Nojah, T-saba ja puhtalt klaasriidest kere.
Kraabi noaga või lihvi värv maha, võimalusel kasuta parandamisel korralikku vaiku ja orgunni kuskilt natuke söeroovinguid ja õhukest klaasriiet.
Kui vaja, võin materjalide muretsemisel abiks olla.
Kontrolli kindlasti, et tõukurid korraks oleks ja enamvähem vabalt liiguvad.
Söelati juba sain,klaasriie on ka olemas,kasutan ilmselt 30 min epot.
Algselt fikseerin CA'ga.
Ilmselt parandan samuti nagu oma koopiaplaanerit.
Tõukur tuleb vahetada.
Saba ehitan ümber,toon stabika kuhugi kiilu esimese kolmandiku peale alla,nagu Condoril ja Tragil.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Kardan et söest pulka/latti on sinna natuke kahtlane liimida, korralik puhas söe kiud pehmena oleks mõtekam, on kindel, et samast kohast enam ei murdu.
Seljuhul siis söekiud panna ilmselt väjapoole.
mõtlesin lati liimida kere siseküljele,alla ja külgedele.
Muidudgi pole veel täpset plaani paika mõelnud,ehk annan üleüldse kellelegi parandada,kellel on kogemust rohkem selliste asjadega.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
kui Sul on sabas servo, siis soovitan soojalt selle mujale panna. Ka stabika allatoomine võiks aidata järgmisi purunemisi vältida, kuigi kiil jääb ikkagi paksem ja raskem kui vaja. Minu mäletamist mööda oli peamine T-saba purunemise põhjustaja väändejõud, mitte murdumine - vardad ei pruugi seega oodatud effekti anda, pigem ikkagi riiet vaja. Selles suhtes, et ühe punkti maandumise puhul T-saba ilmselt ikka murdub, aga kui maandudes läheb tiiva üks ots enne vastu maad kui teine ja lennuk karusselli teeb, siis puruneb saba väänamise tõttu. Raskust võiks igal juhul võimalikult vähe lisada parandamise käigus.
Kui hakkad järgmist lennukit vaatama, siis soovitaks proovida v-saba - juhitavusega märgatavat vahet pole, tugevus on sarnane tavalisele sabale, aga ta ei jää oma kuju tõttu maandudes (ka karusselli tehes) kuhugi kinni.
Muretse söeriide tükke ja vedelat vaiku. Mina pintseldaks need läbi servoava kindlasti sissepoole (võib tükikestest panna). 3-4 kihti kaalub vähe ja teeb tugevaks - sisse tekiks tugev süsitoru. Enne tuleks asend lihtsalt kokkuliimimise teel fikseerida ja peale pahteldamist ei jääks lappimise kohta üldse näha.
Nagu Tulnukki mainis, söeliist vaevalt, et päästab -liist on sirge, kere keeruka kujuga ja ...
Pane sinna kere poomi ümber tükk jämedat termokahanevat toru. Kui oled klaasriidega kere ära parandanud ja vaik veel vedel on, tõmbad selle termokahaneva sinna lapitud koha peale ja lased puhuriga üle, toru tõmbab ümber paranduse kokku ja annab klaasriidele kena sileda pinna.
Hiljem lõikad termokahaneva toru lihtsalt noaga lõhki.
Probleem on söekiud või söeriie,ei oska kusagilt hankida.
Aga stabika toon kindlalt alla ja servo läheb ka ette,juba saagisin stabika pooleks ja ehitasin ümber,mõtlesin,et teen enne kiilu sisse stabika mehanismid valmis ja siis liimin alles kere kokku.
Kogu süsteem tuleb selle pildi järgi .
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Ervin2 wrote:Tekkis ketserlik mõte !
Lõikaks kere tagant sirgeks,paneks väikse pikenduse seestpoolt, süsinikfiibertoru (õngeritv) näol ja aretaks masinale V-saba.
Kui tegu tõesti söest õngeritvaga, siis maksab seda ikka pooleks saagida?
Pealegi on ritvadel põhiliselt pikkupidi kiud, V-sabapuhul on oluline ka kere väändejäikus, ehk siis söeriie peaks olema 45 kraadise nurga all kere suhtes.
Ehk oleks andekam keerata ise kuhugi peale üks klaas- ja söeriidest toru, või osta jupike valmis produkti?
V-saba peale üleminekul näen probleemi selles, et v-saba kogupindala võiks jääda samaks kui T-saba kogupindala - kui V-sabas kasutada ainult stabikat, siis see nõuab stabika suuremaks ehitamist, mis on suurem pingutus kui lihtsalt pindade ringipaigutamine.
Ise ma kunagi Simprop Solution'i ehitasin V-saba peale, aga kasutasin stabilisaatorit ainult ja selle pindala ei suurendanud. Saba töötas, ju siis suuruse vähendamine kriitilist piiri ei ületanud. Kui teatud kriitilisest piirist allapoole minna, siis tava sabaga võib lennuk hakata lendama "külg ees", V-sabaga ei teagi, mis ta teha võib. Samas, kui lennuk lendab kehvasti T-sabaga, siis lendab ta kehvasti ka V-sabaga.
Kui aga optimeerida tegevusi maksimaalsete võimaluste järgi, siis soovitaks Sul jääda algse plaani juurde - V-saba saad hiljem ikka ehitada. Samas, kui kiil juba maha lõigatud, siis selle tagasipanek on omaette pingutus ja lisab lennukile raskust.
V-saba mõtte matsin ikkagi maha,konstruktsioon läheb raskeks ja keerukaks.
Kuna servo läheb ette ja kiilu otsa lõikan ka maha siis jääb konstruktsiooni kaal enamvähem samaks või tuleb isegi veidi kergem,kui stabikas alla tuua.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO