Hakkaks otsast peale

Uued ja juba vastuse leidnud küsimused algajatele
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

cuprum wrote: Mis solvamisse puutub, siis mootori valik on minu arusaamise järgi kujunenud siinsel seltskonnal asjaks, mida aksepteeritakse. Kellele ema, kellele tütar, kes võtaks nad mõlemad korraga letti :shock: Loomulikult üritatakse teisi vahetevahel "oma usku põõrata", aga see rohkem siuke vaheldustegevus.
Ma just plaanisin sama asja kallal virisema hakata. Isiklikust kogemusest ütlen, et galeriis on osakond, kus on hunnik lendamise pilte ja siis nende vahel on pilt kahest lenukist ja kahest poisist auto kõrval ja pildi allkirjaks on elektrimehed.

Siis kraaksatas keegi, et lennuk peab ikkagi häält tegema, viidates seega minu elektrieelistusele.

Kuno ja Cuprumi ees müts maha selles mõttes, et nad jagavad nõuandeid nii nagu nad oskavad ja praktiliselt ei mölise mootori valiku osas. Ja kui midagi mootori valiku asjus kobiseda on, siis on see kobin väga asjalik ja ilma mingisuguse solvangu varjundita.

Plaanisin foorumipidajale ettepaneku teha, et luua eraldi osakonnad teemadel:

1) Elekter vs bena.
2) Piper J-3 vs lennuk. (see on see teine osakond, milles mulle vahelduva eduga hinge s*tutakse)

Mulle meeldib kollane värv ja seega ka Piper. Ma ei saa endale lubada benamootoriga lenukit, kuna siis pean vist soetama endale välivoodi ja kauplema mõne sõbraliku mudellenduri käest ruumi tema garaazhis magamisplatsiks ja mudellennukite angaariks.

Ma ei andnud nüüd küll mingit head nõu otsast alustamise asjus aga ainus asi, mille vastu ma olen nõus kaklema on kaklus ise. Paluks elekter vs bena ja piper vs lennuk jahmerdamised.... ah teate küll.


daapn
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Ei tasu lasta end häirida nendest kraaksujatest. :wink:
Näitab vaid mõne põikpäisust, kahju nendest lausa. :( :wink:
User avatar
tola555
Posts: 348
Joined: Thu Mar 15, 2007 13:24

Post by tola555 »

daapn wrote: Ma just plaanisin sama asja kallal virisema hakata. Isiklikust kogemusest ütlen, et galeriis on osakond, kus on hunnik lendamise pilte ja siis nende vahel on pilt kahest lenukist ja kahest poisist auto kõrval ja pildi allkirjaks on elektrimehed.
Näita linki nendele piltidele. Ma tahaks kah näha elektrimehi.
daapn wrote: Plaanisin foorumipidajale ettepaneku teha, et luua eraldi osakonnad teemadel:
1) Elekter vs bena.
Pigem elekter vs nitro
daapn wrote: Siis kraaksatas keegi, et lennuk peab ikkagi häält tegema, viidates seega minu elektrieelistusele.
Pakun, et see kraaksataja ise lendab nitroga. Need tõesti teevad häält nii,et kõik ümbruse koerad hauguvad. Tegelikult kraaksumise põhjus on see, et elektrikas ronib muudkui suurematesse lennukitesse ja vahe elektrika ja bensuka vahel tõmbub kokku ja nitrole ei jäägi varsti enam ruumi.
Tegelikult ei ole aru saanud, et miks peab võtma mingi vahepealse suurusega mudeli, mida ei saa elektriga toita ega suurema, mis lendaks juba bensuga.

Austan iga lenduri valikut aga raha ja keskkonna poolelt on lood sellised. Vahel harva on ka õnnestunud näha häälelt vaiksed nitrosid.
User avatar
andrias
Posts: 171
Joined: Mon Sep 03, 2007 11:33
Location: Tartu

Post by andrias »

Oh ega sellest nüüd tasu paanikat teha.
Eks kisa käib alati igal pool. Küll on naabrimehe maja igavene pask, minu oma aga seeeest sajebiis. Ja diiselautojuhid on traktoristid, bensumehed on õiged jne. Nendel teemadel käib alati kisma. Me elame ju Eestis ja eestlaste keskel. Eesti pole väga heaoluriik ja kõigil elu raske seepärast eestlased ongi sellised :lol: , mina kaasaarvatud. Ainuke vahe on selles kes seda välja ütleb ja kes ei.
Vb oli küll mu väljaütlemine kaheti mõistetav aga noh jah.
Ärme nüüd, oleme ikka sõbrad edasi :)
Vahet pole kas lennuk teeb häält või ei kui lennata ei oska nagu mina.
Seega igaüks valib hobi ja selle eriliigi, ning need kraaksumised on vb pigem "mõrvamised", mitte tõsiselt pahatahtlikud :wink:
targutamise maailmameister e. Annaks jumal häda, küll abi ikka saab.
Trainer Mex-S. Tigre 45
Kanal 70
Kristjan
Posts: 577
Joined: Thu Aug 24, 2006 17:45
Location: Tallinn
Contact:

Post by Kristjan »

Mul auto diisel ja mudelid elekrikad :twisted:

K.
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

tola555 wrote: Näita linki nendele piltidele. Ma tahaks kah näha elektrimehi.


http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=DSC00250
Näiteks. :wink:
User avatar
andrias
Posts: 171
Joined: Mon Sep 03, 2007 11:33
Location: Tartu

Post by andrias »

Mul on kaa auto diisel ja opel veel pealekauba :D
targutamise maailmameister e. Annaks jumal häda, küll abi ikka saab.
Trainer Mex-S. Tigre 45
Kanal 70
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Just lugesin eile Autolehte,kus olid teemaks hästi jämedad superautod.Nende puhul on üks müügiartikkel ka hääl,mis see elukas kuuldavale toob,kui ta nö täpiks koondub enne silmapiiri taha kadumist.Öeldi otse välja,et auto võib kuitahes hästi edasi minna,aga kui ta teeb tolmuimeja häält,ei taha seda keegi osta.Sama arvan ka mudellennuki kohta,seega eelistus ilmselgelt SPM pool.Samas - never say never - kui elekter muutub hinna ja võimsuse osas vastuvõetavaks,siis miks mitte.Nagu mudelipoe Reinu laeva juures võis suvel näha,on võimalik süntesaatori ja suitsuseadmega saavutada väga uhke sound ja väline efekt!Täna tundub minu jaoks elekter sellise raketiteadusena,et ma ei viitsi isegi sügavuti teemasse pühenduda (võibolla küll asjata!),aga kuna mu mudelid on tiivaulatusega 1400mm ja ülespoole,siis hetkel jääb mootoripark SPM-iks.
Tegelikult ei ole vaja isegi vaielda teemal - milline mootoritüüp on parem,mõlemal omad eelised ja puudused,rohelise mõtteviisi taha ei ole ka mõtet pugeda,kuna sisepõlekad on varustatud kenasti sumpsidega,mis viivad müra kenasti etteantud normi ja keskonna saastamise osas soovitan mõelda sellele,milline on Narva SEJ kasutegur ja kuidas see ümbritsevat keskkonda mõjutab.Seega oleks ehk mõtet jagada soovijatele praktilisi nõuandeid,kuidas üht või teist mootorit paremini kasutada.
User avatar
tola555
Posts: 348
Joined: Thu Mar 15, 2007 13:24

Post by tola555 »

no kui keegi kollasel lendab nitrokaga, siis ümbruses koerad hauguvad ja uluvad. Ma üldsegi ei imestaks, et nood autojäljed rajal poleks kellegi kohaliku "kättemaks". Ise olen katust parandanud(1..1,5km platsist) ja näinud Kuno bensukat lendamas. Ei ole kaugele eriti kuulda, podiseb nagu keegi sõidaks mopeediga..tavaline müra. Enamasti ei kuulegi. Katuselt alla tulles kuuleb maa pealt ainult hetkeliselt kui triki ajal pöörded tõusevad. Aga kui keegi lendab 2 taktilise nitroga, siis on on plärinat ja undamist terve ümbrus täis. Mina elan veel platsist kaugemal aga enamus maju on platsist pool kilti kaugel. Kuhu ei läheks, tekib tunne nagu muruniiduk oleks pea kohal alati.
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

mart63 wrote:
tola555 wrote: Näita linki nendele piltidele. Ma tahaks kah näha elektrimehi.
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=DSC00250
Näiteks. :wink:
Just seda pilti ma mõtlesingi.

Ma õrna hingega just ei ole ja tegelikult tuleb aru saada, et nagu narritakse mingit automarki nii narritakse ka mudellennu maailmas mingit keretüüpi ilma sügavama tagamõtteta.

Nagu varemgi on üleskutse kõlanud: oleme ikka sõbrad edasi. Ohutuse piirides, eks. Kui ohtlikke lauslollusi tegema hakatakse, siis sõimame tõsiselt.

Me oleme käesoleva teema täiesti tuksi keeranud. Võtan 80% süüst enda peale.

Samas oli hea juhus natukene suud puhtaks rääkida ja ühist arusaama arendada. Kokkuvõttes polnud ju paha.


daapn
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

tola555 wrote:
daapn wrote: Siis kraaksatas keegi, et lennuk peab ikkagi häält tegema, viidates seega minu elektrieelistusele.
Pakun, et see kraaksataja ise lendab nitroga.
Marek lendab vist ükskõik millise lendmudeliga, kui pult kätte anda. :)


daapn
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

nu kui natuke edasi närida, siis 4-taktiline mootor on ka "nitrokas" ja tema hääl ei ole sugugi kräunumise moodi :twisted:

et siis mopeedi häälele lisaks ka atv hääl :lol:
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Jah, ja kui oma esimesel võistlusel olin sunnitud 2. tuuri vahele jätma kuna aku laadis kauem,oli Marek see kes kohe tuututas kõigile a.la: " Nüüd teate kumb osta, kas elekter või nitro". Kui kellegil sisepõlekaga midagi juhtub pole mingit probleemi. Üllaülla. :wink: :wink:
Siis selline pilt:http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=PB150017
On elektrimootor süüdi lennuki hunnikusse lendamises? Minu arust ainult vabandus, et põhjendada sodiks lendamist.. Võiks vähe tolerantsem olla teiste suhtes, see oli kõik. :roll:
User avatar
tola555
Posts: 348
Joined: Thu Mar 15, 2007 13:24

Post by tola555 »

mitu akut peab ikka olema.
Aga mis tuututamisse puutub, siis õhus välja surevad ainult ühed ja käima ei lähe kah ainult ühed kindlad :P
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Rebjata, davaite zith druzno!
Ärgem nüüd siin ometi neegrieffekti lahti laskem (igast ütlemisest hakata diskrimineerimist välja lugema).
mart63 wrote:Jah, ja kui oma esimesel võistlusel olin sunnitud 2. tuuri vahele jätma kuna aku laadis kauem,oli Marek see kes kohe tuututas kõigile a.la: " Nüüd teate kumb osta, kas elekter või nitro". Kui kellegil sisepõlekaga midagi juhtub pole mingit probleemi. Üllaülla. :wink: :wink:
Rahusta end sellega, et Marek ise on võistluslennult "surnud kanaga" alla tulnud, sest tahtis hästi kerget veerandpaagilennukit :) Sinule aga niipalju, et aku laadimisaeg (ja ka lennuaeg) on enamvähem ette arvestatavad suurused... Aga nagu Kuno juba kirjutas - kõigil mootoritüüpidel on omad head ja vead.

mart63 wrote: Siis selline pilt:http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=PB150017
On elektrimootor süüdi lennuki hunnikusse lendamises? Minu arust ainult vabandus, et põhjendada sodiks lendamist.. Võiks vähe tolerantsem olla teiste suhtes, see oli kõik. :roll:
Oeh... antud juhul elektrikas oli ju elektrikas. Seda kasutati lihtsalt täiendi kontekstis. Aga äkki siis keski galerii haldaja võtab kätte ja kirjutab sinna elektrika asemel "nitropuudulikkusega" või siis "bensuvaegmootoriga" - kui tahame väga poliitkorrektsed olla.

KRM, nüüd oleme küll päris teemapuudulikkuse käes. Tea, tõstaks mujale või paneks lihtsalt mokad kinni ja kannataks vaikselt omateet iitsudes jalad risti :shock:
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

cuprum wrote: KRM, nüüd oleme küll päris teemapuudulikkuse käes. Tea, tõstaks mujale või paneks lihtsalt mokad kinni ja kannataks vaikselt omateet iitsudes jalad risti :shock:
Teeme kaklusteema kuskile Vabateema või äkki pigem Üldine arutelu alla?

Päris off-topic nagu ka ei ole. Meil on veel lahkamata (või siis on mujal laiali) igasugu huvitavad teemad:
1) Kopter vs pärislennumasin. (Nägite jah?)
2) peno vs balsa.
3) elekter vs põlev
4) palju raha vs vähe raha
5) a mine sa ka kukemuffi, minu mudel on kordades parem, kui sinu vanaema, kuid tõestada vastupidist sa ei suuda.

daapn
User avatar
Submarin
Posts: 826
Joined: Sun Aug 27, 2006 17:49
Location: Tln

Post by Submarin »

The End

Mis puudutab ema ja tütart siis ema teeb ehk rohkem häält :)
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
User avatar
tola555
Posts: 348
Joined: Thu Mar 15, 2007 13:24

Post by tola555 »

daapn wrote: Päris off-topic nagu ka ei ole. Meil on veel lahkamata (või siis on mujal laiali) igasugu huvitavad teemad:
1) Kopter vs pärislennumasin. (Nägite jah?)
2) peno vs balsa.
3) elekter vs põlev
4) palju raha vs vähe raha
5) a mine sa ka kukemuffi, minu mudel on kordades parem, kui sinu vanaema, kuid tõestada vastupidist sa ei suuda.

daapn
Mina kaa käpp :lol:
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

Tere!Ajate mingit udu elekter või sisepõlekas?Mul on mõlemaid.Elekter on hea ja puhas,Võimsusega probleeme pole.Sisepõlekaga saab kiiremini lennutamise selgeks kui just akusid elektrika jaoks küllaga võtta pole.Nitrokal paak täis ja jälle õhku,tee või 20 lendu päevas.elektrikat peab laadima,lipode puhul umbes 1.5 tundi.Peab olema pikemaks päevaks 3 akut kaasas.
Post Reply