Algaja I raadiojuhitav lennuk.
Ma pole päris kindel, kas on vaja seda "pehmet materjali" löökide eest kaitsta. Pigem vaätida murdumist ja tükkide välja rebimist.
Kui üks koht piisavalt tugevaks teha, siis hakkab kusagilt mujalt järgi andma. Energia peab ju kuhugi minema.
Ma plen oma mudelite "pehmed" ninad köik teipinud. Nii ei murdu nad enam aga leevendavad matsu küll.
Lisaks muidugi see pingetugevduse osa.
Kui üks koht piisavalt tugevaks teha, siis hakkab kusagilt mujalt järgi andma. Energia peab ju kuhugi minema.
Ma plen oma mudelite "pehmed" ninad köik teipinud. Nii ei murdu nad enam aga leevendavad matsu küll.
Lisaks muidugi see pingetugevduse osa.
No, lennutunde on selle aparaadiga kogunenud vast 20 ja selle aja sees vast 5 crashi. Neist 3 on tõsisemate tulemustega. Nagu eelpoolmainitud, oli tugevaim see, mis tiivast ampsu võttis ja saba ära murdis. Teine crash oli oma viga, kuna Tartus Kivilinna gümnaasiumi jalkaväljakul sai üritatud välispidi sõlme, mis tavaliselt ka välja tuleb, kuid seekord ei õnnestunud ja lennuk tuli nina ees maasse ja tulemuseks oli katkine saba, kuid see sai suht kiiresti kokku liimitud. Ülejäänud sellised pisemad eksimused, mis on tagajärgedeta lõppenud. Üldiselt olen viimasel ajal tähele pannud jah, et tiiva kinnitus pisut loksub, seega kleepisin kummalegi tiivapoolele neodüümmagnetid ette ja taha otsa, ning tiib pysib nyyd ilusti koos. Samuti kleepisin ka neodüümid kokpiti katte ülemisse otsa ja kere külge, et kate aparaadi tugevamatel maandumistel minema ei lendaks. Viimasel ajal on pisut lollitada saanud ja touch and gosid tehtud, kuid nende tagajärg pole muud kui pisut mustust lennuki kõhul. Üldiselt üritan maanduda nii, et lõpus püüan lennuki kinni lihtsalt.
Neodüümid luukide kinnituseks on meeldiv lahendus ja selle peaks küll üle võtma! Neid on müügil igas mõõdus ja kallid kah ei ole.
Maandumiseks tuleb maha panna "sulgpadi" ja hakta varakult sinna rihtima. Hiljem plaanerivõistlustel on siis maandumise eest 100 punkti harjumus, mitte üliharv loteriivõit.
Maandumiseks tuleb maha panna "sulgpadi" ja hakta varakult sinna rihtima. Hiljem plaanerivõistlustel on siis maandumise eest 100 punkti harjumus, mitte üliharv loteriivõit.
Easy glideri Kyosho versioon.
St.bandit jah,panin mööda.
St.bandit jah,panin mööda.
Last edited by Ervin2 on Wed Feb 21, 2007 12:13, edited 1 time in total.
Easy Star on küll suurepärane lennuk. Tellisin ta mõned nädalad tagasi ja siiani lennutunde kogunenud ca 5. Seespidiste ja välispidiste surmasõlmede, selililennu, pööriste jms sooritamine pole mingi probleem ka lennukit ümberehitamata ( ainult propeller on mul kokkuklappiv). Täisgaasiga lennates peab aku vastu ca 10 minutit, säästureiimil ca 20min. Pikim lend tõusvates õhuvooludes pärast mootori väljalülitamist oli mul ca 10 minutit. Minu mudeli lennukaal on 667 grammi.
Kasutan kahte seitsme purgiga NiMH akut, aga mingil põhjusel ei õnnestu neid 1500mAh-ni laadida. Mõlemad võtavad sisse ligikaudu 1380mAh. Alati kasutan ka tühjakslaadimist.
Kasutan kahte seitsme purgiga NiMH akut, aga mingil põhjusel ei õnnestu neid 1500mAh-ni laadida. Mõlemad võtavad sisse ligikaudu 1380mAh. Alati kasutan ka tühjakslaadimist.
Mu Easy Star`i akupakkide plastikust kile on hakanud lõhenema. Samas on sellealune aku metallist väliskest terve. Mõlemad akud on teinud läbi 19 tsüklit. Mootoriks on Permax 400/6v ja kasutan graupneri klappivat 14x10 proppi. Mootor tarbib voolu natuke üle 7A (testriga mõõdetud, seega ei pruugi olla päris täpne).
Kas see võib olla tingitud liigsest soojuse eraldumisest? Kujutab kõealune probleem mingit suurt ohtu (ei taha, et aku väliskest keset lendu lühisesse läheks)?
Kas see võib olla tingitud liigsest soojuse eraldumisest? Kujutab kõealune probleem mingit suurt ohtu (ei taha, et aku väliskest keset lendu lühisesse läheks)?
Algaja I lennuk
Kas algajale selline sobiks?
http://www.rc-est.ee/catalog/product_in ... bc8c8da872
http://www.rc-est.ee/catalog/product_in ... bc8c8da872
Põhimõtteliselt sobib kindlasti.
Tema võike lennukaal on nii eeliseks kui miinuseks.
Eeliseks on väike mass kohtumisel maaga.
Miinuseks aga väga tundlik vähegi tuulisemale ilmale.
Harjadega mootor on kahjuks juba eelmine põlvkond.
Samuti NiMh akud.
Minu 7.2V / 650MAh aku kaalus 100gr
Tellisin HK-st asemele Zippy 3S1P 11,1V / 1300MAh 15C aku -102gr
Harjadega mootor (7,2V) koos propsiga ja reguga kaalus samuti 100gr
Asemele sai tellitud uus props ja harjadeta mootor.
Kogu vana komplekt kaalus 200gr ja suutis lennukit täispööretel vaevu õhus hoida. uus komplekt tuli 205gr ja lennuk lendab suurepäraselt poole gaasiga.
See siis võrdluseks minu ca 600gr / 104cm tiivaga algaja lennukist.
Miinusteks võiks veel lugeda eleronide puudumist kuna kaasapandava vastuvõtjaga ei saa Sa neid ka ise sinna lisada.
Tekib kohe vajadus osta ka uus saatjaga kokkusobiv vastuvõtja.
Sellisest lennukist kasvad Sa tõenäoliselt ca 20 lennutuskorraga välja.
Ja siis jääb valida kas soetada täiesti uus komplekt või kui lennuk veel elus. Teed tuuningu ja jätad ta siis auto pakiruumi, et midagi on alati kaasas kuhu sa ka ilusa ilmaga ei satuks.
See on küll oluliselt kallim kuid tundub siiski perspektiivikam.
http://www.rc-est.ee/catalog/product_in ... bc8c8da872
Ja kindlasti tasuks kaaluda kasutatud komplekti soetamisele.
Ära põe välimuse pärast, oluline on lennuomadused ja odav hind algajale.
Et peale esimesi lennutamisi rahamaitse suus poleks
Tema võike lennukaal on nii eeliseks kui miinuseks.
Eeliseks on väike mass kohtumisel maaga.
Miinuseks aga väga tundlik vähegi tuulisemale ilmale.
Harjadega mootor on kahjuks juba eelmine põlvkond.
Samuti NiMh akud.
Minu 7.2V / 650MAh aku kaalus 100gr
Tellisin HK-st asemele Zippy 3S1P 11,1V / 1300MAh 15C aku -102gr
Harjadega mootor (7,2V) koos propsiga ja reguga kaalus samuti 100gr
Asemele sai tellitud uus props ja harjadeta mootor.
Kogu vana komplekt kaalus 200gr ja suutis lennukit täispööretel vaevu õhus hoida. uus komplekt tuli 205gr ja lennuk lendab suurepäraselt poole gaasiga.
See siis võrdluseks minu ca 600gr / 104cm tiivaga algaja lennukist.
Miinusteks võiks veel lugeda eleronide puudumist kuna kaasapandava vastuvõtjaga ei saa Sa neid ka ise sinna lisada.
Tekib kohe vajadus osta ka uus saatjaga kokkusobiv vastuvõtja.
Sellisest lennukist kasvad Sa tõenäoliselt ca 20 lennutuskorraga välja.
Ja siis jääb valida kas soetada täiesti uus komplekt või kui lennuk veel elus. Teed tuuningu ja jätad ta siis auto pakiruumi, et midagi on alati kaasas kuhu sa ka ilusa ilmaga ei satuks.
See on küll oluliselt kallim kuid tundub siiski perspektiivikam.
http://www.rc-est.ee/catalog/product_in ... bc8c8da872
Ja kindlasti tasuks kaaluda kasutatud komplekti soetamisele.
Ära põe välimuse pärast, oluline on lennuomadused ja odav hind algajale.
Et peale esimesi lennutamisi rahamaitse suus poleks
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=6368
keegi müüb 70euriga lennukit,peaks vist olema päris hea õppe lennuk
keegi müüb 70euriga lennukit,peaks vist olema päris hea õppe lennuk
Alustamine
Kas selline lennuk on alustamiskes liiga kallis ,kas peaksin alustama ikka odavamast valikust
http://www.marionvillemodels.com/rc-sho ... A_500.html?
http://www.marionvillemodels.com/rc-sho ... A_500.html?
Re: Alustamine
Nomme1981 wrote:Kas selline lennuk on alustamiskes liiga kallis ,kas peaksin alustama ikka odavamast valikust
Kallis pidi olema siis, kui kahe käega kaela ümbert kinni on Mis hinnasse puutub, siis seda peab Sinu enese rahakott otsustama.
Mudeli sobivuse kohta... Esiteks, ma ei näinud seal eriti infot saatja kohta. Seepärast igaks juhuks vaata üle, et see suudaks koostööd teha miskite teiste vastuvõtjatega - Sa ju kavatsed selle hobiga pikemalt tegeleda? Samuti oleks abiks veenduda, et puldil on piisavalt "tarkust" expo ja muu sellise näol. Kokkuvõtteks - eriti ei soovitaks RTF-iga kaasa topitavaid odavpulte. Samas, kõikse esimene mudel, mis võib jääda ka ainukeseks, ei peata showd.
Mis mudelisse enesesse puutub, siis minu kogemuste järgi on "Cesna tüüpi" asjad suht salakavalad. Näevad välja nagu normaalsed ülatiivalised, aga on siiski klassikalisest trainer tüüpi lennukist tunduvalt "rabedamad". Põhjuseks siis midagi tiiva koormatuse/kuju ja kere pikkuse kombinatsioonist. Algajale... võimalik lennata, kuid see ei ole kõige kergem tee lendama õppimiseks, samas, järgmise mudeliga on siis tunduvalt lihtsam.