Page 5 of 16
Posted: Tue Apr 21, 2009 11:28
by mrtn
ega lähipäevil pole plaanis minna? tuleks uudistaks korra ja arutaks asja
Posted: Tue Apr 21, 2009 11:33
by asterix
Täna on küll hea ilm aga pean olema enda kontoris viimsis ja ei jõua. Küll võiks võtta plaani näiteks neljapäeval kui ilm soosib. Seal on küll piisavalt ruumi lendamiseks aga halb on see, et taust on liiga tume ja minule kui alustajale see suht raske kuna ei näe enam kumba pidi ta seal on
Posted: Tue Apr 21, 2009 11:40
by mrtn
kas enda kontoris tähendab ,et oled seal mudeli poes?
Posted: Tue Apr 21, 2009 11:54
by asterix
just
Posted: Tue Apr 21, 2009 11:55
by mrtn
mis kellani lahti oled ? Äkki tuleks uudistama?
Posted: Tue Apr 21, 2009 12:32
by mrtn
ja kas tegu on viimsis kaluri tee kontoriga?
Posted: Tue Apr 21, 2009 12:32
by asterix
jah on küll
ma viskasin sulle priva kuna ei taha teemat läbustada
Posted: Wed Apr 22, 2009 11:12
by mrtn
Ma kuulsin ,et futaba 7c puldil saab ka teha mingeid kohandusi kui tegu eriti algaja lendajaga nagu mina!
kas keegi oskab soovitada nüüd mis settinguid ma pean muutma et see kopter eriti stabiilseks ja rahulikuks muuta ? Tahaks alguses ainult hoverdada lihtsalt!
Muidu sain eile kopteri kokku ja pitch sai selle paberist suht räbala labanurgamõõtjaga aetud +9 ja -4! See saab nüüd nali olema kui proovilennu teen!
Ma pakun 4,5 sekundit enne kui nutuga tuppa jooksen
kuna arvuti milles simulaator oli on katki ei ole ma ka simut eriti teinud! Aga ehk mootori käima oskan ikka saada ja mingi libedama kohapeal vaadata kuidas gyro töötab jne kas põhifunktsioonid toimivad, eks siis vaatan kas proovin korra ka jalased maast lahti tõsta. Senine kogemus ainult coaxsiaalidega.
Posted: Wed Apr 22, 2009 11:26
by roos
Soovitan treenimiseks miskid vardad alla panna, et kopter ümber ei läheks.
Kui ma harjutama hakkasin, polnud mul spets treeninguks mõeldud telikuid ega süsinikvardaid. Kasutasin orhideede potis püsti hoidmiseks mõeldud puust pulkasid. Kummiga maandumisteliku külge ja ongi tehtud.
(Mul ka t-rex 450 kloon.)
Posted: Wed Apr 22, 2009 11:34
by mrtn
jah panen vardad alla ! kas varraste pikkuseks peaks olema labade raadius pikkus? (ehk on arusaadav)
ja kas sa tegid väga kaua simu enne kui 450ne käivitasid?
Posted: Wed Apr 22, 2009 11:49
by JazZ
1. Vali ohutu koht kus kedagi lähedal ei ole, mida suurem plats seda parem
2. Seadista Throttle Hold ära, et kui miskit "sinna" läheb, siis saad nupust vähemalt mootori seisma jätta
3. Loe veel kord esimest punkti
Edu! ja loodan, et kopter jääb ikka terveks :)
Posted: Wed Apr 22, 2009 11:51
by mrtn
ot throttle hold??? mul nagu puldis selline asi nagu thr cut?? see peax ära lõikama vist?
Posted: Wed Apr 22, 2009 12:11
by JazZ
mrtn wrote:ot throttle hold??? mul nagu puldis selline asi nagu thr cut?? see peax ära lõikama vist?
Ma ei saanud vist vastust küsimusele mis saatja Sul on?
Throttle cut ei ole päris sama asi mis Throttle hold. Seadistamine on tõenäoliselt erinev ja Throttle cut'i pole ma kunagi kasutanud.
Posted: Wed Apr 22, 2009 12:13
by mrtn
futaba 7c
Posted: Wed Apr 22, 2009 12:20
by mrtn
THR-HOLD: This function holds the engine in the idling position and disengages it from the THROTTLE STICK when SWITCH
E (7CH) or G (7CA) is moved. It is commonly used to practice auto-rotation.
passis oli jah selline asi! super ! aga mis ma sinna sisestan ,kuna passi järgi kasutatakse seda vist natuke teuiseks asjaks siis ma ei saa passi soovitusi vist järgida?
Posted: Wed Apr 22, 2009 12:26
by mrtn
Normal: Collective pitch curve that results in points 1, 3 and 5 providing -4, +5, (+8 to +10)* degrees pitch. A throttle
curve setting of 0, 30, 50, 70, 100%.
Idle-up 1: Idle-ups 1 is typically the same except for the gyro settings, with heading-hold/AVCS mode.
The pitch curve will likely be similar to the normal curve above.
Idle-up 2: Collective pitch curve that results in points 1, 3 and 5 providing (-8 to -10), 0, (+8 to +10) degrees. A
throttle curve of 100, 75, 50, 75, 100 to provide full throttle for inverted maneuvers.
Throttle Hold pitch curve: Start with the normal pitch curve (for inverted autos, start from the idle-up 2 pitch curve), but
increase the last point approximately 1-2°, if available, to ensure sufficient pitch at landing.
*(These default recommendations assume you are doing forward flight. If you are just learning, please follow your instructor' s guidance. Some
instructors like a +1 base point for training so that the helicopter comes down very slowly, even if your instincts pull the throttle/collective stick to
the bottom in a hurry.)
see teeb küll murelikuks mis tärni taha kirjutatud!!! muidugi! mul ju kui jamaks läheb siis instinkt et kiirelt kang alla!!! ehk siis põrutab täie vardiga vastu maad!! pean muidugi panema alguses hoverdamiseks pitchi -1 mitte -4!
Posted: Wed Apr 22, 2009 12:27
by mrtn
aa isegi pluss 1!! see väga hea mõte kui ma ilma tuuleta kuskil harjutan esimesi lende! Kas keegi oskab veel midagi täielikule algajale soovitada settingutes??
Posted: Wed Apr 22, 2009 12:30
by mart63
+1 ei soovita kohe üldse mitte. Kopter ei tee mida käsid tal teha..
Kraad negatiivset tuleb juba uimaselt alla ja näiteks 1m kõrgusel hõljudes kangi alla tõmmates ei juhtu kopteriga ilmselt midagi. (eeldades suht. madalaid rootoripöördeid)
Posted: Wed Apr 22, 2009 12:32
by mrtn
Arvesta ,et mul on coaxiali kool ainult ja sealt on kindel instinkt ,et kui midagigi nihu siis gaas kohe maha!
Posted: Wed Apr 22, 2009 12:46
by JazZ
Minul oli Futaba 7C'l throttle hold 0 pandud, toimis. Testi seda, et Sul ka toimib.
Throttle hold'i peaksid harjuma koguaeg kasutama, lülitad puldi sisse, gaasi kangi alla ja lükkad kohe throttle holdi peale, siis alles ühendad aku kopteri külge. Kui oled valmis lendama, siis võtad alles throttle holdi maha.
PS Throttle holdil on oma pitch curve, seadista see samaks mis Sul normal modes on. 7C'l vist gyro seadet eraldi throttle holdil polnud, vat ei mäleta?
Mis alustamisse puutub, siis mina ei soovitaks selle jaoks mingeid muid pitch curve leiutama hakata, muidu pead pärast jälle ümber õppima hakkama.
Ainuke asi mida teha võiks, pane natuke expot. Futabal tegi vist - kangi keskkoha toimemaks, nii et -20 näiteks aileron'ile ja elevator'ile.
Posted: Wed Apr 22, 2009 13:13
by roos
Mu vardad olid pandud jah umbes sama kaugele kopteri alt välja ulatuma, nagu labadki. Kindlasti päästsid mind mitmest crashist. Ps mulle tundus, et tegid kopteri ka natuke rahulikumaks.
Enne, kui lendama hakkasin, oskasin simus saba enda poole hoverdada ja edasi-tagasi lennutada. Muid manöövreid ei oskanud.
Posted: Wed Apr 22, 2009 13:44
by mart63
Rahulikumana tundub pulkadega ilmselt selle tõttu, et siis on kopteri asend paremini nähtav ja korrigeerimised on kiiremad. Ilma pulkadeta märkad hiljem ja kopter tundub ebastabiilsem, sest parandused veits hilisemad ja kopter jõuab rohkem asupaika muuta. Soovitan jalased ja sababoomil olevad "kiilu" ja "stapi" värvida mõne vibrantse ja silmatorkava värviga.
Lauril olid kunagi trex450'l oranzid vahtkummi tükid jalaste küljes; igas neljas nurgas. Tema sõnul oli see tunduvalt nähtavust parandanud. Oma kogemusest niipalju, et värvisin oranziks kiilu ja stapi, palju paremini nähtav, sellise väikse kopteri peal, et mis pidi ta nüüd ikka asetseb..
Posted: Wed Apr 22, 2009 16:25
by mrtn
Nii selle expo sain paika ! ma lausa panin kõikides suundades ja rudderi 100% peale ehk siis kangide keskosas hästi uimaseks! Seda throttle holdi ma ikka ei oska eriti kuna ma ei saa aru mis lüliti alla ta tuleb? seda ei anna valida! ja lisaks ka ma ei saa aru kuhu 0 pean panema?! esimene proov sai kodus tehtud harjavars jalastel...ehk siis vaatasin et mootor pöörleks õiget pidi ,et kõik enamvähem ikka õieti toimiks! kõik tundus toimivat!
Posted: Wed Apr 22, 2009 16:40
by mrtn
Nii selle expo sain paika ! ma lausa panin kõikides suundades ja rudderi 100% peale ehk siis kangide keskosas hästi uimaseks! Seda throttle holdi ma ikka ei oska eriti kuna ma ei saa aru mis lüliti alla ta tuleb? seda ei anna valida! ja lisaks ka ma ei saa aru kuhu 0 pean panema?! esimene proov sai kodus tehtud harjavars jalastel...ehk siis vaatasin et mootor pöörleks õiget pidi ,et kõik enamvähem ikka õieti toimiks! kõik tundus toimivat!
Posted: Wed Apr 22, 2009 17:09
by JazZ
Ära nüüd üle ka pinguta, nii pole see asi Sul üldse juhitav. Pane see expo ikka vahemikku -20 kuni -40.
Posted: Wed Apr 22, 2009 17:14
by mrtn
seal näitab protsente miinusesse ja plussi aga imelik on see et pidin panems pluss 100 et saada umasemaks! OK panen siis 40%
Video tegin ka esimesest kuivtrennist aga seal ei ole midagi vaadata!
http://www.youtube.com/watch?v=irYm6JK7eZ0
Posted: Wed Apr 22, 2009 17:15
by mrtn
ma leidsin ühe arvuti prose jahutusradika alumiiniumist...kas võin selle escile peale panna?? Peaks vist enne selle termokahaneva maha lõikamna escilt ja termopastaga peale liimima selle radika? kas võib niimoodi ise tuunida esci??
Posted: Wed Apr 22, 2009 17:39
by mrtn
Üks tähtis küsimus veel! Kui nüüd lasin seal vaibapeal seda töötada natuke siis pärast vaatasin et tagapropi rihm oli nagu natuke kitsamaks tõmmanud???? ta mul liiga pinges küll ei ole vist?kuidas seda pinget ja tagarihmaga seonduvat üldse kontrollida veel? ja kas keegi on tähele pannud et rihm esimeste sõitudega kitsamaks läheks natuke??
Posted: Wed Apr 22, 2009 19:20
by ttr
Paneks ka paar s6na sekka. Mismoodi pinges rihm? Pigista rihma n2ppudega juhtpukside juurest, kui kokku ei l2he siis ok. Muidu l6tv. Esimese hooga videot vaadates siis pane aku paremini peale, et ei lopendaks. Samuti 2ra karda pulti, kopter 2ra ei lenda aga noh esimene ehmatus on nii tuuritada. Jne...jne.... Kusjuures.. endal plaan sama kompott tellida...
Posted: Wed Apr 22, 2009 21:20
by mrtn
aaa et lausa ei tohi kokku pigistada jah?
no mul ikka ilusti pigistad kokku aga no lõtv ta ka ei ole et ikka tunned et korralik pinge peal! Ja sinna taha selle rulliku peale oli ka mingi sihuke must lõga kinni jäänud aga no rihm uus ja tolmune jne.