Mootor kuumeneb

Arutelu helikopteritest ja teistest "liikuva tiivaga" mudelitest

Moderator: Kristjan

Post Reply
Ants51
Posts: 71
Joined: Fri Apr 25, 2014 13:41
Location: Tartu

Mootor kuumeneb

Post by Ants51 »

Küsiks kopteri meestelt nõu,kuna ise ei saa aru,milles jama.Nimelt asi selles,et ehitasin järjekordse HK 450gt klooni.Mul neid mitu.Sellist jama,et mootor kuumeneb,ei ole mul olnud.Regu,nagu teistel,on Hobbyking Blue series 40A.Algul oli peal üks väsinud mootor.Mõtlesin,et viga mootoris.Tellisin uue Gartt 3700kv 330w.Vahetus ei andnud tulemusi,ikka kuumeneb.Proovitud ilma labadeta maas ja ka lennutades.Vahetasin ka sabarihma,kuna eelmine oli suht jäik,mõtlesin,et selles viga...Sõlmed liiguvad kergelt,nagu teistel kopteritel.Pinioni vahetasin,algul oli 11T,nüüd 13T.Ei aidanud.Küsiks-kas võib olla viga uues regus või äkki vastuvõtjas?Mõistus otsas...Lasin täna prooviks teist kopterit,sel mootor peale akutäit täiesti külm,regu ja aku õrnalt soojad.Sõber arvas,et ehk regu või vastuvõtja tuksis...Regu olen proovinud häälestada nii kaardiga kui ka puldiga,teinud erinevaid muudatusi...Andke nõu,milles probleem.Lennutada,kuniks tossama hakkab,pole kah vist mõtet
User avatar
HenryN
Posts: 37
Joined: Sun Aug 28, 2016 23:41
Location: Tartu

Post by HenryN »

Mootori kinnituspoldid liiga pikad, vaheta lühemate vastu :D
Anet A8 printer
T-rex 500FBL
Tarot 450
WLtoys v977
Brushed quadid
450 tgy talon
Realacc black spirit 500
Always looking for parts
Ants51
Posts: 71
Joined: Fri Apr 25, 2014 13:41
Location: Tartu

Mootor kuumeneb

Post by Ants51 »

On veel kellelgi pakkuda,mis võiks aidata probleemi lahendamisel?
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

HenryN wrote:Mootori kinnituspoldid liiga pikad, vaheta lühemate vastu :D
Siis mootor hetkega põlenud kui poldiga mähise lühisesse ajad!

Põhiline asi on ikka PWM setting.
Selles saad õigeks nii Kv x Voldid (nominaalpinge) x poolide arv/20
Saad ligilähedase arvu ja ümardad. Selle järgi korrigeerid regu PWM
Team Losi LST XXL 1/8 scale Monstertruck, 105km/h electric speedboat, HBX massive 1/10 trophy truck, Align 450pro DFC,Compass Atom 500 fbl, MSH Protos MAX V2 800 (1.77m disk diam.)
User avatar
Riff
Posts: 1439
Joined: Mon May 03, 2010 10:12
Location: Rakvere

Post by Riff »

Või nurk "timing". Kui nurk on suur on rohkem jõudu, kuid kuumeneb kiiresti.

https://hobbyking.com/media/file/1006513628X70599X0.pdf
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne :) ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
Ants51
Posts: 71
Joined: Fri Apr 25, 2014 13:41
Location: Tartu

Post by Ants51 »

Panin pinioni väiksema 11T.Kui algul seadistasin regu kaardiga,siis vahepeal sättisin ka puldiga ümber-soojeneb.Just praegu seadistasin kaardiga uuesti-ikka soojeneb.sama seadetega kaardiga on veel 3 kopterit häälestatud,neil mootorid ei soojene.Ei saa aru ikka,miks soojeneb?
Kaardil seaded
Timing-Auto
Gut off volg-3,2/65%
Gut off power-Reduce
Brake-Off
Start-very soft
Governor mode-rpm off
Bat-lipo
Momendil mõistus otsas.Kas regu vigane?
User avatar
Daniel
Posts: 38
Joined: Wed Dec 04, 2013 13:47
Location: Rapla / TLL
Contact:

Post by Daniel »

kas lennuaeg on lyhem kui teisel "mitte soojal" kopteril ?
ja kui suurest kuumusest me räägime - nii et plastik sulab või kätt ei kannata hoida lihtsalt yle paari sekundi.

kas ESC on samuti kuum ?

pinion liiga kõvasti spur'i vastas või siis variant 3 - headspeed liiga suur ?

ja viimaseks - mõned mootorid lähevadki kuumemaks kui teised ( ntx scorpionid)
Ants51
Posts: 71
Joined: Fri Apr 25, 2014 13:41
Location: Tartu

Post by Ants51 »

Plastik ei sula ja esc on soe,mitte kuum.Küsin,sest teised mootorid külmad..Turnigy Typhoon 2215h teistel.Akult võim nagu ei kaoks.Teistel mootoritel all jahutuslabad,sellel Gartt mootori seda pole.Äkki siis sellest?Panin pisema pinioni 11T 13T asemel.Proovisin maas ilma labadeta ca 3-4 min-nüüd soojeneb vähem.Kui mootoritel sellised erinevused,et ühed soojenevad,teised mitte...siis vist pole mõtet mul pabistada.
User avatar
Daniel
Posts: 38
Joined: Wed Dec 04, 2013 13:47
Location: Rapla / TLL
Contact:

Post by Daniel »

Ilma labadeta pole ka koormust ja eriti kuumaks ta ei tohiks minna kui headspeed just 5000 pole

ja siiski et 10.-€ mootor kuumaks läheb on vist normaalne - samas mõõdus firma mootor maksab 7x niipalju ja ilmselt on materjalides ja arenduses vahe.

Yldiselt on se normalne et helikopteril peale lenud mootor kuum on - tähtsam et akud või esc ei põleta kätt peale lendu ( sest siis on midagi valesti )
Ants51
Posts: 71
Joined: Fri Apr 25, 2014 13:41
Location: Tartu

Post by Ants51 »

Tänud hea nõuande eest.Regu ega aku ei kuumene,mootor ise peale lendu soe,kätt kannatab vabalt peal hoida.Järelikult-odav mootor oma vigadega.lapin kopteri kokku ja lendu.Igatahes-tänud kaasa mõtlemast!!!
Post Reply