Raskuskese ja teised asjad.......

Ehitusnipid, materjalid, joonised, konstruktsioon...
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Raskuskeset pikki telge peaks kindlasti ka kontrollima. Tasakaalustada on lihtne, veidi raskust ühe või teise tiiva otsa. See pole aga otseselt kriitiline, kuna saad ju olukorda parandada ühe-kahe trimmeri nõksuga. Paigas võiks aga olla küll!

Tühi vs täis paak on hea küsimus. Ideaalis asub paak raskuskeskmes (suuremad lennukid) ja see pole probleem. Kui paak ei asu raskuskeskmes, siis asub ta sellest veidi eespool ja tegelikult raskuskeset väga palju ei mõjutagi - lühike õlg. Vigurlennu mudeli puhul võiks raskuskese paigas olla sellise paagiga, nagu lendu alustad - ehk siis täis paagiga - sest siis lendad oma kava läbi ja tuled maanduma. Usun, et reaalselt ei tee sa lennuki käitumise järgi väga vahet, kas paak on täis või tühi ;)

Pane paika ikka täispaagiga pigem.
Lauri Laidna - www.pistik.com
linnuke
Posts: 163
Joined: Mon Dec 25, 2006 19:28

Post by linnuke »

Pane paika ikka täispaagiga pigem.
Sellele vaidlen mina vastu, kui panna raskukese paika täispaagiga, siis lennates ja kütust põletades liigub ka raskuskese tahapoole, mis on paha.
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Ma olen raskuskeskme paika pannud tühja paagiga - risk"võssa" panna väiksem.Tuletan lälle meelde kuldreeglit - kui raskuskese on liiga ees lendab lennuk halvasti,aga kui liiga taga,siis ainult ühe korra :lol:
Kui raskuskese on paigas tühja paagiga,on lennuk täispaagiga,vähe tuimem ja paagi tühjenedes tundlikkus kasvab - iseenesest normaalne - kui käsi saab "soojaks" hakkab mudel juhtimisele paremini alluma.
seriff
Posts: 737
Joined: Wed Dec 19, 2007 22:16
Location: Põlvamaa

Post by seriff »

ei hakka uut teemat tegema tekkis küsimus kuidas oleks õigem tasakaalustada kas telik alla poole võis siis telik ülespool.pean silmas et kas lennuk sellili.
omal on nii et kui telik alla poole siis raskuskese kui võtta 1/3 tiivast siis taga aga kui keskelt ja ka sellili siis on tasakaalus :?:
53457079



Ridali lennuklubi.
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Alatiivalisel pead siiski tagurpidi tasakaalustama, sest õigetpidi kukub ikkagi kumbalegi poole ära kuna raskuskese on kõrgemal kui see koht millepeale kiikuma paned lennuki.
seriff
Posts: 737
Joined: Wed Dec 19, 2007 22:16
Location: Põlvamaa

Post by seriff »

mart63 wrote:Alatiivalisel pead siiski tagurpidi tasakaalustama, sest õigetpidi kukub ikkagi kumbalegi poole ära kuna raskuskese on kõrgemal kui see koht millepeale kiikuma paned lennuki.

vaatasin ka lääne foorumis kus tasakaalustati tagurbidi su 26 ja sealt tekkiski küsimus kuidas siis õigem oleks.
53457079



Ridali lennuklubi.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Kui lugeda valmismudelite juhendeid,siis enamus alatiivalisi soovitatakse tasakaalustada tagurpidi,täisvarustusega(paak tühi) ja nii et nina jääks vedi allapoole,st esimene osa õige pisut raskem.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Ei viitsi hakata uut teemat aretama,aga tekkis küsimus ??

Milliste seadmetaga mõõdate kodus mudeli raskuskesest ?
Mina esialgu kasutan kahe pöidla meetodit,alati pole see aga piisavalt täpne,ütleme et 5mm siia-sinnapoole.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Kuskile kruustangi vms vahele kaks kustutuskummiga pliiatsit püsti, kumm ülespoole, et lennukit ei vigastaks.
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

Mul on selleks valmistatud U-kujuline vineerist hoidja. Tippudes on veel liikuvad 1mm plaadid, mis kohanduvad tiiva v-kujuga.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Kruustangid ja pliiatsid on proovitud,üle kilo kaaluvat mudeli on suht raske paika saada,pliiats murdus pooleks.
Idee on aga bro,piiats tuleks asendada tugevama materjaliga.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Post Reply