Posted: Fri Sep 12, 2008 0:22
Hmm. Proovi trex 500 sabatoru nii eemaldada, et rihm tuleb kaasa, aga sabatoru kinnitus jääb kere plaatide vahele. Minul ei õnnestu... ;-( Ja kogu selle kinnituse lahti kruvimine on üsnagi tülikas.
Ziilike: ma ei rääkinud mitte tuuningsabast, vaid std. sabast. Ja laagrite arvu osas polnud mul [peaaegu - loe edasi;)] mingeid pretensioone, hoopis selles osas, et labapidemete otsas pole kuule/kuulliigendeid, vaid vaskpuks + kruvi. KUI labapidemed oleks metallist, siis poleks praeguse konstruktsiooni vastu ehk midagi [peaaegu - loe edasi;)], aga plast-realisatsioonis pole see üldse hooldatav. Ja seda kordaks ka, et osa kriitilisi osasid VÕIKS reaalselt ikkagi alumiiniumist olla (std. komplektis). See paarkümmend lisataala poleks myyginumbreid mõjutanud, ja kui kopteri kere ja pearootor on suures osas vingest süsinikust ja alumiiniumist, võiks osa sellest uhkusest olla rakendunud ka sabakonstruktsioonile. Paraku on kogu saba meenutamas vähendatud koopiat Ergo sabast (disain a la 15++ aastat tagasi), mida esimesel võimalusel tuli upgradeda.
Ahjah, vihje Aligni tuuningjupi kohta käis selle kohta, et nn. control link on seal [slideri koost item H50082, http://www.rc-fever.com/index.php?main_ ... e&pID=2825] endiselt algse plast-detaili stiilis jupp, isegi kui ta metallist valmistatud on. "Micro-Heli Precision CNC Tail Pitch Slider for T-Rex 500" meeldib mulle märksa rohkem kui Aligni enda upgrade, millel _vähemalt pildil_ tunduvad olema plastist lingid. Igal juhul aga kasutab Aligni jupp endiselt vaskpukse erinevalt esimese laagritest. Ja igal juhul eelistaks ma kõige tavalisemat kuul-linki sellele vaskpuksiga süsteemile.
Lisaks käib ka nn. saba nurk-lingi suur kuul Align nn. tuuningosal endiselt plasti sisse. Ok, kui too korra Õnnestub normaalselt kinni keerata ja kleepida pole ilmselt suurem lugu - kuniks ehk too kuul ära kulub ja tahaks vahetada.
NB! End-of-the-day on oluline ju see, et saba liiguks imekergelt aga samas annaks kõik kruvid keermeliimiga korralikult kinni keerata. Ja seejuures oleks asi hooldatav. Metall-metallis liidesed seda enamasti on, aga plekikruvikeermega kruvi plastis tüüpi liides reeglina annab varem või hiljem otsad. Viimane on õigustatud krässis pidevalt purunevate juppide omahinna alla saamisel, aga saba labapidemed ja slider/selle lingid ja saba nurklink on yllatavalt vastupidavad detailid. Ja igal juhul oleks selles osas IMHO kuullink rohkem abiks kui too õnnetu puks-kruvi-auk plast-labapidemes süsteem - mis vähemalt konkreetses realisatsioonis lihtsalt ei liigu nii vabalt kui ma tahaks/eeldaks. Ja vähemgi normaalne liikuvus tekib vaid poollahtiste kruvide korral, mis ERITI plastis pesitsedes mulle kananaha ihule tekitavad.
Muide, mis puutub HeliCampil osalenud somme, siis väidetavalt on nemadki selle saba upgrademise tee jalge alla võtnud...
PS. Ülaltoodut ei tule võtta kui arvamust, et trex 500 halb kopter on. Vaid pigem kui siirast imestamist, kuidas vanad niivõrd imelikus (st. kriitilises) kohas kulusid kokku otsustasid hoida... Noh, ja hoiatust, et tegelt meid suvel kylastanud vanade arvamusel, et trex 500 on väga hea std. paketis "as is" on tegelt teatud disklaimer manu.
Ziilike: ma ei rääkinud mitte tuuningsabast, vaid std. sabast. Ja laagrite arvu osas polnud mul [peaaegu - loe edasi;)] mingeid pretensioone, hoopis selles osas, et labapidemete otsas pole kuule/kuulliigendeid, vaid vaskpuks + kruvi. KUI labapidemed oleks metallist, siis poleks praeguse konstruktsiooni vastu ehk midagi [peaaegu - loe edasi;)], aga plast-realisatsioonis pole see üldse hooldatav. Ja seda kordaks ka, et osa kriitilisi osasid VÕIKS reaalselt ikkagi alumiiniumist olla (std. komplektis). See paarkümmend lisataala poleks myyginumbreid mõjutanud, ja kui kopteri kere ja pearootor on suures osas vingest süsinikust ja alumiiniumist, võiks osa sellest uhkusest olla rakendunud ka sabakonstruktsioonile. Paraku on kogu saba meenutamas vähendatud koopiat Ergo sabast (disain a la 15++ aastat tagasi), mida esimesel võimalusel tuli upgradeda.
Ahjah, vihje Aligni tuuningjupi kohta käis selle kohta, et nn. control link on seal [slideri koost item H50082, http://www.rc-fever.com/index.php?main_ ... e&pID=2825] endiselt algse plast-detaili stiilis jupp, isegi kui ta metallist valmistatud on. "Micro-Heli Precision CNC Tail Pitch Slider for T-Rex 500" meeldib mulle märksa rohkem kui Aligni enda upgrade, millel _vähemalt pildil_ tunduvad olema plastist lingid. Igal juhul aga kasutab Aligni jupp endiselt vaskpukse erinevalt esimese laagritest. Ja igal juhul eelistaks ma kõige tavalisemat kuul-linki sellele vaskpuksiga süsteemile.
Lisaks käib ka nn. saba nurk-lingi suur kuul Align nn. tuuningosal endiselt plasti sisse. Ok, kui too korra Õnnestub normaalselt kinni keerata ja kleepida pole ilmselt suurem lugu - kuniks ehk too kuul ära kulub ja tahaks vahetada.
NB! End-of-the-day on oluline ju see, et saba liiguks imekergelt aga samas annaks kõik kruvid keermeliimiga korralikult kinni keerata. Ja seejuures oleks asi hooldatav. Metall-metallis liidesed seda enamasti on, aga plekikruvikeermega kruvi plastis tüüpi liides reeglina annab varem või hiljem otsad. Viimane on õigustatud krässis pidevalt purunevate juppide omahinna alla saamisel, aga saba labapidemed ja slider/selle lingid ja saba nurklink on yllatavalt vastupidavad detailid. Ja igal juhul oleks selles osas IMHO kuullink rohkem abiks kui too õnnetu puks-kruvi-auk plast-labapidemes süsteem - mis vähemalt konkreetses realisatsioonis lihtsalt ei liigu nii vabalt kui ma tahaks/eeldaks. Ja vähemgi normaalne liikuvus tekib vaid poollahtiste kruvide korral, mis ERITI plastis pesitsedes mulle kananaha ihule tekitavad.
Muide, mis puutub HeliCampil osalenud somme, siis väidetavalt on nemadki selle saba upgrademise tee jalge alla võtnud...
PS. Ülaltoodut ei tule võtta kui arvamust, et trex 500 halb kopter on. Vaid pigem kui siirast imestamist, kuidas vanad niivõrd imelikus (st. kriitilises) kohas kulusid kokku otsustasid hoida... Noh, ja hoiatust, et tegelt meid suvel kylastanud vanade arvamusel, et trex 500 on väga hea std. paketis "as is" on tegelt teatud disklaimer manu.