ESC seadistamine.

Jutt elektrilennukitest üldiselt, mis ei sobi teiste alateemade juurde.
Post Reply
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

ESC seadistamine.

Post by Ervin2 »

Niisiis tundub et mitmedki mudelistid on seisnud või seisavad ESC seadistamise probleemide ees.
Üldjoontes pole seal miskit keerulist(programm kaart) - väljaarvatud mõningad punktid millest on suht raske aru saada ja nende õiget seadistust määrata.
Mulle tekitavad muret ja segadust järgmised parameetrid:

1 Timing Mode Setting (Advance Timing)
2 Pulse Width Modulation(PWM) Setting
3 Motor pole Num (Robbe)

Millised võiksid olla nende parameetrite optimaalsed seadistused?

Mida rohkem manuale loen seda segasemaks asi reaalsuses muutub.

Kuidas oleks üleüldse ESC'd optimaalne seadistada
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

Väga raske on siin kõike lühidalt kokku võtta,oleneb mootorist , lennukist ja veel paljust muust.Tavaliselt on juhendites kõik vajalik kirjas.
User avatar
ak
Posts: 552
Joined: Fri Jul 20, 2007 17:16
Location: Tallinn
Contact:

Post by ak »

Hei,

mina olen nii aru saanud, et:
1. Timing mode sõltub otseselt mootorist ja ka tema koormusest (propellerist): valid sellise seade, millega su mootor kõige paremini töötab. Kas optimeerid voolutarvet/võimsust või kui mootori/esc koostööl on probleeme, siis otsid seadet kus neid probleeme poleks või kus nad on väiksemad. Mul on olnud probleeme väikeste mootorite ja suurte esc'ide koostööl.
2. PWM setting - ei teagi, suurem peaks parem olema, aga jällegi, sõltub mootorist ja peaks valima seade, millega esc-mootor kõige paremini koos töötavad.
3. Motor pole num - ei tea, see peaks näitama kui kiirekäiguline mootor on ja ehk esc seab selle järgi timingut.

Ühesõnaga, kas kasutad defaulti või siis eksperimenteerid natuke ning mõõdad voolu ja mootori staatilist veovõimsust ja mängid seadetega.

Andrus
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

ak wrote:Hei,

3. Motor pole num - ei tea, see peaks näitama kui kiirekäiguline mootor on ja ehk esc seab selle järgi timingut.
Mina olen leidnud ainsa reaalse koha, kus ESC-id seda kasutavad (OK, ei tarvitse olla ammendav tõde). Ja selleks kohaks on viimase käivitamise põõrete näitamine. Selle arvutamiseks on neil seda pooluste arvu vaja teada. Muuks peaksid nad ikka ilusti elama oma kahe "vooluall" ja kolmanda "indikaator" traadi otsas
User avatar
tarts
Posts: 838
Joined: Thu Sep 14, 2006 20:01
Location: Tallinn
Contact:

Post by tarts »

Hyperioni manualis nii on kirjas
The controller has two switching frequency modes. The default 8 kHz works well with almost all motors, but you may see a gain in efficiency at 16 kHz setting for high-pole-count motors such as Hyperion Z Series Outrunners.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Se pooluste arv on suht segane näitaja ja selle seadistamist saab muuta 2 - 36 pooluseni,ei ole aga ühelgi mootoril ära näidatud seda pooluste arvu,ainult Robbe mootori manualis on mainitud 14 poolust - imelik.
Timing mode on tavaliselt 8 (robbe puhul),outrunneritel soovitatakse 15-25(kraadides).
Olen selle robbega täiesi ummikus,tegin mõõtmisi wattmeeriga ,erinevate sedistustega,aga pingete voolude ,võimsuste osas muudatusi nagu polnud.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Ervin2 wrote:Se pooluste arv on suht segane näitaja
. . . .
. . . .
sedistustega,aga pingete voolude ,võimsuste osas muudatusi nagu polnud.
Kui ma õieti mäletan, siis Robbe kontrollerid kasutavad seda ainult põõrete arvu salvestamiseks - impulsid/poolused=põõrded.
Praktilist kasu sellest muutmisest mootori tööle ei ole ega ka tule. Muutuse tulemusena saad peale lendu ESC-ilt (täpselt) küsida, et palju meil siis maksimum/keskmisi põõrdeid ka täna oli. Küsida saab seda tolle LCD-ga varustatud "karbikese" abil.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

jah seda see karbik näitab küll,eks ma proovin edasi,kül ma tast jagu saan.
Esialgu jätan (seadistan tagasi) valmistaja poolt soovitatud parameetrid,ega ikka ise paremat välja ei mõtle.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
tarts
Posts: 838
Joined: Thu Sep 14, 2006 20:01
Location: Tallinn
Contact:

Post by tarts »

Ervin2 wrote:Se pooluste arv on suht segane näitaja ja selle seadistamist saab muuta 2 - 36 pooluseni,ei ole aga ühelgi mootoril ära näidatud seda pooluste arvu,ainult Robbe mootori manualis on mainitud 14 poolust - imelik.
pooluste arv= magnetite arv
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

miskipärast ma ka nii arvasin,aga mootorite manualides mainitakse seda harva.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
artur
Posts: 129
Joined: Fri Sep 05, 2008 10:44
Location: Tallinn

Post by artur »

Timing ongi Robbe regul praktiliselt ainuke reaalselt muudetav parameeter.
Outrunneritele võib üldiselt max timingu peale kruvida.
Üldiselt aga ma Robbe regudega rahul ei ole, on liiga äkilise stardiga ja seda
ei muuda ükski parameeter. Samuti pole lineaarsus parim.
User avatar
tuupola
Posts: 117
Joined: Tue Apr 21, 2009 17:17
Location: Laagri,Saue vald
Contact:

Post by tuupola »

Kui timing on täiesti vale saad kiiresti aru. Mootor hakib või läheb soojaks. On ka võimalik et mootor põleb läbi.
Post Reply