UUS VANA.

Arutelu kõigi raadioteel juhitavate plaanerite teemal...
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Kena sile ja libe tiib. Kusagil jutus väideti, et lendamiselt meenutab head viskeplaanerit, ainult palju suurem.
Siin üks asjalik fail näitega võistluslennuki seadetest:
http://www.f3j.com/perfect/settings_060306.pdf
Lennuki ehitamise ajal paras nuputada, mida olemasolev saatja võimaldaks ja mis reziimid kasutusele võtta.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Kuue kanaliga Spektrum võimaldab üllatavalt palju.
Esialgne plaan panna mootor "gear" nupu alla viiendasse kanalisse.
Kuues kanal jääks "crow" mixi jaoks.
Flapid paneks siis selle kanali alla kus tavaliselt mootor käis ehk siis kanal 1,saaks sujuvalt reguleerida tüüride käiku.
Muud tüürid jääksid oma traditsiooniliste eeblite alla.
Programmis on ka kaks mixivõimalust,mida saab vastavalt vajadusele programmeerida.
Aga heteke kuumkohaks on ikkagi eleroni servode leidmine vaja oleks mitte rohkem kui 9mm paksuseid.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Sai täna paar tundi ehitatud.
Liimisin paika mootoriraami,samuti kõrgustüüri kinnituse,puhastasin servoavad tiibades,ka tiiba proovisin peale kruvida - hoiab pisut imelikult,tahab pisut parandamist,seadistamist.
Image
Image
Image
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Hädas raskuskeskmega.......

Post by Ervin2 »

Tehase poolt soovitatud raskuskese ca 90 mm tiiva esiservast,kõik tundub justkui õige ja hea olevat,aga sai asjad külge riputataud ja,kohe kuidagi ei lähe see raskuskese paika,vähemalt soovitatud 2200 mha 3 purgilise akuga.
natuke parem on tulemus 1500 mha akuga - nüüd ei teagi,kas lisada sabaotsa pisut raskust,või viia aku kaal miinimumini,ilmselt 1000 mha akuga saaks asjad hästi paika,samas siis ehk heal juhul kannataks teha 3-4 tõusu siis aku tühi.
Tekkis veel ka mõte kasutada 2 purgiga lipot,suurema pööretearvuga mootorit ja suuremat proppi.......!!!!???
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Palju metallspinner ees kaalub? Ehk saaks sealt võitu. Head spinnerid kaaluvad isegi alla 15 grammi.
Lasin samuti mai lõpuni 2 kg F5J lennukit 1300 mAh akuga ja maist siiani 1600 mAh akuga Turningy-nano (4S).
20-40 min lendu, siis 20 minutit 2C-ga laadimist ja endale puhkust ning uuesti. Hea tihe, praktiliselt ilma mölutamiseta treening.
Esialgu sabasse paarkümmend grammi raskust tegelikult samuti midagi oluliselt ei rikuks.
Parim on iga asjaga veidike korrigeerida ja summana raskuskese paika saada.
Reduktoriga ajami saaks väga kerge, iseasi kas lisakulutustel on hetkel mõtet.
Image
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Image

REICHARD MODELSPORT on üle 3 meetrise plaaneri samuti müüki saanud.
jyr
Posts: 20
Joined: Sat Sep 15, 2012 10:41

Post by jyr »

Nojah tore video, aga selleasemel et kogu aeg kätte püüda tahaks pigem näha kuidas ta 1m pealt mättasse paneb ja k6ik terveks jääb
JR
User avatar
prosper
Posts: 1621
Joined: Mon May 11, 2009 18:22
Location: Hiiumaa
Contact:

Post by prosper »

:)
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

krt,ega seda vist enne kevadet teada ei saagi,kogu kere on süsinikust,aku tuleb kerge,mudel ise ka alla kilo kõvasti,aga usku ja julgust katsetada esialgu nagu väga pole..... :D
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

jyr wrote:tahaks pigem näha kuidas ta 1m pealt mättasse paneb ja k6ik terveks jääb
Videosid vaadates F5J pandi veel eelmisel aastal võistlustel päris vaikselt maha F3J lennukitega võrreldes. Ikkagi prop ja võll lisaks kannatada saamas, lennukaal samuti suurem.
F3J:
Image

Image
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Hakkan vaikselt sisemuse ehitamisega lõpule jõudma,veel on jäänud servod tiibadesse,üllatusega avastasin,et servokaabel on üsna raske ja tundub et tuleb ikka tõsine probleem raskuskeskmega,hetkel näen ainukese võimalusena sabaosale raskust lisada,aku mahtuvuse viimine alla 1300Mha pole päris mõtekas ja kaaluga ka enam ei võida.
Mõtlesin veel ka sellisele variandile,et prooviks 2 purgiga lipot ja pisut kõrgemate pööretega mootorit ning suuremat propellerit.

Image
Last edited by Ervin2 on Sun Feb 03, 2013 16:52, edited 2 times in total.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Siis tuleb jah raskust panna. Raskuskeskmega ei saa naljatada.
Kui hästi lendab, saab tulevikus kunagi ehk kergema mootori panna. 3,5-4 meetrise tiivaulatusega lennukitel kasutatakse juba lausa alla 100 grammiseid ajameid, sest "raketistart" pole vajalik:
http://f3j.in.ua/motors-for-f5j.html
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Pisut saan mängida veel spinneri kaaluga ja võrdlesin ka akude mõõtmeid,mõtlesin valida kõige väiksema ja paigaldada selle võimalikult taha,ekstreemsemaks lahenduseks oleks servoraami lahtimurdmine ja ka pisut tahapoole viimine.
Mootori valik - ei tea eriti ,hetkel 2836 suurusega kaalub 80 g.
Ja panin pisut kõrgemate pööretega mootori - saan kasutada väiksemat (kergemat) proppi.

Image
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Mootor siis igati normaalse kaaluga.
Lugedes siit foorumist, teistel samad probleemid ja keegi kirjutas 8 grammi tina sabasse panemisest.
http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... 503&page=6
Lennuki vajumiskiiruseks mõõdeti 32 cm/s, mis on väga hea. "Vahukatega" jääb vajumiskiirus enamasti 2-3 korda suuremaks ja lennuaeg vastavalt kehvemaks.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Vahel on päris hea haige olla,näe jälle jõudsin asjadega pisut edasi - servod sai tiibadesse liimitud ja juhtmestik paigas,samuti kere külge pistikud liimitud,muutsin pisut asukohta,saan aku veel pea sentimeetri jagu tahapoole nihutada.
Tuleb pisut mõtlemist hoovastikuga - see peenike kaasasolev traadjupp mulle eriti ei meeldi.
Samuti vastuvõtja antennide väljatoomine kerest on esialgu lahtine.
Veel natuke ja ongi valmis - saab välikatsetustele asuda.

Image

Image

Image
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Cumulus on valmis,jääb teha veel trimmimine ja lendamine.

Pisut siis sellest,mis mul seal sees on.
1 - mootoriks jäi kaasas olnud Dymond 2836/1120
2 - Prop Graupner Cam 11 x 6"
3 - ESC Turniqy 30A
4 - flapide jaoks on sees Turniqy servo signal reverser ja HGD digital 202 Carbon Gear BB -9.1g / .11s / 1.5kg servod
5 - samad servod on ka kõrgus ja pöördetüüri jaoks.
6 - Kaldtüüride tarvis kasutasin sellisei dervosid nagu VG 8.0g / 1.5kg / .14sec Ultra-Thin Servo,muud sinna ei mahtunud .
7 - toidet saab kogu kupatus Turnigy nano-tech 1300mah 3S 25~50C Lipo Pack
Rohkem esialgu tehnikat peal ei ole,enne ku kõrgusepiiraja saab muretesetud.

Raadiosüsteem siis endiselt Spektrum.
Pisut muutsin kanalite kasutamist,mootor läks 5 kanali alla (gear) ja flapid siis 1 kanali alla (throttle).
raskuskeskme (90mm tiiva esiservast) sain siis tehase poolt ettenähtud kohale,stabika kinnituspoldid asendasin metallist poltidega ja seibidega,sain mõned grammid taha juurde,mis loksutas kõik õigetele kohtadele.
siin on enamus fotosid,ehk keegi soovib tutvuda - http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... me=album28

Image
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Image
Kas stabilisaatori kinnitusklots on kerel ainult liimiga? Kui ainult liimiga mähiksin mina ümber veel keert keeru kõrvale paar niitmähist ja immutaksin vaiguga. Igasugused lahtiminekuvõimalused peavad olema 100% välistatud, tuleb odavam. Vabalennus käib stapi kinnitus lausa alumiiniumist:
Image
Ervin2 wrote:jääb teha veel trimmimine
Minul kestis see terve suve ja jätkub peagi. Ikka on vaja midagi loodetavalt veel paremaks seada. Eelmisel suvel katsetasin leedu ässade raskuskeset, nüüd tahaks testida soomlaste väiteid.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

HEA MÕTE! Kindlasti teen stapi kinnituse pisut tugevamaks,enda idee oli lausa lasta torust auk läbi ja panna alla mutrid.
Trimmimine on teadagi....lausa vaata et igal lennukorral tuleb teha väiksid muudatusi :D
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Suur auk teeb peenikest toru nõrgemaks. Eelistatakse üldjuhul mingeid selliseid sõrmust meenutavaid kinnitusi:
Image
Viimase põlvkonna kõrgusemõõtja saaks koos saatmisega 65 euriga näiteks siit (saadavad arve ja maksta saab Pay-Paliga või tavalise ülekandega):
http://www.horejsi.cz/Pages/DetailProdu ... cislo=2135
See on tegelikult universaalne ja väga hea ka lihtsalt igasuguste lendude salvestamiseks, mahtus vist kõige kõrgema taktisagedusega 15 tundi.
http://www.aerobtec.com/download/AltisV4manual_en.pdf
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Teine mõte liikus ka - toru sisse puidust(ilmselt balsa või pärn) klots ja klotsi sisse (külge) mutrid.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Kuidas "Cumuluse" sarnased lennukid õhus püsivad :?:
Suve jooksul on lisa huvilisi tekkinud ja kogemused kuluksid neile ära :!:
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Häbi tunnistada,aga pole teist veel õieti lendama saanud..........just nimel õiet.Õhku sain ja tiiva ning stapi kaldenurgad on nüüd ok,aga flappide servodega on mingi jama,ei liigu nagu ühtemoodi,eriti väikestel nurkadel. On ka muid jamasis veel,tiivakate läheb pidevalt kortsu,triikimine teeb asja vahest veelgi hullemaks,hiljem tuli välja,et tiiva ja kere kinnitus on pisut viltu ja paigast ära,üldiselt jama jama otsa,olen pisut pettunud - tundus nagu paljulubav olevat,mul ei ole ühegi mudeliga nii palju vaeva olnud.....
Ainult seadista ja trimmi,ning tulemust nagu pole eriti.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

kolm aastat kulus,et stabika kinnitus lõpuks ümber teha - kaldenurk oli vale.
Pisut oli vaja ka tiibadega tegeleda - likvideerisin servo juhtvarraste lõtkud,nüüd saab täpsemalt seadistada.
Hetkel peaks olema ok - käest visates planeeris kenasti.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Selle lennuki 3 meetrise vennaga jõudsid lätlased 2015.a. Riidaja F5J etapil finaalidesse ja finaalides lõpuks 3. kohale:

https://www.youtube.com/watch?v=io1rurzZ7Mg

2,5 meetrised F5J lennukid on samuti finaallendudele enamasti pääsenud ja ka esikolmikus olnud.

https://www.youtube.com/watch?v=ZT4y55pyQBI
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Kuna sai mudeliparki pisut harvendatud ja tekkis natuke vabu vahendeid läksid mõtted taas V-tail tüüpi plaaneri poole,sellist mul veel pole.....
Jäi silma midagi sellist - https://www.lindinger.at/en/airplanes/m ... v-leitwerk

ja ka see...... http://www.modellhobby.de/ART-HOBBY-Evo ... &c=13&p=13
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Seda viimast saab osta ka otse tootjalt Poolast:
http://gliders.arthobby.pl/index.php?pa ... ategory=50
Üks Odyssey-EC 2.7M - flaps version saabus just eile Eestisse ja suvel kindlasti juba lendab. Pidavat olema kerge lennuk ja korralik töö. Hea, et ka tagavarajupid saadaval.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

1 vs. 2 vs. 3

Post by Ervin2 »

Tekkis mõtte mudelipoodi pisut raha saata.....nagu alati kõhklused,kahtlused.
kaalule jäi:
1) Mandarin - http://www.modellhobby.de/Reichard-MAND ... &c=13&p=13
2) Samsara - https://www.lindinger.at/en/?sViewport= ... le=9742236
3) Marabu V - https://www.lindinger.at/en/?sViewport= ... le=9718807

esimene on mulle kogu aeg üsna sümpaatne olnud,sellest hetkest kui ta müügile ilmus.
teine on ka huvitav lahendus....?
kolmas ehk sellepärast,et mul pole enne ühtegi V-taili olnud.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Lätlaste veteran Jura_Geides on paar aastat esimesele sarnasega Baltic Openil võistelnud ja 2015.a. oli Riidajal koguni kolmas tormise ja tuulise ilmaga toimunud finaallendudel.
Image

Võimalik, et oligi see Mandarin.
Servodena kasutatakse F5J lennukitel massiliselt viimasel ajal selliseid asju:
http://www.twistermodels.com/product/mks-hv-6110/
Lukas
Posts: 25
Joined: Mon Nov 17, 2014 2:07
Location: Kaerepere

Post by Lukas »

See on Mandarin jah. Eelmisel aastal juulis Cesise võistlusele härra Geide saabuse ise lennates, pani suure tiiva peal Mandarini kokku ja pärast võistlust pani jälle lennukiga ajama. Tore!
Aga mudellennukitest. Vahu-balsa tiiva ja saba tõeline nuhtlus niiöelda on tihedalt hooajal(loe soojal ajal) väljas käival lenduril pidev katte pingutamine. Minu praktikas pole ka Oracoveril-Oralightil eeliseid. Kunagi sai autosse 230 volti inverter triikraua pärast muretsetud isegi. Ja alati tundub, et teistel niipalju jama sellega ei ole - ainult mina olen hädas... Ribitiivaga tundub natuke lihtsam, ainult kui kate mängib, on tiib või tüür jne kõver.
Arthobby ja Blejzik, mõlemad Poola firmad, teevad foorumite järgi väga häid plaanereid ja nende eripära on see, et kandepindade vahtplast on kaetud pärna(vist oli) spooniga, mis kaetakse sama firma poolt müüdava lakiga. Nii et ei mingit jama kattega. Minu jaoks ``häda`` oli see, et Arthobby tiivaulatused lõppesid 3,1 meetriga ja Blejziku 3,6 meetrise pikkus oli vähene alla 1,5 meetri.
Mina vaataks ikka vist ribitiivalise poole. Ma ei ole ise ARF-i ostnud aga eelmine aasta ehitasin Hoelleinshopi Inside F5J-i. Lihtsalt meeldib ise teha. Uskumatult täpselt on iga viimanegi tükk laseriga välja lõigatud, lausa lust on ehitada, samas piisavalt lihtne. Aga kuramus liiga kerge, ballastida ka ei julge väga. Samas Geide Mandarinile tegin Cesises ära. Ilm oli 1000% sobilik muidugi sellisele lennukile. Topmodelcz Gracia ja Grafas ja nende Maxi sõsarad oleks ostuvalikus ka täitsa konkurentsis. Nendel, samuti Inside F5j-l, võiks esiserv(D-box) olla kaetud kuni talani. Isegi mitte tugevuse mõttes, seda on süsitorust talaga tiival piisavalt aga et aerodünaamilisus ei kannataks.
Modellbauservice Schuster on äri, kust tellisin ühe üle 3,5 m tiivaga lennuki nüüd, tegelikult karbitäie pulki muidugi. Palju pulki. Pisut rohkem tiivakoormatust, suurem. Loodan parimat. Ooteaeg 2 kuud, tööd pidi palju olema.
Iseendale lubasin, et päris algusest tühjast lauast ise enam ei tee ühtegi lennukit. Las olla teiste(ja targemate mõtted) ka lennukis sees.
Mõni aasta tagasi küsisin Cirruse hinda Reichardist ja öeldi, et nemad otse tehasest saadavad välja küll ja tuntavalt odavamalt, kui Staufenbieli äris. Topmodelcz-ist ka küsinud, sama: odavam ja saadavad Eestisse.
TopmodelCZ-s on muidugi iga lennuki iga jupp tagavaraosana laokaubana tellitav, nagu tundub ja soodsa hinnaga.
Jõudu!
Post Reply