23-25.02.07, mis teeme?
23-25.02.07, mis teeme?
Paljudel hakkab nädalavahetus vist homme lõunast juba. Paneks äkki homme juba Harkule või Piibele ajama (linnast välja ja hiljem sisse saada on vist ummikute tõttu häiritud). Täna lähen uurin Harku olusid, kui lumi on peal tolmuna ja kergest pühitav siis reedel lendan kindlasti. Ilmajaam lubab homseks tuulevaikust ja ülehomseks keskmist tuult. Aga külm on küll, samas - 8 või -9 C homse paksu pilvituse all ei tohiks tappa.
Nii, käidud. Kell 15:00 olin ma Andrusega Harku liivarannas, sealt liikusime veidi hiljem vastasranda ja lennutasime siis - Kuno ja mina. Pealt vaatasid veel kadunud mees Rainar, Maxim ja Mati. Ilm oli super. Andrus oleks ka õhku saanud ja ise oleks rohkem lennanud kui poleks seda kolimist vastasranda. Aga no mis tehtud see tehtud. Rannas oli muidugi päike küljelt aga mina nt oleks probleemideta saanud lennata ja lumekiht oli õhem, ehk parem startimine ja autod lähedal, starteri kasutamiseks. Kuid grupp võttis teise otsuse vastu. Tore, et kõik teada andsid, et kohale tulevad, või ei tule - foorumis mõtlen. Siuke mõnus monoloog käib, aga no ma saan endaga jube hästi läbi
Järgmise korrani...
Järgmise korrani...
Lennuilm oli üldiselt hea,tugev miinuskraad muidugi välja arvata.Mul oli mudel kodus korra käivitatud,niiet kohapeal polnud probleemi-käivitus ilma tõrgeteta.Samas ei ole siiski nii külmaga see lendamine siiski mugav.Ei tea ju kui äkki võivad servod ja akud keelduda endast parima andmisest.Ka oli vaja mootor suht pöördes hoida-peale madalatel põõretel töötamist ei tahtnud nagu väga lõbusalt põõrdeid üles kruvida.Seega ei julgenud nagu üle kolme lennu teha (summaarne lennuaeg ca 30 minutit).
Homme jälle:
Mina ja Andrus saame vist juba 10ne ajal Harkul kokku (rannas). Kella 12 ajal peaksid Kolja ja Aleksandr ka lennutama, samuti rannas. Rannas küll ohtlikum (publik), kuid lumekiht õhem (parem õhku tõusta) ja auto lähedal ja päike hommikuti seljataga ja mind nt kuidagi tõmbaba sinna rohkem. Reivo peaks ka tulema kui käed väga ei värise peale reedest lõõgastust
Mina ja Andrus saame vist juba 10ne ajal Harkul kokku (rannas). Kella 12 ajal peaksid Kolja ja Aleksandr ka lennutama, samuti rannas. Rannas küll ohtlikum (publik), kuid lumekiht õhem (parem õhku tõusta) ja auto lähedal ja päike hommikuti seljataga ja mind nt kuidagi tõmbaba sinna rohkem. Reivo peaks ka tulema kui käed väga ei värise peale reedest lõõgastust
Minu meelest oli tänane pilt rannas küll täiesti troostitu.Lund ehk oli küll vähem,kui tagaplatsil,aga rajad sisse tallatud ja üsna konarlik.Ma ei näinud täna küll oma Pittsi jaoks seal mingit stardivõimalust-see elukas tahab ka suht suurt kiirust startimiseks.Taga oli lund küll rohkem,aga see oli selline lendav ja kerge ja ei olnud radasid sisse tallatud-kõik suht ühtlane.Kui homme on päike väljas ja tuule suund sama mis täna,siis hommikul tuleks startida vastu päikest,konarlikuks tallatud ebaühtlaselt lumelt ja Õismäe poole-mu meelest halvemat kombinatsiooni annab välja mõelda.Ja kuspool siis lennata-kas vastu päikest järve kohal,või siis rannariba kohal,mis jääb puude ette-ka äärmiselt ebasobiv.Minu ettepanek oleks küll mitte kunagi enam rannas lennata-see tagumine plats on oluliselt mugavam ja ohutum.
Ma rannas lennanud 2003st aastast ja kõik on siiani oki doki olnud, ei sega mind päike ega ka miski muu. Aga samas selle tagumise platsi vastu ka midagi pole, kui luud kaasa võtta. Varsti on mul kaasaskantav 12 V aku ka startei jaoks, nii et mul suva kus lennatakse, peaasi et inimesed kokku tuleks ja lendaks ja funniks
TÄNA OLI SIIS JÄLLE SUPER ÜRITUS. KOHAL KÄISID KUNO, MINA, REIVO, ANDRUS, MATI KOOS NOORSOOGA, LAURI, MAKSIM JNE ANDRUST VÕIB ÕNNITLEDA ESMA-SISEPÕLEMISMOOTORLENNU PUHUL! PÄIKE PAISTIS, VEIDI KÜLL PUHUS, KUID LENNATA SAI. OLIME TAGA-HARKUL.
SUPER ELAMUS JA SUPER TUJU.
JÄRGMISE KORRANI!
PS! LAURI, ÄKKI PANED MÕNED PILDID ÜLES, SA VIST KLÕBISTASID SEAL?
SUPER ELAMUS JA SUPER TUJU.
JÄRGMISE KORRANI!
PS! LAURI, ÄKKI PANED MÕNED PILDID ÜLES, SA VIST KLÕBISTASID SEAL?
nagu ikka igat peale lennutamist tilgub süda verd...nii ka täna
Platsil olles olen jälginud Kuno tegemisi mootori käivutse alal ning sai ka täna samamoodi Calmatot käima löödud mis oli sesisunud eelmise aasata lõpupoolest...alla 10x ja mootor käis laksust. Mindagi õpib ka vaadates
PS. marek kui ma fotokajuhet kohtan siis saab pildid ka ülesse
Platsil olles olen jälginud Kuno tegemisi mootori käivutse alal ning sai ka täna samamoodi Calmatot käima löödud mis oli sesisunud eelmise aasata lõpupoolest...alla 10x ja mootor käis laksust. Mindagi õpib ka vaadates
PS. marek kui ma fotokajuhet kohtan siis saab pildid ka ülesse
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +
51980760
TBS Discovery
GoPro 3 BE +
51980760
täna krt kolemust ei tahtnud ka kuidagi käima minna, kõigepealt sai küünlatoide otsa ja siis külmast või krt teab millest lubas ja popsus, aga käima ei läind. Suurest tampimisest hakkasid mootoriraami kruvid ära kukkuma juba ja mootor kergelt loksus peal.
Tuli minna ikka autode juurde ja starteriga käima sundida ja lendaski.
ja siis oli juba päev läbi, hakati ära minema.
Tuli minna ikka autode juurde ja starteriga käima sundida ja lendaski.
ja siis oli juba päev läbi, hakati ära minema.
kogun vanu vene lennukimootoreid
sai siis ka täna esimesed sisepõlemismootoriga lennud tehtud.esimese lennu ajal ja ka pärast esimest lendu käed värisesid.kuigi tundus et tuul oli elu esimeste lendude kohta päris tugev siiski suutsin lennukit õhus hoida. SUURED TÄNUD MAREKULE, KES OLI ABIKS NÕU JA JÕUGA
piper j-3 M24
gladiator
andrus 5294866
gladiator
andrus 5294866
õnnitlen nüüd saad naisele pilte ka näidata...ma klõpsisin küll aga imekombel ainult 3 pilti
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P2250009
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P2250010
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P2250011
mul miskipärast
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P2250009
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P2250010
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P2250011
mul miskipärast
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +
51980760
TBS Discovery
GoPro 3 BE +
51980760
-10 kraadi on ikka nats karm-mootorite käimasaamine oli üldine probleem.Kui poleks sõbrad abistavat kätt ulatanud,oleks tänane päev piirdunud ilusa ilma nautimisega.Nii külma ilmaga tuleb siiski mootor korra kodus käima panna ja siis vatiteki sisse mässida-järgmisel korral proovin.Ilmselt tuleb ka küünlaaku välja vahetada-ta on mind ausalt teeninud ca 7 aastat,aga nüüd oli siis tema jaoks tingimused nats karmid.Samas,kui ta natuke aega end põues soojendas ja mootor oli soojaks käinud,siis oli kõik OK.Meenub jutt,et Planexi mehed soojendasid "sihtmärke " enne starti auto summutitoru ees,kui temperatuur oli alla -5 kraadi.
Siin käigus vist põrandasoojenduseks mõeldud takistustraat. Täpselt ei tea, ostnud pole, aga selline väga elastse isolatsiooniga ja seest 3 peene traadiga juhe. Umbes 1 meetrine jupp käigus, selle takistus ~7.5oomi ehk 12V autoaku pealt tuleb nii 1.6A ehk ~20W. Soojendab mootori -10C pealt nii +10C peale umbes 5-10 minutiga ja hea on ka see, et võib pikemaks ajaks tööle jätta, ei kuumene üle! Võib muidugi ka võimsama teha, vähem juhet panna, aga siis tuleks ka õigel ajal lahti ühendada. Pildil olev müts pärit mingilt meepurgilt
Teised võimalused mootor soojaks saada: kuumapuhur, föön, auto summuti
Lauri Laidna - www.pistik.com
IMG tagid töötavad ainult juhul, kui aadress viitab otse pildile. Kui sa lähed galeriisse, siis klõpsa pildi peal parema hiire nupuga ja vali "Copy image location", siis annab ta sulle otsese pildi aadressi ning sel juhul töötavad ka img tagid.Submarin wrote:õnnitlen nüüd saad naisele pilte ka näidata...ma klõpsisin küll aga imekombel ainult 3 pilti
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P2250009
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P2250010
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P2250011
mul miskipärast