Lipo aku kott

Arutelu kõigist mootoritest ja sellega seonduvast... elektrimootorid, sisepõlemismootorid, kiiruseregulaatorid jms
Post Reply
konstruktor
Posts: 11
Joined: Tue Oct 15, 2013 15:43

Lipo aku kott

Post by konstruktor »

Youtubes videosid sirvides lipo põlemise kohta videosid vaadates, tekib väike hirm nahavahele. Milliste vahenditega kaitsete oma lipo akusid põlemise eest? Oskate äkki öelda midagi lipo kottide kohta? Mis oleks parim variant, sest ohtuse kohapealt kokku pole mõistlik hoida.

http://www.ebay.com/itm/RC-LiPo-Battery ... 4abaad8b17
User avatar
Maikkel
Posts: 271
Joined: Fri Nov 05, 2010 18:20
Location: Tallinn

Post by Maikkel »

See kott ongi üks ägedamaid lahendusi, laadimise ajaks ja kui mure suurem võid ka hoiustada.

Neid samu kotte on mitmes suuruses, osta kohe mitmed ja suuremad, olenevalt enda hobi suurusest. Saad erinevaid akusid kokku paigutada ja laadimise koti eraldi jätta.

Osad hoiavad täis mettallkarbis, osad külmikus, osadel vedelevad niisama.

Tulevikus on plaan endale väike seif valmis keevitada, küll üle võlli keeratud, aga kodus on kõik materjalid olemas, null kulu peaaegu.

Osad arvavad et see on nii väike tõenäosus, et ei vääri märkmistki, samas see sisemine paranoia on üks rõve tunne.....ja lõppude lõpuks on tähtis, et sa ise tunneksid ennast kindlalt ja hästi.
DX6i>Vapor>Radian>Mustang>Apprentice>Blade Mqx
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Ise kasutan peamiselt Lindingeris ja Schweighoferis müügil olevaid kotte. Siiani pole ühtegi põlengut olnud, seega reaalne kogemus puudub. Kasutan ka metallist laskemoona kaste (kummist tihend on eemaldatud) koos savinõudega (lillepott vms).

Korralik laadija, balancer ning kokkupõrkevaba kasutamine on vast kõige parem kaitse põlemasüttimise eest.
User avatar
Maikkel
Posts: 271
Joined: Fri Nov 05, 2010 18:20
Location: Tallinn

Post by Maikkel »

Küsiks ise kah natuke juurde.
Kui paljud on kuulnud sellest, et peale nö "põrkerohket" kasutamist, Rc auto aku näiteks süttib tunde või päevi hiljem ise eneslikult põlema? On selles hirmus üldse midagi reaalset?
DX6i>Vapor>Radian>Mustang>Apprentice>Blade Mqx
User avatar
Ufonaut22
Posts: 310
Joined: Mon Aug 27, 2007 18:44

Post by Ufonaut22 »

Eks mida suuremad ja ägedamad akud on, seda ohtlikumad need on ka.
Mul on väikeseid 1S liposid hunnik ja hetkel üks 2S lipo. Neid hoian ka igaks juhuks metall karbis. Eks laadida tuleb ka ikka silme all, päris üksi laadima ei taha ikka jätta.
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Maikkel wrote:Küsiks ise kah natuke juurde.
Kui paljud on kuulnud sellest, et peale nö "põrkerohket" kasutamist, Rc auto aku näiteks süttib tunde või päevi hiljem ise eneslikult põlema? On selles hirmus üldse midagi reaalset?
Mingi hetk otsisin ise ka netist selle kohta infot, sest paar akut said lennukitel päris tõsiselt kannatada. RCGroups foorumis väideti, et selliseid asju on juhtunud, mõnel mitu päeva pärast suuremat maasse panekut. Kuuldavasti on ka mõned telefonid aku tõttu puru läinud. Samas kui vaadata palju maailmas liitium akusid kasutatakse, peaks olema tegemist väga harva esineva nähtusega.
striker
Posts: 105
Joined: Sat Feb 05, 2011 0:30
Location: Viimsi

Post by striker »

Ma püüdsin ka ühest akust leeki välja saada (kuulduset põhjal pidi põlema minema), oli veits mõlkis. Sai siis natuke haamriga kaasa aidatud :) ei midagi, natuke suitsu tuli ja soojaks läks kuid ei midagi rohkemat.

Rohkem tuleb vist karta ülelaadimist ja liiga tühjaks tõmbamist.
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

Kuna LiPo akud on enamasti pehmes kestas siis vigastuste korral võib tekkida sisemine lühis.
LiPo lühisvool kütab aku temperatuuri ruttu süttimiseni.

Väga lihtne on aku lühisesse saada peale lennuki maaühendust kui raske aku on suure "kiirendusega" juhtmetest ennast lahti rebinud.
Esmapilgul võib ju tunduda, et "sai jah natsa viga" aga juhtmed jäid ju külge...
Tegelikult võib purkide otses ühenduseks kasutatav ühendusplaat olla niimooodi vigastatud, et juhtmeid liigutades laseb see plaat mõne purgi lühisesse.

Ülelaadimine ja ülekoormamine tõstavad samuti just temperatuuri.

LiPo SafeBag on küll ka olemas juhuks kui vaja tõesti põllul kiiresti aku täis "pumbata".
Kodus kasutan laadides alati 0,5...0,7 C laadimisvoolu.
Kodus ju aega küll ja akule ka tervislikum.

Paar akut on juhtunud mootori otsa rammima:
Image

Image

Valasin ühendused sitke kummi-liimiga üle:
http://www.casco.ee/index.php?contentID ... ctcatID=81

Laadimisel tuleb kindlasti ka purkide pingeid jälgida.
Ära usalda odavaid 3...5€ LiPo testreid.

Olen tähele pannud, et akud lähevad balansist välja just tühjaks koormamise lõpus! Seega on kasulik neist mitte viimast võtta.
Kui aku on enne laadimist balansis ja laadida ca 0,5...06C juures
siis ilma balanserit kasutamata püsivad ilusti võrdsed kuni laadimise lõpuni. (üle 0,01 V pole erinevust täheldanud)

Balansist väljas aku laadimine laadijaga mille balanser ise on ebatäpne suurendab mõne purgi ülelaadimise ohtu ja sealt edasi tekib ohtlik kuumenemine.

Kui laadimiskotti pole tuleks laadida tulekindlal alusel ja mitte kardina all.
Kamin on ka hea Safe - muidugi kui sa just hetkel ei küta :lol:
User avatar
Riff
Posts: 1439
Joined: Mon May 03, 2010 10:12
Location: Rakvere

Post by Riff »

Lihtsalt huvipärast küsin, et millise vooluga sa oma akusid laed ning kui palju aega selleks kulub? Mitu akut sa tavaliselt täis laed?
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne :) ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
User avatar
Ufonaut22
Posts: 310
Joined: Mon Aug 27, 2007 18:44

Post by Ufonaut22 »

Toas laadimise ajaks võib ju plekist kaanega plekkpurki aku pista kui kotti käepärast pole.
imm
Posts: 574
Joined: Sun Oct 01, 2006 22:54

Post by imm »

huvitav, kas plekist padrunikast on hea lahendus?
Endale tundub, et tuleb paar auku sisse teha, originaalis ta nii tihe kast, et kui lipo põlemisest peaksid gaasid tekkima siis vist see pauk suurem, kui asi väärt. :roll:
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

imm wrote:huvitav, kas plekist padrunikast on hea lahendus?
Endale tundub, et tuleb paar auku sisse teha, originaalis ta nii tihe kast, et kui lipo põlemisest peaksid gaasid tekkima siis vist see pauk suurem, kui asi väärt. :roll:
Võta igaks juhuks padrunid välja, siis ehk pauku ei tulegi :lol:
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Post Reply