kergema aku puhul jääb vist paat juba liiga kergeks ja ebastabiilseks?
Nagu lennukil, nii ka paadil on raskuskese oluline.
Ja liiga kerge paat ei istu piisavalt vees -eriti veel kiirust arendades.
Palju paat kaalub? Ja kuhu see CG jääb?
Paadi CG asupaik on vist küll rohkem katse-eksitus meetodiga seotud kui lennukil? Või on siiski mingeid reegleid?
kergema aku puhul jääb vist paat juba liiga kergeks ja ebastabiilseks?
Nagu lennukil, nii ka paadil on raskuskese oluline.
Ja liiga kerge paat ei istu piisavalt vees -eriti veel kiirust arendades.
Palju paat kaalub? Ja kuhu see CG jääb?
Paadi CG asupaik on vist küll rohkem katse-eksitus meetodiga seotud kui lennukil? Või on siiski mingeid reegleid?
Sõidab kerge akuga ka edukalt aga suure aku eelis on jah see, et paat istub sügavamal vees ja kruvi ei tõmba pinnalt õhku vahele. Kui aku peal siis on raskusjaotus vööri ja ahtri vahel enam vähem keskel. kaalu on paadil koos suure akuga 1,4kg. Aku on ahtris mootor koos regu ja jahutussüsteemiga on ees. Vahetasin 35mm kruvi suurema 40mm kruvi vastu.
kergema aku puhul jääb vist paat juba liiga kergeks ja ebastabiilseks?
Nagu lennukil, nii ka paadil on raskuskese oluline.
Ja liiga kerge paat ei istu piisavalt vees -eriti veel kiirust arendades.
Palju paat kaalub? Ja kuhu see CG jääb?
Paadi CG asupaik on vist küll rohkem katse-eksitus meetodiga seotud kui lennukil? Või on siiski mingeid reegleid?
Seda tüüpi paatidel, millel kruvi põhja all asub, pole raskust vaja. Mul endal sama süsteem ja kergema akuga on isegi parem sõita, sest masin on vilkam/kiirem (35C lipo-ga).
Raskust on vaja neil paatidel, millel kruvi(d) paadi põhjaga tasapinnal- need, mis tohutult vett üles pritsivad.
Mulle jääb hetkel mõistmatuks, kuidas on võimalik 50C akuga 50 minutit sõita, 40mm kruviga.......
See peaks sul 10-20 minutiga tühi olema. Sa seisad paadiga 30 minutit kohapeal ja 20 minutit sõidad?
kergema aku puhul jääb vist paat juba liiga kergeks ja ebastabiilseks?
Nagu lennukil, nii ka paadil on raskuskese oluline.
Ja liiga kerge paat ei istu piisavalt vees -eriti veel kiirust arendades.
Palju paat kaalub? Ja kuhu see CG jääb?
Paadi CG asupaik on vist küll rohkem katse-eksitus meetodiga seotud kui lennukil? Või on siiski mingeid reegleid?
Seda tüüpi paatidel, millel kruvi põhja all asub, pole raskust vaja. Mul endal sama süsteem ja kergema akuga on isegi parem sõita, sest masin on vilkam/kiirem (35C lipo-ga).
Raskust on vaja neil paatidel, millel kruvi(d) paadi põhjaga tasapinnal- need, mis tohutult vett üles pritsivad.
Mulle jääb hetkel mõistmatuks, kuidas on võimalik 50C akuga 50 minutit sõita, 40mm kruviga.......
See peaks sul 10-20 minutiga tühi olema. Sa seisad paadiga 30 minutit kohapeal ja 20 minutit sõidad?
48 minutit üsnagi agressiivset sõitu
Raskust on vaja küll, tõestatud värk. Kerge aku ja 40mm kruviga hakkab pinnalt õhku vahele tõmbama ja tekib miksri efekt.
Sul on mingi öko-süsteem sellel paadil. Kust su aku pärit on muidu? Äkki on hea algallikas.
Mis paadi kaalu puutub, siis raskus tuleb kasuks ainult tuulise ilmaga- muus osas on kergem, kergem ja keeergem ainult parem. Suve lõpus käisin sõbraga jõe peal: tuul oli tugev, jõe peal olid korralikud lained. Lainetel sõit on muidugi ohtlik, aga paati kummuli lükkavaks teguriks oli ikkagi tuul. Üldse ei ole lahe, kui paat keerab kummuli laia jõe peal- õnneks minu oma koperdas pikali suht kalda lähedal, nii, et mu vend tõmbas ühel korral paadi spinninguga kaldale.
Akud on ebayst. Mul oli ka juhus harku järvel, et paat läks kummuli ja tuul hakkas järve keskele kandma. Kuna mul on 40mm kruvi mis teeb korralikult tuult, siis panin gaasi põhja ja tüüriga suunasin õhku ja paat sõitis õhu jõul minuni.
kui sul paadi kere pole süsinikust siis soovitaks kasutada 2,4 G aparatuuri - luhikesed antennid ja odavad vastuvõtjad (mõtlen siis spektrumit või oranget - viimast eriti,kuna odav)
35-40 MhZ osas proovi antenn mööda paadi sisekülge liimida ja vaata kuidas leviga on !!!???
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
varustaja wrote:Aga kas mingit võimendiga antenni pole saada, mis võtaks toite vastuvõtjast? Süsteem on mul 40mhz
Võimendad siis mida? Paadi kere sees ringi huitavat müra vääää?
Kui kere just väga elektrijuht pole, siis võiksid *proovida* antenni laotamist piki keret, müraallikatest eemale. Aga, levitesti pead siis kindlasti tegema, ning maksimumi ära palun oota!
Parimat lahendust ("mastiga" välja) siin juba soovitati.
Minu omal on antenn plastikust kere peale just niimoodi laotatud, nagu cuprum soovitas - jookseb tagantpoolt ninna ja tagasi. Levi sellisel juhul u 500m, rohkem mitte.
ropka wrote:antenn võiks ainult ühtepidi sirgu olla
Toetan Ropkat, sest ka madalatel sagedustel toimib signaali polarisatsioon nagu ikka. Väga vales suunas antenni osad saateantenni suhtes pole efektiivsed.
Võiks olla suunatud taevasse ja saatja antenn samuti vastavalt püsti.
Mis võib põhjustada 2,4ghz süsteemil viivitust? St. kui lasen throttle kangi nulli siis paat sõidab julgelt 5 sek täisgaasil edasi. Servo pööramine on ka kuidagi nihkesse läinud viimasel ajal. Kui servo juhe keskelt pooleks läheb ja ma need otsad omavahel kokku joodan, kas see võib servo reaktsiooni aeglustada?
Team Losi LST XXL 1/8 scale Monstertruck, 105km/h electric speedboat, HBX massive 1/10 trophy truck, Align 450pro DFC,Compass Atom 500 fbl, MSH Protos MAX V2 800 (1.77m disk diam.)
varustaja wrote:Mis võib põhjustada 2,4ghz süsteemil viivitust?
Nu see toimubgi nii, et lased gaasi maha aga mootor töötab veel mingi aeg,
see kõik tingitud mootorist see vajab lihsalt harjumist -
Kuigi 5sekundit on liiga palju .
Eco Expert -
Eco Mini expert
FSR 3.5cc (Nitro)
Eco team
Eco mini team
varustaja wrote:Mis võib põhjustada 2,4ghz süsteemil viivitust? St. kui lasen throttle kangi nulli siis paat sõidab julgelt 5 sek täisgaasil edasi. Servo pööramine on ka kuidagi nihkesse läinud viimasel ajal. Kui servo juhe keskelt pooleks läheb ja ma need otsad omavahel kokku joodan, kas see võib servo reaktsiooni aeglustada?
ma usun et on raadioga/vastuvõtjaga midagi viga, äkki hakkab ära surema ? Proovi äkki mõnd muud saatjat.
varustaja wrote:Mis võib põhjustada 2,4ghz süsteemil viivitust? St. kui lasen throttle kangi nulli siis paat sõidab julgelt 5 sek täisgaasil edasi. Servo pööramine on ka kuidagi nihkesse läinud viimasel ajal. Kui servo juhe keskelt pooleks läheb ja ma need otsad omavahel kokku joodan, kas see võib servo reaktsiooni aeglustada?
ma usun et on raadioga/vastuvõtjaga midagi viga, äkki hakkab ära surema ? Proovi äkki mõnd muud saatjat.
Kas sama asi võib tuleneda sellest, et samal ajal läks saatja aku indikaatortuli kollaseks?
Team Losi LST XXL 1/8 scale Monstertruck, 105km/h electric speedboat, HBX massive 1/10 trophy truck, Align 450pro DFC,Compass Atom 500 fbl, MSH Protos MAX V2 800 (1.77m disk diam.)
varustaja wrote:Mis võib põhjustada 2,4ghz süsteemil viivitust? St. kui lasen throttle kangi nulli siis paat sõidab julgelt 5 sek täisgaasil edasi. Servo pööramine on ka kuidagi nihkesse läinud viimasel ajal. Kui servo juhe keskelt pooleks läheb ja ma need otsad omavahel kokku joodan, kas see võib servo reaktsiooni aeglustada?
ma usun et on raadioga/vastuvõtjaga midagi viga, äkki hakkab ära surema ? Proovi äkki mõnd muud saatjat.
Kas sama asi võib tuleneda sellest, et samal ajal läks saatja aku indikaatortuli kollaseks?
See viitas saatja aku tühjenemisele mis võib mõjuda ja võib ka mitte mõjuda .
Eco Expert -
Eco Mini expert
FSR 3.5cc (Nitro)
Eco team
Eco mini team