tartu postimees ja drooni paanika

See on koht, kus rääkida kõigest mudelitega seonduvast, mis teiste teemade alla ei lähe.
Post Reply
User avatar
Daniel
Posts: 38
Joined: Wed Dec 04, 2013 13:47
Location: Rapla / TLL
Contact:

tartu postimees ja drooni paanika

Post by Daniel »

http://tartu.postimees.ee/4241465/katte ... nuliiklust

"Droonid nähtavaks

Kui drooni lennutamine lennujaamadest kaugemal inimtühjas paigas ei pruugi kellelegi ohtu kujutada, siis tundmatu päritolu õhusõiduk lennuvälja vahetus läheduses võib põhjustada katastroofi.

Et seda ära hoida, arutavad lennundusspetsialistid viimasel ajal, kas oleks mõistlik hakata nõudma, et ka droonidel oleks transponder. Nii oleksid õhusõidukid lennujuhtidele ja
pilootidele nähtavad ning kaoks ka anonüümne droonide lennutamine keelatud või lennuameti eriluba nõudvates kohtades.

Kas seadusandja lennundustundjate mõtteid toetab, näitab aeg. Seni aga tuleb korraldada õppusi stsenaariumide järgi, mis loodetavasti kunagi ei realiseeru.
Nii näiteks ootab kiirabitöötajaid peagi Saaremaal koolitus, kuidas lahendada juhtumit, kui auto sõidab rahva sekka. Õudne reaalsus, mida oleme Euroopas juba mitu korda näinud."


Tavaline paanika külvamine - eriti kui lugeda pealkirja ja lõppu nagu enamus inimesi teevad ...

kus on statistika, faktid või kaine mõistus :?:
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Re: tartu postimees ja drooni paanika

Post by cuprum »

Paras paanika külvamine küll, kuid tegelikkuses siiski esineda võiv juhtum. Veel rohkem muidugi võib esineda juhtum, kus lennuk niisama alla potsatab, a see selleks.

Mis seadusandlusesse puutub, siis siinkohal on jah meie ametnikuhärrad asja enestele vägagi lihtsaks teinud - lendab, järelikult on saadanast. Minu isikliku arvamuse kohaselt on mudellennukil, kaameraga multikopteril, FPV lennumasinal ja täielikult "iselendajal" küllaltki erinev ohutegur (loe: võimalus pärislennukiga kokku juhtuda).

Kohustuslik nähtavakstegemine - nu selles osas on tehnika vahepeal pisut arenenud, ning tegelikult peaks olema võimalik "majakaga" varustada ka juba paari-kolme-kiloseid lennumasinaid. Omaette teema, et kes neid registreerib/signeerib ;)
MellK
Posts: 298
Joined: Wed Jul 16, 2014 20:57
Location: Tartu
Contact:

Post by MellK »

BS jutt jälle ametnikel. Kas lennutamise kooskõlastusest enam ei piisa neile?
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

see drooni transponderi jutt on muidugi mitmel põhjusel BS. Minu kogemus pärislennukiga on selline,et isegi 2000 jala peal ei ole sinu piuksu radari peal tihti näha. Drooni tüüpilise lennukõrguse juures- no aegajalt ju võib näha olla,garantiid seal kindlasti pole.
P28A- FPV
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Re: tartu postimees ja drooni paanika

Post by tikka »

cuprum wrote:Mis seadusandlusesse puutub, siis siinkohal on jah meie ametnikuhärrad asja enestele vägagi lihtsaks teinud - lendab, järelikult on saadanast. Minu isikliku arvamuse kohaselt on mudellennukil, kaameraga multikopteril, FPV lennumasinal ja täielikult "iselendajal" küllaltki erinev ohutegur (loe: võimalus pärislennukiga kokku juhtuda).
Daniel wrote:Et seda ära hoida, arutavad lennundusspetsialistid viimasel ajal, kas oleks mõistlik hakata nõudma, et ka droonidel oleks transponder. Nii oleksid õhusõidukid lennujuhtidele ja
pilootidele nähtavad ning kaoks ka anonüümne droonide lennutamine keelatud või lennuameti eriluba nõudvates kohtades.
Kui kõik lendavad mehitamata lennuvahendid on droonid ja neid reguleeritakse ühtsete reeglite järgi ning on mingid spetsialistid kes soovitavad droonidel transponderi kasutamist, siis see näitab minu jaoks, et seaduse looja ei ole piisavalt pädev mehitamata lennuvahendite tegevuse reguleerimiseks ja need spetsialistid ei ole tegelikult spetsialistid, sest nad ei tea mis asi on droon.

Paljudel väikelennukitel on peal süsteem, kus piloot näeb teise õhusõiduki trasponderi signaali? Aga paraplaanid, deltaplaanid jms? Paljudel lennujuhtidel on radar? Kui tihti on need radarid töös ja kas väljaspool tööaega lendab mehitatud lennukeid?

Palju tapetakse inimesi näiteks kööginugadega või palju saab surma või tõsiselt vigastada trepist alla kukkudes? Kas tehakse noa käsitsemise koolitusi, trepist üles-alla käimise koolitusi või mõistliku alkoholi joomise koolitusi? Mõni lennuameti infotund peaks olema selline, kus mudelistid räägivad Lennuameti töötajatele, mis on droon, mis on selle tehnilised piirangud jne.
snoopy
Posts: 112
Joined: Sat May 01, 2010 11:22

Post by snoopy »

No siia sobib jälle ka see statistika: http://www.popsci.com/airplanes-hit-mor ... han-drones
User avatar
ulmeKulgur
Posts: 278
Joined: Fri Oct 02, 2009 21:12

Post by ulmeKulgur »

No et aus olla, siis elus on suuremaid ohtusid kui ilma transponderita droonid. :P

Keegi kusagil võrdles riski hukkuda terrorismi läbi, ja riski hukkuda kuseteede põletikkudesse, ja tõdes et viimased on ikka väga palju suurem oht. :P

Selle taustal on risk hukkuda reisilennuki kokkupõrke tõttu ilma transponderita drooniga, mille piloot polnud kuritahtlik (sest siis ta eemaldab transponderi) vaid lihtsalt laisk...

...ilmselt kaduvväike.

Aga noh, mina eiran Eesti lennunduse alaseid seadusi edukalt juba mitmendat aastat, ja plaanin seda jätkata, ükskõik milliseks need ka ei kujune.
Post Reply