F3A Nordic 2009 - kava ja arutelu

Alateema kus käistleda vigurlennuga seonduvat - reeglid, mudelid jms

Moderator: Marek

Post Reply
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

F3A Nordic 2009 - kava ja arutelu

Post by lauri »

Link soomlaste lehele, kus kõik vajalik info: http://www.f3a.fi/f3a/nordic
Vanad kavad (Nordic02, Nordic07) leiab siit: http://www.f3a.fi/f3a/history

2008. aastal lennatakse siis uue Nordic 2009 nimelist kava:
http://www.f3a.fi/wp-content/uploads/20 ... hedule.pdf
http://www.f3a.fi/wp-content/uploads/20 ... c-n-09.pdf (callsheet)

Väike kokkuvõte Nordic 2009 kavast: Kava sarnaneb P-09 F3A FAI põhikavale (finaalis teine kava) ja sisaldab vigurlennu põhielemente, samas on veidi keerukam kui 2007 kava. Edukaks kava läbimiseks EI ole vajalik täisverelise F3A 2x2m mudeli olemasolu.

Kavaelementide ingliskeelne kirjeldus FAI põhireeglistikus:
ftp://www.fai.org/sporting_code/sc4/sc4.f3a.07.zip

Kuidas sellel aastal Sport kava lendanud piloodid suhtuksid Nordic kava lendamisesse? Võistluste korralduse poole pealt oleks see ainult hea, sest siis saaks Nordic võistlejad hinnata Sport kava ja vastupidi. Kuna Sport-kava on mõeldud vigurlennu "algtasemena", siis võib juba päris mitme piloodi puhul öelda, et see on oma ülesande täitnud ja aeg oleks uute sihtide suunas vaadata :wink: Talvel simulaatoril tööd teha ja kevadel Nordic'us võistlema? Poolt-vastu? Kui Nordic-kava lendajaid vähemalt 3-4 oleks, siis teeks plaanid ära juba talvel.
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Minu isiklik arvamus oleks, et mitte sellega kiirustada, äkki veel aasta lihvida lennutamist/lennukeid ja siis ülejärgmine aasta nordicut lennata, prg paistab ka ju palju uusi lendajaid kes järgmine aasta juba paremal mudelil lendaks ja loodetavasti ka võistleks, nordic oleks esimest aastat võistlejatele vast liig.
Minu arvamus, vanad kalad nagunii teevad maha, aga ütlemata ma ka ei jäta. :roll:
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Sport jääks ja jääb ka alati alles. Spordist tüdinenud või välja kasvanud saaksid edasi liikuda Nordic kava peale. Võistluste korraldust lihtsustaks see, sest siis saaks ühe klassi piloodid hinnata teist ja vastupidi!

Varem või hiljem hakkame nagunii Nordic kava lendama. Küsimus on selles, kas juba talvel teha plaanid ja reeglid ära tõkida ning mai kuus Viljandis juba sellele ka keskenduda. Või jätkame siiski Sport kavaga ainult ja siis järgmise aasta suvel mingi hetk võtame Nordic'u ka päevakorda.
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

See Nordic09 tundub varasemate programmidega võrreldes täiesti rahulik.Võrreldes Sport kavaga näen ainult lisanduvat 2 uut elementi - kuuba kaheksa ja külili lend.Muidugi ei saa seda kava enam lennata Traineriga,kuna on vaja lennata selili ja külili,mida see lennuk üldjuhul ei võimalda (vähemalt ei tule hästi välja).Täitsa vabalt võiks kõik tänavused lendajad proovida võistelda selle kava järgi.Iseasi muidugi,kui lisandub uusi huvilisi,siis on Sport kava omal kohal...
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Kas ehk liigne rutt?
Esialgu võiks olla vähemalt 10 "tugevat" Sport kava läbijatki õigete lennukitega. Nordicule ju võib üle minna aga enamus peaks siis lennukid, või vähemalt mootorid välja vahetama kuna seal on mitu vigurit, mis võimast minekut nõuavad.
Miks nii vähe etappe? Lennata saab teoreetiliselt aastaringselt, ok päris lume ja pakasega on jama aga palju seda meil on siin mere ääres? Tuul ja vihm on ka suvel ja nagu näha pole senini seganud. Kui on 3-4 etappi siis see võitmine on suht ehku asi, ei kujune välja õige pilt. Mina arvan, et vähemalt 7-8 etappi peaks olema. Aprilli lõpust oktoobrini ära jaotatuna ei tohiks ka korraldajaid koormata? Viimane võistlus näitas, et võistluse läbiviimiseks pole suuri pingutusi vaja.
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Eile proovisin simulaatoril seda nordicut,ootamatult raske on teha 4 pöörist üksteise otsa allatuult otsal-lennuk läheb väga kaugele (panin tuule kiiruseks 8 m/s-nagu meil viimasel ajal kombeks) ja harjutamist tahab ka pööris vastutuule otsal väljatulemisega alla tuult-kiirus võib väljumisel ootamatult väike olla ja tulemuseks lennuki mitte väljatulemine pöörisest (nii mul pühapäeval tegelikult platsil juhtuski-puhas õnn,et crashi ei tulnud).Muud vigurid on suht lihtsad ja ei nõua midagi erilist-kõik normaalsed igapäevased elemendid,kogu aeg lennatud.
Post Reply