Page 2 of 2
Posted: Wed Feb 13, 2008 15:21
by lauri
Raskuskeset pikki telge peaks kindlasti ka kontrollima. Tasakaalustada on lihtne, veidi raskust ühe või teise tiiva otsa. See pole aga otseselt kriitiline, kuna saad ju olukorda parandada ühe-kahe trimmeri nõksuga. Paigas võiks aga olla küll!
Tühi vs täis paak on hea küsimus. Ideaalis asub paak raskuskeskmes (suuremad lennukid) ja see pole probleem. Kui paak ei asu raskuskeskmes, siis asub ta sellest veidi eespool ja tegelikult raskuskeset väga palju ei mõjutagi - lühike õlg. Vigurlennu mudeli puhul võiks raskuskese paigas olla sellise paagiga, nagu lendu alustad - ehk siis täis paagiga - sest siis lendad oma kava läbi ja tuled maanduma. Usun, et reaalselt ei tee sa lennuki käitumise järgi väga vahet, kas paak on täis või tühi
Pane paika ikka täispaagiga pigem.
Posted: Wed Feb 13, 2008 17:57
by linnuke
Pane paika ikka täispaagiga pigem.
Sellele vaidlen mina vastu, kui panna raskukese paika täispaagiga, siis lennates ja kütust põletades liigub ka raskuskese tahapoole, mis on paha.
Posted: Thu Feb 14, 2008 13:41
by Kuno
Ma olen raskuskeskme paika pannud tühja paagiga - risk"võssa" panna väiksem.Tuletan lälle meelde kuldreeglit - kui raskuskese on liiga ees lendab lennuk halvasti,aga kui liiga taga,siis ainult ühe korra
Kui raskuskese on paigas tühja paagiga,on lennuk täispaagiga,vähe tuimem ja paagi tühjenedes tundlikkus kasvab - iseenesest normaalne - kui käsi saab "soojaks" hakkab mudel juhtimisele paremini alluma.
Posted: Fri Feb 29, 2008 16:31
by seriff
ei hakka uut teemat tegema tekkis küsimus kuidas oleks õigem tasakaalustada kas telik alla poole võis siis telik ülespool.pean silmas et kas lennuk sellili.
omal on nii et kui telik alla poole siis raskuskese kui võtta 1/3 tiivast siis taga aga kui keskelt ja ka sellili siis on tasakaalus

Posted: Fri Feb 29, 2008 16:39
by mart63
Alatiivalisel pead siiski tagurpidi tasakaalustama, sest õigetpidi kukub ikkagi kumbalegi poole ära kuna raskuskese on kõrgemal kui see koht millepeale kiikuma paned lennuki.
Posted: Fri Feb 29, 2008 16:47
by seriff
mart63 wrote:Alatiivalisel pead siiski tagurpidi tasakaalustama, sest õigetpidi kukub ikkagi kumbalegi poole ära kuna raskuskese on kõrgemal kui see koht millepeale kiikuma paned lennuki.
vaatasin ka lääne foorumis kus tasakaalustati tagurbidi su 26 ja sealt tekkiski küsimus kuidas siis õigem oleks.
Posted: Fri Feb 29, 2008 17:20
by Ervin2
Kui lugeda valmismudelite juhendeid,siis enamus alatiivalisi soovitatakse tasakaalustada tagurpidi,täisvarustusega(paak tühi) ja nii et nina jääks vedi allapoole,st esimene osa õige pisut raskem.
Posted: Mon Sep 29, 2008 16:07
by Ervin2
Ei viitsi hakata uut teemat aretama,aga tekkis küsimus ??
Milliste seadmetaga mõõdate kodus mudeli raskuskesest ?
Mina esialgu kasutan kahe pöidla meetodit,alati pole see aga piisavalt täpne,ütleme et 5mm siia-sinnapoole.
Posted: Mon Sep 29, 2008 16:19
by mart63
Kuskile kruustangi vms vahele kaks kustutuskummiga pliiatsit püsti, kumm ülespoole, et lennukit ei vigastaks.
Posted: Mon Sep 29, 2008 16:44
by tulnuk
Mul on selleks valmistatud U-kujuline vineerist hoidja. Tippudes on veel liikuvad 1mm plaadid, mis kohanduvad tiiva v-kujuga.
Posted: Mon Sep 29, 2008 19:21
by Ervin2
Kruustangid ja pliiatsid on proovitud,üle kilo kaaluvat mudeli on suht raske paika saada,pliiats murdus pooleks.
Idee on aga bro,piiats tuleks asendada tugevama materjaliga.