Tere,
mõtlesin et kuhu seda teemat panna, aga et tegemist on algajate lennukiga, siis sai siia.
Nimelt, muretsesin endale Elektro-UHU plaaniga katsetada seal peal autopilooti. Enne sai aga puht fun'i huvides asendatud kaasasolev Speed400+ mootor 3-faasilisega. Mul vedeles Simpropi Magic-Drive 40-28 (2800 rpm/V inrunner + 4.4:1 gearbox), võtsin sealt gearboxi maha ja panin elekto-UHU 5.5x4" CAM folding propelleri asemele. Akuks panin 3-pugise 3200mAh LiPo. See setup tarbib kuskil 25A täisgaasiga ja kalkulaator http://adamone.rchomepage.com/calc_motor.htm pakub propelleri RPM'iks 27000. Et muud arvud seal klapivad, siis see võib nii olla küll...
Minu mureks on see, et see UHU propeller koos spinneri ja kahvliga on plastmassist tervenisti. Toas katsetades ta mul laiali pole lennanud, aga kui kaugel ma sellest piirist võiks olla? Reaalselt lennates käib propeller ju veel kiiremini ringi.
Olgu öeldud, et UHU lendab ka kaasasoleva mootori-aku kombinatsiooniga, ma panin ta prooviks poe varustusega kokku ja käisin lendamas. Võimsust on algaja jaoks täitsa parasjagu, aga ka mitte kriipsugi enam - maha ei kuku, aga kõrgust kah eriti ei kogu. Kaasasoleva speed400 mootori puhul pinge tõstmine küll parandab asja, aga 11.1V puhul läheb juba 50% energiast soojuseks, nii et harjadega mootor pole ikka see.
Andrus
plastikust kahvli max rpm
Hei,
omatehtut. Teda veel pole eriti olemas, s.t. et raud eksisteerib: PIC ühekiviarvuti, mitmesuguste andurite ja platformi (UHU) kujul - aga pole leidnud viitsimist koodi kirjutada. Esmajärjekorras huvitaks stabiliseerida lend, ehk siis stabiliseerida rõhuanduriga lennuki kiirus ja kompassiga suund. Siis panna ta gps'iga enda juurde tagasi tulema ning lõpuks - ultimate goal - panna ta tõusvaid õhuvoole jahtima. Tänu propelleri asetusele on rõhuandurit nüüd lihtsam paigutada ja ehk saab ka kiiruse hoidmise paika varsti.
AndrusK
omatehtut. Teda veel pole eriti olemas, s.t. et raud eksisteerib: PIC ühekiviarvuti, mitmesuguste andurite ja platformi (UHU) kujul - aga pole leidnud viitsimist koodi kirjutada. Esmajärjekorras huvitaks stabiliseerida lend, ehk siis stabiliseerida rõhuanduriga lennuki kiirus ja kompassiga suund. Siis panna ta gps'iga enda juurde tagasi tulema ning lõpuks - ultimate goal - panna ta tõusvaid õhuvoole jahtima. Tänu propelleri asetusele on rõhuandurit nüüd lihtsam paigutada ja ehk saab ka kiiruse hoidmise paika varsti.
AndrusK
Pole kindel, kuid mulle meenub, et UHU on midagi EasyStari taolist, tõukava lühikese propiga. Kui nii, siis on kogemusi.
Kui vahetad taolisel süsteemil mootorit, pea meeles, et suurim piiraja on siin prop. Mida väiksem D, seda väiksem kasutegur. Samas pead arvestama ka 3-faasilise mootori eripära, nimelt on mootori ülemäärane "libisemine" ebasoodsam alalisvoolu mootoriga võrreldes.
Sul on mootor 2800p/V, pinge ca. 11V ja propi samm 4". See teeks kiiruseks 52m/sek. Pisut kiire, pane sellele mootorile 2S LiPo ja Sa võidad kasuteguris ja kahvli (kesktüki) vastupidavuses vähemalt paar korda.
Terv.
Kui vahetad taolisel süsteemil mootorit, pea meeles, et suurim piiraja on siin prop. Mida väiksem D, seda väiksem kasutegur. Samas pead arvestama ka 3-faasilise mootori eripära, nimelt on mootori ülemäärane "libisemine" ebasoodsam alalisvoolu mootoriga võrreldes.
Sul on mootor 2800p/V, pinge ca. 11V ja propi samm 4". See teeks kiiruseks 52m/sek. Pisut kiire, pane sellele mootorile 2S LiPo ja Sa võidad kasuteguris ja kahvli (kesktüki) vastupidavuses vähemalt paar korda.
Terv.