Posts: 27
Joined: Wed Mar 30, 2016 10:02

Post by madiskallas »

Mis sa selle drooniga teha kavatsed? See valitud raam on küll väga raske ja tundub õrn. Ma ehitasin oma teise reisseri sellele raamile:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... rch=tyrant

Külastab pidevalt ca 100km/h puutüvesid nagu ei midagi..

Kerge raam, võimsad mootorid, kerged akud. Ulme performance.
OliverVO
Posts: 11
Joined: Fri Sep 30, 2016 16:42

Post by OliverVO »

Droon idee poolest ikkagi plaanitud kiire FPV racer olema, ainukene probleem on selles, et see saab ka gümnaasium praktiliseks tööks, niiet tahetakse, et ma mingi "lisaväärtuse sellele looks" ala kõlar, pisike tossugenekas efekti jaoks = oleks tavalisest erinev. Seepärast olengi veits tõsteruumi jätnud ja korpus sai pm valitud, kuna oli veits suurem keskmisest (mitteteadjatele läheb suurem võimsamalt peale) ning on nii odav, et võin kasvõi 5 komplekti varuosi muretseda.
Vaatasin, et 40g korpustel vahe, kas see on isegi 2 lisamootori korral väga suur vahe droonimaailmas?

Veel kah sellel frame'l võimalik by default 2 kaamerat panna( kui näiteks esitluse jaoks mobius sinna pista)
snoopy
Posts: 112
Joined: Sat May 01, 2010 11:22

Post by snoopy »

- miks hexa? Kui endale meeldib, siis küll, aga rallikale see midagi positiivset juurde ei anna.
- raam väga raske, samas kipub juba peale vaatamisest katki minema. Süsinikfiiber rallikale ikka kohasem, 4mm käpad-põhi peavad vastu ka (muidugi 8 euriga neid ei saa kusagilt).
- aku liiga suur (raske - 300gr!). Rallikale ~1300 mAh paras, muidu saab lihtsalt (kehvasti) lendava tankeri.
- need mootorid ei jaksa 5045 proppe ringi keerata, need pigem 4-tollistele mõeldud. Vaata pigem mingi 2205 ja 2300kV, banggoodi racerstar-id näiteks. Kui raha rohkem, siis Emax RS2205, DYS SE2205 vms.
- ESC-e pigem näiteks DYS XM20A, Racerstar RS20A V2 vms.
- sama PDB on banggoodis $4. Kui kiire on, siis kohalikest spetsialiseerunud poodidest leiab selle ka üle 2x odavamalt kui oomikast.
- kontroller soovitatavalt F3, mitte F1, tarkvara tugi tänapäeval palju parem kui F1 (F1 ilmselt varsti ajalugu). Kui rallikas, siis gyro peaks olema kindlasti ühendatud üle SPI, mitte I2S. FC spetsifikatsioonis peaks see kirjas olema
- videosaatja on spetsiifiliselt mõeldud paigutamiseks FC-ga samasse torni, seda kasutatakse enamasti jonnipunnide juures, iga raami jaoks see ei sobi.
- milleks suundantenn? Kui see su ainukeseks antenniks jääb (st. sul pole diversity vastuvõtja), siis asenda see mingi omni antenniga, kasuta kasvõi sedasama pulka, mis videosaatjaga (enamasti) kaasa tuleb. Lineaarne või ringpolarisatsioon on maitse asi, peaasi et saatja-vastuvõtja omavahel klapivad.
OliverVO
Posts: 11
Joined: Fri Sep 30, 2016 16:42

Post by OliverVO »

snoopy wrote:- miks hexa? Kui endale meeldib, siis küll, aga rallikale see midagi positiivset juurde ei anna.
Võtsin selle põhimõtteliselt lihtsalt selle pärast, et veidikene midagi tavapärasest erinevat ehitada. Nüüd siiski leidsin, et esimeseks drooniks käib quad ka väga hästi(+ tahan rallikat)
snoopy wrote:- raam väga raske, samas kipub juba peale vaatamisest katki minema. Süsinikfiiber rallikale ikka kohasem, 4mm käpad-põhi peavad vastu ka (muidugi 8 euriga neid ei saa kusagilt).
Nõustun sellega, ehitasin enda komplekti full carbon fiber peale üle.
snoopy wrote:- aku liiga suur (raske - 300gr!). Rallikale ~1300 mAh paras, muidu saab lihtsalt (kehvasti) lendava tankeri.
Tegelikult ise ka märkasin, et enamasti on akud rallikatel pisemad, kuid mingist online flight time calculaatorist andmeid läbi lastes, sain keskmiseks lennuajaks veidikene alla 2 minuti, niiet tahtsin kohe suurema sisse pista. Kas eksisin arvutustes või kuidas see nii pisike saab tulla?
snoopy wrote:- need mootorid ei jaksa 5045 proppe ringi keerata, need pigem 4-tollistele mõeldud. Vaata pigem mingi 2205 ja 2300kV, banggoodi racerstar-id näiteks. Kui raha rohkem, siis Emax RS2205, DYS SE2205 vms.
Selge, uues komplektis kasutan EMAXe
snoopy wrote:- ESC-e pigem näiteks DYS XM20A, Racerstar RS20A V2 vms.
Samuti tegin vahetuse ära, mis muidu erinevate samatugevate ESC vahe on?
snoopy wrote:- sama PDB on banggoodis $4. Kui kiire on, siis kohalikest spetsialiseerunud poodidest leiab selle ka üle 2x odavamalt kui oomikast.
Tundus tõesti veits kallis, võtsin nüüd kere, kus PDB juba sisse ehitatud.
snoopy wrote:- kontroller soovitatavalt F3, mitte F1, tarkvara tugi tänapäeval palju parem kui F1 (F1 ilmselt varsti ajalugu). Kui rallikas, siis gyro peaks olema kindlasti ühendatud üle SPI, mitte I2S. FC spetsifikatsioonis peaks see kirjas olema
Lugesin kuskilt, et see Naze32 pidi just tsee best bang for buck rallikate jaoks olema, kuid tundub, et eksisin, niiet võtsin praegu F3 kontrolleri.
snoopy wrote:- videosaatja on spetsiifiliselt mõeldud paigutamiseks FC-ga samasse torni, seda kasutatakse enamasti jonnipunnide juures, iga raami jaoks see ei sobi.
- milleks suundantenn? Kui see su ainukeseks antenniks jääb (st. sul pole diversity vastuvõtja), siis asenda see mingi omni antenniga, kasuta kasvõi sedasama pulka, mis videosaatjaga (enamasti) kaasa tuleb. Lineaarne või ringpolarisatsioon on maitse asi, peaasi et saatja-vastuvõtja omavahel klapivad.
Sellepuhul lihtsalt ei olnud piisavalt teadmisi, mõtlesin, et see patch antenn on kallim = parem, võtsin praegu mingi omnidirectional ImmersionRC komplekti.

Tänud soovituste eest, kuid kas on viitsimist nüüd pilk peale visata ja oma arvamus öelda:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
?
snoopy
Posts: 112
Joined: Sat May 01, 2010 11:22

Post by snoopy »

- Raam ei oska rohkem kommenteerida, kui et käpad tunduvad õhukesed ja kinnitusel augud ikka väga serva viidud. Vastupidavuses veendunud ei ole, aga näeb teistmoodi välja küll, kui seda otsid. Oled linkinud küll 6-tollise (280) versiooni, samast raamist on ka 250 olemas. PS. Otsi netist, mis kaamera sinna sobib, pildilt tundub cmos minikaamera olema (st. kas runcam sinna mahub, pole selge).
- Ei tea mis need kalkulaatorid näitavad, aga suurema akuga kaasneb ka suurem kaal ja väiksem manööverdusvõime. Lennuaeg rallikal sõltub rohkem vasaku kangi asendist ja masina kaalust. Need Graphened on praegu ühed paremad, mida enam-vähem kergesti saada on ja 5-tollisele paraja suurusega.
- Esc-ide vahe on selles, et mõni töötab ja mõni mitte, mõni põleb maha ja mõni kaotab mootori tagant ära. XM20 on ennast tõestanud kui lolli- ja pommikindel esc, lisaks kiire protsessor ja kompaktne.
- Naze-ga on see, et vähe buck-i ja vähe bang-i. Töötab küll veel, aga jääb juba ajale jalgu. SPRacingu kontrolleritega on see SPI vs I2S jama, ehk neil on gyro ühendatud üle (aeglase) I2S ja reaktsioonikiirust nii heaks ei saa kui mõnel teisel. Aga sa ei pruugi seda vahet veel niipea märgata :)
OliverVO
Posts: 11
Joined: Fri Sep 30, 2016 16:42

Post by OliverVO »

Tänud abi eest,
kas muidu selle kontrolleri kohta oskab keegi midagi öelda(saan aru, et see on SR kloon vms):
http://www.banggood.com/SP-Racing-F3-Fl ... 32600.html
see koos GPS ja OSD'ga lausa kahtlaselt odav, isegi kui kontrolleril see güroskoop ei ole parim(vast algul käib kah)
snoopy
Posts: 112
Joined: Sat May 01, 2010 11:22

Post by snoopy »

Loe kommentaare seal all. Nagu kirjas, siis GPS on ilma kompassita poolik ja cleanflight/betaflight sellega nagunii midagi eriti teha ei oska. Rallikale GPS mõttetu ka.
Tundmatu OSD asemel võta parem $6 eest micro minimosd või veel mugavam PiggyOSD, kui su kaamerale sobib.
MellK
Posts: 298
Joined: Wed Jul 16, 2014 20:57
Location: Tartu
Contact:

Post by MellK »

Miks ei võta lennukontrolleriks SP racing F3 EVO? Võimalus Micro SD mälukaardile lennuandmeid logida ja puuduvad ka muud rallika jaoks mõtetud tilulilud. Kaamera on hea. Kasutan ise seda kaamerat ja sel kaameral on üks lisavõimalus. Nimelt saab seda kaamerat kasutada öövaatlus kaamerana koos IR valgustusega sest kaameral puudub IR filter. Katsetatud teleka puldiga ja toimib. Pane IR ledid droonile ette valgustama ja sul ongi see lisandväärtus olemas mis vajalik kooli jaoks.
OliverVO
Posts: 11
Joined: Fri Sep 30, 2016 16:42

Post by OliverVO »

MellK wrote:Miks ei võta lennukontrolleriks SP racing F3 EVO? Võimalus Micro SD mälukaardile lennuandmeid logida ja puuduvad ka muud rallika jaoks mõtetud tilulilud. Kaamera on hea. Kasutan ise seda kaamerat ja sel kaameral on üks lisavõimalus. Nimelt saab seda kaamerat kasutada öövaatlus kaamerana koos IR valgustusega sest kaameral puudub IR filter. Katsetatud teleka puldiga ja toimib. Pane IR ledid droonile ette valgustama ja sul ongi see lisandväärtus olemas mis vajalik kooli jaoks.
Tänud hea idee eest, niimoodi vast teengi.

Veel viimane küsimus, ka kellelgi on kogemust selle tariff insurancega banggoodist - on mõtet see võtta? Kirjas on, et nad maksavad tollis tekkivad maksud kinni(täielikult VÕI osaliselt, imelik), kuid isegi live abi ei osanud öelda, kas käibekas ka selle alla läheb(vähetõenäoline?).
Juhani
Posts: 246
Joined: Thu Dec 15, 2011 13:30
Location: Tallinn

Post by Juhani »

Kirjas on, et nad maksavad tollis tekkivad maksud kinni
Kust selle välja lugesid? Eks nad üritavad teenust lihtsalt müüa.
Olen saanud banggoodist ~2x kahjustatud paki ja kindlustust polnud.
Teed katkistest asjadest pildid ja panevad kohe uue teele.
OliverVO
Posts: 11
Joined: Fri Sep 30, 2016 16:42

Post by OliverVO »

Juhani wrote:
Kirjas on, et nad maksavad tollis tekkivad maksud kinni
Kust selle välja lugesid? Eks nad üritavad teenust lihtsalt müüa.
Olen saanud banggoodist ~2x kahjustatud paki ja kindlustust polnud.
Teed katkistest asjadest pildid ja panevad kohe uue teele.
Ei räägi hetkel sellest Shipping Insurance'st, vaid Expedited Shipping valides tekkiva Tariff insurance'st. Lugedes aga foorumeid on nad täitsa kinni maksnud tollis tekkivad kulud, niiet tõenäoliselt võtan selle valiku ja vaatan, palju ma sellest kasu/kahju saan.

Muidugi on ka veel küsimus tekkinud :), nimelt mis adapterit mul siis kokkuvõttes vaja on sellele laadijale, et saada otse laadijast xt-60 välja(mis pistikuga on seal tegemist) ja kas battery balance juhe tuleb veel eraldi endale osta?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... uct=103695
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

OliverVO wrote: nimelt mis adapterit mul siis kokkuvõttes vaja on sellele laadijale, et saada otse laadijast xt-60 välja
Laias laastus on Sulle vaja kahte juhet.
1. Jõujuhet laadimisvoolule - Banaanid<->XT-60 "isane"
2. Balanseerija - Laadiaport<->Sinu akule vastav plaat

Isiklikult enda tarbeks olen jõujuhtmed ise kokku tinutanud. Samas, võid ka rahumeeli sealtsamast poest osta, kust laadia tellid.

Balansseerimiskaabli osas. Võib juhtuda, et Sul polegi miskit vaja - Aku juhe lihtsalt läheb laadija pesa ühte serva (NB! Õigesse serva). Või siis läheb aku kaabel laadijaga kaasas olnud plaadi ühte pessa.
Samas, mina isiklikult hangiksin siiski juba valmis treitud multiplaadi. Ehk siis plaadi, millel sisendiks laadijasse minev kaabel; seljapeal aga erinevate standardite ja erinevate soontearvudega(eri "purgiarvuga" akude jaoks) pesad. Kusjuures, ma loodan, et laadijaga kaasas olnud plaadi juhe sobib ühte minu poolt soovitatud plaadi sisenditest (laadija lehel ühenduse standardit ei olnud mainitud, ning tunnistan hetkel laiskust selle täpse info võrgust otsimisel - loomulikult kaasfoorumlaste arvamused teretulnud, võibolla mõni isegi omab sellist laadijat juba)
OliverVO
Posts: 11
Joined: Fri Sep 30, 2016 16:42

Post by OliverVO »

Tänud, võtsingi selle sama liidese, mis sa linkisid.

Nüüd juba tellitud asjad, millega ei saa eksida(kere, jms), kuid tekkis siiski küsimus, kas mul üldse valitud ESC (DYS XM20A) jäävad ellu EMAX RS2205 mootoritega kasutades 4S akusid. Nagu tabeleid vaadates läheb voolutugevus ikka üle 20. Muidugi, kas mul üldse tekib olukord, kus ma saaksin mootoritel jõuda sinna ülemistesse protsentidesse(arvestades, et droon kaalub hetkel ilma FPV'ta u 500g)?
Või lihtsalt peaksin võtma 3S akud ja kõik super?
snoopy
Posts: 112
Joined: Sat May 01, 2010 11:22

Post by snoopy »

Lennus sa ei saavuta kunagi seda koormust mis stendis, jääb umbes 30% vähem. Ja jäävad ellu ka stendis (sama mootoriga ja 5045 kolmelabalistega 27,3A): https://oscarliang.com/xm20a-esc-f396-review/
Kui 3S akusid võtad, siis ära 4S kõrvale võta, muidu on 3S-id varsti müügis :P
Post Reply