Kodukootud vol.1

Suured ja väikesed õnnetused mudelitega...
Post Reply
atsa1
Posts: 32
Joined: Sun Aug 17, 2014 21:06
Location: Pärnu

Kodukootud vol.1

Post by atsa1 »

Tere!

Minu esimene kogemus siis lennundusega on 5min bixleriga ja siis oma lennuki ehitus.

Sai tehtud üks kodukootud lennuk (jooniste järgi internetist). Muidugi vedas jälle matemaatika alt, ning tiivaulatus tuli väiksem kui ette nähtud (järeldus).
Oli too siis 66cm lai ja pikkuseks oli 58cm. Olemuselt 3D lennuk. Muidugi oli vaja ju kõik tiivaosad maksimaalselt liikuma panna ja nii ta juhtus. Kuna rattad olin esimesel katsetusel juba alt sõitnud, siis peale viskestarti püsis too isegi pea 6 sekundit stabiilsena õhus ning hakkas ülespoole liikuma. Plaanitud väike korrektuur vasakulepoole kujunes aga lennuki ristikeeramiseks. Nagu ikka vaja ju kompenseerida aga algajalikult kohe ikka teistpidi üle nii, et oli teine kohe tagurpidi. Kuna elevator olid sätitud pisut ülespoole siis leidis nina umbes 5 meetri kõrguselt kohe üles asfalttee ja alla ta sadas. Lennuaeg: 10sek (umbes) Propelles eraldus mootorist 4 tüki näol. Mootor muidugi kerest. Sama otsustas teha ka üks tiib.
Pole hullu. Nüüdseks juba uue lennumasina kere kokku pandud (Josh Pixleri väljaprinditud joonise järgi).
Homme siis servosid ja mootorit külge pookima.
Enne lendu ei tõuse, kui uus saatja kohal. Odaval Turnigy 4x saatjal ei saa ju midagi sättida.

Ja muidugi pildid.
Uus lennuk.
Last edited by atsa1 on Sun Aug 24, 2014 23:04, edited 1 time in total.
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

Edu edasi ehitamisel,testimisel ja lennutamisel.ma vaatan jh et sl tüürid pandud max liikumisele..teinekord muuda tüürid natu lahjemaks..küll siis õnnestub kõik! :D
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

võin kihla vedada, et kogu probleemiks olid julmalt suured tüürikäigud ja ilma exponendita

tegelikult ei ole selline lennuk ka lennutama õppimiseks sobiv, olgugi nii ägedad videod seal youtubes kui tahes. kipun arvama, et entusiasm saab lennuki uuesti ehitamisest ja igapäevasest liimimisest otsa...enne kui asi vilja kannab

proovi bixleriga edasi harjutada niikaua kuni enam iialgi ükski tüüriliigutus valesti ei lähe ja lennuk maandub alati soovitud kohas
kogun vanu vene lennukimootoreid
atsa1
Posts: 32
Joined: Sun Aug 17, 2014 21:06
Location: Pärnu

Post by atsa1 »

Eks ta nii oligi.

Proovin nüüd selle uue juraka lendama panna, ja kui tükid taga, siis pealttiivaline trainer.
MaxPod maksab vähe ja lihtne voolida (tänu kleepitavatele kattekiledele).
Kuna nüüd tuleb puldiks Turnigy 9x siis sätted soovituste järgi paika ning uuele katsele.
Üllatav oligi see, et Bixler 2 püsis õhus ilusti ning kogu lennu tegin ilma sabatüüri kasutamata. Üles läks ilusti ja maandumine oli väga ilus lauglev libisemine ja veel allatuult.

Plaan oli ju seda penotükki lennutada ikka nina ülespoole kohapeal nagu 3D ikka mitte nagu lennukit. Aga eks jah, oli liiga äkiline.
Eks teisipäeval või kolmapäeval uuele katsele.
User avatar
nemo
Posts: 157
Joined: Sun Sep 30, 2012 19:04
Location: Siin ja seal
Contact:

Post by nemo »

Mina ei saanud hetkel pihta - sabatüür.
Kas pidasid silmas kõrgustüüri ehk elevaatorit või vertikaaltüüri ehk rudderit?
Rudderi kohta ütlen seda, et paljud arvavad ja alguses eriti, et seda jublakat pole mul ühegi pöörde tegemisel tarvis. Ka mina arvasin nii ja seda veel terve eelmise suve. See aasta ostsin aga uue lennuki, mille lennutamist ma ilma rudderit kasutamata eriti ette ei kujuta, kujutaks ka, aga siis jäävad osad akrobaatika trikid tegemata. Mida aga ma kindlasti ei saa, on maandumisel rudderi vältimine. Nimelt on lennuvahendil tiiba ikka omajagu, kokku 2.3m ja kui bixleril oma 1.4m tiivaga annab veel maa ligiduses mingitmoodi eleroonide abil kursi korrektuuri teha, siis 2.3m puhul ei tule see kõne allagi. Eriti loll asi on külgtuulega maandumine, siis ma parem eleroonidega ei mängiks täispangale ehk ainult rudder ja eleroone kergelt vajadusel kõditada (kuigi viimased on mul trainer lüliti alla pandud õhupiduriteks maandumise hetkeks)
The ground is the limit not the sky
  • Eachine Racer 250
  • KingKongSmart100
  • Fox EPO Glider 2.32m
  • Taranis ja FrSky kampott
  • 1/10 SCT
  • Camera: Runcam 2
Võsalendur
atsa1
Posts: 32
Joined: Sun Aug 17, 2014 21:06
Location: Pärnu

Post by atsa1 »

Vabandust jah mu teadmatusest veel. Mõtlesin vertikaaltüüri ehk rudderit.

Siti ka küsimus: Kas oleks mõttekas rudder hoopis parema kangi alla panna? Nii näpiks ju parem käsi automaatselt seda, mitte ei keeraks lennukit selja peale? Asi selles, et vasaku käe sõrm ei taha mitte kuidagi automaatselt liikuda vasakule ja paremale ilma pulti vatamata. Kuigi simus lennutunde juba pea 10 täis.
Erki.K
Posts: 274
Joined: Sat Feb 15, 2014 1:03
Location: Saare mk

Post by Erki.K »

Kui nüüd uue saatja tellisid siis mis Mode? Kas gaas on parema või vasaku kangi all?

Minu meelest on tunduvalt lihtsam kui gaas on pöördtüüriga koos ja vasakul.
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

atsa1 wrote:Vabandust jah mu teadmatusest veel. Mõtlesin vertikaaltüüri ehk rudderit.
Vertikaalset ikka vist? Seda, millega horisontaalsihti sätitakse ;)


atsa1 wrote: Siti ka küsimus: Kas oleks mõttekas rudder hoopis parema kangi alla panna? Nii näpiks ju parem käsi automaatselt seda, mitte ei keeraks lennukit selja peale? Asi selles, et vasaku käe sõrm ei taha mitte kuidagi automaatselt liikuda vasakule ja paremale ilma pulti vatamata. Kuigi simus lennutunde juba pea 10 täis.
See, millise kangi alla Sa millise liikumise paned on puhtalt Sinu maitse küsimus. Ametlikult on meil olemas tervelt neli puldi modet. Siinmail on levinud peamiselt küll Mode2 (gaas/põõre) (kõrgus/kalle).
See tundub minule isiklikult kõige loogilisem, kuna parem käsi võiks olla juhtimiskäsi, ning selle all oleksid siis peamised funktsioonid (sirgjoonelises lennus, mis on juba stabiliseerunud ei ole vaja tegelikult ei throttlet ega rudderit näppida).
atsa1
Posts: 32
Joined: Sun Aug 17, 2014 21:06
Location: Pärnu

Post by atsa1 »

No eks näis mis saab. Harjutan veel Phoenix RC-s ning uus lennuk hakkab vaikselt valmis saama. Homme peaks ära jõudma siis Turnigy 9x, uus 3S aku , uued propid ning hornid.

Esialgu vist DR ~75% ja EXPO vist 30? Mis võiks olla normalne rudderi, elevatori ja aileronide liikumismaa? Neutraalist max üles ja alla (kraadides). Hilem saab ju alati suurendada kui oskused paranevad.
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

Ilma eleronideta lennukil tuleb rudder vägisi parema käe alla panna.
Ma ei kujuta ette kuidas õppisid ümber 15-aastat tagasi 2M plaaneriga alustanud.
Siis olid veel müügis 2-he kanalised puldid kus ruder oli vasakul ja paremal elevator. Nii alustati ja võisteldi.
Mõni simulaator oli küll ka olemas aga arvestatv simu maksis 3KiloEEK.
Ehk mõni nii alustanu räägib kuidas ümberharjutamine toimus või valiti siis puldi mode miski muud kui MOD2?
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Oehh wrote: Siis olid veel müügis 2-he kanalised puldid kus ruder oli vasakul ja paremal elevator. Nii alustati ja võisteldi.
Mõni simulaator oli küll ka olemas aga arvestatv simu maksis 3KiloEEK.
Ehk mõni nii alustanu räägib kuidas ümberharjutamine toimus või valiti siis puldi mode miski muud kui MOD2?
Kõlab nagu MOD4, siis gaas ka vasakul
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Erki.K
Posts: 274
Joined: Sat Feb 15, 2014 1:03
Location: Saare mk

Post by Erki.K »

Minul täitsa olemas selline saatja 27MHz ,rudder vasakul ja elevator paremal.
Ümberõppimine mode kahe peale oli ikka tükk jändamist.
Aga midagi võimatut seal polnud.
atsa1
Posts: 32
Joined: Sun Aug 17, 2014 21:06
Location: Pärnu

Post by atsa1 »

Nonii. Järgmine lennuk pilbasteks lastud. On ka 3 minutit lennukipealset videot (laen lähipäevil ülesse)

Oli tol lennukil anomaalia nina taevasse ajada. Muidu olid lennuomadused head. Lihtsalt nii kui kangid lahti lasid hakkas nina üsna järsult ülespoole suunama, et pidin koguaeg poole kangi jagu vastu hoidma.
Esimene tiir läks päris hästi. Sai küll kõrkjatesse maandutud, kuna hindasin lennuki kiirust väiksemaks, ja arvasin, et rattaid enam maast lendu ei aja, aga noh. Saatuslik õnnetus tekis sellest, et peale reguleeringut jäi lennuk ikka nina taevapoole ajama ning üritasin seda lennu ajal trimmida. Kahjuks ajas lennuk selle ajaga üsna kiirelt nina üles ja ühe tiiva küljele. Kuna lennuk ju suundus standardis ainult ülasuunas, siis pealpeale keerates on ju ülasuuna vastand allasuunas. Viimasel hetkel märgates, üritasin küll täiest väest (nagu mõnes holliwoodi filmis) kange endasuunas tõmmates lennuki nina ülesse ajada, aga kahjuks tuli enne asfalt vastu ja enamus keredetaile otsustas üksteisest eralduda. Terveks jäi ainult saba. Isegi (iseehitatud) kaamera korpus sai propelleriga tuttavaks, millepeale purunes korpuse üks nurgapost ning propeller ise (tükk väljas ja ots puudu). Mootorit kinni hoidev "Powerpod" on üsnagi 20+ tükiks.

Ise arvan, et mootori tõmbesuund oli vale. Arvasin, et asi on valesti ning tõstsin mootori tõmbenurka natuke ülespoole (sabatiiva järgi võrreldes tõmbas mootor umbes 4 kraadi ülepoole).
Siit ka küsimus: Kas mootori tõmbesuund peaks olema tagatiivaga täpselt samal joonel? Kas peatiiva kaldenurk mängib siinjuures rolli?

Nimelt joonisel on ette nähtud, et peatiib on sabatiiva suhtes vaat, et 10 kraadise kalde all ülasuunas. Peatiib on sümmeetriline airfoil. Kas nüüd peaks mootor olema suunaga ikka sabatiiva järgi või peatiiva järgi? (eeldades, et sabatiib on lennuki kerega paralleelselt ettenähtud lennuasendis.

Jooniselt vähemalt loen välja, et mootor peaks tõmbama sabatiiva suhtes otse ehk siis jooni oleks nii: mootor | -- sabatiib
Ja peatiib on sabatiiva suhtes \ pidi kaldus umbes 10 kraadi.

Lõpusõnaks: Tugevnda MaxPodi kuidas tahad, aga kokkupuutes asfaltiga ei jää terveks mitte midagi.
Järgmine versioon samast mudelist saab valmis ja lennukõlbulikuks ehk homme õhtuks. Tiib Maxpodist aga kere seekord FinFoamist. (70% peale vähendatud kujul) ehk ainult 100mm tiivaulatusega.
Ja endiselt FT Simple Storch.
Traxxas E-Maxx (Brushless upgrade)
Piper J3 Cub Blue 955mm
Bixler 2
Wing Wing Z84
LeFish mootoriga
Tarantula X6
HK Color 250frame/KingKong Force 200 power set.
User avatar
Veteran
Posts: 59
Joined: Tue Aug 24, 2010 11:24
Location: Viljandimaa

Mudeli reguleerimine

Post by Veteran »

Kandepinna kohtumisnurk ei saa olla 10 kraadi mitte mingil juhul!Sobiks vast kuni 2,5. Stabilisaatori nurk 0 kraadi ja mootoril allavedu ka paar kraadi. Kõik nurgad siis telgjoone suhtes.

Kõigepealt tuleks raskuskese kontrollida käest mudelit visates ja vajadusel raskust ninasse lisada või vähendada. Võib ka kandepinda nihutada, kui konrtuktsioon on selline...

Kui mudel on normaalselt planeerima saadud, võib mootoriga lendu proovida. Kui siis mudel " kisub "liialt üles, on tarvis mootori allavedu suurendada. Vastupidisel juhul nurka vähendada. Elementaarne.

Pean mainima, et kaasaegsete mudellendurite oskussõnavara on ikka täiesti metsas, samuti arusaamad aerodünaamikast. Lugege siis kasvõi " kiviaegset " E. Helme " mudellendu"

Jätkuvaid lennuilmu!
Tervitustega Veteran.
atsa1
Posts: 32
Joined: Sun Aug 17, 2014 21:06
Location: Pärnu

Post by atsa1 »

Esmalt vabandan kohe ette ära, et tõesti kulub minul isiklikult veel aega kõigi nende aileronide ja elevatorite päheõppimisele.

Vähemasti sain niipalju targemaks, et mootor peaks siis ikka olema nii nagu peab. Kraadidega võisin kah eksida, kuna ei ole malliga üle mõõtnud, aga silmajärgi tundus peatiib ikka suht nurga all olevat. Ja tuli nii ka järgmisel lennukil. Kui olin sabaga lennuki loodi lükanud, siis muude lennuomaduste üle ei kurda. Lendas rahulikult ja kuuletus hästi. Ainutl see üleskakkumine oli vaja veel likvideerida. Nagu öeldakse: 3 on kohtu seadus ja kolmas lennuk saab nädala sees lennukõklbulikuks.
Traxxas E-Maxx (Brushless upgrade)
Piper J3 Cub Blue 955mm
Bixler 2
Wing Wing Z84
LeFish mootoriga
Tarantula X6
HK Color 250frame/KingKong Force 200 power set.
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

Väga tubli sinust! Eriti tubli et kiskuva lennukiga suutsid lennata ja vastu suutsid hoida.see treenib lennuki üle boss olema.aju calibreerib ise automaatselt hoopis käe ära.st isegi kui lennuk kisub v.tuul lükkab lennukit.koheselt leiab kàsi selle õige asendi otse lendamiseks ja käitub vastavalt sellele.
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

atsa1 wrote:Esmalt vabandan kohe ette ära, et tõesti kulub minul isiklikult veel aega kõigi nende aileronide ja elevatorite päheõppimisele.

Vähemasti sain niipalju targemaks, et mootor peaks siis ikka olema nii nagu peab. Kraadidega võisin kah eksida, kuna ei ole malliga üle mõõtnud, aga silmajärgi tundus peatiib ikka suht nurga all olevat. Ja tuli nii ka järgmisel lennukil. Kui olin sabaga lennuki loodi lükanud, siis muude lennuomaduste üle ei kurda. Lendas rahulikult ja kuuletus hästi. Ainutl see üleskakkumine oli vaja veel likvideerida. Nagu öeldakse: 3 on kohtu seadus ja kolmas lennuk saab nädala sees lennukõklbulikuks.
Kui lennuk ilma tüüride keeramise abita horisontaalselt ei planeeri siis on sul raskuskese vale. Hiljem mootoriga lennates läheb juhtimine keeruliseks ja lennujoon hakkab liiga suurel määral kiirusest sõltuma. Hästi timmitud lennukil on tüürid alati sirgelt, mitte üles või alla suunas reguleeritud. Väga palju sõltub selles kui täpselt on stabilisaator ja kiil paigas, soovitavalt omavahel risti ja täpselt lennuteljel. Tiiva kohtumsnurgast sõltub samuti see kuidas lennuk planeerib, kui nurk on liiga suur, pidurdab ruttu hoo maha ja püüab ninaga maad rammida. Kui nurk on liiga väike siis suuremal kiirusel püüab lennuki kere nina üleval hoida aga lennukit üles ei rebi. Nagu siin kasutaja Veteran kirjutas, tee alguses planeerimistest. Käestvisatava alla kilo mudeliga ei tohiks probleeme tulla. Kui tervis korras, tee mõned jooksusammud ja viska siis lennuk horisontaalselt lendu, kõige rohkem 5 kraadi üles. Kui liiga palju üles viskad, võib sõltuvalt mudeli omadustest väga järsult alla sadada. Tüüride juhtimise võid sisse lülitada aga mootor jäta alguses välja. Usu mind, hea planeerimisvõime teeb maandumise tunduvalt lihtsamaks ja algale on see kindlasti oluline :wink:
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
atsa1
Posts: 32
Joined: Sun Aug 17, 2014 21:06
Location: Pärnu

Post by atsa1 »

Aitähh nõuannete eest. Katsun täna aileronide servod paika panna ning vardad valmis teha. Visketestiks pean vist sinna karjamaale ikka minema. Koduhoovis igas suunas mingid takistused ees ja maks lennumaa oleks alla 10 meetri.Ma igaks juhuks ei paneks ka propi külge, kuna ainult 1 on veel alles. Teen õhtul pildi ja näitan Teile targematele igaks juhuks enne õhkutõusu.
Traxxas E-Maxx (Brushless upgrade)
Piper J3 Cub Blue 955mm
Bixler 2
Wing Wing Z84
LeFish mootoriga
Tarantula X6
HK Color 250frame/KingKong Force 200 power set.
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

atsa1 wrote:Visketestiks pean vist sinna karjamaale ikka minema. Koduhoovis igas suunas mingid takistused ees ja maks lennumaa oleks alla 10 meetri.
Esimeseks viskeks peaks valima kõrgema heina, juhuks kui väga viltu läheb. Kui juba asi hakkab edenema siis saad madalama rohuga korrektsemalt maanduda.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
atsa1
Posts: 32
Joined: Sun Aug 17, 2014 21:06
Location: Pärnu

Post by atsa1 »

Kõrget heina leidub küll.

Aga siin siis minu lennuki "musta kasti" salvestis.
Lendu läheb umbes 40 sekundil.
1:18 juures on näha, et kui mootori seisma jätsin, siis hõljus tegelikult lennuk ilusti ilma kange näpimata.

Varem ei pööranud sellele tähelepanu, aga aina selgemaks saab, et mootori oma nurk oli vale. Raskukese oli sätitud kergelt ninaraskeks (pidi olema kergem lennata kui päris loodis masinaga) aga noh. Täna ei jõudnud uuel lennukil enam midagi teha ning taaskord loodan nädalavahetuseks lendama saada. Ilus ta küll ei ole, aga noh, peaasi, et lendaks.
Traxxas E-Maxx (Brushless upgrade)
Piper J3 Cub Blue 955mm
Bixler 2
Wing Wing Z84
LeFish mootoriga
Tarantula X6
HK Color 250frame/KingKong Force 200 power set.
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

algul saad lendama,küll siis aega hiljem teha uus ja ilusam vms.aga üks väga soe soovitus! kui vähegi kannatab siis käi päeval lendamas(videos tundus suht hiline aeg)hämaras on crashid jne asjad väga kergelt tulemas.
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

atsa1 wrote:Kõrget heina leidub küll.

Varem ei pööranud sellele tähelepanu, aga aina selgemaks saab, et mootori oma nurk oli vale. Raskukese oli sätitud kergelt ninaraskeks (pidi olema kergem lennata kui päris loodis masinaga) aga noh. Täna ei jõudnud uuel lennukil enam midagi teha ning taaskord loodan nädalavahetuseks lendama saada. Ilus ta küll ei ole, aga noh, peaasi, et lendaks.
Startimisel kisub sul järsult vasemale, kontrolli kas mootori telg on propi pöörlemise suunda ikka vähemalt 1-3 kraadi (antud juhul siis paremale). Sabarattaga lennukitel on muidu ka kalduvus startimisel külge maha panna. Samuti ei ole soovitav maandumisel madalal lennusuunda järsult korrigeerida, proovi enne kui maha tulema hakkad, õige maandumissuund paika saada. Selleks tee enne paar ülelendu maandumiskohast ja pane silma järgi mõni suuna orientiir paika. Liiga ninaraske lennuk tahab maad puudutades üle kaela käia (ehk kapoteeruda), siis pead rohkem kõrgustüüriga lennukit horisontaalseks ajama, aga see on suht tunde asi, väga kergelt kisub üles ja siis veel järsemalt alla (kuna kiirus kaob ära ja koos sellega tiiva kandejõud samuti).
Viimases lõigus oli sul tüüpiline eleronide kinnihoidmise viga, see tekitab sellise spiraali mööda allakukkumise. Elerone on soovitav juhtida niiöelda pumpamisliigutustega- vajutad korra ja siis lased uuesti keskele, kui väheks jääb, pumpad korraks jälle. Kurve võetaksegi tavaliselt nii, et annad korraks eleronidega kalde sisse ja siis hoiad kõrgustüüriga nina kuni kurvi lõpuni üleval. Siis annad korraks elerone vastassuunas, et lennuk horisontaali saada.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
atsa1
Posts: 32
Joined: Sun Aug 17, 2014 21:06
Location: Pärnu

Post by atsa1 »

Viimases lõigus oli sul tüüpiline eleronide kinnihoidmise viga, see tekitab sellise spiraali mööda allakukkumise.
Tegelikult oli asi selles, et lasin parema käe kangi küljest lahti ja üritasin trimmida. Käe sain kangile tagasi alles siis, kui nina oli juba maapoole. Siis üritasingi eleroniga niiöelda Rolli teha, et saaks jälle tõususuunda, aga kahjuks tuli maapind enne vastu. Videost ei ole näha, aga oleks vaid 4 meetrit veel olnud, oleks sirgu saanud tagasi.

Startimisel kisub sul järsult vasemale, kontrolli kas mootori telg on propi pöörlemise suunda ikka vähemalt 1-3 kraadi (antud juhul siis paremale).
Seda, et vasemale kisub märkasin tõesti mõlemal korral. Muidugi tagaratast ei ole, vaid liimitud puutikk.

Aga kas nüüd seda mootori telje keeramist mõne joonisega võimalik lähemalt seletada? Muidu tekib ka uuel lennukil äkki sama viga külge.
Kuigi õhus olles ei olnud nagu enam probleeme sellega. Lendas nagu otse.
Traxxas E-Maxx (Brushless upgrade)
Piper J3 Cub Blue 955mm
Bixler 2
Wing Wing Z84
LeFish mootoriga
Tarantula X6
HK Color 250frame/KingKong Force 200 power set.
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Ülatiivalistel mudelitel on lennuki liigse üleskiskumise (kabreerimise) kompenseerimiseks vaja suunata mootori veojõudu veidi allapoole, sõltuvalt tiiva kõrgusest mudeli telje suhtes 1-5 kraadi. Teine efekt, mis tekib mootoriga lendamisel on propelleri reaktsioon, põhimõtteliselt sama asi mis helikopterite puhulgi. Propelleri pöörlemine tekitab lennuki kerele reaktiivjõu mis püüab viimast kallutada propi pöörlemisele vastupidises suunas. Selle vähendamiseks keeratakse mootori telge horisontaalsihis 1-3 kraadi propi pöörlemissuunas, ehk kui propp pöörleb paremale siis tuleb ka mootori telge paremale keerata.

Kui mudeli nina on maa poole, siis ei maksaks küll rolli teha, pigem anna kõrgustüüri ja gaasi.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Post Reply