Page 2 of 2
Posted: Wed Jan 09, 2008 16:38
by [J]
Posted: Wed Jan 09, 2008 19:48
by PeepK
http://www.gizmag.com/go/2440/
yamaha asjandus, turul juba aastaid, antud hinnad ja puha (oli varem ka yamaha enda kodukal aga enam ei leidnud). rootslastel stardimass üle 2x suurem, niiet nende hind ei tarvitse sugugi üle mõistuse olla.
kes ei viitsi suure mudelkopteri mehhaanika väljatöötamisega jännata siis võib vaadata nt selle firma toodangut (big helicopter all)
http://www.dnhp.co.kr/
PeepK
Posted: Thu Apr 10, 2008 18:44
by zapi
Paparazzi open-source uav tarkvaraarenduse projekt on siis endale lõpuks saanud ka korraliku riistvara lahenduse.
Nagu sealt näha , siis
http://www.onefastdaddy.com/catalog/-st saab 280$ eest komplekteeritud
tiny2.11 autopiloodi või 199$ vajalike osade kiti. Sellele on siis lisaks vaja sealt valida mõni ir-board. Peaks vist soodsaim(ja samas mitte eriti kehv) autopiloot hetkel olema. Aru ei saa ma ainult sellest, et ir asjad peaks siis sellel lennuki kõrgust maapinnaga tasa hoidma või ? Sooviks asja selgeks saada ja siis mõtleks äkki ühistellimuse peale...
Posted: Thu Apr 10, 2008 19:30
by [J]
Uurida veel ei jõudnud, aga tavaliselt hoitakse IR abil lennukit maa suhtes õiges asendis. Madalal horisondi kohal päike ajab seadme omadega sassi ja töötab hästi ainult kõrgel päikesega.
Tiny hankimisest võiks tõesti mõelda ja tundub kahtlaselt odav?
Posted: Fri Apr 11, 2008 21:30
by zapi
FAI F8 klass
mudellennunduse üldtekst koos f8 klassiga
väljatoodud f8 klassi erandid
f8 klassi rekordid
Nagu näha, siis on hetke kaks maailma rekordit ka üldse ainukesed rekordiüritused. Need iseenesest on suhteliselt tugevad, aga alamklasse kus rekordeid teha on kokku 28(+7 plaanertüübile), see et nendest ainult kaks on täidetud on imelik. Mis see konks siin on, et need puuduvad ?
Uav-de klassis on väljatoodud rekordürituse check-list, mis vist f8 klassi jaoks kah suhteliselt sama ja seal on kirjas ka mingi raha soov, palju see olla võiks ? Või miks siis ikkagi pole näiteks elektrimootoriga varustatud f8 klassi mudellennukiga ühtegi maailma rekordiüritust tehtud kui seda suudetaks põhimõtteliselt telliskiviga kah hetkel ära teha.
FAI Uav klassi reeglid,
rekordid, seal on peaaegu sama asi, Helios ja Global Hawk on mõne rekordi teinud ja üks vähetuntuma lennuvahendi rekordkatse on veel töötluses.
Posted: Fri Apr 11, 2008 21:58
by [J]
Mis see konks siin on, et need puuduvad ?
Konks selles, et asi alles liiga uus. Klass F8 tehtigi Hilli rekordite tõttu. Algul olid ta rekordid kirjas RC F3A rekorditena, kuid rohkete protestide tõttu (põhiliselt autonoomne ja mitte RC lend) jõudis FAI lõpuks ajale järgi.
http://www.barnardmicrosystems.com/L4E_ ... ing_II.htm
Mingid USA-lased sel aastal üritasid, aga neil jäi teadmata põhjustel vormistamine pooleli:
http://records.fai.org/claims.asp?id=f
seda suudetaks põhimõtteliselt telliskiviga kah hetkel ära teha
Iga mudellennurekordi menetlemine maksab FAI-s 100 Šveitsi raha ja UAV (mitte mudellennukite alla kuuluv) klassi rekordi 1000. Nii, et rahakott peab kah ikkagi kusagil telliskivile lisaks olema.
Posted: Sun Apr 27, 2008 14:20
by tulnuk
Natuke vananenud uudis, aga siiski meiega seotud:
http://www.gizmag.com/go/8287/
Posted: Sun Apr 27, 2008 14:36
by [J]
Neil on selle kauguserekordi kinnitamisega mingid probleemid. Vedeleb juba väga kaua FAI lehel:
http://records.fai.org/claims.asp?id=f
Rekord kuulub esialgu veel Eestile.
Jutt on nimelt Unmanned Aerial Vehicle (UAV)-st, mitte robot Aerial Vehiclest.
Posted: Thu May 08, 2008 11:14
by [J]
Paar uut F8 rekordit on kinnitamiseks saadetud:
http://records.fai.org:81/claims.asp?id=f
Gary B. FOGEL (USA) nimel on ka raadioplaanerite Goal and Return rekord ca 40 km.
http://www.natural-selection.com/people_gfogel.html
Posted: Wed Sep 03, 2008 0:44
by zapi
23.09.-27.09. Tartu, Vanemuise kontsertisaalis on Ahhaa sõjaväetehnika üritus
Tundub kirjelduse järgi(robotid, minilennukid jne), et peaks justkui vast ka mõni uav kohal olema, teab keegi ?
Posted: Mon Mar 02, 2009 15:06
by [J]
"Naised turul räägivad", et ringkondade tõttu, kes pole huvitatud vastava tehnoloogia levikust on
mudeliklass F8 likvideeritud ja kõik seni püstitatud rekordid kuulutatud ajalooks:
http://records.fai.org:81/models/
Vaata
retired records
UAV-sid on nüüd FAI-l 2 alaliiki:
U1 - Remotely controlled
U2 - Autonomously controlled
http://www.fai.org/uav/
Posted: Mon Mar 02, 2009 15:41
by AndrusT
Kas see on mingi nali? 1.aprillini on aega veel küllalt.
Posted: Mon Mar 02, 2009 22:22
by pipercub
Ajendiks paistab olema TAM (Trans Atlantic Model) projekt. 99% mudelistidest ei suuda sellele midagi vastu panna.
http://www.barnardmicrosystems.com/L4E_ ... ing_II.htm
http://tam.plannet21.com/
N°907: Duration : 38h 52 min 19 sec, N°908: Distance in a straight line : 3 030 km
3000 km juhitavat lendu pole enam nali, julgeolekuametnikeil ja poliitikutel on püksid märjad. Kuni UAV-dega tegelesid ülikoolid ja "entusisiastid", ei huvitanud see kedagi. Seekord olid "The retired engineer" tüüpi tegijad ja saadi reaalne tulemus.
Viimaste aastate jooksul on töötava UAV ehitamiseks vajalik tehnika muutunud väikese raha eest ja vabalt kättesaadavaks. Raskem on leida programmeerijat, kes lähteülesande järgi teeks näiteks C keeles programmi, selle masinasse ajaks ning tööle häälestaks. Ületamatuks probleemiks enamusele huvilistest on olnud juhtprogrammi lähteülesande koostamine. TAMi meeskond on sellega hakkama saanud, tõenäoliselt kasutades oma meeste varasemat töökogemust.
Lühidalt - TAM ja veel mõni programm näitasid, et julgeolekurisk on olemas. Ja vastavalt püütakse kõikide võimalike vahenditega (hobi)UAV tehnoloogia levikut piirata.
Posted: Tue Mar 03, 2009 7:54
by AndrusT
Keelamine on lootusetu ülesanne. Keelatud vili on magus ja see tekitab veelgi suuremat huvi asjaga tegeleda. Tegevus läheb põranda alla ja hüppab välja kõige ebaloogilisemates ja ebamugavamates kohtades.
Posted: Sun Nov 05, 2017 20:59
by Erki.K
Huvitav eksperimentaal radari peibutus. Ehitatud 1990. aastatel Naval Research Laboratory poolt ning esimene katselend toimus 1993. aasta septembris.

Photo: NRL
Tiivaulatus: 2.4 m
Kaal: 60 kg (Koos kiirendus mootoriga)
Kiirus: 129 km/h
Mootor: Elekter
Asja teeb huvitavaks just rakettmootoriga start ja edasine elektrimootorile üleminek. Pluss veel klapitav tiib:

Photos: U.S. Navy
Nimelt käivitati asi MK 36 kanderaketiga, kasutades selleks tahke raketikütusega raketimootorit, mis põles umbes 1,6 sekundit.
Kui niinimetatud kanderakett eemaldus kandurist(lafettist) siis saba stabilisaatorid klapisid ennast lahti ning toimus esimene kursi korrigeerimine.
Edasine rakettmootori eemaldumine UAV-st käivitas tiiva lahtiklappimise mehhanismi ning käivitus elektrimootor.
Lennuaeg ja seega ka kaugus teadmatta. Ning kogu UAV oli mõeldud mitte
uuesti kasutatavaks ehk ühekordne lend.
Ilmselt nad kuhugile merepõhja vedelema jähid peale oma tööd.