Page 2 of 2

Posted: Thu Nov 01, 2007 13:55
by vallojoe
hakkasid koonerdama ;)
Võta ikka vähe kabedam pult, pärast ei jõua ära kahetseda.
MX-12 näiteks.
Arvestades Su eelnevat kalkulatsiooni, siis pigem mx16 :P

Posted: Thu Nov 01, 2007 16:36
by daapn
Mitte just, et koonerdama oleks hakanud. Proovisin nagu natukene mõistust pähe võtta ja oma mudeleid hoida Maakerale lähemal, kui Alfa Centaur eksole. Sestap nagu mõtlesin, et 6 kanalit on piisavalt ja milleks mulle hirmkallis kangikarp.

Samas MX16 näeb nii jube pill välja, et oi oi oi. Sellega saaks ma juhitud kõik oma mudelid, Sinu mudelid, Kuno, vana ja Mareki omad ka. ning 1 kanal jääb veel ülegi. :P

Tõsiselt rääkides on MX-12 ja MX-16 tõsise arenguruumiga puldid (minu jaoks) ja neil on ka kindlasti üsna kõrge järelturuväärtus, kui ma kunagi peaks tahtma osta MXY-96 pulti. :)

Aitähh soovituse eest kindlasti!


daapn

Posted: Thu Nov 01, 2007 17:02
by tola555
plaaneri juures võib küll juhtuda, et mx-12 6 kanalist jääb väheks.

Posted: Thu Nov 01, 2007 17:20
by Ropka
mina soovitaks küll ekraaniga ja piiksuvate nuppudega pulti;)

Posted: Thu Nov 01, 2007 18:37
by vallojoe
Minul on tunne, et pult on nii "intiimne" ;) asi, et seda väga tihti ei vahetata. Sa lihtsalt harjud temaga ja ta kiiksudega. Uue puhul hakka jälle otsast peale.
Ise ostsin puldi selliselt, et tõenäoliselt mul väga suurt himu vahetuseks lähema 5-7 aasta jooksul ei tule.
Ja kui 2,4G moodulid ka vähe mõistlikumaks lähevad - loe antenn ei asetse enam puldi all, siis kestab see mul ilmselt kauemgi.
Ma arvan, et pult on eelviimane asi mille arvelt kokku hoida. Pigem osta üks aga korralik. mx-16 tundub hetkel päris hea hinna/kvaliteedi/võimaluste suhtega.
Mõned üleliigsed funktsioonid ei tohiks probleem olla, küll on probleem mingil hetkel vajalik, aga puuduv funktsioon.

Posted: Thu Nov 01, 2007 20:17
by vana
Alla MX-12 osta ei tasu. Absoluutselt kindel.
Saab saksast 100€-ga kätte.
Milleks mingit jama osta????

Posted: Thu Nov 01, 2007 21:01
by lauri
MX-12 komplekt 100€? Teades Graupneri edasimüüja-hinda, julgen kahelda... kas räägime ikkagi komplektist (saatja aku, kvartsid, R700 vastuvõtja, C577 servo, akubox, lüliti ja juhe)?

Kui tõesti 100€ eest saab, siis soovitan kõigil kohe ja kiirelt osta :)

Posted: Thu Nov 01, 2007 21:31
by tola555
mina ostsin enda oma paari tonniga saksast. Saatekuluga koos oli 2500 eek. Aga see oli suht lühidalt seal, hiljem on umbes 3K olnud.

Posted: Fri Nov 02, 2007 1:07
by daapn
Märgusõnadeks Hitec Optic 6. Kommentaarid?


daapn

Posted: Fri Nov 02, 2007 2:19
by cuprum
daapn wrote:Märgusõnadeks Hitec Optic 6. Kommentaarid?
Võimalik, et seda (Optic) tellides saad nagunii - kuid soovitan siiski kiigata Eclipse poole.
Ise oman, julgen soovitada. Ei viitsi manualidest jälgi ajama hakata, kuid minu mäletamist pidi paar mugavat lisavõimalust (peale seitsmenda kanali) oli küljes. (Vist oli exp üks nendest).

Posted: Fri Nov 02, 2007 10:15
by vana
Laurile kordan: MX-12 saatja (akuga) maksab alla 100€.
Milleks mingi veeuputuseelne R700 või ülimalt magedad servod?

Posted: Fri Nov 02, 2007 12:11
by mart63
vana wrote:Laurile kordan: MX-12 saatja (akuga) maksab alla 100€.
Milleks mingi veeuputuseelne R700 või ülimalt magedad servod?
Miks nii sapiselt peab ütlema koguaeg? :roll:

Posted: Fri Nov 02, 2007 13:03
by vana
Mart63, ha haa!
Ütlen oma selge arvamuse, ja ei uduta.

Posted: Sat Nov 03, 2007 12:29
by tann200
Mina olen näiteks oma Hitec optic 6 saatjaga ülimalt rahul. Vastuvõtja komplektist on kasutusel easystaris, aga nende suurte servokobakatega pole siiamaani midagi peale osanud hakata :roll:

Posted: Sun Nov 04, 2007 12:40
by prederik
mart63 wrote:
vana wrote: Milleks mingi veeuputuseelne R700 või ülimalt magedad servod?
Miks nii sapiselt peab ütlema koguaeg? :roll:
Natuke foorumeid (kasvõi sedasama) lugedes tekib ju küsimus, miks üks soliidne firma üldse seda R700-t senimaani müüb.

Posted: Sun Nov 04, 2007 13:20
by Ropka
noh iseenesest pole R700-l häda midagi, mina ise ostsin selle eraldi, lennukile oma.
Tekib aga küsimus, et kas elle raha eest on mõtet sellist...paned mõnikümmend krooni juurde, saad veel ägedama.

Mind köitis just selle raadio kompaktsus, samad analoogid Robbel on jubedad tikutopsid.

Samas kõik ei sõida mersudega/bemmidega, on a kiasid jne
:lol: ... et siis firmasid on tegelikult jube palju turul.

Posted: Mon Nov 12, 2007 15:28
by daapn
Hei!

Löön noa depronisse niipea, kui tiivaprofiili suudan ära osustada.

Lennuk tuleb midagi väga sarnast sellele nunnule multika lennukile:

Image

Kaal 350g, tiivaulatus 48cm, tiiva laius 15cm, eleronid ca 3cm.

Kas ma olen õigesti aru saanud, et kui sirge tiib kumeraks väänata, siis hakkab lennuk paremini lendame (rohkem tõstejõudu) madalatel kiirustel. Ja jällegi suureneb varisemiskiirus, kui ma teen Clark-Y?

Mul on säilinud üks katsetus, mille profiil on selline:

Image

Ja siis jälle mõtlen, et milleks end hellitada, teeks clark-y ja asi vask.

Lennuk peab ikka lendama. Hõljumise jaoks on helikopter olemas.

Kommentaare/ettepanekuid?

daapn

Posted: Thu Nov 15, 2007 11:16
by daapn
Teate, tegin eile tiivad valmis. Hiljem avastasin, et üks tiib on kergelt propelleris - kui lauale panna, siis üks nurk jääb sentimeetri jagu lauast kõrgemale. Ju sai liimimisel näpukas tehtud.

Põhimõtteliselt teen uue tiiva, kui keegi just kohe ei ütle, et see sentimeeter on savi.

Uut tiiba tehes saan ka pilte teha selle seest. eile unustasin pilti teha lihtsalt.


daapn

Posted: Thu Jan 10, 2008 13:07
by daapn
Hei!

Lühidalt teatan, et lõin noa depronisse jälle. Aparaat tuleb. Sarnane viimaste valge lennuki piltidega. Tahtis juba ühe tiiva ja külgseinadega käest lendu minna kuigi mootorit ei olnud veel küljes.

Ma ei suuda veel hoomata, et kuhu ma selle raskuskeskme pistan.

Niipalju parameetreid, mida tuleks vist arvestada...
Kahetiivaline lennuk, ülemine tiib on ca 1.5cm eespool, kui tagumine.
Tiivaprofiil sai joonistatud Clark-Y aga kokkukleepimisel on tulnud ka alt kumer tiib (tiiva alumise pinna keskosa on ca 3mm kõrgemal, kui servad, tiiva laius (chord on vist see termin) on mingi 12-13cm ilma kaldtüürideta. Mis minu hinnangul ei ole halb.
füüsilised parameetrid...
Endiselt 48cm tiivaulatus, Pikkust veel ei tea, mul on saba paberile visandamata. Aga jääb ilmselt 50-57.3 cm kanti.
On olemas ka head suured ja kerged rattad ca 45mm diameetriga vist. Tea, kas kannatab muru peale maanduda ka vä?

Unustasin pilti teha jälle...


daapn

Posted: Thu Jan 10, 2008 13:24
by pipercub
Profiilide puhul oleks märksõnad:

Jedelsky airfoil
Wortmann airfoil
Low Reynolds airfoil

Posted: Thu Jan 10, 2008 15:03
by daapn
pipercub wrote:Profiilide puhul oleks märksõnad:

Jedelsky airfoil
Wortmann airfoil
Low Reynolds airfoil
/sihilik mürgine tekst algab nüüd/
Eino aitähh, sõber, eksole.

Nüüd on mul lennuki ehitamine tükk aega rikutud. Sattusin jälle lehele, kus kogu aerodünaamika on kuni kaksteistsõrmiksoole küünemustani ja maksalutikateni lahti lahatud.
/see sama jama lõppeb siin/

Aga ausalt öelda aitähh, sain sellise lehe:
http://www.desktopaero.com/appliedaero/ ... lcome.html

Esimese raksuga visati airfoil history osakonda aga seal on igal pool nii mõndagi lugemist meiesugustele.

Seega, Hr. Pipercub, virtuaalsed värvilised viltpliiatsid nende otsingusõnade eest.

Ma muidugi ei hakka oma tiibu hetkel ringi tegema, kuigi see võtaks vist aega mingi 40 minutit. Tundub, et saigi natuke parem, kui sirge alapinnaga oleks olnud.


daapn

Posted: Thu Jan 10, 2008 15:27
by daapn
pipercub wrote:Profiilide puhul oleks märksõnad:

Jedelsky airfoil
Wortmann airfoil
Low Reynolds airfoil
Aga kui ma nüüd õigesti aru saan, siis Jedelsky on sarnane Piperi vanemate mudelitega, Wortmann on plaaneritel ja Low Reynolds on see alt allapoole (kuid vähem, kui ülemine pind ülespoole) kõver.


daapn

Posted: Thu Jan 10, 2008 16:20
by pipercub
Mitte päris nii. Reynoldsi arv näitab muu hulgas, kui suurte lennukitega on tegemist. Reisilennukil on ~2 miljonit, F3A mudelil 120 000, pargimudelil 50 000. See tähendab, et mudellennukitele eriti hästi sobivad profiilid on esitatud "low Reynolds'i" all. Suures plaanis iseloomustab Reynoldsi arv tiiva puhul tema effektiivsust. Hävitajal on tiivakoormus 4000g/dm2, parkflaieril 20g/dm2 ja mõlemad lendavad. Ainult hävitaja tiib on sama pindala koht 200 korda suurema kandevõimega. Hävitaja Reynoldsi arvu mõõdetakse miljonitega, parkflaieril on alla 100 000. Rusikareegel on, et mida suurem tiiva laius ja mida suurem kiirus, seda suurem Reynoldsi arv.

Jedelsky, Eppler, Wortmann, Quabeck, Selig, Girsberger, Benedek ja veel mõned on mehed, kes omal ajal sellised väikestele lennukitele ja aeglastele kiirustele sobivad profiilid välja töötasid.

Et seda kõike veidike näitlikumaks teha - simulaator:
http://www.grc.nasa.gov/WWW/K-12/airplane/foil2.html

metric units, input - sisestada lähteandmed, size - chord(tiiva laius e. kõõl), span(tiivaulatus), shape/angle - camber(profiili kumerus), thick(paksus), flight test - speed(36km/h e. 10m/s - algaja mudeli kiirus), output - lift(tõstejõud antud kiirusel ja kohtumisnurgal)

Posted: Thu Jan 10, 2008 16:37
by pipercub
mõned Jedelsky profiili näited:

Image
Image