Page 2 of 2

Posted: Thu Apr 07, 2016 22:58
by Riff
Vaata:
System Setup -> Frame Rate -> Mode

Posted: Thu Apr 07, 2016 23:06
by Ervin2
......frame rate on.....mode puudub.....valikus ainult 22ms & 11ms....

Posted: Thu Apr 07, 2016 23:25
by Riff
Tundub, et nuditud EU pult seega. Vanematel on ka Mode, kust saab valida dsm2 v dsmx. Eks pead hankima siis dsmx oranged.

Posted: Thu Apr 07, 2016 23:44
by Ervin2
.....hea,et niigi läks....mul on ka neli või viis Spektrumi korralikku vastuvõtjat vanast ajast.......neid pole ma veel proovinud.......võib juhtuda,et kogu vastuvõtjapark läheb.....
Muideks Orange puhul,kas tasub tähele panna nimetuse lõous olevat tähekombinatsiooni CP või SB....on see tähtis.....oleks muidu juba tellinud......

Posted: Fri Apr 08, 2016 14:55
by MellK
Just kontrollisin oma 2014 aasta DX6-te EU versioon. See peaks olema nö DX9 lahjem versioon. Mul Orange DSM2 täiesti toimib ja on menüüs ka valik DSM2 ja DSMX. Kas on siis DX9 firmware uuendatud, et DSM2 võimalus kadunud.

Edit: Ja ongi nii, et uued Spektrumid ei toeta enam DSM2 protokolli. http://helifreak.com/showthread.php?t=678239

Posted: Fri Apr 08, 2016 21:37
by Riff

Posted: Fri Apr 08, 2016 23:40
by Ervin2
.......õnneks oli kaks vastuvõtjat komplektis........paar uue tüübi oranget muretsen juurde ja mõned originaalid ka.....kigi süsinikkere versioon pole just odav........

Posted: Sat Apr 09, 2016 18:22
by [J]
Kas F5J jaoks on mingi FAI sertifitseeritud stardikõrguste ja aegade mõõtja kah olemas :?:
Altis V4+ tundub üks mugavamaid ja populaarsemaid hetkel olema. Firma sai ka Spektrumile telemeetria osa tehtud ja kohe on välja tulemas. Siis muidugi peab vastuvõtja telemeetrisaatjaga olema.
https://www.facebook.com/AerobTec
Osta saaks soovi korral näiteks siit:
http://www.horejsi.cz/Pages/ListProdukt ... 225&fraze=

Posted: Mon Apr 11, 2016 11:02
by Ervin2
...mis vahe cppm ja s.bus.....seda siis orange vastuvõtjatel.....

Posted: Mon Apr 11, 2016 12:55
by MellK
Ervin2 wrote:...mis vahe cppm ja s.bus.....seda siis orange vastuvõtjatel.....
Lühidalt öeldes cppm ehk ppm on iga kanali signaali jaoks eraldi juhe. S-BUS jooksevad kõikide kanalite signaalid ühes juhtmes. S-BUS jaoks on vaja ka spets servosid. S-BUS kasutab näiteks Futaba ja multikopterite lennu kontrollerid (NAZE32). Endal S-BUS kogemus puudub. Teadjamad mehed oskavad kindlasti lähemalt rääkida S-BUS teemadel.

Posted: Mon Apr 11, 2016 13:24
by cuprum
Ervin2 wrote:...mis vahe cppm ja s.bus.....seda siis orange vastuvõtjatel.....
Kui ma nüüd väga mõõda ei pane, siis
* PPM - signaal, mis jookseb "tavalises servokaablis" - vastavalt sellele, kui pikk pulss tuleb, servo oma asendi võtab

*CPPM - CombinedPPM, kodeering, kus saadetakse mitu servopulssi ühe traadi peal. Esimese pulss; teise pulss; ... PAUS; Esimese pulss.... Kasutatakse trainer kaablites ja viimasel ajal siginenud ka peamiselt iselendajatesse (näiteks multirootoritesse), kus aitab vältida vastuvõtja ja "aju" vahelist juhtmepundart (kuue 3X kaabli asemel üksainus).

* S-BUS Futaba poolt juurutatud ja peale surutud propertary protokoll. Populaarteaduslikus seletuses tavaline serialprotokoll, millel signaalide nivood pea peale põõratud, ning pakett koosneb digitaalsetest aadressist ja asendist. Algselt oli ette nähtud mudeli siseseks kasutamiseks ning kaablite vähendamiseks. Näiteks jookseb lennukile "sappa" kolme (2xelevaator/rudder) ainult üks kaabel. Samasugune kokkuhoid ka tiiva ühendamisega. Eraldi juppidena on kliendil võimalik osta servo progejaid; s-bus HUB-e ja muud sellist varustust. Loomulikult lahkasid tnutuskolvikangelased selle protokolli üsna varsti, ning "ajud" oskasid ka seda ühe-kaabli-sisendit kasutada. Aaaa, jah, ka sellesama Sinu poolt mainitud Orange ja teistegi tegijate tootevalikus on paras ports S-BUS PPM adaptereid nagu näiteks selline

Posted: Mon Apr 11, 2016 13:32
by MellK

Posted: Mon Apr 11, 2016 14:09
by Ervin2
...selg siis uue tehnika juurdeostmise korral pole minu aparatuuril s.bus'ga midagi teha....võiks olla cppm....

Posted: Tue Apr 12, 2016 7:55
by cuprum
Ervin2 wrote:...selg siis uue tehnika juurdeostmise korral pole minu aparatuuril s.bus'ga midagi teha....võiks olla cppm....
Nu kes seda on õelnud ;)
Kuna on olemas S-BUS'ist PPM-i peale üleminekud, samuti on olemas ka DSM->S-BUS vastuvõtjad, siis ei näe ma erilist probleemi "segasummasuvila" ehitamiseks. Otstarbekus, kas ikka peab - nu see on omaette teema ;)

PS. Mingil hetkel katsetasin sellist (DSM->S->tavaservo) süsteemi oma väikeste valgete näpukestega. Põhjuseks oli sel ajahetkel viimaste kuue kanali kättesaamine 18-kanalisest radiosignaalist.

Posted: Fri Jun 10, 2016 11:09
by mcmatrix
Päris huvitavad õpetused.
https://red-sailplane.myshopify.com/collections/all
Sobivad hästi Spektrumi DX9 ja teiste lõputute võimaluste jaoks.

Ons keegi ostnud ja oskab neid Sherman Knight'i juhendeid kommenteerida?

Posted: Fri Jul 29, 2016 12:07
by Ervin2
Istusin eile terve pool päeva ja juhe jooksis jumala kokku....vist saadan selle 25 eurikut ära.....

https://red-sailplane.myshopify.com/pro ... th-a-motor

Posted: Fri Jul 29, 2016 14:08
by mcmatrix
Ervin2 wrote:Istusin eile terve pool päeva ja juhe jooksis jumala kokku....vist saadan selle 25 eurikut ära.....

https://red-sailplane.myshopify.com/pro ... th-a-motor
Sellise PDFi (PROGRAMMING GUIDE FOR A SIX-SERVO SAILPLANE) leidsin rcgroupsis, väga ei süvenenud aga äkki on abiks.
http://www.rcgroups.com/forums/showatt. ... 1426341552

Leidsin vist ka jutulõnga asukoha
http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... st31077431

Posted: Sun Aug 07, 2016 20:03
by Ervin2
Need failid ja õige juhend olid seda raha väärt.......