Küsimus
Küsimus
Tere!
Olen natukene üle aasta mudellennundusega tegelenud ja seni on mul olnud 2 lennukit- Wing Dragon ja Robbe Bandit. Nüüd aga otsustasin, et tahan sisepõlemise peale üle minna, aga ei suuda otsustada.
Kas on mõtet osta ülatiivaline trainer? Võibolla peaks valima midagi kesk- või alatiivaliste lennukite seast?
Siim
Olen natukene üle aasta mudellennundusega tegelenud ja seni on mul olnud 2 lennukit- Wing Dragon ja Robbe Bandit. Nüüd aga otsustasin, et tahan sisepõlemise peale üle minna, aga ei suuda otsustada.
Kas on mõtet osta ülatiivaline trainer? Võibolla peaks valima midagi kesk- või alatiivaliste lennukite seast?
Siim
Kui kaldtüüride kasutamine ja üldse juhtimine probleemideta läheb (valele poole ei keera tüüri) pole uue lennuki tiiva asukoht kriitiline. Ülatiivaline suure V-kujuga on palju stabiilsem, aga vigurlennus käitub tunduvalt halvemini. Keerise ajal peab lennusuuna säilitamiseks väga kõvasti korrigeerima, tagurpidi sõlme mõnega ei saagi teha, sest ei keera piisavalt jne.
Kui paarkümmend lennutundi seljataga on, võiks ka alatiivalisest mõelda.
Kui paarkümmend lennutundi seljataga on, võiks ka alatiivalisest mõelda.
Last edited by [J] on Fri Jul 25, 2008 12:30, edited 1 time in total.
Kui sul vähegi õnnestub, mine ühistele lennutamistele. Siis näed, mida ja kuidas teised teevad ning teised oskavad nõu anda ka paremini. Bandit minuteada ilma kaldtüürideta. Edasi võid vaadata nii, et ostad näiteks traineri, aga samas mõtled juba järgmise lennuki peale. Mootori ja muu ka ostad nii, et see sobiks ka järgmisele mudelile, siis on järgmine samm eriti lihtne ja odav!
Samas kui oled tõesti aasta jagu ja kümneid ja kümneid lende juba teinud, siis võibolla saad ka traineri vahele jätta ja kohe midagi tõsisemat võtta. Seda aga tead ise või oskab keegi asjatundja arvata, kui sinu lendu näeb. Vahepeal saab ju ka simu peal harjutada (just kaldtüüre näiteks, mida praegu su lennukitel pole).
Samas kui oled tõesti aasta jagu ja kümneid ja kümneid lende juba teinud, siis võibolla saad ka traineri vahele jätta ja kohe midagi tõsisemat võtta. Seda aga tead ise või oskab keegi asjatundja arvata, kui sinu lendu näeb. Vahepeal saab ju ka simu peal harjutada (just kaldtüüre näiteks, mida praegu su lennukitel pole).
Lauri Laidna - www.pistik.com
Otsi F3A Sport kava... ja proovi neid vigureid hakata ükshaaval tegema!
Näiteks sõlm (surmasõlm), selili lend (seda küll seal kavas pole), immelmann ja teised. Võta mingi eesmärk üks vigur ära teha ja hakka harjutama.
Selili enda poole lennata - kui see juba muretult välja tuleb, võiks vabalt järgmiseks lennukiks juba miskit vigurlennumudeli sarnast võtta ehk.
Näiteks sõlm (surmasõlm), selili lend (seda küll seal kavas pole), immelmann ja teised. Võta mingi eesmärk üks vigur ära teha ja hakka harjutama.
Selili enda poole lennata - kui see juba muretult välja tuleb, võiks vabalt järgmiseks lennukiks juba miskit vigurlennumudeli sarnast võtta ehk.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Acromaster on äge ja harjutamiseks rohkem kui küllaga... Tarts näitas Viljandis, kuidas sellisega lennata saab
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P1010281
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P1010282
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P1010288
Pärast väikest maaga kokkupõrget aitas kiire ca ja teip ning sai edasi lennata.

http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P1010281
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P1010282
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P1010288
Pärast väikest maaga kokkupõrget aitas kiire ca ja teip ning sai edasi lennata.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Suutsitegi vist mind veenda. Niiet ma ostan ikka elektrika, ja ilmselt on selleks siis acromaster. Aga missugused tal tiivad on? Selles mõttes, et kas saab vahetada ja kas küljest ära ka käivad?
Tuju on küll nullis, sest eile ütles banditi elektroonika üles ja toimus maaühendus. Pole veel aru saanud mis see oli.
Tuju on küll nullis, sest eile ütles banditi elektroonika üles ja toimus maaühendus. Pole veel aru saanud mis see oli.
Eks neid äpardusi tule ikka ette.
Ära seepärast veel meelt heida.
Acromaster on üleni elaporist- see üks väga hea sitke vahtplast.
Hulka stabiilsem, kui penoplast.
Tiivad kahest poolest, mis omavahel süsivarrastega ühendatud ja pistetakse lihtsalt mudeli keresse sisse.
Kui mudelit ostma plaanid hakata, siis proovi valida komponendid selliselt, et kogukaal vöimalikult väike tuleb.
Mida kergem mudel seda lihtsam hiljem keerukamaid vigureid lennnata.
Minu mudel on originaal Multipleksi komplekt ja ma tunnen, et hea oleks olnud, kui mootor ja aku kergemad oleksid.
Lendab aga ka sellisena hästi.
Kokkupanekul väga oluline, et kere tagaosa vöimalikult kerge saab, minimaalselt liimi. Tuleb hiljem raskuspunkti paikapanekul kasuks.
Ma oma esimese mudeli kleepisin liialt suure hulga liimiga ja olin pärast hädas, et ei saanud raskuskeset hästi paika. Nii jäi raskuskese liialt taha ja mudel oli ebastabiilne. Pidin uue kere kokku panema.
Eks loe välismaa foorumitest lisa, enne kui ostma hakkad. Seal palju kasulikku infi. Alati pole vaja ratast ise leiutama hakata.
Mart.
Ära seepärast veel meelt heida.
Acromaster on üleni elaporist- see üks väga hea sitke vahtplast.
Hulka stabiilsem, kui penoplast.
Tiivad kahest poolest, mis omavahel süsivarrastega ühendatud ja pistetakse lihtsalt mudeli keresse sisse.
Kui mudelit ostma plaanid hakata, siis proovi valida komponendid selliselt, et kogukaal vöimalikult väike tuleb.
Mida kergem mudel seda lihtsam hiljem keerukamaid vigureid lennnata.
Minu mudel on originaal Multipleksi komplekt ja ma tunnen, et hea oleks olnud, kui mootor ja aku kergemad oleksid.
Lendab aga ka sellisena hästi.
Kokkupanekul väga oluline, et kere tagaosa vöimalikult kerge saab, minimaalselt liimi. Tuleb hiljem raskuspunkti paikapanekul kasuks.
Ma oma esimese mudeli kleepisin liialt suure hulga liimiga ja olin pärast hädas, et ei saanud raskuskeset hästi paika. Nii jäi raskuskese liialt taha ja mudel oli ebastabiilne. Pidin uue kere kokku panema.
Eks loe välismaa foorumitest lisa, enne kui ostma hakkad. Seal palju kasulikku infi. Alati pole vaja ratast ise leiutama hakata.
Mart.
http://www.modellhobby-shop.de/Models/m ... acromaster
Ma ei taipa hästi seda, et mis siit kaasa saab. Kas ainult mootor ja kere?
Ma ei taipa hästi seda, et mis siit kaasa saab. Kas ainult mootor ja kere?
see ainult kere.mootor,servod need eraldi siia juurde veel. all näidatud lihtsalt sobivad asjad sellele isendile.siim2618 wrote:http://www.modellhobby-shop.de/Models/m ... acromaster
Ma ei taipa hästi seda, et mis siit kaasa saab. Kas ainult mootor ja kere?
53457079
Ridali lennuklubi.
Ridali lennuklubi.
Nii, peale keret valisin siis välja veel need asjad:
http://modellhobby-shop.de/Engines-and- ... 258&p=3258
Kas mootoril on kiiruse regu juba kaasas?
http://modellhobby-shop.de/Electronic/S ... &c=75&p=75 (4 tk)
http://modellhobby-shop.de/Batteries/DY ... 261&p=3261
http://modellhobby-shop.de/Accessories/ ... 625&p=1625
http://modellhobby-shop.de/Graupner-LiP ... &p=26&c=26
http://modellhobby-shop.de/Multiplex/Em ... 141&c=2141
Kas nüüd oleks nagu kõik olemas või on midagi veel puudu/valesti?
http://modellhobby-shop.de/Engines-and- ... 258&p=3258
Kas mootoril on kiiruse regu juba kaasas?
http://modellhobby-shop.de/Electronic/S ... &c=75&p=75 (4 tk)
http://modellhobby-shop.de/Batteries/DY ... 261&p=3261
http://modellhobby-shop.de/Accessories/ ... 625&p=1625
http://modellhobby-shop.de/Graupner-LiP ... &p=26&c=26
http://modellhobby-shop.de/Multiplex/Em ... 141&c=2141
Kas nüüd oleks nagu kõik olemas või on midagi veel puudu/valesti?
Siim
Multiplex AcroMaster
Spektrum DX7
Multiplex AcroMaster
Spektrum DX7
Mina paneks need teised soovitatud servod (LINK), hind sama, aga võimsamad, ma arvan, et need 8 grammised jäävad nõrgaks.
Näe ikka lähevad asjad meelest. Mootoriga soovitaks kindlasti kaasa osta tagavara võllid - võta mitu tükki ,need on odavad sest nad on tehtud miskist väga pehmest metallist ja lähevad imekergelt kõveraks(tean oma kogemusest).Kuidas prop mootori külge käib?Propi adapter oleks kah vaja . See tuleb vastavalt mootori võlli läbimõõdule muretseda. Kui mootor kinnitatakse lennukisse teine ots ees ,siis vaata mootorite nimekirja lõpus on spets adalter selle mootori jaoks
Siin on suur laadijate valik. Laadijad ka koos sisseehitatud balansseriga.
Päris hästi toimiv pood ja International Air Mail-iga tuleb tavaliselt 2 nädalaga kätte.
http://unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/ ... rentCat=85
Päris hästi toimiv pood ja International Air Mail-iga tuleb tavaliselt 2 nädalaga kätte.
http://unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/ ... rentCat=85
Vaata sealt Hongkongist ehk United Hobbies poest saad sa kõik asjad väljaarvatud lennuk , mitmeid kordi odavamalt,kui saksamaalt.Kilone postipakk tuli ära täpselt 7 päevaga ja postikulud olid 280 krooni,Seal saab maksta ainult. Paypaliga.Ma küll täpselt ei tea ,aga võibolla on lennuki komplektis juba spinner kaasas.Tõmba Multiplexi kodulehelt lennuki manual ja vaata sealt täpsemalt järgi.Ma usun,et kui osta lennuk Saksamaalt ja kõik muud pudinad hiinast oled ikkagi rahas võitnud.Arvuta ise täpsemalt üle
Selgus, et Hong Kongist tellides võidan juba mootori ja regu pealt postikulu tagasi, niiet tellin kõik peale lennuki sealt.
Tekkis ka väike küsimus.
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=2055
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=6306
Kas akulaadija ja aku laadimis otsikud sobivad?
Tekkis ka väike küsimus.
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=2055
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=6306
Kas akulaadija ja aku laadimis otsikud sobivad?

Siim
Multiplex AcroMaster
Spektrum DX7
Multiplex AcroMaster
Spektrum DX7