Rootori, swash ja FB kalibreerimine

Arutelu helikopteritest ja teistest "liikuva tiivaga" mudelitest

Moderator: Kristjan

Post Reply
e.salmus
Posts: 79
Joined: Fri May 03, 2013 11:28
Location: Tallinn, kesklinn/Laagri, 56637050

Rootori, swash ja FB kalibreerimine

Post by e.salmus »

Tere foorumlased.

Olen värske esky belt cp v2 kopteri omanik. Kopter pole oma esimeses nooruses ja on eelmise omaniku käes üle elanud nii mõnegi trauma. Kopteri pea on eelmise omaniku poolt vahetatud alumiinium juppide vastu.
Lühidalt öeldes, kopter lendab ja kuuletub kangide liigutamisele aga ma tahaksin veenduda, et swashplate, rootor ja flybar oleksid õigesti "kokku keeratud".
Tean, et ideaalseks lahenduseks oleks kalibreerimise tööriista kasutamine, kuid seda mul pole.
Kas keegi teab ja jagaks juhendit, kuidas veenduda kopteri pea "töökorras olekus"? Kopteriaabits pole samuti saadaval, et seal tuhnida...

Edward
User avatar
Riff
Posts: 1439
Joined: Mon May 03, 2010 10:12
Location: Rakvere

Post by Riff »

Õigesti kokku keeratud, pead otsima vastava kopteri manuaali.

Soovitan lugeda läbi erinevad teemad, kus on mitmel korral küsitud /vastatud seadistamise kohta:
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=8268
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=5408
http://forum.pistik.com/viewforum.php?f=39

jne
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne :) ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
User avatar
MihkelP
Posts: 384
Joined: Wed May 06, 2009 1:47
Location: Mustamäe/Saue

Re: Rootori, swash ja FB kalibreerimine

Post by MihkelP »

e.salmus wrote: Kopteriaabits pole samuti saadaval, et seal tuhnida...

Edward
Tegelikult on küll saadaval http://www.heli-web.com/aabits/
Outrage 550 CF PRO
Micro-Quad KK2.0 LCD
Futaba T10CHG 2.4G
PhoenixRC, Hubsan X4
http://www.facebook.com/kopteriklubi
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Re: Rootori, swash ja FB kalibreerimine

Post by trebla »

e.salmus wrote:Tere foorumlased.


Lühidalt öeldes, kopter lendab ja kuuletub kangide liigutamisele aga ma tahaksin veenduda, et swashplate, rootor ja flybar oleksid õigesti "kokku keeratud".
Kui kopter kuuletub kangidele ja lendab, siis on järelikult õigesti "kokku keeratud" :wink:

Tähtis on, et swash äärmistes asendites kinni ei kiiluks ja kõigi servode sarvede keskasendis olles oleks silma järgi horisontaalne. Flybari labad peaksid olema omavahel paralleelsed. Kuna nad on kumerpindadega siis kahjuks silma järgi selle tuvastamine ei õnnestu, peab kasutama spetsabivahendeid. Kui flybari labad pole samas tasapinnas, siis kopter on väga halvasti juhitav. Kui kopter tõuseb normaalselt maast lahti ja seda on võimalik hõljutada (pealabad ka enam-vähem samas tasapinnas=tracking) siis on järelikult flybari ja pearootori labanurkadega olukord rahuldav. Kui asja vastu tõsisem huvi siis tööriistad peaks ikkagi endale hankima, ilma nendeta ei maksa "reguleerima" hakata :D
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
e.salmus
Posts: 79
Joined: Fri May 03, 2013 11:28
Location: Tallinn, kesklinn/Laagri, 56637050

Post by e.salmus »

Suur suur tänu asjalike vastuste eest!
Kui ma õigesti aru sain siis lisaks asjalikuma puldiga ja vastuvõtjaga (näiteks Turnigy 9x) oleks kopteri käsitlemine niiöelda lihtsam? Saab seadistada maandumise ja õhku tõusmise labanurkasid paremaks.
Praegu on ta selline äkiline, natuke rakse on tõusta ja maanduda...
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Maapinna lähedal tekib nn maaefekt, kus kopter toetuks nagu veereva palli peale. Seetõttu ongi maandumine ja startimine veidi keerulisem. Ise õppisin (ja soovitan teistelegi) hõljutamist just nimelt selle maaefekti piirides, 15-30cm kõrgusel. Saad kiiresti refleksid paika ja varsti seisab kopter nagu naelutatud paigas :wink: Kasuta kindlasti treeningjalust!
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
e.salmus
Posts: 79
Joined: Fri May 03, 2013 11:28
Location: Tallinn, kesklinn/Laagri, 56637050

Post by e.salmus »

Tänan vastuse eest.
Kopteril kasutan treeningalust, selleta on veel keeruline. Seda ma täheldasin tõesti, et maadligi on keerulisem lennata, kui õhus olles. Gyro aitab tublisti kopterit hoida. Kas see on tavaline, et gyro pannakse sabarootori labade servo vahele või oleks mõistlikum panna pearootori külgsuunas liikumise servo vahele?
User avatar
Riff
Posts: 1439
Joined: Mon May 03, 2010 10:12
Location: Rakvere

Post by Riff »

Sabale jäta gyro ikka alles.

googelda: "helicopter FB head" ja "helicopter FBL head"

Siin on ka huvitavat juttu:
http://www.rchelicopterfun.com/flybarless.html

NB! kas sul on simulaator olemas, kui ei ole, siis enne kopteri modimist harjuta sellega.

Igasugused lisa stabilisaatorid unusta kohe ära, liiga paljud on selle reha otsa astunud, kui alustavad.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne :) ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

Riff wrote:NB! kas sul on simulaator olemas, kui ei ole, siis enne kopteri modimist harjuta sellega.
:lol: :lol: :lol:
User avatar
Riff
Posts: 1439
Joined: Mon May 03, 2010 10:12
Location: Rakvere

Post by Riff »

Saate aru küll, mida mõtlesin :lol:

Igaks juhuks uuesti: kui ei ole simu, siis hangi see ning harjuta enne kopteri modimisele mõtlemist.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne :) ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

e.salmus wrote:Gyro aitab tublisti kopterit hoida. Kas see on tavaline, et gyro pannakse sabarootori labade servo vahele või oleks mõistlikum panna pearootori külgsuunas liikumise servo vahele?
Güro peaks sabaservo vahel kindlasti olema, sest ilma selleta viskab saba iga väiksemagi liigutuse peale ringi. Kui annad pearootorile pöördeid juurde- kisub saba ära, kui muudad pearootori labanurka- jälle mõjub sabale, tuulest rääkimata.
Pearootori "külgsuunas liikumise servot" sinu kopteril pole, sest sellel on kasutusel elektrooniline kollektiivmiksimine (eCCPM), mis toimub puldis. See tähendab, et külgsuunas kallutamiseks (eleronid, ik ailerons) on vaja vähemalt kahe servo üheaegset tööd ja ette-taha kallutamiseks (kõrgustüür, ik elevator) on vaja kolme servo üheaegset tööd, nagu ka kollektiivse labanurga muutmseks.
Neid kõrvalisi faktoreid mis võivad kopterit kallutada küljele-ette-taha on tunduvalt vähem (vs sabapöörajatega) ja nad mõjuvad ka tunduvat aeglasemalt ning lineaarsemalt, millega iga normaalne inimene saab vabalt hakkama ilma abivahenditeta :wink:
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Post Reply