Page 7 of 7

Posted: Wed Nov 12, 2008 11:51
by [J]
Miks suuremad kopterid vastuvõtja jaoks eraldi akut kasutavad?
Ega ei pea kasutama kui õige BEC valida. Kõrgest pingest vastuvõtja toidet muundades saab kasutegur kenasti 90% ja rohkem olla.

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... XSWL3&P=ML

Image

Posted: Wed Nov 12, 2008 12:50
by AndrusT

Code: Select all

Miks suuremad kopterid vastuvõtja jaoks eraldi akut kasutavad? 
Kui ma veel kopteriga lendasin siis kasutasin ka elektroonika jaoks eraldi akut, sest BEC ei suutnud hoida pinget piisavalt ühtlaselt. Loggeri pildist oli pinge kvaliteedi vahe selgelt näha. Eraldi toite korral oli pinge kõikumine vaid mõne protsendi piires. Läbi 6 purgise lipo alandamise ja mootori pööritamise juures kõikus BEC-i pinge 30 ja rohkem %. Kõikumine väljendas piikides, mitte niivõrd pinge keskmises nivoos. Kuid piikdega pinge kõikumine tähendab elektroonika jaoks teadagi mida, sõnu seletamatuid häireid. Seda oli ka praktikas näha. Peale eraldi toite panekut käitus kopter rahulikumalt.

Posted: Wed Nov 12, 2008 13:46
by [J]
Eks kõik sõltu UBEC-i kvaliteedist. Impulssmuundamine saab olla ka väga kvaliteetne. Tavaline BEC suurtel sisendpingetel on loomulikult kõlbmatu variant.
Siin veel üks võimalus koos positiivsete kommentaaridega kasutajatelt:
https://unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES ... oduct=6320

Posted: Thu Nov 13, 2008 0:32
by ints
Kõik õige, aga mulle tundub, et küsija küsis tagamõttega, et miks ei võeta regust otse. Selles kontekstis pole vast suurt vahet, kas spets BEC eraldi või aku eraldi.

Nende eraldi BECide kohta on erinevaid evangeliste anyway - osad on õnnelikud, osad kiruvad. Kasvõi sedasama CC BECi, millest mina juttu tegin ja mille koha [J] lingi ära tõi. Hea on see, et ta on USB interface abil flässitav ja konfitav (väljundpinge). Halb on see, et jälle üks elektrooniline vidin juures...

Aga kui AndrusT rääkis ESCi-ga integreeritud BECist, siis too oli vaevalt et impulss (switching), pigem lineaarne...
...as most ESCs with linear BECs are not designed for these applications.
Muide, ka CC BEC ei toimi "otse aku klemmidelt" üle 6s konfiguratsioonidel. Loomulikult saab sellest üle võttes tema toidet mitte kogu akupakist, vaid "esimese poole / kuni 6s" elemendi küljest (st. BECi miinus ja ESC miinus ja aku miinus peab olema seesama), aga see eeldab kas akule lisapistikut ja kirurgilist jooteoperatsiooni, või kui kasutatakse kahte akupakki jadas, st. ntx. 10s saavutamiseks 2x5s akusid, tuleb ettevaatlik olla ühendusloogika osas... Sest kui juhtub, et BECi miinuse ja ESC miinuse vahel on 5s akusid, tekib jällegi pisike leegi/tossupilv...

Kui on üle 6s HV (High Voltage) konf, on olemas mitmeid HV BEC tooteid.
Tuntumad nimed oleks ehk pigem MedUSA, Western Robotics,... Suht levinud tooted 40..45V max, aga olemas ka tooteid vähemalt kuni 60V konfidele... Turnigy tundub kopteristide seas suht tundmatu firma olevat?

Posted: Thu Nov 13, 2008 11:02
by [J]
pole vast suurt vahet, kas spets BEC eraldi või aku eraldi
Aga väike vahe on. UBEC kaalub 11 grammi, aku 100grammi. Mul on ESC UBEC-iga ja eraldi stabilisaatorit polegi vaja.
Muide see:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... XSWL3&P=ML
võimaldab väljundpinget valida 4,8 voldist 9 voldini sammuga 0,1V ja on ka tavaelus päris kasulik vahend.

Posted: Thu Nov 13, 2008 16:38
by lauri
Mitmetel uutel "HV" regudel siiski ka ka switching BEC juba sisse ehitatud. Üks elektrooniline vidin või aku vähem ;) Kas ka kopterile sobivate regude puhul seda juba tehtud on, ei tea.

Posted: Sun Nov 16, 2008 19:09
by KristoR
...küsiks veel ,et miks alguses soovitatakse madalamat rootori kiirust?

Kuigi nagu aru sain peaks kõrgem kiirus stabiilsem olema?

Ja kui kiirus juba liiga suureks läheb siis mis esimesena minema lendab...labad? kui näiteks puidust kasutada...

Posted: Sun Nov 16, 2008 19:58
by mart63
tuhkur wrote:...küsiks veel ,et miks alguses soovitatakse madalamat rootori kiirust?

Kuigi nagu aru sain peaks kõrgem kiirus stabiilsem olema?

Ja kui kiirus juba liiga suureks läheb siis mis esimesena minema lendab...labad? kui näiteks puidust kasutada...
Madalama kiirusega pole kopter nii äkiline. Crashides purustused väiksemad, sest kineetilist energiat vähem.

Liiga suure kiiruse/koormusega lendavad minema tavaliselt jah labad, näinud ka videot kus trex600n plastik labahoidja (3d)-lennus alt veab.

Posted: Sat Jan 24, 2009 22:58
by KristoR
425D Carbon Fiber Blades H50104 Labade eest 600EEK on palju küsitud? Või saab kusagilt soodsamalt?

Posted: Sat Jan 24, 2009 23:24
by mart63
Hind on õiglane.

Posted: Sun Jan 25, 2009 10:08
by JazZ
tuhkur wrote:425D Carbon Fiber Blades H50104 Labade eest 600EEK on palju küsitud? Või saab kusagilt soodsamalt?
Vaevalt et Sa CF labasid kuskilt soodsamalt saad. Muide neid on eestis kohapeal ka olemas, küll 90 eeku kallima hinnaga, huvi on siis võta ühendust.
Olen ise ka nendega lennanud ja tundusid rahulikumad kui näiteks T-REX 500'ga kaasas olevad 430mmm musta ja kollasega labad.