Abiks, Mart. Täpselt sellest materjalist ongi abiks postitused tehtud.
Arne
Uus lennuk!
Aitäh Mardile info eest.
Siiski on mul küsimus Sinu võimsusarutelu kohta. Kui sa oleks lisanud oma komplektile ühe akupurgi. Pinge oleks tõusnud pea 1/3 ja vool samapalju. Võimsus seega üle kahe korra???
Tegelikult on ka outrunner harjadeta mootor puhas 3-faasiline. Sagedused ja pinged ei puutu asjasse. Ka “suuri” 50 Hz välisrootoriga on olemas. Hulgi.
Toetan tulnuka mõtet luua kokkuvõtlikud infolehed suvalisel kujul, kus põhitarkused olemas.
Käisin täna Hüürus lennutamas, üks akupakk on tühi, teine jäi täislaetuna. Unustasin küsida, mida teha, olen aru saanud, et täislaetuna NiMh pole kasulik säilitada. Sellistest näiliselt pisiasjadest võiks olla infot. Kui on mingi fotoka 4 AA akut, pole probleemi millal nad õhtal on. Meie juhul on aga akud pea põhiline kulumaterjal.
Tervitades
Siiski on mul küsimus Sinu võimsusarutelu kohta. Kui sa oleks lisanud oma komplektile ühe akupurgi. Pinge oleks tõusnud pea 1/3 ja vool samapalju. Võimsus seega üle kahe korra???
Tegelikult on ka outrunner harjadeta mootor puhas 3-faasiline. Sagedused ja pinged ei puutu asjasse. Ka “suuri” 50 Hz välisrootoriga on olemas. Hulgi.
Toetan tulnuka mõtet luua kokkuvõtlikud infolehed suvalisel kujul, kus põhitarkused olemas.
Käisin täna Hüürus lennutamas, üks akupakk on tühi, teine jäi täislaetuna. Unustasin küsida, mida teha, olen aru saanud, et täislaetuna NiMh pole kasulik säilitada. Sellistest näiliselt pisiasjadest võiks olla infot. Kui on mingi fotoka 4 AA akut, pole probleemi millal nad õhtal on. Meie juhul on aga akud pea põhiline kulumaterjal.
Tervitades
NiCd, NiMH ja LiPo (ning põhimõtteliselt ka teisi) akusid peaks säilitama MITTE-TÜHJANA. Akudel on (olenevalt tüübist) suurem või väiksem isetühjenemine. Kui akut säilitada tühjana, siis isetühjenemise tagajärjel langeb pinge alla kriitilise piiri ja aku rikneb. See on teooria, millest olen lugenud. Täis-laetud kujul ei soovitata akusid säilitada tõenäoliselt seetõttu, et siis on oht tulekahjuks jms kui juhuslikult riiulis akud lühistad.
Lauri Laidna - www.pistik.com
http://www.motocalc.com/ -st saab MotoCalc8,, mis annab erapooletud vastused. See tarkvara käib prooviversioonina 30 päeva ja ainult selle peale ta vist ei pahanda, et LiPo-st nii suurt voolu akut rikkumata aastal 2006 kahjuks veel ei saa. MotoCalc8 mõistab ka propelleri kasutegurit, mis halva valiku korral on 20% ja heal 80%.Kui sa oleks lisanud oma komplektile ühe akupurgi
Hei [J],
parim logger on see, mis olemas.
Tegelikult siin ka vöimalusi tapvalt.
Ise kasutan kodustehtud loggerit, millega peale körguse ka veel mitmeid muid näitajaid salvestada saab, voolu, pingeid, mootori pöörlemist, GPS jne.... Vajadusel saab neid andmeid ka online alla saata.
Heinol, Tartus 7428368, on ehk veel möned komplektid alles.
hei vana
Miks 2s1p? Rumalusest ikka.....
Öigupoolest vajadus oli mudel 7 purgiga lendama saada. F5J-7 klassis vöistlemise tarbeks ja teine huvi ole elektrikas samasse kaalu saada, kui plaanergi. Enamvähem see ka önnestus, kui vastuvötja akud ära jätta ja BEC osa kasutada vastuvötja ja servode toiteks.
MotoCalc8 pole kasutanud, mul arvuti silmini täis ja laiskud pole veel uut osta lubanud.... nii olen neid asju tasapisi ise omal käel excel´i abil rehkendanud ja siis praktikas proovinud.
See on sul, [J], jumala öige, et peamiseks kohaks, kus ajamil vöitu (kaotust) saab on öige propelleri valik. Korraliku programmi abi selle valikul kindlasti suur.
Hoian oma nimh akusid täislaetuna, selleks mitmeid pöhjuseid. Esiteks säilivad nad paremini, kui on laetud, teiseks on mul tekkinud rutiin akusid peale lendu kodus laadida, et kui järgmine kord platsile minek ootamatult tuleb, siis vaja neid platsil vaid lühidalt järellaadida.
nicd kasulik hoida tühjakslaetuna.
Pean ka arvestust akude laadimistulemuste kohta, kirjutan nad ülesse. Annab hea vöimaluse näha, millal kehvemaks minema hakkavad.
2005. aastal tegin GP2200 akudega ca 270 starti, algul oli mahtuvus 2200 kandis löpus 1300 peal ja 100A juures läksid löpus väga kuumaks, sellel aastal uute akudega vast 30 starti. Töö on hakanud elamist segama.
Mart.
parim logger on see, mis olemas.
Tegelikult siin ka vöimalusi tapvalt.
Ise kasutan kodustehtud loggerit, millega peale körguse ka veel mitmeid muid näitajaid salvestada saab, voolu, pingeid, mootori pöörlemist, GPS jne.... Vajadusel saab neid andmeid ka online alla saata.
Heinol, Tartus 7428368, on ehk veel möned komplektid alles.
hei vana
Miks 2s1p? Rumalusest ikka.....
Öigupoolest vajadus oli mudel 7 purgiga lendama saada. F5J-7 klassis vöistlemise tarbeks ja teine huvi ole elektrikas samasse kaalu saada, kui plaanergi. Enamvähem see ka önnestus, kui vastuvötja akud ära jätta ja BEC osa kasutada vastuvötja ja servode toiteks.
MotoCalc8 pole kasutanud, mul arvuti silmini täis ja laiskud pole veel uut osta lubanud.... nii olen neid asju tasapisi ise omal käel excel´i abil rehkendanud ja siis praktikas proovinud.
See on sul, [J], jumala öige, et peamiseks kohaks, kus ajamil vöitu (kaotust) saab on öige propelleri valik. Korraliku programmi abi selle valikul kindlasti suur.
Hoian oma nimh akusid täislaetuna, selleks mitmeid pöhjuseid. Esiteks säilivad nad paremini, kui on laetud, teiseks on mul tekkinud rutiin akusid peale lendu kodus laadida, et kui järgmine kord platsile minek ootamatult tuleb, siis vaja neid platsil vaid lühidalt järellaadida.
nicd kasulik hoida tühjakslaetuna.
Pean ka arvestust akude laadimistulemuste kohta, kirjutan nad ülesse. Annab hea vöimaluse näha, millal kehvemaks minema hakkavad.
2005. aastal tegin GP2200 akudega ca 270 starti, algul oli mahtuvus 2200 kandis löpus 1300 peal ja 100A juures läksid löpus väga kuumaks, sellel aastal uute akudega vast 30 starti. Töö on hakanud elamist segama.
Mart.
MotoCalc teeks elu palju lihtsamaks, 95% vähegi levinumatest akudest, mootoritest ja proppidest on juba teiste kasutajate poolt andmebaasi sisestatud (update'id tõmmatavad). Võimaldab valida komponente (mootorist akuni) konkreetsele lennukile või katsetada erinevaid kombinatsioone. Arvutab lennuaega, tõusukiirust, kasutegurit jne. Eks see ongi "exceli arvutus" aga veidi lihtsamal ja mugavamal kujul, valemid kõik järele proovitud ning õigetegeks tunnistatud paljude kasutajate poolt.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Hei!
Proovisin Motocalc´i, pole paha. Andis päris reaalsed andmed välja.
Kasutamine on lihtne küll.
Olen siiani ühe programmina kasutanud Drive Calculator´it: http://www.drivecalc.de/
Täpsemini selle exceli osa http://www.elektromodellflug.de/Uploads/AR-V221_019.zip.
Toimib ka, on vabavara ja ei aegu. Exceli eelis mulle selles, et vajadusel saan valemites korrektuure teha.
Mart.
Proovisin Motocalc´i, pole paha. Andis päris reaalsed andmed välja.
Kasutamine on lihtne küll.
Olen siiani ühe programmina kasutanud Drive Calculator´it: http://www.drivecalc.de/
Täpsemini selle exceli osa http://www.elektromodellflug.de/Uploads/AR-V221_019.zip.
Toimib ka, on vabavara ja ei aegu. Exceli eelis mulle selles, et vajadusel saan valemites korrektuure teha.
Mart.