Hei!
Milline peaks olema nitro sisepõlekatel normaalne töötemperatuur? Seda siis täispööretel? Mis numbrit ei tohiks ületada?
Täna katsetasime Cuprumiga omi OS MAX 120 mootoreid, temal küll 15% kütus ja minul 10%. Minu temp. ronis peale ~ 20 sek max pöördeid üle 180 C (mootorikattega). Peale katte maha võtmist oli keskmine 150 C, seda ka Cuprumil (mootorikattega), kuigi nii kaua enam ei lasknud mootoril täispööretel põriseda. Selge on see, et mina pean omale jahutuseks õhu väljalaskeavasid suurendama.
Peale 160 C oli kuulda, et mootor kaotas veidi pöördeid.
Mis kostate?
Normaalne mootori töötemp.
RC-autodel on igatahes, peamiselt .21 ja .28 mootoritest rääkides, selline hea töötemperatuur kuskil 110-130 kraadi, oleneb muideks ka hästi palju mootorist. Mõni käib hästi 115 kraadiga, teine alla 125 ei käi normaalselt. Üle 150+C on ilmselgelt palju. Kõik see mõõdetuna küünla pealt! RC autode mootorid on palju kapriissemad, kui lennukite omad, teevad ju kuni 40k pööret ja käivad resonantstoruga.
Autode puhul sõidetakse oma 1-2 minutit konkreetselt rajal nö täiskiirusel, et mootor soojaks saada ja siis mõõdetakse mootorit, seadistatakse ja jälle 1-2 minutit sõitu. Mingi suvalise "gaasihulgaga" kohapeal seadistamine ei anna kõige õigemat tulemust. Lennukiga peaks idee poolest sama tegema, kui ideaali taga ajada
Hea indikatsioon õigest nõelaseadest on kerge suitsu eritumine ja tunnetus, et mootor käib hästi. Kui tossu ei tule, on liiga vaene, kuumeneb üle ja jõudu pole. Kui tossu on liiga palju, on liiga rikas, käib külmalt ja jõudu pole. Lennukite puhul reeglina sellest täiesti piisab.
Mõõda peale maandumist temperatuuri, siis saad õige näidu. Samas kohapeal 160-180C mõõtes keeraks ikka heaga rikkamaks. Kaotad ehk võimsuses veidi, kuid hoiad mootorit ja laagrid on ka rõõmsamad, saavad õli ka veidi
Autode puhul sõidetakse oma 1-2 minutit konkreetselt rajal nö täiskiirusel, et mootor soojaks saada ja siis mõõdetakse mootorit, seadistatakse ja jälle 1-2 minutit sõitu. Mingi suvalise "gaasihulgaga" kohapeal seadistamine ei anna kõige õigemat tulemust. Lennukiga peaks idee poolest sama tegema, kui ideaali taga ajada

Hea indikatsioon õigest nõelaseadest on kerge suitsu eritumine ja tunnetus, et mootor käib hästi. Kui tossu ei tule, on liiga vaene, kuumeneb üle ja jõudu pole. Kui tossu on liiga palju, on liiga rikas, käib külmalt ja jõudu pole. Lennukite puhul reeglina sellest täiesti piisab.
Mõõda peale maandumist temperatuuri, siis saad õige näidu. Samas kohapeal 160-180C mõõtes keeraks ikka heaga rikkamaks. Kaotad ehk võimsuses veidi, kuid hoiad mootorit ja laagrid on ka rõõmsamad, saavad õli ka veidi

Lauri Laidna - www.pistik.com
Leidsin sellist juttu:
http://rcvehicles.about.com/od/nitroeng ... anrich.htm
Lean, Rich, and Engine Temperature
You want to adjust the fuel/air mixture so that your engine runs at an optimal temperature which is generally somewhere between 225-250 degrees Fahrenheit for most nitro engines. Much over 250 degrees could cause a lot of damage and also shortens the life of your nitro engine.
http://www.wbuf.noaa.gov/tempfc.htm
Ehk siis Celsiuse järgi 121 C ei ole soovitav ületada, krt täispööretel saavutan ma selle suht kiirelt, ka ilma mootorikatteta. Peab veel testima.
http://rcvehicles.about.com/od/nitroeng ... anrich.htm
Lean, Rich, and Engine Temperature
You want to adjust the fuel/air mixture so that your engine runs at an optimal temperature which is generally somewhere between 225-250 degrees Fahrenheit for most nitro engines. Much over 250 degrees could cause a lot of damage and also shortens the life of your nitro engine.
http://www.wbuf.noaa.gov/tempfc.htm
Ehk siis Celsiuse järgi 121 C ei ole soovitav ületada, krt täispööretel saavutan ma selle suht kiirelt, ka ilma mootorikatteta. Peab veel testima.
Täiesti usutavad numbrid. Keera siis nõela rikkamaks. Lennates võiks ikka kerge suitsujutt taga olla, eriti "gaasi andes". Mul pole lennuki mootoritega seni probleeme olnud, OS-mootorid ja juhendi järgi nõela seadnud ja toimib hästi. Seal kenasti kirjas, et keerad nõela kinni, kuni pöörded hakkavad vähenema (väga vaene), ja siis olenevalt mootorist ja nõelast teatud hulk kraade rikkamaks tagasi.
Lauri Laidna - www.pistik.com
See on huvitav:
Removing a head shim (gasket) increases the compression ratio; adding a shim reduces the engine's compression.
( http://www.flyrc.com/articles/tune_your_engine_1.shtml )
Täitsa loogiline aga pole ise selle peale tulnud, et eraldades seibi mootori küünlalt (mis ju tavaliselt seal alati on), suureneb kompressioon ja seega ka võimsus.
Removing a head shim (gasket) increases the compression ratio; adding a shim reduces the engine's compression.
( http://www.flyrc.com/articles/tune_your_engine_1.shtml )
Täitsa loogiline aga pole ise selle peale tulnud, et eraldades seibi mootori küünlalt (mis ju tavaliselt seal alati on), suureneb kompressioon ja seega ka võimsus.
Eiei... küünla seib jätta sinnapaika, standard-glowplug vajab seda vaskseibi, et tihe oleks!
Jutt käib head shim-ist ehk seibist silindri/hülsi ja silindrinupu vahel (see, kus küünal sees käib). sinna lisad seibe või võtad ära.
Jutt sellest suurest seibist:

Jutt käib head shim-ist ehk seibist silindri/hülsi ja silindrinupu vahel (see, kus küünal sees käib). sinna lisad seibe või võtad ära.
Jutt sellest suurest seibist:

Lauri Laidna - www.pistik.com
Ära neid seibe näpi.Sul on see mootor veel nii sigauus,et ülekuumenemine on suht normaalne nähtus.Parem vähe rikkama seguga lasta tal käia ja muudkui lennata.Peab muidugi arvestama väljasuremisohuga!Mul oli kunagi analoogne probleem Pittsiga,seal küll 7,5 ccm mootor,aga teema ilmselt sama.Külmal ajal käis hästi,probleemid algasid suvel soojaga.
Rusikareegel pidi olema,et kapoti alt õhu väljumisavad peavad olema 3x suuremad,kui sissevõtuavad.
Rusikareegel pidi olema,et kapoti alt õhu väljumisavad peavad olema 3x suuremad,kui sissevõtuavad.
Kui uus see mootor on, palju kütust läbi käinud? Alguses on muidugi mootor tihedam, pole veel sisse töötanud, võtab rohkem kütust ja tahab veidi rikkamalt töötada.
Neid seibe võib vabalt näppida, kui tead mida teed. Mõnel mootoril isegi seibid kaasas, et soovi korral juurde panna. Näiteks uue mootori puhul ja sissetöötamise ajaks seib juurde.
Neid seibe võib vabalt näppida, kui tead mida teed. Mõnel mootoril isegi seibid kaasas, et soovi korral juurde panna. Näiteks uue mootori puhul ja sissetöötamise ajaks seib juurde.
Lauri Laidna - www.pistik.com