Muidugi. Täiesti nõus. Lootan et keegi ei saanut minust valesti aru sest a ei väljendanud end piisavalt selgelt (Eesti keel on minu jaoks "neljas keel" mis õlen õppinud. Eriti kirjutamisega on vahepealt raskusi. Teate, ajan sassi g ja k ja d ja t jneKuno wrote:aga suhe on alati kahepoolne.Kui tullakse rusikad püsti karjuna stiilis,et "kes teil lubas siin lennukeid lennutada" jne. siis on mudellendurite poolsed emotsioonid ka täiesti mõistetavad.
Kollasel probleemid müraga (jälle)
See on meil niigi luksus, et on risti rajad. Enamus kohtades on üks rada. Siis tuleb lihtsalt päikeseprille kasutada või külgtuules maanduda. Erinevad parkimiskohad ajavad asja hoopis sassi, siis on neid autosid seal igas ilmakaares laiali. Jan ja Kolja läksid liiga kaugele ja väikest musta täpikest heledamal toonil ja allpool metsapiiri lennutada ei ole just väga takr tegu nii kogenud pilootidelt. Kell 11, ehk kui lennud on uue korra järgi lubatud, on Päike peaaegu oma max kõrgusel ja ikka väga lõunas, see ei saa segada maandumist põhja tuule korral ning lennata võib siis ida-lääne suunas külgtuules - saabki harjutada.
Lennata võib vastastikul kokkuleppel ka mitmekesi. Ei ole siinai probleeme olnud. Reegel on, et kogenum piloot jälgib, et vähemkogenud sisse ei lenda - hoolsad peavad muidugi mõlemad olema. Ja ka kopterid on samal ajal kenasti ära mahtunud. Peaasi, et raja kohal ei hõljuta, sest see rikub muru (õli, mis summutis tuleb) ja segab teiste maandumisi. Samuti ei ole ka lennukitel soovitav oma mootorit pikalt rajal testida.
Lennata võib vastastikul kokkuleppel ka mitmekesi. Ei ole siinai probleeme olnud. Reegel on, et kogenum piloot jälgib, et vähemkogenud sisse ei lenda - hoolsad peavad muidugi mõlemad olema. Ja ka kopterid on samal ajal kenasti ära mahtunud. Peaasi, et raja kohal ei hõljuta, sest see rikub muru (õli, mis summutis tuleb) ja segab teiste maandumisi. Samuti ei ole ka lennukitel soovitav oma mootorit pikalt rajal testida.
Autoteema kohta lisaks seda, et see sai ära mainitud just siin foorumis üleval olevate ohutusreeglite pärast. Nimelt ei saagi ma aru, et kui ühelt poolt on asjad väga perfektselt paika pandud: asukohad, sektorid jne. ning on määratletud alad, kus lennatakse ja kus mitte, siis teiselt poolt näen ma ikka ja jälle üle maja tuhisevaid lennukeid? Just see on olnud pingeallikaks, et kuna tegemist pole tuulelohedega ja kui te oma autode ja pealtvaatajate kohal lendamise välistate, siis miks mina oma elamisega olen tihtipeale nn "mahajäetud maja, kus inimesi ei liigu"? Jooniste põhjal ei tohiks lennusektor minuni ju üldse ulatuda. Ma usun, et kui me selles küsimuses suudaksime mingi lahenduse leida, siis minu lapsed lehvitavad igale lennukile, mis õhus parajasti on
me vist räägime praegu erinevatest kohtadest Saan ma õigesti aru,et Veiko elab Viljandi lennuvälja kõrval asuvas majas Kui on olnud üritused on ka seal alati piirid paika pandud - kus autod ja kus lennusektorid - ei ole päris nii,et lennatakse kus juhtub.Nimelt ei saagi ma aru, et kui ühelt poolt on asjad väga perfektselt paika pandud: asukohad, sektorid jne. ning on määratletud alad, kus lennatakse ja kus mitte, siis teiselt poolt näen ma ikka ja jälle üle maja tuhisevaid lennukeid?
Mul on siis probleem suurem, maja eest 5 m kauguselt läheb suur maantee ja 10 m kauguselt rongi tee. Myra on päris kova eriti veel kui rongid iga 15-ne minuti tagant mööda soidavad eriti suvel kui tahad aknaid lahti hoida.
Maanteel vuravad autod ööpäeva ringselt nii ka rongid. Peaks vist rongi liikluse ära keelama, kuna myra on liiga suur. Ei tea mis naad mulle selle peale kostaksid, saadaksid per....... ja ytleksid, et kui ei meeldi koli ära ja juttul löpp.Meie platsil pole siiamaani keegi käinud ytlemas, et myra on liiga kova, ometi era majad lennu platsile päris lähedal.
Meil lendamised argipäeval kella 8.00 - 22.00 koik bensukad ja nitromootorid.
Laupäev ja pyhapäev ning riigi pyhad kella 10.00 - 21.00 bens ja nitro.
Elektrikaid lennuta vaikka ööpäeva ringselt
Maanteel vuravad autod ööpäeva ringselt nii ka rongid. Peaks vist rongi liikluse ära keelama, kuna myra on liiga suur. Ei tea mis naad mulle selle peale kostaksid, saadaksid per....... ja ytleksid, et kui ei meeldi koli ära ja juttul löpp.Meie platsil pole siiamaani keegi käinud ytlemas, et myra on liiga kova, ometi era majad lennu platsile päris lähedal.
Meil lendamised argipäeval kella 8.00 - 22.00 koik bensukad ja nitromootorid.
Laupäev ja pyhapäev ning riigi pyhad kella 10.00 - 21.00 bens ja nitro.
Elektrikaid lennuta vaikka ööpäeva ringselt
Mina olen sellega nõus, et startijal peaks olema kõigi õhusolevate lennumasinate juhtide nõusolek.
Seda eriti algajamate harrastajate pärast, sest tihti kui sinu lennukist lennatakse üle ja alt läbi ja sa ei kuule mitte midagi, mida su lennukimootor teeb, siis see võib vägagi häiriv olla (uue lennuki testimine, mootoriprobleemide ilmnenime, aku tühjenemise alarm jne).
Kunagi minul nii oli ja sellepärast ka kergemapoolne paanika tekkis ja lennuk pinnalaotuseks saigi.
Peale seda kadus osavus ja julgus päris tükiks ajaks ära.
Seda eriti algajamate harrastajate pärast, sest tihti kui sinu lennukist lennatakse üle ja alt läbi ja sa ei kuule mitte midagi, mida su lennukimootor teeb, siis see võib vägagi häiriv olla (uue lennuki testimine, mootoriprobleemide ilmnenime, aku tühjenemise alarm jne).
Kunagi minul nii oli ja sellepärast ka kergemapoolne paanika tekkis ja lennuk pinnalaotuseks saigi.
Peale seda kadus osavus ja julgus päris tükiks ajaks ära.
kogun vanu vene lennukimootoreid
Jah, mina olen naaber Viljandi lennuväljaga. Ja nagu ma eelpool mainisin, olid asjad paar suve tagasi ikka päris halvad. Peale eelpoolmainitud sündmusi võtsin lapse käekõrvale ja käisime lennuväljal lennukeid vaatamas ja pealikuga vestlemas. Täiesti rahulik ja sõbralik vestlus oli meil. Ja asjad paranesid. Aga mitte päris. Igal üritusel lennatakse ikka mitmel korral üle maja. Ma ei ole kiusuajaja ja pole hakanud mingeid jäädvustusi tegema, aga nii see on. Saan aru, et päeva edenedes keerab päike ennast teile mittesobivasse suunda ja mugavam on sektorit pisut "nihutada", aga tahes-tahtmata satute ikka pea kohale. Selles ongi kogu mure. Ei lärm, ega muu. Lennukid on ju vägevad, sabapeale püsti tõstetuna mehe kõrgused. Ei tahaks sellisega oma kodus pähe saada, ammugi et lastega midagi juhtuks. Aeg on näidanud, et on suuremadki riistapuud sealsamas vastu maad käinud. Ettevaatus pole kunagi liiastKuno wrote: me vist räägime praegu erinevatest kohtadest Saan ma õigesti aru,et Veiko elab Viljandi lennuvälja kõrval asuvas majas Kui on olnud üritused on ka seal alati piirid paika pandud - kus autod ja kus lennusektorid - ei ole päris nii,et lennatakse kus juhtub.
Päikest!
mis siis meie peame tegema,meie külla tehti krossirada mis asub külast 600m. aeg on reguleeritud sildiga sõit 10-20.
ja 4t krossikas teeb ikka kõvemini häält kui mingi mudel.isegi Kuno mudeli sumps ei saa sinna haisulegi .
hääl kajab majade vahel päris hästi.
ja 4t krossikas teeb ikka kõvemini häält kui mingi mudel.isegi Kuno mudeli sumps ei saa sinna haisulegi .
hääl kajab majade vahel päris hästi.
Last edited by seriff on Sat May 08, 2010 9:10, edited 1 time in total.
53457079
Ridali lennuklubi.
Ridali lennuklubi.
Vastavalt Eestis kehtivatele seadustele ulatub eramaa ainult sellel oleva objekti kõige kõrgema punktini. Kaasaarvatud taimestik. Lennunduse kohta kehtivad lennundusseadus ja muud sellekohased reeglid sätestavad lendamise asustatud kohtade kohal. Mudellennunduse kohta vastav seadusandlus puudub. Järelikult on kogu õhuruum ülevalpool eramaad avatud mudellennunduseks lähtudes muidugi mudellendamise piirangutest elusolendite suunas ja nende kohal. Loomulikult ka muu ilmselgelt ohtlik ning ka pahatahtlik tegevus on keelatud. Ja ka siis müra...
Mõõtsin ükspäev Os 37 müra..... 250 seeriatoodangu mootorratas tekitas pööretel 4000 rpm veidi rohkem kui os37 täisgaasil . Mis siis nüüd teha? Kas keelame mõningatel liiklusvahenditel liikumisel mingites kohtades mingitel aegadel?! Pealegi on Kollasel maaomaniku luba olemas.
Kas panin jälle puusse ning võetakse taaskord mudellennundusluba käest?
Mõõtsin ükspäev Os 37 müra..... 250 seeriatoodangu mootorratas tekitas pööretel 4000 rpm veidi rohkem kui os37 täisgaasil . Mis siis nüüd teha? Kas keelame mõningatel liiklusvahenditel liikumisel mingites kohtades mingitel aegadel?! Pealegi on Kollasel maaomaniku luba olemas.
Kas panin jälle puusse ning võetakse taaskord mudellennundusluba käest?
Last edited by Kpe on Sat May 08, 2010 7:45, edited 1 time in total.
Nagu Veiko mainis, pole probleem (vähemasti tema puhul) mitte müras vaid vales kohas allakukkumise ohus. See oht on reaalne, ei tasu alahinnata. Ka kogenud pilootidel, sest alati võib juhtuda..kasvõi elektroonikaga, mootoriga jne.
Ma ise pole küll kordagi Kollasel ega ka muul popil platsil harjutamas käinud kuid pean elementaarseks et ei sõidaks kunagi majade ja inimeste kohal. Isegi mu mannetu 3-kopter kaalub üle kilo ja on rauast. Kui see kukub 10m kõrguselt (nt. aku tühjenemisel tekkiva ESCi väljalülitumise tõttu) alla ja kellegi pihta, saab see keegi ilmselt surma. Et säärast asja vältida, harjutan alati kohas, kus võimalik crash kedagi ja midagi ei vigastaks.
Pealtvaatajaid on tekkinud aga nad on alati kaugemale tõmbunud, kui olen ohu olemuse ära seletanud. Kui mitte, siis lihtsalt ei lendaks.
Ma ise pole küll kordagi Kollasel ega ka muul popil platsil harjutamas käinud kuid pean elementaarseks et ei sõidaks kunagi majade ja inimeste kohal. Isegi mu mannetu 3-kopter kaalub üle kilo ja on rauast. Kui see kukub 10m kõrguselt (nt. aku tühjenemisel tekkiva ESCi väljalülitumise tõttu) alla ja kellegi pihta, saab see keegi ilmselt surma. Et säärast asja vältida, harjutan alati kohas, kus võimalik crash kedagi ja midagi ei vigastaks.
Pealtvaatajaid on tekkinud aga nad on alati kaugemale tõmbunud, kui olen ohu olemuse ära seletanud. Kui mitte, siis lihtsalt ei lendaks.
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Tänasest või homsest ilmub siis platsi teadetetahvlile A4 paber koos lennusektorite plaaniga ja eesti ning vene keelse tekstiga. Palun kõigil siis sellest kinnipidada.
PS! Palusin, et keegi teadetetahvli renoveerimise ja sirgemaks seadmise enda peale võtaks, on teine juba varsti ümber vajumas. Mina oma lubaduse täitsin, kas keegi siis kaasa ei aita? Ma loodan, et lähipäevil see tahvel korda saab.
Aga lõpetame siis teema ära ja tulem on selline:
Austame Naabreid
- Lendame plaanil näidatud sektorites
- Sisepõlemismootoritega lennukid lendavad argipäeval kell 11:00-21:00 ja nädalavahetusel (k.a. riigipühad) kell 11:00-19:00
Ohutus lennuväljal
- Veendu, et Sinu raadiosaatja sagedus ei kattuks kellegi teise omaga. Ära lülita enne saatjat sisse!!! Kasuta kvartsipuud!
- Parkla ja inimeste kohal lendamine RANGELT keelatud!
- Lenda plaanil näidatud sektorites
- Maandumisraja kohal lenda lähenemis- või maandumiskiirusega
Уважаем Cоседей!
- Летаем в секторах указанных на плане
- Самолеты с двигателем внутреннего сгорания летают в будние дни с 11:00 до 21:00, а в выходные дни (в том числе и государственные праздники) с 11:00 до 19:00
Безопасность на аэродроме:
- Убедись, что частота твоего радиопередатчика не совпадает с частотами других пилотов. Не включай свой передатчик не убедившись!!! Используй кварцевый столб!
- Летать над людьми и парковкой, КАТЕГОРИЧЕСКИ запрещено!
- Летай в секторах, которые указанны на плане
- Над посадочной полосой летай с посадочной скоростью
PS! Palusin, et keegi teadetetahvli renoveerimise ja sirgemaks seadmise enda peale võtaks, on teine juba varsti ümber vajumas. Mina oma lubaduse täitsin, kas keegi siis kaasa ei aita? Ma loodan, et lähipäevil see tahvel korda saab.
Aga lõpetame siis teema ära ja tulem on selline:
Austame Naabreid
- Lendame plaanil näidatud sektorites
- Sisepõlemismootoritega lennukid lendavad argipäeval kell 11:00-21:00 ja nädalavahetusel (k.a. riigipühad) kell 11:00-19:00
Ohutus lennuväljal
- Veendu, et Sinu raadiosaatja sagedus ei kattuks kellegi teise omaga. Ära lülita enne saatjat sisse!!! Kasuta kvartsipuud!
- Parkla ja inimeste kohal lendamine RANGELT keelatud!
- Lenda plaanil näidatud sektorites
- Maandumisraja kohal lenda lähenemis- või maandumiskiirusega
Уважаем Cоседей!
- Летаем в секторах указанных на плане
- Самолеты с двигателем внутреннего сгорания летают в будние дни с 11:00 до 21:00, а в выходные дни (в том числе и государственные праздники) с 11:00 до 19:00
Безопасность на аэродроме:
- Убедись, что частота твоего радиопередатчика не совпадает с частотами других пилотов. Не включай свой передатчик не убедившись!!! Используй кварцевый столб!
- Летать над людьми и парковкой, КАТЕГОРИЧЕСКИ запрещено!
- Летай в секторах, которые указанны на плане
- Над посадочной полосой летай с посадочной скоростью
Niisiis tundub, et teema pole veel lõpetatud külaelanike poolt. Nimelt on keegi "pahalane" täna käinud oma autot testimas meie stardirajal. Vaeva on nähtud ilmselt tükk aega, kuna "risti" kõikides suundades on hoolega keerutatud ja ikka nii, et muld väljas. Suurema rattaga lennukile võibolla polegi see väga takistuseks kuid väiksema rattaga lennukitele ilmselt küll.
"Paha" on käinud platsil oma rahulolematust näitamas täna päeval kella 12.00 ja 18.00 vahelisel ajal. Hommikul kl 11 käis Trex lennutamas ja siis olevat kõik korras olnud. Ise läksin platsile kl 18.30. Siis olid platsil ka Kristjan ja Mart63. Jäi neilt küll küsimata, et millal nad saabusid, kuid sellel pole ka ilmselt mingit erilist tähtsust. Fakt on, et jäljed on tekkinud täna päise päeva ajal. Täielik sigadus mu meelest.
Krt. Peab vist hakkama veebikaamerat üles panema.
PS. Jälgede järgi oleks ka võimalik selgeks teha, et kas oli 2WD või 4WD auto. Seda unustasin kohapeal vaadata.
"Paha" on käinud platsil oma rahulolematust näitamas täna päeval kella 12.00 ja 18.00 vahelisel ajal. Hommikul kl 11 käis Trex lennutamas ja siis olevat kõik korras olnud. Ise läksin platsile kl 18.30. Siis olid platsil ka Kristjan ja Mart63. Jäi neilt küll küsimata, et millal nad saabusid, kuid sellel pole ka ilmselt mingit erilist tähtsust. Fakt on, et jäljed on tekkinud täna päise päeva ajal. Täielik sigadus mu meelest.
Krt. Peab vist hakkama veebikaamerat üles panema.
PS. Jälgede järgi oleks ka võimalik selgeks teha, et kas oli 2WD või 4WD auto. Seda unustasin kohapeal vaadata.
Outrage 550 CF PRO
Micro-Quad KK2.0 LCD
Futaba T10CHG 2.4G
PhoenixRC, Hubsan X4
http://www.facebook.com/kopteriklubi
Micro-Quad KK2.0 LCD
Futaba T10CHG 2.4G
PhoenixRC, Hubsan X4
http://www.facebook.com/kopteriklubi
Asjale on väga lihtne lahendus ju. Pealtnäha... Mudellenduritel on kuuldu järgi olemas maaomaniku luba... Peaks lihtsalt paluma tal panna ülesse sildid "Eramaa". Nii tähistatud alale ei ole seaduse järgi lubatud ilma maaomaniku loata mootorsõidukiga siseneda.... On vähemalt mingi alus sanktsioonide ja muude tegevuste ettevõtmiseks.
Loomulikult toob see kaasa uusi ja huvitavaid probleeme, aga siiski samm edasi.
Mina isiklikult taoks sellel tüübil, kes rääkida ei oska ja ennast ainult salaja väljaelamas käib, isiklikud nii lähi- kui ka kaugtuled puruks. Ma muidu ikka vaoshoitud ja rahuarmastav... Pealegi ei sega mind, kui kopterilennutajat, mõned roopad murus... Aga kogu ürituse nimel olen mõeldes ka teistele igatahes kohutavalt solvunud. Ja see head ei tähenda! Selliseid jobusid olen varemgi näinud ja tean, et mehed on nad ainult koos tropiaksessuaaridega. Näost näkku midagi mõistlikku pole veel näinud ega kuulnud.
Kas tõesti peab kogu see niigi väike seltskond endale ise maa ostma? Ja kas see olekski probleemi lahendus. Need tropid jõuavad ju igale poole...
Igatahes loodan, et see jama lõpeb peagi ilma igasuguse suurema jamata
Loomulikult toob see kaasa uusi ja huvitavaid probleeme, aga siiski samm edasi.
Mina isiklikult taoks sellel tüübil, kes rääkida ei oska ja ennast ainult salaja väljaelamas käib, isiklikud nii lähi- kui ka kaugtuled puruks. Ma muidu ikka vaoshoitud ja rahuarmastav... Pealegi ei sega mind, kui kopterilennutajat, mõned roopad murus... Aga kogu ürituse nimel olen mõeldes ka teistele igatahes kohutavalt solvunud. Ja see head ei tähenda! Selliseid jobusid olen varemgi näinud ja tean, et mehed on nad ainult koos tropiaksessuaaridega. Näost näkku midagi mõistlikku pole veel näinud ega kuulnud.
Kas tõesti peab kogu see niigi väike seltskond endale ise maa ostma? Ja kas see olekski probleemi lahendus. Need tropid jõuavad ju igale poole...
Igatahes loodan, et see jama lõpeb peagi ilma igasuguse suurema jamata
Proovisin Matit tabada,aga ei õnnestunud - ma arvan,et on vaja ühendust võtta maa omanikuga ja anda asjale nö. ametlik käik ja teha politseisse avaldus võõra vara rikkumise kohta.Peaks ka mõned pildid tegema tõestuseks.Omakohus ja omal käel asjade klaarimine ei vii ilmselt mitte kuhugi ja ei anna mingeid tulemusi.Piike me ei ole ilmselt võimelised ümber raja paigaldama - või on kellelgi kodus kotitäis võtta ja mööda põldu laiali külvata Ka ilmselt tuleb jälle mõelda kraavi kündmise peale - kas meie traktorist - oli vist "tola 55" nime all foorumis - on veel meid lugemas - anna endast märku ja aita asi ära teha.Ei saa ju lasta kaabakatel meie püha üritust ära rikkuda
Käisin jälgi vaatamas - peale muru hävimise ei ole muud juhtunud - rööpaid ei ole sisse sõidetud.Mulle tundub,et "vaenlane" kasutab ATV-d,kuna jälgede vahe on ca 120cm,auto peaks laiem olema.Ka tundus muru peal olev selgem jälg mummuline olevat See seletab ka ilmselt kahju vähesuse,aga samas teeb võitlemise keerulisemaks,kuna ATV-d ilmselt kraav ei pea,samas muidugi oleks siis selge,et sinna rajale minna ei tohi.Peale oli seekord tõesti sõidetud raja otsast läbi kõrge rohu.
See ei saa olla poisikeste rumalus.
Poisikesed kelledele vanemad on usaldanud ATV ei saa olla enam nii väikesed rumalad poisikesed. Või kui nad tõesti on poisikesed kes ise veel asjadest aru ei saa, peavad neil olema rumalad vanemad.
Sa ei anna ju näiteks 10-aastasele oma jahipüssi, et mine pauguta sõpradega metsas.
Mina näen siin küll suurte "poisikeste" otsest pahatahtlikust ja meile keskmise sõrme näitamist.
Poisikesed kelledele vanemad on usaldanud ATV ei saa olla enam nii väikesed rumalad poisikesed. Või kui nad tõesti on poisikesed kes ise veel asjadest aru ei saa, peavad neil olema rumalad vanemad.
Sa ei anna ju näiteks 10-aastasele oma jahipüssi, et mine pauguta sõpradega metsas.
Mina näen siin küll suurte "poisikeste" otsest pahatahtlikust ja meile keskmise sõrme näitamist.
Hei,
ma ei tea küll, mis olukord seal platsil on, pole seal isegi kunagi käinud, aga...
Ehk ei maksa kahtlustada pahatahtlikkust selles, mida saab selgitada sulaselge rumaluse ja mõtlematusega. Arvan, et keegi lihtsalt märkas mõnusat siledat platsi ja arvas et seal oleks lahe oma ATV-ga natuke hullata. Ei tulnud ehk inimene selle pealegi, et need jäljed seal võiksid kedagi pärast segada.
Kui keegi oleks meelega üritanud takistada mudellennukite startimist, oleks need jäljed seal ikka "korralikud" tehtud, ega asjast kaugemal olev inimene ei oska ju hinnata, kui palju või vähe selleks vaja on.
ma ei tea küll, mis olukord seal platsil on, pole seal isegi kunagi käinud, aga...
Ehk ei maksa kahtlustada pahatahtlikkust selles, mida saab selgitada sulaselge rumaluse ja mõtlematusega. Arvan, et keegi lihtsalt märkas mõnusat siledat platsi ja arvas et seal oleks lahe oma ATV-ga natuke hullata. Ei tulnud ehk inimene selle pealegi, et need jäljed seal võiksid kedagi pärast segada.
Kui keegi oleks meelega üritanud takistada mudellennukite startimist, oleks need jäljed seal ikka "korralikud" tehtud, ega asjast kaugemal olev inimene ei oska ju hinnata, kui palju või vähe selleks vaja on.
et nii arvata,peaks olema täiesti pime või üldse võimetu maailma asjadest aru saama - kõik on tähistatud niipalju kui võimalik,et näidata,et seal rajal ei liigelda autode,ATV-de jne liikuritega.Tuleb lihtsalt töötada välja vähe efektiimsemad tõkestusvahendid - muu ei aita.Tegemist saab olla vaid pahatahtlikkusega.See on sama hea,kui keegi roniks su individuaalmaja aeda "kannakaid" tegema ja pärast ütleks,ups - ma ei märganudki.Meid on siiani päästnud vaid asjaolu,et plats on niivõrd kõvasti tambitud,et tavaline liiklusvahend ei sõida sinna kohe rööpaid sisse.Märjal ajal ilmselt ei usalda keegi sinna peale ronida,kuna siis võib sinna ilmselt jäädagi.Arvan, et keegi lihtsalt märkas mõnusat siledat platsi ja arvas et seal oleks lahe oma ATV-ga natuke hullata. Ei tulnud ehk inimene selle pealegi, et need jäljed seal võiksid kedagi pärast segada
Aga kõikvõimalikud "siilide" jm taoliste vahendite ideed ja hankimisvõimalused on teretulnud - midagi sellist tuleks raja otsale paigaldada
Hei,
mis puutub siilidesse või kasvõi maamiinidesse, siis pahatahtlik inimene korjaks nad raja algusest ära ja asetaks sinna, kus mudelistid oma autodega sõidavad. Ehk ei ole seega mõtet. Mingi kraav või madal aed võiks asja ära ajada küll. Krav vast paremini, kuna aiapostid tuleks arvatavasti betooni valada ja kas maaomanik selle üle enam õnnelik on on kahtlane.
AndrusK
mis puutub siilidesse või kasvõi maamiinidesse, siis pahatahtlik inimene korjaks nad raja algusest ära ja asetaks sinna, kus mudelistid oma autodega sõidavad. Ehk ei ole seega mõtet. Mingi kraav või madal aed võiks asja ära ajada küll. Krav vast paremini, kuna aiapostid tuleks arvatavasti betooni valada ja kas maaomanik selle üle enam õnnelik on on kahtlane.
AndrusK