Sbach 342 30 cc V3
Nii, prop on nüüd tasakaalus, sain raskema poole tagakülge veidi lihvida (piisas lakikihi eemaldamisest) ja kergemale poole liimisin tagaküljele ühe kihi läbipaistvat isoleeri.
Lennuki raskuskese on päris taga, ütleks, et viimane piir. Täis paagiga, ehk nihkub veidi edasi. Õnneks saan aku paigutusega veel veidi mängida. Nüüd mõtlen, et kui ma oleks kõrgustüürile kaks servot pannud, siis oleks asi ikka väga kriitiline.
Kütuse kiirlaadimise ventiili panin ka külge. Mootorikate on peal ja õhutusauk lõigatud. Mootorikatte ja kokpiti kupli poltidele panin kummist seibid, et vibraga lahti ei tuleks. Kõik mis vähegi veel tähtsat lahti võiks vibraga end keerata on pisikese liimitilgaga kokku tehtud.
Lennuk on ikka super ilus, ei raatsigi õue viia
Homme ostan õli ära ja siis peab lendama minema. Mootori sissetöötamiseks ongi hea seda lennates teha, nii on õhutus parem. Poole gaasiga lennata ei peaks olema probleemi.
Nii et esmalend on lähedal!!!
Lennuki raskuskese on päris taga, ütleks, et viimane piir. Täis paagiga, ehk nihkub veidi edasi. Õnneks saan aku paigutusega veel veidi mängida. Nüüd mõtlen, et kui ma oleks kõrgustüürile kaks servot pannud, siis oleks asi ikka väga kriitiline.
Kütuse kiirlaadimise ventiili panin ka külge. Mootorikate on peal ja õhutusauk lõigatud. Mootorikatte ja kokpiti kupli poltidele panin kummist seibid, et vibraga lahti ei tuleks. Kõik mis vähegi veel tähtsat lahti võiks vibraga end keerata on pisikese liimitilgaga kokku tehtud.
Lennuk on ikka super ilus, ei raatsigi õue viia
Homme ostan õli ära ja siis peab lendama minema. Mootori sissetöötamiseks ongi hea seda lennates teha, nii on õhutus parem. Poole gaasiga lennata ei peaks olema probleemi.
Nii et esmalend on lähedal!!!
mul tegi ka uus mootor eile urr uur ja selt edasi tekkis päris mitu küsimust....mis edasi saab
kas mu lennuk selle kolli küljes üldse vastu peab, mootor suutis ühe mootorikinnituspulga (see alupulk) keerme maha tõmmata ja testpuki (suusakujulise)suht sirgeks venitada
High kruvi jäigi seadistamata, sest väga hirmus hakkas mootori taga askeldades täistuuridel...seda eelnevalt kogedes, mil üks 50cc mootor ennast ära lõhkus sama puki vahel.
kas mu lennuk selle kolli küljes üldse vastu peab, mootor suutis ühe mootorikinnituspulga (see alupulk) keerme maha tõmmata ja testpuki (suusakujulise)suht sirgeks venitada
High kruvi jäigi seadistamata, sest väga hirmus hakkas mootori taga askeldades täistuuridel...seda eelnevalt kogedes, mil üks 50cc mootor ennast ära lõhkus sama puki vahel.
kogun vanu vene lennukimootoreid
Need on vist üsna õnnelikud hetked kui maas kõik vead välja tulevad ja mõtled ,et mis see kõik seal üleval kaasa oleks toonud. VEDU ! Aga eks neid vigu jätku sinna ülessegi. Ja kui nii läbi mõtlen siis ehk Kuno Ekstra on see kõige õnnelikum lennuk. Nii kaua ja õnnelikult on üle elanud väga pikad lennumiilid ja tunnid, ning üsna keerulised ilmaoludki nii talvel kui suvel. "ÕNNESEEN" Ekstra. Ei taha küll küüneviha sisse ajada aga veest starti pole veel ekstraga näinud. (ja vette ka mitte )
Mõtlesin minagi neid Mareki lennuki pilte vaadates, et kuidas selline sõrestik bensuka sabas vastu peab, aga mõtlesin küsimata jätta. Ju siis peab vastu pidama...
Lauri Laidna - www.pistik.com
Lendu läheb ikka peale korralikke katsetusi maas selline lennuk Täna sai põristades ka kaugusetest tehtud väga edukalt. Järgneb põhjalik kontroll (mootor maha, vaadata kuidas vibra kõikjale mõjus jne jne). Kere on tõesti hõre aga pole veel mujal maailmas nurisetud. Prop ja kok peavad olema tasakaalus, siis vibra väiksem.
Oi kuidas selline lause mulle meeldis - kõrvajärgi kuskil 7500rpm,
Kui Sa veel helistiku ka ütleksid siis Nagu ka talvepäevadel oli näha. Muusika ja mudellend käivad vägagi kõrvuti. Ja nüüd tabasin ,et kollasel see "müra" probleem on lihtsalt muusikalise kuulmise puudumises
Mareki lennukit on niiiiiiiiiii hea vaadata ,sest lausa iludus. Vaieldamatult kuluks fotosessioon ära ja iluajakirja kaanepoiss on sündinud.
Kui Sa veel helistiku ka ütleksid siis Nagu ka talvepäevadel oli näha. Muusika ja mudellend käivad vägagi kõrvuti. Ja nüüd tabasin ,et kollasel see "müra" probleem on lihtsalt muusikalise kuulmise puudumises
Mareki lennukit on niiiiiiiiiii hea vaadata ,sest lausa iludus. Vaieldamatult kuluks fotosessioon ära ja iluajakirja kaanepoiss on sündinud.
Tegin korraliku ülevaatuse lennukile peale mootori käivitamist. Vibra mõjus õnneks vaid stapile ja kehvale PVA kasutamisele. Stap saab tagasi pandud kahekomponentse liimiga. Jama oli ainult kütusepaagiga, õigemini selle sisuga. Kork ei pea bensiinile vastu ja sisemine voolik läks punni ja venis välja, nii pikaks, et voolik ei käinud enam paagis ringi nii nagu peab kui seda pöörata. Päris ära siiski ei sulanud. Korgilt aga koorus kummikiht lahtivõtmise käigus. Kuskilt peab nüüd õige korgi saama, 17 mm läbimõõduga. Krt Dubro kirjutas pakendile, et bensiinipaak.
Mootori sissetöötamiseks otsustasin kasutada kohe täissünti. Õli millele lõpuks jäängi. Castrol siis. Sissetöötamise ajal lihtsalt on kontsentratsioon suurem. 1:25. Käin 5-10 liitrit nii läbi ja siis saab sama õli aga 1:35. Ridalis suristasime 2 paagitäit maas ära. Kui stapi tagasi liimin, siis proovin veel 1-2 paagitäit maas ja timmin mootori lennuks valmis. Eks näis mis saab Bensiiniks kasutan 95te.
http://www.purilend.ee/v/users/kati/2011_004/
Mootori sissetöötamiseks otsustasin kasutada kohe täissünti. Õli millele lõpuks jäängi. Castrol siis. Sissetöötamise ajal lihtsalt on kontsentratsioon suurem. 1:25. Käin 5-10 liitrit nii läbi ja siis saab sama õli aga 1:35. Ridalis suristasime 2 paagitäit maas ära. Kui stapi tagasi liimin, siis proovin veel 1-2 paagitäit maas ja timmin mootori lennuks valmis. Eks näis mis saab Bensiiniks kasutan 95te.
http://www.purilend.ee/v/users/kati/2011_004/
Iga mees on oma saatuse (mootori) sepp ja oma õnne valaja. Nii palju, kui on inimesi, on ka sissetöötamise tarkusi.
Lauri Laidna - www.pistik.com
kuidas sellest aru saada - ma ei tahaks uskuda,et hiljem midagi kinni kiilub.Ainuke häda hea õli puhul on see,et silindri ja kolvirõnga sobitumine võtab rohkem aega,ehk tuleb kauem oodata seda suuremat võimsust.Oma DL 50-l lasin esimene kord ühe galloni kütust mineraalõliga läbi,peale kolvigrupi vahetust ei viitsinud mängida - läks kohe sünt õli sisse - ei saanud aru,et oleks mingisugust erinevust märgata.Kolvigrupi vahetuse põhjustas kolvisõrme laagri separaatori purunemine ja tükkide pudenemine silindrisse - ja nii kaks korda Viimane laager tundus väliselt vähe teisest materjalist separaatoriga olevat ja hetkel on ta juba kauem kestnud,kui esimesed kaks.Samas on õnneks hiina mootori tükid piisavalt odavad,et kannatab remontida küllolevat silindri poleerumis oht ,mis lõppeb mootori kinnikiilumisega hiljem
Seal peab ikka mingi muu põhjus olema nendel kinnijooksmistel - hilisem vilets õli või puudulik jahutus. Mina kardaks ka pigem kepsulaagrite pärast ja kasutaks täissünti ja lepiks sellega,et rõngad veidi hiljem sisse töötavad.
Minu jaoks ongi sügavalt arusaamatu, miks ei suudeta neid lennukimootoreid veidigigi korralikumalt teha, et neid ei peaks 2galloniga sisse töötama. Konstruktsioonilt äärmiselt lähedaste ehitusega mootorsaagide mootorite puhul lastakse ju tavaliselt paremal juhul paagitäis läbi tiksuda ja antakse tuld, ja käivad aastaid oluliselt suurema intensiivsusega kui 99% lennukitel kasutatavatest mootoritest.
Minu jaoks ongi sügavalt arusaamatu, miks ei suudeta neid lennukimootoreid veidigigi korralikumalt teha, et neid ei peaks 2galloniga sisse töötama. Konstruktsioonilt äärmiselt lähedaste ehitusega mootorsaagide mootorite puhul lastakse ju tavaliselt paremal juhul paagitäis läbi tiksuda ja antakse tuld, ja käivad aastaid oluliselt suurema intensiivsusega kui 99% lennukitel kasutatavatest mootoritest.
P28A- FPV
Ameerikas soovitavad DL50 selliselt sisse töötada:
Break in running should be done with regular gas mixed with a high quality petroleum based 2 cycle oil at a ratio of 30:1. The engine should be run installed in the airframe with wings attached, on the ground for 2hrs at 2500rpm. Ground running should be done with a 22X8 prop and with the cowl off to promote good cooling. The engine should never be run in a test stand as they do not allow vibration energy to be properly dissipated.
When the 2hrs of ground running is complete, the carburetor should be adjusted and the engine should be flown at light load and varying speed for enough time to have 3 gallons of gas mixed with high quality petroleum based 2 cycle oil run through it. The prop you use should allow the engine to run at between 6700 and 7200rpm.
The oil should be switched to full synthetic 2 cycle mixed at a ratio of 45:1after that. Note that when you switch to synthetic 2 cycle oil, it is likely that the carburetor mixture and idle speed will need to be adjusted.
ma nii küll ei viitsinud teha.....ühe paagitäie käis maas ja ühe galloni lennutasin mineraalõliga..edasi läks juba sünt õli peale.
Break in running should be done with regular gas mixed with a high quality petroleum based 2 cycle oil at a ratio of 30:1. The engine should be run installed in the airframe with wings attached, on the ground for 2hrs at 2500rpm. Ground running should be done with a 22X8 prop and with the cowl off to promote good cooling. The engine should never be run in a test stand as they do not allow vibration energy to be properly dissipated.
When the 2hrs of ground running is complete, the carburetor should be adjusted and the engine should be flown at light load and varying speed for enough time to have 3 gallons of gas mixed with high quality petroleum based 2 cycle oil run through it. The prop you use should allow the engine to run at between 6700 and 7200rpm.
The oil should be switched to full synthetic 2 cycle mixed at a ratio of 45:1after that. Note that when you switch to synthetic 2 cycle oil, it is likely that the carburetor mixture and idle speed will need to be adjusted.
ma nii küll ei viitsinud teha.....ühe paagitäie käis maas ja ühe galloni lennutasin mineraalõliga..edasi läks juba sünt õli peale.