Page 2 of 5
Posted: Mon Jan 12, 2009 0:16
by mart63
Tegu samaga mis hiina poes, lihtsalt teist värvi. Seal mõlemad värvilahendused:
http://www.jettechmodels.com/servlet/th ... 5mm/Detail
Mis nende mudelite hind tuleks kui müüma hakkaksite ning kui kaugele valmis ehitatud/viimistletud need oleks?
Posted: Mon Jan 12, 2009 0:23
by Raits
Eks näis,enne on vaja täpsmini kulud ära arvestada.Mõte on selles,et teha mudel,mis oleks odavam ja millele saaks kiiresti usi osi,nt. kere või tiiba.Valmistada võib kuni katmiseni ja terve lennukini välja.Sõltuub kliendist.
Posted: Mon Jan 12, 2009 15:38
by Marek
Siiski on ka inglise keeles reeglid fun pilot lehel:
http://www.funpilot.ee/Pomosch/aces_rul ... 06_eng.pdf
Mart, sinu lennuki tiivaulatus on liiga suur kahjuks, pidi ikka 1/12 olema - mäletad rääkisime. Aga vahet pole, esimeseks lennukiks kõlbab igaljuhul.
Posted: Mon Jan 12, 2009 17:02
by mart63
See on väga imelik, joonised olid MIG 7 1/12th skaala combatile, kontrollriba joonise peatses ka klappis.. Ma mig7 kohta usaldusväärset infi pole leidnud, ehk oli siiski suurem mig3'st ?
JOONIS
Posted: Mon Jan 12, 2009 17:27
by Raits
Siin infi Mig -3 kohta .
http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan-Gurevich_MiG-3. Tiivaulatus võib olla vabalt teine ,nt. Jak -3 ja Jak -9-l on erinevad.
Posted: Mon Jan 12, 2009 17:37
by mart63
Mig 3 kohta leidsin ise ka, aga tema suurema mootoriga venna Mig 7 kohta ei miskit.
Posted: Mon Jan 12, 2009 17:43
by Raits
Ma ei saa su joonist avada aga kui suur tiivaulatus on?Kardan ,et 2,5 ccm jääb lihtsalt nõrgaks kui tiib on üle 1 meetri.Kui mudel kerge saab on asi parem.1 kg lennuki veab veel ära.
Posted: Mon Jan 12, 2009 18:19
by mart63
tiib on miskit 110cm aga kere on see-eest vaid 80cm, praeguse seisuga pasitab, et lennukaal tuleb 900g kanti. Mul sama mootor oli enne teisel mudelil mis kaalus 1100g ja läks ka veel otse üles.
Posted: Mon Jan 12, 2009 18:19
by Kuno
Plaanis Siiin Keilas Aadoga ka proovida midagi valmis meisterdada.Täna jäi kätte üks JAK-3 -e joonis.Tundus lihtsasti valmistatav kere ja tiib olema.Teeme Vast 5 tk. müügiks ,kui soovijaid on
mis hinnaks võiks tulla?Mis matrjalist?Ehk isegi oleks huvitatud.
Posted: Mon Jan 12, 2009 19:49
by vl
Kui juba lõhkumiseks läheb , kas midagi sellist ei sobiks ?
http://osegouin.free.fr/cncnet/bibli/pr ... 6/t6.phtml
Saab kiiresti valmis,lihtne lappida ja odav ka.
Posted: Mon Jan 12, 2009 19:57
by tann200
vahust v6ib ka ju alati ehitada
Posted: Mon Jan 12, 2009 22:31
by Kuno
Kui juba lõhkumiseks läheb , kas midagi sellist ei sobiks ?
minu jaoks on see vahu lõikamine täielik hiina keel.Ka ei ole vist võimalik sellisel meetodil sisepõlemismootoriga mudelit teha.
Posted: Mon Jan 12, 2009 22:38
by mart63
Marek wrote:
Mart, sinu lennuki tiivaulatus on liiga suur kahjuks, pidi ikka 1/12 olema - mäletad rääkisime. Aga vahet pole, esimeseks lennukiks kõlbab igaljuhul.
Mäletan küll. Ma selles päris 1/12 klassis võistlema vaevalt hakkan, harjutan natuke kätt koopia ehitamisel, testin lennuki disaini lennutatavust ning niisama funniks platsil siinse rahvaga.
Posted: Mon Jan 12, 2009 23:07
by vl
Ka ei ole vist võimalik sellisel meetodil sisepõlemismootoriga mudelit teha.
Saab küll ,sinu Ultimate on ju vahust ja veel kui suure mootoriga ! Vineerist mootori raam ja kõik.
Hiina keelt ei ole vaja osata,tööpink lõikab sina vaatad pealt.
Posted: Mon Jan 12, 2009 23:15
by mart63
Taolised tiivad on balsaga kaetuna laias kasutuses, ka sisepõlekatel, aga omaette küsimus on, et kas selliseid keresid on mõtekas teha sisepõlekale?
Posted: Mon Jan 12, 2009 23:25
by lauri
Kõrvaltvaatajana jääb mulle veidi arusaamatuks, mis klassi te lendama hakkata või ise tehtud reeglid?!
Posted: Mon Jan 12, 2009 23:27
by Ropka
kes suudab selle vahust kere arvutile söödavaks ja traadile arusaadavaks näppida?
sinine vaht iseenesest on päris tugev materjal
Posted: Tue Jan 13, 2009 0:02
by Võsalendur
miski õhuke klaasriie peale kust kütus läbi ei lähe siis peaks suht kütusekindla ka saama
Posted: Tue Jan 13, 2009 0:13
by Raits
Eelnevalt ütlesin,et tulevad balsaga kaetud styro vahust tiivad,kere aga enamasti balsa karp,mis on tugevdatud aerovideeriga.Sellist lennukit saab kilega katta,ei pea värvima.Kui mdagi looma hakkab ,toon mõnele üritusele näidiseks oma FW 190 -D kaasa.Selle kere on nats raske ehitada võrreldes JAK-ga aga põhimõte on sama.Konstrui on ju sama ,mis sinu Spit.-l oli,Kuno.Selline konstruktsioon on mu meelest kõige parem,hästi tugev ja kergelt parandatav.
Posted: Tue Jan 13, 2009 11:07
by Kuno
Selline konstruktsioon on mu meelest kõige parem,hästi tugev ja kergelt parandatav
minumeelest ongi nii kõige õigem.Huvitav,kuidas see Jak ka lendab - Spitfirega olid koguaeg need püsivuse probleemid-kui vajus järsul pöördel pöörisesse,siis ka nii jäi,kuni maa vastu tuli
sinu Ultimate on ju vahust ja veel kui suure mootoriga!
just,suure mootoriga ja kaalub 10 kilo!Pealt on kere kaetud veel klaasriidega,muidu rikub kütus vahu kohe ära (bens suisa sulatab vahtu).Ilmselt see meetod väikese sisepõleka jaoks ei sobi üldse.Aga elektri jaoks on hea küll
Posted: Tue Jan 13, 2009 18:12
by Raits
Ega enne ei tea kui valmis on.FW on igatahes palju parem kui Spitfire.Suure lennukiga muidugi võrrelda ei saa.Kui ise lollusi ei tee ei juhtu midagi.Aga kui liiga järsku kõrgustüüri tõmmata tläheb pöörisesse,lastes tüüri neutraali on jälle korras,juhitavus taastub.Kõrgustüüri käiku ei tohi liiga suureks lihtsalt panna.Eks väike lennuk tahab natuke harjumist saada küll.Kõik liikumised on suhteliselt kiiremad.Samuti panin tähele,etkiirust ei tasu lennu ajal väga aeglaseks lasta,suht suure pinnakoormatusega võib mudel aeglasel lennul hakata läbi vajuma.FW 190-D lennukaal on u. 900 g ,raskema tiivaga 950 g.Üks tiib sai kaetud lihtsalt raskema balsaga,kuna kerget polnd võtta.Tiivaulatus 880 mm.Jak-3 tiivaulatus tuleb väiksem 770mm ,järelikult peab lennuki saama 850 g kanti,et ta hästi lendaks.Kasutades väiksemat pardaakut ja kergeid servosi ei tohiks sellest probleemi tekkida.Tegelikult on Jak-3 jube pisike putukas;kui joonise kätte saab,Teen ühe prooviks,kas tasub seda üldse rohkem teha.
Posted: Tue Jan 13, 2009 19:34
by Raits
Hobby-city Mig on võrreldes suure lennukiga 1/10 mõõdus.,Bearcat samuti.
Mardi lennuk on ka kere poolest sama ehitusega kui minu FW.Kas joonisel on mõõtkava peal?Joonise Suurust saab ju muuta,et järgmist õiges mõõtkavas teha.Fännamiseks ei ole muidugi vahet.Egas me ei pea ju asja nii peeneks ka ajama,et lennukid peavad täpselt mõõtkava järgi ehitatud olema,iseasi kuidas Narvakad võistlustel sellesse suhtuvad.Mõõtkavas enam vähem õiged on vahust:
http://www.der-schweighofer.at/artikel/ ... alfa_model ja
http://www.der-schweighofer.at/artikel/ ... alfa_model ning
http://www.der-schweighofer.at/artikel/ ... gruen_grau Great PLane teeb:
http://www.greatplanes.com/airplanes/gpma1479.html Neid on seal veelgi,tellida saab arvatavasti Kullost kuna Minicarsi kaupu saab sealt tellida.Muljet avaldav
http://www.greatplanes.com/airplanes/gpma1472.html
Posted: Thu Jan 15, 2009 9:16
by Ropka
Posted: Thu Jan 15, 2009 11:45
by Raits
Osustasime minna kindlmat teed pidi ja ehitada hoopis P-51 Mustangid,mis tuleb natuke suurem, tiivaga 980mm.On teada,et see mudel lendab väga hästi.Ei hakka Jak-3 -ga praegu jampsima.Kardan,et nii väike nagu jak-3 ei suuda Mustangiga konkureerida.
Posted: Thu Jan 15, 2009 13:59
by Marek
mis moodi lahendate Mustangi kõhu all oleva õhuvõtuava probleemi? See ju takistab kõhule maandumist???
Posted: Fri Jan 16, 2009 0:14
by Raits
Ei tea kui väga see ikka segab,joonisel on see tiivakülge liimitud 3mm paksusega viinerist põhjaga karbike.Narvakad ju lennutasid neid ometigi,probleemi ei paistnud maandudes olevat.Pealegi on mootori poolel terastraadist nn. kark.
Posted: Sat Jan 17, 2009 16:41
by Marek
http://www.aviastar.org/air/russia/mig_i-224.php
Mardi lennuk! Täiesti kõlblik 1/12 rc combati jaoks
Mig-7 (modifikatsioon i-224) on nii suure tiivaulatusega kuna oli mõldud kõrge lennulaega hävitajaks. Kuna aga ohtu nii kõrgelt ei tulnud, siis lõpetati tootmine.
Nii, et siis 3 rc combati meest on meil juba olemas Mardi, Reivo ja Raivo näol!!! Liituvad veel äkki Marek, Vladimir, Cuprum jne?!
Posted: Sun Jan 18, 2009 19:30
by Raits
Tore ,siis võib ju Hiina Mig -3 -e Mig 7-ks nimetada ja tuld.Kere pikkus võib minu teada 5% kõikuda.Kere pikkus Mig-7 Skaalas 1/12 tuleb O,79M+5% =82,95. nii siis 30 MM annab ehk mootori ja koka arvelt lühemaks võtta.
Posted: Sun Jan 18, 2009 20:47
by Ropka
aga 1/12 mõõtkavas WWII lennukitele lisaks on ju ka vabaklass olemas
suuremate mootoritega ja suurema mistahes kujuga lennukiga.
Neid oleks hulka lihtsam ja odavam ehitada ja saab ka mitu tk. kokku panna ja auto peal valmis, juhul kui mõni peaks katki minema.
mis arvamused on?
Posted: Sun Jan 18, 2009 21:05
by Marek
jah, aga minu jaoks nt on see suht kole vaatepilt
kui mingi tiivad ilma kujuta ringe taevas lasevad