Plaaneri tiiva probleem

Uued ja juba vastuse leidnud küsimused algajatele
Post Reply
User avatar
Ropskar
Posts: 177
Joined: Thu Oct 19, 2006 22:04

Plaaneri tiiva probleem

Post by Ropskar »

Sain siis oma elu esimese lennuki (2m plaaner) kuu aega tagasi valmis. Probleem on selles, et need tiiva kõrvad ei ole üksteisega võrreldes sama kõrgel. Küsimus on selles, et ega see lennuomadustele hävitavalt ei mõju? Tegin arusaamise lihtsustamiseks pilti :
Terve tiib
Tiiva vasak kõrv
Tiiva parem kõrv

Ning teine probleem on see, et niikui ma ta valmis sain, siis tahtsin teda kohe ka lendamas näha. Ilma tehnikata muidugi, sest mul polnud veel seda. Seega juhtida ei saanud ning juhtus nii, et õhku visates lendas väga ilusti küll, aga kaldus vasakule (Lennutus plats polnud ka mingi suur - Maja tahahoov. Ning selle platsi peal jooksid sooja ja külmavee torud, mida nüüdseks on hakatud maa alla panema.) ja lendas tiiva esiäärega vastu toru. Laks oli üsna kõva. Käega katsudes on tunda, et ribide peal olev balsaleht on 20cm ulatuses "mõranenud", ning ka tiiva esiäär on selle koha pealt natuke vigastatud. Väliselt ei ole midagi näha ning sellega ka vigastused piirduvad. Aga sellega seoses tekkis küsimus, et kas selle tiivaga üldse võib lennata? Ega ta õhus selle vigastuse pärast katki ei lähe? Tiiva talad on väga tugevalt ja jäigalt kinnitatud, niiet pooleks minemist pole karta, aga just selle vigastuse kohapealt, ega ta sealt rohkem katki ei lähe?
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Võta kate vigastatud koha pealt maha,paranda CA liimiga(hästi vedel,mis valgub ise mööda vigastatud kohta laiali),siis taasta kate ja kõik peaks ok olema.
Sisse sa ju täpselt ei näe,võibolla on ka ribid viga saanud ja tiiva esiserv katki ja mis iganes.
Õhus võivad need vigastused probleeme tekitada,mis võib lõppeda lennuki laialipudenemisega.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

See kõrvanurkade erinevus tundub olevat piisavalt väike, et mingeid marginaalset kaldumist kuhugi ei tohiks lennu ajal tekkida.
User avatar
kurikoer
Posts: 39
Joined: Wed Sep 07, 2005 20:47
Location: Tartu

Post by kurikoer »

See CA kasutamine on hea variant jah. Millega startida kavatsed?
Kui torresioon on parandatud ja talad terved(ja kinni), pole vast hullu.
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

See CA kasutamine on hea variant jah.
Mis see CA on? Kust saadakse?
Olen seni ainult PVA ja erinevate EPO liimidega hakkama saanud
aga prooviks hea meelega muid liime ka.
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

CA ehk cyanoacrylate ehk superatakk :D
Seda tavalist myyakse vast igaspoes aga seda jube kallis osta, 3g mingi 15 eeku või rohkem, kullos müüakse 20g pudelike pea 60 krooniga.
Last edited by mart63 on Fri Aug 03, 2007 11:09, edited 1 time in total.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Teaduslikku infot - http://en.wikipedia.org/wiki/Cyanoacrylate

Mudelismis kasutatakse päris palju erinevaid marke, paksusi jne. Mõni võtab balsa lausa suitsema, mõni ei kipu üldse liimima. Tasuks omada kõiki paksusi - vedel, keskmine, geel. Vedelat saab juba kokku pandud juppide peale tilgutada, imbub igalepoole laiali. Keskmisega teed niisama liimimistöid, vahel hea geeli kasutada, mis kuivab kaua - annab aega juppe sättida ka veidi!

Lisaks on CA Activator ehk siis aktivaator, mis CA liimile peale pritsides selle kohe ära "kuivatab". Laua peal tilgana olles CA ise-enesest kuivab tunde.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Post Reply