Kas F3A võistlusel võib osaleda kahemootorilise lennukiga?

Alateema kus käistleda vigurlennuga seonduvat - reeglid, mudelid jms

Moderator: Marek

Post Reply
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Kas F3A võistlusel võib osaleda kahemootorilise lennukiga?

Post by mart63 »

Kuna pihku juhtunud 2 peaaegu identset mootorit tuli idee teha kahe mootoriga F3A lennuk, aga kas selline asi võistlusel kvalifitseeruks? :roll:
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Minumeelest ei ole keelatud, aga pean järele kontrollima FAI reeglistikust (link ka eestikeelse reeglistiku juures). Ega põhimõtteliselt keelama ei hakka küll. Reaktiivmootor on keelatud.
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Tänud :P
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Üks 4 regu ja 4 mootoriga F3A. Reduktoreid ja proppe on üks.
Image
Vaadates võistlustel väljalennatud punkte jääb mulje, et on aeg Gladiatori moodi F3A muretseda.
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Mul oli siiski plaan teha 2 mootori ja kahe propiga mudel :P
Üks mõlemal tiival.
Taits
Posts: 116
Joined: Mon Oct 02, 2006 17:14
Location: Tallinn

Post by Taits »

Aga tee siis lennuk vähe suurem, kui see, millega sa võistlesid. Mida suurem lennuk seda lihdsam lennata.
Burn more fuel!
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Oligi selline plaan :P
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Ei usu,et see mõte hea on.Pole näinud ka ühtki kahe (kolb)mootoriga päris vigurlennu lennukit.Ilmselt on raske saada kaht mootorit täiesti ühtmoodi vedama seega,tulevad sealt täiendavad juhitavust segavad probleemid,samas ka lisakaal,kuna kostruktsioon peab olema keerulisem.Muidugi on kõik uuedused ja avastused saanud alguse teistmoodi mõtlemisest,aga arvan,et see jääb siiski eksperimentaalkatseks.Aja ja energia mõistlikuma kasutamise huvides oleks lahedam,kui ehitad mingi koopialaadse lennuki (nagu Aleksandri "Mosqito").
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Ma soovitaks ka tavapärase mudeli ehitada. Kesk- või alatiivalise sirge tiivaga ja ninasse mingi 2.5 - 10 cc sisepõlemismootor (maksab uuest peast 1000 - 2000kr). Odavad standardservod sisse ja valmis. Väikese lennukiga pole kahjuks vigurlendu eriti hea teha. Mardi suur elektrikas ja Tarvo viimasel võistlusel õhus tükkideks läinud mudel on enamvähem miinimum mõõdus. Mida suurem, seda lihtsam endal!
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

staufes muide Kyosho 6,5cc 800.- hetkel.....niikaua kui otsas
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

On midagi väärt ka?
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Paneb ostule mõtlema, hind ahvatlev ja järgmine aasta oleks tore vähe tõetruuma f3a lennukiga võistelda. :)
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

No selline sisepõlemismootor on üpris "igavene" asi. Kestab paar aastat kenasti ja tõenäoliselt rohkemgi, oleneb kui palju lennutada.

Sul oleks kindlasti vaja taolist ~7cc mootoriga lennukit!
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Isa tuleb homme kodumaale, siis arutame :P
Hind on ülisoodne.
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

http://www.modellhobby-shop.de/Engines- ... =114&c=114
No selle raha eest kleebiks ennast ka külge, et siis kui ainult keegi telliks aga ära, kuni see pakkumine veel kehtib. :?
User avatar
tola555
Posts: 348
Joined: Thu Mar 15, 2007 13:24

Post by tola555 »

Oehh wrote:http://www.modellhobby-shop.de/Engines- ... =114&c=114
No selle raha eest kleebiks ennast ka külge, et siis kui ainult keegi telliks aga ära, kuni see pakkumine veel kehtib. :?
Ma võtaks sellise hinnaga kah ühe, hinna poolest ehk hea algust teha sisepõlemises.
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Re: Kas F3A võistlusel võib osaleda kahemootorilise lennukig

Post by daapn »

Tulles tagasi algse küsimuse juurde...
mart63 wrote:Kuna pihku juhtunud 2 peaaegu identset mootorit tuli idee teha kahe mootoriga F3A lennuk, aga kas selline asi võistlusel kvalifitseeruks? :roll:
Mina ei näe FAI paberites piirangut lennuki mootorite arvule F3A võistlusreeglites. Pikkus, laius, mass, müratase, power, elektrika puhul pinge.

Muus osas lase aga käia. Mulle isegi meeldib see mõte kahe sisepõlekaga lennuk teha. Aga paistab, et kogenumad mehed laitsid selle maha juba.


daapn
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

tegin uue teema seoses selle mootoriga
http://www.modellhobby-shop.de/Engines- ... =114&c=114

loodan, et on veel huvitatuid kes "veel" ei loe F3A rubriiki :wink:

ma ise kui algaja sattusin ka täiesti ootamatuilt siia :D
Post Reply