Minu esimene lennuk.

Kõigest mis teiste alateemade alla ei mahu
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

Vot materjalist tulenevalt, kui ma V-tiiva teen, siis ma lisan kindlasti mingit tuuletakistust talle, kuna see V tuleb siis kuidagi fikseerida kah. Aga teisalt, kuna ma juba nagunii tuuletakistusele käega lõin, asi see siis veel natuke lisada pole. Parema-vasaku tiiva vaheliseks nurgaks mingi 6-7-8 kraadi ehk sobib?

daapn
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

Ma mõtlesin siis tiibade vaheliseks nurgaks siiski 172-173-174 kraadi...


daapn
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Sa juba nii ametis ja pisidetailidega telemas, et kindlasti teisi küsimusi ka tekkimas... soovitan sarnaste lennukite jooniseid veidi uurida, saad sealt kuhjaga vastuseid lisaks v-kujule ka konstruktsiooninippide jms kohta!

10kraadi V-kuju ei tohiks mingi liialdus olla...

Muideks üks meeletult hea lehekülg nii algajatele kui ka juba mudelismiga tegelejatele (lennukid, kopterid, autod, paadid, purjekad jms) on :
http://www.rc-airplane-world.com/

Seal väga lihtsas inglise keeles teooriat ja praktikat seletatud koos jooniste ja piltidega. Ei ole teaduse-jutt, vaid just selline lihtne lahtiseletus ja nõuanded...
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Soovitus - ära ehita üldse ilma eleronideta lennukit!pöördetüüriga lennuk ammendab enda võimalused praktiliselt hetkega,niipea kui piloot oskab lennukit õhus hoida on teema lõppenud (kuna puuduvad võimalused vigurlennu tegemiseks),ka on ilma eleronideta lennuk tuules suht abitu.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Plaanereid (või plaaneri-laadseid lennukeid) saab edukalt kõrgus- ja pöördetüüriga juhtida.

Taolise lennuki, nagu daapn ehitas, jaoks kaldtüürid tõesti mõtekamad. Kui aparatuur ei võimalda, võid vabalt ka ilma pöördetüürite, aga kald- ja kõrgustüüriga mudeli teha!

Vigurlennu mudeleid ka 99% ajast ajast kald- ja kõrgustüüriga juhtitakse. Pöördetüüri kasutamine vajab täiesti eraldi harjutamist ja harjumist, et seda õigesti teha vigurlennu puhul - keerises kompenseerida, lennukit õhus suunata, maanduma tulles suunata.
Lauri Laidna - www.pistik.com
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Sirge tiiva puhul ja ainult pöördetüüriga lennukil puudub võimalus viltu vajunud lennukit jälle OTSEKS KEERATA. Füüsikaseaduste kohaselt selline lennata ei saa ja kukub õige pea ülekaela alla (mootorlennuki puhul võib lendamiseks pidada vähemalt 3 minutilist lendu).
V-kuju käib 10-20 kraadi horisontaaljoonest (tiivapoolte vahel 160-140 kraadi).
Veel tuleb uurida misasi on tiivaprofiil ja see võiks olla vähemalt käega joonistatud Clark Y.
Kristjan
Posts: 577
Joined: Thu Aug 24, 2006 17:45
Location: Tallinn
Contact:

Post by Kristjan »

Soovitus - ära ehita üldse ilma eleronideta lennukit!
Aamen

K.
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

Hetkel on olukord selline, et minu teine mudel (codename: KaNTPEa) on saanud endale V-kujulised tiivad (kõik tiivad horisontaaljoonest 4 kraadi üles kallutatud). Saba on juba valmis ehitatud. Sellest tuleb siiski pöördetüüri ja kõrgustüüriga aparaat.

Sisuliselt, härrased, oleks mul vaja, et homme mingil hetkel tuul oleks vagane.

Kere on valmis lõigatud, mootorikinnitus on valmis. Mul on vaja mingi veerand tundi masina kokku lappimiseks ja siis teine veerand tundi viimistlemiseks. (aga siis panen tiiva teibiga kinni). Raskuskeskme sättimiseks on aku osakonnas heasti ruumi jäetud.

Nüüd hakkan uurima, kuidas need va eleronid ühe servo külge käivad. Mul on ühel käpal olemas kaks kõrvuti asetsevat auku. Sealt vardad tiiva külge ja siis tiiva külge tuleb mingid 90 kraadised jubinad ehitada ja eleroni külge lihtsalt... kuda ma ütlen... junn...

Mul on vaja ka materjali nende varraste jaoks. Chupa-Chupsi pulk on liiga lühike, kokteilikõrs liiga jäme. Alumiiniumtraati on käepäerast palju. Paneks sellega? Läbimõõt mingi 1mm silma järgi aga ma mäletan, et ta vist oli 1.2mm tegelikult. Kaalub 1g/10cm. Äkki pole piisavalt jäik?

daapn
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

10 sekundit googeldamist google'i piltide otsingus ja:
Image
http://www.stefanv.com/rcstuff/flit.html
Lauri Laidna - www.pistik.com
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

Muidugi, ma saan ju olemasoleva käpa külge midagi sellist kleepida...

Aga rahu. Ma katsun teise mudeli enne lendama saada või ära lõhkuda, siis vaatan seda eleronide värki.

Aga mida ma oskan öelda... aitähh kõigile, kes seni on nõuga toeks olnud.


daapn
User avatar
Nullpointer
Posts: 110
Joined: Tue Jul 03, 2007 13:26
Location: Tartu

Post by Nullpointer »

Kunagi lugesin siin miskit Silent Mite teemat ja sai kah hooga ostetud Ehituse ABC-st seda "poola plaati". Mulle ei istunud ning materjal sai kasutatud muuks otstarbeks :P
Ehitusservice-s (Lõunakeskus) nägin sarnaseid "Aspro" palaate. Pakk (10tk, 1mx0,5m) maksis 79eek ning ei saanud jätta prooviks ostamata.
Üldiselt tundub, et vahet pole, sama plaat, nati odavam.
Välja näeb selline:
Image
Image

Mõlema plaadi probleem minu meelest on selles, et üks pool on profiiliga.
Siiani olen kasutanud sarnasest materjalist (millest toidunõudki) laeplaate, mis painduvad palju vähem jm. viisil on vastupidavamad. Maksavad küll rohkem.


ja daapn, oled tõenäoliselt sellest teemast teadlik:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=554951
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

Nullpointer wrote:
....Siiani olen kasutanud sarnasest materjalist (millest toidunõudki) laeplaate, mis painduvad palju vähem jm. viisil on vastupidavamad.
seda materjali nimetatakse deproniks..sellise kileja pinnaga vaht
kogun vanu vene lennukimootoreid
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

See materjal, mida ma praegu siin lõikan-voldin-kleebin on väga sarnane nullpointeri poolt näidatuga.

Kas ma saan õigesti aru, et too depron on ju palju parem materjal mudeldamiseks? Kust ma seda toidunõumaterjalist laeplaati osta saan ka? Ma olen selle pilguga ehituspoodides ringi vaadanud aga võibolla pole pilk piisavalt terav olnud.

Kuulge, täna tuul vist ei vaibu?

daapn
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

ehituspoodides ikka ja laeplaatide riiulis
mitte segi ajada "penokast" mulliplaatidega, a need on üldjuhul mingi reljeefiga ka.
järvel on kindlasti.

50x50 cm ja praegu mõõdetuna sain 4,5mm paksu

kui ei leia, siis võin oma varudest paar plaati eraldada :wink:
kogun vanu vene lennukimootoreid
Even
Posts: 66
Joined: Tue Apr 17, 2007 18:22
Location: Tallinn

Post by Even »

Nende laeplaatide kohta. Ostsin sealt Ehituse ABCst, murdub väge kergesti võrreldes spets deproniga...
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

balsatiib murdub ka väga kergesti kui maha lajatada või põlve otsas kokku murda

depronile aitab alati teip ja söeliistud....alati võib ju kõige kallimat kraami osta, a selleks ei tehtud seda teemat ju....
kogun vanu vene lennukimootoreid
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

Mina isiklikult olen siit teemast väga palju targemaks saanud.
Nüüd on vaja veel ehituspoodi sattuda, et tollele va depronile nuga külge panna ja seda ka proovida.


daapn
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Teine lennuk...

Post by daapn »

Hei!

Paar pilti...
Image
Image

Lendas. Pikemalt praegu pole aega pajatada. Hiljem.


daapn
Last edited by daapn on Thu Sep 27, 2007 11:46, edited 1 time in total.
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

Oli alguses raskuskese pisut paigast, ei tahtnud kõrgust võtta. urises meetrikese kõrgusel ringi ja tuulekesega võidelda oli raske. Sättisin tiibu ette poole ja läks lendama. Kolmas lend jäi viimaseks.
Esimese maandumisega sai tiiva konstrui vigastada, vajutasin ta kinni. Aga kui lennuk korralikumalt lendama hakkas, siis sain lahti ülemisest tiivast. siis ei pidanud ka alumine enam kere küljes kinni ja nii ta vastu maad tuligi.
RIP.
Nüüd hakkan pöörrdetüüri asemele elerone ehitama. Teen natuke viisakama lennuki ka. Äkki vahetan materjaligi? Sealt Ehitus ABC-t oli too must kraam otsa saanud ja tegelt on mul sellest siiber ees kah.

daapn
User avatar
tarts
Posts: 838
Joined: Thu Sep 14, 2006 20:01
Location: Tallinn
Contact:

Post by tarts »

Even wrote:Nende laeplaatide kohta. Ostsin sealt Ehituse ABCst, murdub väge kergesti võrreldes spets deproniga...
Ma painutasin sellest laeplaadist omale profiiliga tiiva, balsast I tala sees. Lihtsalt painutades murdub jah ära aga on lihtsalt kuuma õhku painutuseks vaja.

Laeplaate olen näinud ehitusABCs ja Ehitus servises
AndresO
Posts: 146
Joined: Mon Feb 12, 2007 10:32
Location: Tallinn

Post by AndresO »

Even wrote:Nende laeplaatide kohta. Ostsin sealt Ehituse ABCst, murdub väge kergesti võrreldes spets deproniga...
Ei murdu, kui välimine pool katta õhukese teibiga ja sisemisel poolel suruda jooned sisse. Kas joonlaua servaga, libamisi tömbi pulgaga tõmmates või CD-plaadi servaga veeretades. Joonte tihedus ja sügavus (1/4...1/2 plaadi paksusest) sõltub painde kumerusest.

Edit: Niimoodi saab painutada ka täisnurki.
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

Ma vaatasin Ehituse ABC-s neid laeplaate. Saan aru, et peavad olema ka siledad plaadid. Seal olid ainult kaunistustega 50x50cm plaadid 8-13kr/tk.
Ma sinna Järvele lähen järgmine nädal.
Seda musta on juba saetud küll, prooviks vahelduse mõttes valget kah. Ja eleronikesi ärme unustame! :)

daapn.
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

Ropka wrote:ehituspoodides ikka ja laeplaatide riiulis
mitte segi ajada "penokast" mulliplaatidega, a need on üldjuhul mingi reljeefiga ka.
järvel on kindlasti.

50x50 cm ja praegu mõõdetuna sain 4,5mm paksu

kui ei leia, siis võin oma varudest paar plaati eraldada :wink:
Kas ma saan õigesti aru, et tegemist on Järve Key kaubamajas müüdava plaadiga. Mõõdud on tõesti 50x50, paksus võib ka 4.5 olla. Hind on seal 9kr/tk ja ta on seinale vaatamiseks pandud koos nende teiste mustriga plaatidega?
Siis tuleb oma lennuki konstrui mõelda nii, et alla 50x50cm oleks iga detail, kuna sellel plaadil on servad kumerad ka...
Äkki annab seda kumerust kasutada ka tiivale väikese profiili andmiseks?


daapn
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

lauri wrote:10 sekundit googeldamist google'i piltide otsingus ja:
Image
http://www.stefanv.com/rcstuff/flit.html
1) Lobise välja otsingusõnad...

2) Kuna mul on servole olemas ainult 1 haruga käpp (pildil on 4 haru) ja muid käppasid sellistele servodele saada pole, siis mõtlesin sellist ratsi...
Ühel tiival paneks varda kinnituse tiiva alla, teisel paneks peale. Kui ainsa servo ainsa käpa ainus haru lükkab, siis liigutab elerone erinevas suunas ja kui tõmbab, siis jälle teises suunas.

Peaks vist visandama kuidagi aga ehk piisas seletusest...



daapn
AndresO
Posts: 146
Joined: Mon Feb 12, 2007 10:32
Location: Tallinn

Post by AndresO »

daapn wrote: Kas ma saan õigesti aru, et tegemist on Järve Key kaubamajas müüdava plaadiga. Mõõdud on tõesti 50x50, paksus võib ka 4.5 olla. Hind on seal 9kr/tk ja ta on seinale vaatamiseks pandud koos nende teiste mustriga plaatidega?
Siis tuleb oma lennuki konstrui mõelda nii, et alla 50x50cm oleks iga detail, kuna sellel plaadil on servad kumerad ka...
Äkki annab seda kumerust kasutada ka tiivale väikese profiili andmiseks?
daapn
Need jah.
Aga müüakse ainult 8 või 10 tükki pakis.

Mina olen need kumerused äralõiganud ja 2 plaati servapidi kokkuliiminud.
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

AndresO wrote: Mina olen need kumerused äralõiganud ja 2 plaati servapidi kokkuliiminud.
Mis selle hea liimi mark on ka?

daapn
AndresO
Posts: 146
Joined: Mon Feb 12, 2007 10:32
Location: Tallinn

Post by AndresO »

Liim on UHU Por.
Vt ka http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t ... ht=uhu+por ja kasuta foorumi otsingut.

Ise ostsin ka viimasel talvel Mikromaailmast, Tallinnas Peterburi mnt-l. Maksis 25...30 kr.
Even
Posts: 66
Joined: Tue Apr 17, 2007 18:22
Location: Tallinn

Post by Even »

Mikromaailmast saab UHU Pori 25 eek tuub, aga pead ennem saatma sinna kodulehel tagasisidest, et tahad saada, siis tuuakse juurde poodi. Ma ostsin 2 viimast tuubi just ära :lol:

Epo on väga hea kui tahad kõvat liidet, Por jääb väga elastne. Otsinin alles epot, kuid ei leidnud kusagilt enam seda õiget. Casco Kiirepo, 35 eek tk. Leidsin K-rautakeskost sarnast, aga see oli kallim ja universaal mis arvatavasti sulatab depronit...
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Epo teatavasti ei sulata vahtplasti. Kiirepode korral ei või teada.
User avatar
tarts
Posts: 838
Joined: Thu Sep 14, 2006 20:01
Location: Tallinn
Contact:

Post by tarts »

Kust saab siis epoxy liimi siis, kõik mis ma näinud olen on 95.- +
Ükskord sain ainult sellisest poest nagu Super Box 19eegu eest kiir epot (3min), ei sulata vahtu, Finnbullet oli firma nimi, kahe süstla sees. Oleks ma teadnud, et see nii kiiresti otsa saab oleks kohe hulgi võtnud.

Äkki on kuskil suuremas koguses ja odavamalt ka?
Post Reply