Pilt näitab hästi, kuides eelarvamused meie maailmatunnetust mõjutavad. Kui uskuda, et otsaribi on tavaline, sirge ja tasapind, oleks profiil nõgus. Tegelikult on otsaribi tugevalt kaarias kiilu profiiliga sarnaselt ...
Punktid lähevad Marekile ja prosperile, jagatult. Õige vastus on Honda 2008 F1 auto tagatiiva "jagaja" ehk taoline jupp pidi paiknema tagumise tiiva keskel ja fikseerima tiibade omavahelise asendi, et välistada "läbipaindumist". See jupp näitab kenasti ära tiibade profiili, mida eemalt vaadates ei hooma. Prosperi esitiiva õhuvoolu video väga lähedane õigele vastusele, ainult auto valest otsasat Õigem video isegi ka olemas - http://www.youtube.com/watch?v=AXc151KSywk#t=15s
Must triip tiiva keskel peaks olema see sama jupp.
Kusjuures väga paljud rullnokad sõidavad ringi tagatiivaga millel ei ole profiili ja arvavad, et neil on äge downforce, mis muidugi enamusel, auto võimetest tulenevalt nagunii kunagi tööle ei hakka. Esimest korda nägin õiget tiiba ühe oma sõbra evo7-el. Mõnusalt paks profiil oli. Lenduritele ainult valet pidi asendis
Mardi saadetud pilt tuletas meelde mingit Tallinna bemmironti. Esimest korda nägin seda siis mõtlesin ,et OO MAI KAAD Oletasin ,et on mingi naljamees kes lumekühvli endal sappa riputanud. Kahjuks oli suvi ja siis sain aru ,et aerodünaamika ime on sündinud.
Oi kui tublid . Me siin Siimuga jah kompunnisime pilti nii ,et ma läksin kopteriga lendama ja siis Siim kasutas seda ilm.ee kaamerat pildi tegemiseks. Kusjuures mina Kärdlas ja Siim Hellenurmes. Lahe kogemus. Aga ei uskunud ,et see nii kiiresti ära arvatakse. Tere tulemast Hiiumaale !
prosper wrote:Oi kui tublid . Me siin Siimuga jah kompunnisime pilti nii ,et ma läksin kopteriga lendama ja siis Siim kasutas seda ilm.ee kaamerat pildi tegemiseks. Kusjuures mina Kärdlas ja Siim Hellenurmes. Lahe kogemus. Aga ei uskunud ,et see nii kiiresti ära arvatakse. Tere tulemast Hiiumaale !