Reeglid:

Õhuvõitlus - Aircombat igal kujul
Post Reply
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Reeglid:

Post by Raits »

ingliskeelsed reeglid leidsin siit: http://www.aircombat.de/regeln/Aces_Rul ... nglish.pdf . Tundub,et klapivad FUN PILOT vene keelsetega.
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

Venekeelsetes reeglites on ära unustatud üks punkt:Other models may use a.15 engine.
They may use a .21 - .26 4-stroke engine as well .Venekeelsetes seda viimast lauset ei ole. Kui keegi oskaks kommenteerida ,oleks asi selgem.Ega mu ingliskeel ka kiita ei ole.
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Other models may use a.15 engine.
They may use a .21 - .26 4-stroke engine as well.
Ülejäänud/muud mudelid võivad kasutada .15(2.5cc) mootoreid, veel võib neil kasutada .21-.26(3.5ccm-4.26ccm) 4-taktilisi mootoreid.
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

Homme pidi Jõhvi klubi esindaja oma kommentaarid panema.Kuna ,nagu ma eelnevalt mainisin,venekeelsetes ei ole neljatktilisi mootoreid tavamõõdus mudelitele mainitud.Samuti on vahe ka 3.5 ccm mootorite propi mõõtudes,venekeelsetes on:Объём дв-ля, куб.см. Обороты в мин. максимальные Максимальная сумма винта
2,5 17000 300 / 12
3,5 16000 325 / 13
4,16 16000 350 / 14
4,3 четырехтактный. 13000 375 / 15
электро 16000 325 / 13 ja ingliskeelsetes aga on: Engine size RPM max Sum of Prop. max (inches)
- .15 17.000 12
- .21 16.000 14
- .25 16.000 14
- electro 16.000 13
-.26 4-stroke 13.000 15 :? :? :?
Last edited by Raits on Wed Nov 18, 2009 22:35, edited 1 time in total.
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

seal mootorilõigus on kirjutatud sedasi:
Kui originaallennuk omas tiiba üle 12 meetri ja sinu mudelil on see vähemalt 1 meeter, võid kasutada 0,21 2-taktilist või 0,21-0,26 4-taktilist mootorit.
Kui aga üle 12m tiivaga lennukil oli veel tiiva pind vähemalt 25 m2, sealjuures sinu mudel ikka üle 1 meetri tiivaga, siis võib kasutada 0,25 2-taktilist.
Kõik teised variandid (tiivad alla 12 meetri) eeldavad 0,15 2-taktilist või ikka 0,21-0,26 4-taktilist.
4-taktilist 4 kuupi mootori võib panna siis kõigil mudelitele.
Turbiini imitatsioonile võib panna 0,25 kuuptolli fööni sisse.

Siinjuures ei tohi unustada, et lennukid mootoritega üle 2,5cc peavad kaaluma vähemalt 1 kg! Eestis minu teada mudeleid ei kaaluta, aga kahtluse korral peab ka selleks valmis olema.

0,15 kuuptolli = 2,5cc
0,21 kuuptolli = 3,5cc
0,26 kuuptolli = 4cc
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

Point on 3.5 ccm mootori sammu ja läbimõõdu summas.üks annab 13, teine 14
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

ok see ei sobi kyll siia teemasse,,aga mis linte kasutatakse? ja kas on mingeid variante millega asendada õigeid linte mida leiaks nt igast linnast?
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Uurisin huvipärast natuke õhuvõitluse ja selle reeglite kohta ning tekkis paar küsimust.
1. Kuidas saab impelleriga mudelil linti lõigata? Kas peab selle torusse püüdma või? Noaterast tiiva esiserv on vast liiga ohtlik.

2. Kas impellerile kehtivad samad pöörete piirangud, nagu propelleritele?

3. Kas osalejate meelest on reeglid elektrimootorite kohta asjakohased? Mulle tundub, et saab teha kerget ja hästi manööverdavat lennukit, aga 0.25 mootoriga võrdväärset kiiret lennukit ühe mootoriga teha ei saa.
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

millist lennukit kasutada tahad?

combati võistlusel on II MS koopialennukid, rektiivmootoreid siis veel ei tuntud

open klassi combatil ei ole piire, küll aga on noad ja orad ja ziletid keelatud
üldjuhul toimub lindi lõikamine tiivaga, propelleriga harvem

propiga lõikav lennuk tuleb üldjuhul ise ka alla kuna poob mootori kinni (kerib lindi peale)
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
titan
Posts: 981
Joined: Fri May 15, 2009 17:10
Contact:

Post by titan »

Sry OT, aga mina keelaks lindid ja teeks odad kohustuslikuks :P
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Ropka wrote: combati võistlusel on II MS koopialennukid, rektiivmootoreid siis veel ei tuntud
Hmm, minu mäletamist pidi LuftWaffe siiski ka teises maailmasõjas "rakette" kasutas. Tõsi, nende eelis (kiirus) osutus tegelikult puuduseks - piloodil jäi aega kõigest ~kümmekond sekundit, et "kinni püütud" vaenlane sõelapõhjaks lasta.

Seega WWII combati reeglistikku peaksid "raketid" mahtuma küll - laias laastus pidi olema mudel, mis on lennanud teise maailmasõja ajal, ning millel oli pardal relvastus.
Hetkel ei ole aega pikemalt uurida, kuid kas mitte põhjuseks, miks neid eriti ei kasutata pole mootori/aku piirang. Impell kipub olema pisut vähem tõhus, kui "tavaline propeller" - aga lahingusse kaasa võetav energia on piiratud. Kusjuures elektri korral hammustatakse enne võitlust tühjenenud akut kohtunike poolt üsna valusasti.
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Teise maailmasõja ajal reaktiivlennukite omavahelisi võitlusi polnud, autentsuse huvides võiks siis ainult üks osapool reaktiiviga lennata.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

combati võistlusel on II MS koopialennukid, rektiivmootoreid siis veel ei tuntud
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_je ... rld_War_II Kõik reaktiivid, mis on märgitud kui operational, peaks vastama ka combati reeglitele. P80 tundub välimuse poolest üks moodsamaid. Viimasel ajal on mind õhuvõitlus huvitama hakanud. Mõtlesin niisama lennutamiseks teha mingi EDF-i. Kui see moraalselt juba vanaks muutub, saab õhuvõitlust ka teha. Propelleriga lennuk on impellerist praktiliselt igas mõttes parem, aga mulle meeldib eksperimenteerida.
Kusjuures elektri korral hammustatakse enne võitlust tühjenenud akut kohtunike poolt üsna valusasti.
Õhuvõitlus tundub olevat suht lõbus võistlus. Sealt algajana miinuspunktidega lahkumine ei heidutaks eriti.
Teise maailmasõja ajal reaktiivlennukite omavahelisi võitlusi polnud, autentsuse huvides võiks siis ainult üks osapool reaktiiviga lennata.
Nii reaalseks ei tasuks minu arvates minna, sest siis satub see ainuke reaktiiv tõenäoliselt ainult sihtmärgiks. Mitme EDF-i puhul on ka kedagi püüda.
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

3. Kas osalejate meelest on reeglid elektrimootorite kohta asjakohased? Mulle tundub, et saab teha kerget ja hästi manööverdavat lennukit, aga 0.25 mootoriga võrdväärset kiiret lennukit ühe mootoriga teha ei saa.
Leidsin enda küsimusele vastuse FUN PILOT kodulehelt, kus elektrimootorite kohta käivad piirangud on rohkem laiali kirjutatud.
http://www.funpilot.eu/est.htm
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Tasapisi nokitsedes sai nüüd rahvusvaheliste õhuvõitluse ACES reeglite eestikeelne tõlge valmis. Äkki on abiks. Tõlge põhineb 2011 aasta reeglitel, mis on rahvusvaheliselt praeguseni kehtivad. FUN PILOT kodulehel on toodud 2009-2010 reeglid, kui Eestis kehtivad reeglid. 2011 versioon peaks olema põhimõtteliselt sama, kui keegi märkab mingeid suuri erinevusi, võib sellest kirjutada. Vanematest reeglitest ja nende lisadest võib leida mõningaid põhjalikumalt selgitatud kohti.

Olen seda teksti nii palju lugenud, et ei suuda enam vigu leida. Kui keegi märkab vigu, probleeme allalaadimisel või mõtleb alternatiivse sõnastuse, kuidas originaaldokumendi mõtet paremini edasi anda, võib mulle kirjutada. Kui reeglite kohta on mingi küsimus, võib vast siia arutamiseks kirjutada. Mõni asi jäi mulle endale ka natuke segaseks.

Võistlused ei ole Eestis praegu nii karmilt korraldatud, aga mudeli tehnilistele piirangutele tasub tähelepanu pühendada. Organiseerimise koha pealt võib alati mõnda kohalikku võistlust külastada, et näha kuidas asi toimub.

2011- 2013 aasta Reeglid eesti keeles: https://drive.google.com/file/d/0B4-oFg ... sp=sharing.
Lisa 3.1 eesti keeles: https://drive.google.com/file/d/0B4-oFg ... sp=sharing.
Originaalsed reeglid, lisa 4.5 jne inglise keeles: http://www.aircombat.eu/rules.htm
Last edited by tikka on Sun Mar 02, 2014 10:49, edited 1 time in total.
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Rahvusvahelisi ACES reegleid on uuendatud. Mingeid väga suuri muutusi ei ole. 0.10 ja 0.15 mootori klassi kuuluvaid elektrikatel on lubatud kasutada natuke suuremat akut ja 3,5ccm sisepõlekat on konkurentsivõimelisemaks tehtud. Lisaks on nüüd lubatud nö lindipüüdjaid asetada ainult teatud kauguseni kerest või mootori gondlist. Oskab keegi öelda kas neid hakatakse tuleval hooajal Eestis järgima? Fun Piloti kodulehel on vanemad reeglid üleval.

Uusi reegleid näeb siin: http://www.aircombat.eu/rules.htm (inglise ja saksa keeles)
jux
Posts: 25
Joined: Sat May 24, 2014 10:36
Location: Viimsi

Post by jux »

Ohh ... põnev ala :)

Jääb arusaamatuks, mis moodi siis seda linti õhus lõigatakse. Millest see lint tehtud on ... ilmselt peab see päris habras olema? Lõigatakse tiivaga, eks? Kas tiivad on siis kuidagi teritatud?

Kas korraldatakse ka mitte-ajaloolisi õhuvõitlusi? Kujutan ette, et selleks sobivad hästi need popwing lennumasinad.
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

jux wrote: Jääb arusaamatuks, mis moodi siis seda linti õhus lõigatakse. Millest see lint tehtud on ... ilmselt peab see päris habras olema? Lõigatakse tiivaga, eks? Kas tiivad on siis kuidagi teritatud?

Kas korraldatakse ka mitte-ajaloolisi õhuvõitlusi? Kujutan ette, et selleks sobivad hästi need popwing lennumasinad.
Linti lõigatakse propelleri või siis tiivaga. Tiiva esiserva pannakse näiteks liivapaberi tükke, tehakse sälgud sisse või määritakse mingi kleepuva ainega.

Lint lõigatakse metsa märkelindist, mida saab metsatehnika poodidest. See on piisavalt nõrk, et katki läheks, aga peab samas niiskusele vastu.

Eestis korraldatakse vist veel vabaklassi õhuvõitlust, kus pole mingeid piiranguid. Maailmas tehakse õhuvõitlust põhimõtteliselt kõigega, mis lendab. Ise ei tunne huvi muu, kui ainult skaala õhuvõitluse vastu ja seepärast muust eriti ei tea.
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Vaatasin oma ACES reeglite eestikeelse tõlke üle ja viisin 2014 aasta muudatused sisse. Hooaeg on küll läbi, aga samad reeglid peaks vähemalt järgmine aasta ka kehtima. FUN PILOT kodulehel on siiani vanad reeglid üleval. Vanematest reeglitest ja nende lisadest võib leida mõningaid põhjalikumalt selgitatud kohti.

Kui keegi märkab vigu, probleeme allalaadimisel või mõtleb alternatiivse sõnastuse, kuidas originaaldokumendi mõtet paremini edasi anda, võib mulle kirjutada. Ei garanteeri, et minu mitteprofessionaalne tõlge on üheselt ja selgelt arusaadav, inglisekeelsed originaalsed reeglid on need, mis kehtivad rahvusvaheliselt. Kui reeglite kohta on mingi küsimus, võib vast siia arutamiseks kirjutada. Mõni asi jäi mulle endale ka natuke segaseks, eriti uus mitmemootorilise mudeli (välja arvatud kahemootoriline) elektri seade ja dokumendi FAQ2014 asukoht.

Võistlused ei ole Eestis praegu nii karmilt korraldatud, aga mudeli tehnilistele piirangutele tasub tähelepanu pühendada. Propelleri võib välismaalt tellida, see ei pea olema kindlasti kohalikus poes müügil. Organiseerimise koha pealt võib alati mõnda kohalikku võistlust külastada, et näha kuidas asi toimub.

2014-... Reeglid eesti keeles: https://drive.google.com/file/d/0B4-oFg ... sp=sharing.
Lisa 3.1 eesti keeles: https://drive.google.com/file/d/0B4-oFg ... sp=sharing.
Originaalsed reeglid, lisa 4.5 jne inglise keeles: http://www.aircombat.eu/rules.htm
Post Reply