EPO liimid

Saatjad, vastuvõtjad, servod, elektroonika jms
Post Reply
est0163
Posts: 13
Joined: Mon Jul 25, 2005 10:08

EPO liimid

Post by est0163 »

Kas kellelgi on EPO liimide kohta värsket ja head infi?
Margid, paksud , vedelad, elastsed, kiired ja aeglased. Kus müügil jne.
Last edited by est0163 on Wed Aug 16, 2006 23:01, edited 2 times in total.
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

minu eelistus oleks Casco firma epo" Strong epoxy Rapid"
kiire, valget värvi ja selle "õige" lõhnaga, valgetes süstaldes, penokat ei sulata. suurema mätsimise jaoks vast liiga kiirelt kuivav.
maksis 55.- ja saadavus on ehitusmarketites Cascoli riiulil. (Ehituse ABC)
liimides üsna paks, kuivades pisut elastne

olen proovinud ka mingit laiatarbe punast/rohelist süstalt, lühikokkuvõte: pa*k, lõpuks kuivas punane süstal klimbiks ka, ilmselt ei ole tuubi sulgemine eriti adekvaatselt lahendatud. sulatab penokat

kõik kahtlased süstlad on kallimad ka esimesena kirjeldatust

seda siis epoliimi kohta, epovaiku kasutan Soudali polyseti
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

Tragi plaanereid ja vist ka Planexi lennukeid ehitatakse larit 285 vaiguga + larit 287 kõvendiga , mis on saadaval siin, paremat vaiku eriti ei tea. Kuivab kuskil 6-10 tundi, penokat ei sulata, liimib oi oi kui kõvasti ja annab väga hästi lihvida. Sellega saab siis liimida põhimõtteliselt kõike, vaid miskite kummiste asjadega võib probleeme tekkida.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

TopPlast'i lehelt leidsin ka selle LARIT L-285 epo ja kõvendite infolehe - VAATA PDF!
Lauri Laidna - www.pistik.com
vana
Posts: 676
Joined: Tue Sep 05, 2006 11:43
Location: Tallinn, Õismäe

Post by vana »

Püüdsin liimida oma Chempioni GFK kerele prooviks pisikest detaili 20 min. epoga, Kullost ostetuga. Tõmbasin GFK piiritusega enne puhtaks, jne. Kinni nüüd küll ei jäänud. Milles asi? Millega peaks puu(vineer)detaile GHKga kokku liimima?
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Alati aitab liimitavate pindade KAHJUSTAMINE - augutamine, kraapimine, karestamine... Aga kui kohe üldse ei liiminud, siis on küll asi vales liimis. Eks targemad annavad varsti selles osas ka nõu!?

Image
Lauri Laidna - www.pistik.com
vana
Posts: 676
Joined: Tue Sep 05, 2006 11:43
Location: Tallinn, Õismäe

Post by vana »

Kena Lauri,
püüame jämeda liivapaberiga karestada.
Esialgne mulje oligi, nagu oleks pind kergelt rasvane.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Huvitav, kas Eestis kah EPO allergiate ja muu selliseni on jõutud? Sellega nagu kokk tainaga, ilmselt ringi käia ei või.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Volare samuti GRP keret olen siisamaani parandanud seestpoolt,klaasriide ja kiirliimiga,toimib väga hästi.
samuti ka klaasriide ja epoga,kasutan "Great Planes Pro Epoxyt",kuivab ca 30 min.
Selleks et väljapoole midagi liimida,karesta kohe kindlasti,soovitav see valge kiht peaaegu maha lihvida,mida jämedam paber seda parem.
Pärast pahtelda,lihvi,jälle lihvi ja pahtelda ja värvi,ning ongi ok.
Guest

Post by Guest »

EPO liimidest veel niipalju, et oma kolmest erinevast pean parimaks meie Kohtla-Järve "pruuni". See sisaldab plastifikaatorit ja on kõvastunult kõige tugevam. Kullost ostetud 20 min ja saksast saadud 5 min EPOd on väga rabedad.
Soovitan katsetada...
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Hei.

Pisemate liimimiste ja paranduste jaoks kasutan .
UHU plus endfest 300
Annab väga hea tulemuse.
Klaas- vöi aramiid-, süsi-mönest muust -kiust mudelite parandamisel tihti raskusi sellega, et liimitav ei taha kinni jääda, pöhjuseks välispinnal olevad vaha jäägid ja ka liiga sile pind. Ka mudeli seespool, kus pind tundub karedam olema, ei taha teinekord liimitav detail kinni jääda.
Nagu eespool nimetatud on ainsaks vöimaluseks jämeda liivapageriga karestamine, köigil liimitavatel pindadel, ja pindade puhastamine ölist, rasvast, vahast. Selleks parim atsetoon vöi nitrolahusti. Alkol, etanool, lahustab rasva, öli VÄGA halvasti. Metanool palju paremi, kuid jälle VÄGA mürgine.
Klaaskiud pindade korralikuks liimimiseks, kui see ette teada, asetatakse detaili valmistamisel selle pinnale spetsiaalne ärarebitav kiht. Peale vaigu kuivamist rebitakse see kiht ära ja saadakse liimimiseks soodne pind.

Mart.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

mart wrote:Metanool palju paremi, kuid jälle VÄGA mürgine.
Puhas metanool siis, valmis mootorikütuse seguga ei tasu proovida, seal õli sees...
Lauri Laidna - www.pistik.com
Guest

Post by Guest »

Hei!

Lauri, see jumala öige. Ise ei tulnudki selle variandi peale.

Tervislikel kaalutustel ei soovita kellelgi kodus "puhast" metanooli hjoida!

Juhus on pime.

Metanool on löhnata ja värvuseta vedelik, imendub naha kaudu ja sisse juues vöi aurusid sissehingates vöib saada surmava murgituse.
Väiksema koguse korral jääb pimedaks.

Mart.
Post Reply