Rootoripea seadistamine

Arutelu helikopteritest ja teistest "liikuva tiivaga" mudelitest

Moderator: Kristjan

Post Reply
ints
Posts: 621
Joined: Mon Oct 02, 2006 10:49
Contact:

Rootoripea seadistamine

Post by ints »

Kas kellelegil on parandusi, täiendusi, kommentaare?

Rootoripea käitumist muutvad tegurid
Toome alljärgnevalt veelkord ära tegurid, mis muudavad rootoripea käitumist:
1. stabilisaatorilaba mass kergemad stabilisaatorilabad suurendavad rootoripea tundlikkust ja samas vähendavad hõljumise stabiilsust;

2. stabilisaatorilabade pindala suurem pindala suurendab rootoripea tundlikkust;

3. stabilisaatorilabade profiil tõhusam profiil suurendab rootoripea tundlikkust;

4. stabilisaatorivarda pikkus pikem varras pehmendab juhtimistunnetust ja suurendab hõljumise stabiilsust, lühem varras suurendab rootoripea tundlikkust;

5. stabilisaatorivarda mass suurem mass pehmendab juhtimistunnetust ja suurendab hõljumise stabiilsust, väiksem mass suurendab rootoripea tundlikkust;

6. lisaraskuste kaugus mida lähemal peavõllile, seda teravam juhtimistunnetus, mida kaugemal seda pehmem juhtimistunnetus;

7. mikserbloki mikseri suhe suurendades stabilisaatorilabade labanurga juhtimise võimsust suureneb rootoripea tundlikkus tsükliliste labanurkade juhtimisele, stabiilsusele mõju puudub;

8. kiige õla suurus mida lähemale kiikumisteljele kinnitub mikser või vastav link seda suurem on stabilisaatorivarda kallutusvõimsus ehk seda kiirem ja tundlikum on rootoripea;

9. Bell-Hiller mikseri suhe mida rohkem stabilisaatorivarda kallutust juhitakse, seda suurem on rootoripea tundlikkus, mida rohkem labade nurka juhitakse, seda suurem on rootoripea tundlikkus;

10. delta-3 mida suurem negatiivne (mitte-isekorrigeeriv) delta-3, seda stabiilsem on rootoripea;

11. rootori pöörlemiskiirus suurem kiirus suurendab rootoripea tundlikkust tsüklilisele labanurkade juhtimisele, kuid samas suurendab ka rootoripea stabiilsust;

12. pealabade moment suurem labade mass või masskeskme suurem kaugus pöörlemisteljest lisab stabiilsust.

Kas mingi faktor on puudu? Ilmselt nupu kummide jäikus, laba raskuskeskme asukoht ristsuunal. Veel?

I.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Pealabade mõõdust (pikkus), massist, jäikusest ja materjalist pole rohkem juttu, kui 12. punktis kaudselt... Muidu igati abiks info :)
Lauri Laidna - www.pistik.com
ints
Posts: 621
Joined: Mon Oct 02, 2006 10:49
Contact:

Post by ints »

4.-le peaks ilmselt lisama:

Samaaegselt võimendab pikem stabilisaatorivarras stabilisaatorilaba nurga muutuse poolt põhjustatud juhtimisliigutust. Kumb mõju pääseb rohkem esile sõltub muudest teguritest;
Post Reply