Page 2 of 2
Posted: Tue Mar 24, 2009 14:28
by mg3a1@hot.ee
Pole ju probleem endale üks odav kipakas vahulennuk muretseda, Makasb väga vähe ja seega harjutamiseks väga hea. Mina arvan, et parem kui simuga harjutamine. Kui tahad ma võin oma vahukat sul proovida anda, seda muidugi kümneid kordi kergem juhtida ja maandada kui sinu tulevast lennukit aga abiks kindlasti. Ma proovisin paar nädalat tagasi 4,5ccm pilotaazi mudelit lennutada (sa vist nägid seda Vana-Pärnus lendamas kah) ja polnud hullu midagi. Lennuk nagu lennuk ikka. Muideks Paul Sindis teeb väikse pilotaazi vahust valmis paari päevaga ja raha küsib ca 300 eeku. Seda paras sul rannas killida ja saad natuke kindlustunet ja näed mida tuul lennukiga teeb ja kuidas maanduma tulla. Vahuka lased teha võimalikult ligilähedase tulevasele lennukile(tiiva pinnakoormatus, tiiva proviil). Vahuka remont on peamiselt teipimine ja kui aega on siis ka liimimine.
Posted: Tue Mar 24, 2009 14:46
by Kuno
Angel S EVO 50E näeb väga seksikas välja, aga kahjuks ei mahu ta mul mitte mingis asendis autosse
kõige pikem tükk on ju 165cm,ehk kere,kas see siis tõesti ei mahu kuidagi autosse
Kas siis tagumised istmed maha ei käi?Peaks ju saama nii,et 1/3 paned kokku,sinna siis kere ja siis on veel häda pärast 3-4 inimesele ruumi.
Väiksema lennuki võib osta küll,kasvõi selle samase EVO 30E aga lennuomadused on kahtlemata suuremal lennukil paremad.
Posted: Tue Mar 24, 2009 15:06
by JazZ
Tänud kõigile info ja arvamuste eest.
Tõesti ei oleks probleem vahust lennuki muretsemine, ainuke probleem on see, et see on igav. Kohe korraliku asjaga proovida on huvitavam :P
Olen proovinud simulaatoris Sebart'i Katanaga lennata ja see erilisi probleeme ei valmistanud, pigem oli igav... Kopteriga on kuidagi huvitavam. Samas täheldasin seda mida keegi siin juba mainis, et lennukiga ei saa õhus seisma jääda ja mõelda mida edasi teha.
Mis autosse puutub, siis tagumine iste ei käi alla mitte mingis osas (välja arvatud käetugi keskel). Nii et ainuke variant on kõrvalistuja iste alla lasta, siis võibolla mahub, aga kindel pole ma selleski.
Kuna Angel E50 meeldib mulle tegelikult kõige rohkem ja nagu Kuno väitis, et suurem lennuk on ka lennuomadustelt parem, siis mõõdan õhtul auto igat pidi ära ja siis mõtlen edasi...
Posted: Tue Mar 24, 2009 16:28
by Kuno
Samas täheldasin seda mida keegi siin juba mainis, et lennukiga ei saa õhus seisma jääda ja mõelda mida edasi teha
Kuidas ei saa seisma jääda
ripuvad teised sama hästi kui helikoptergi või isegi vähe paremini.Tingimus on,et staatiline veojõud peab olema vähemalt 30% suurem,kui lennuki kaal ja ei mingeid probleeme - õppimist ja harjutamist jagub aastateks - ei mingit igavust.
Posted: Tue Mar 24, 2009 17:30
by Kuno
kui ruumi on vaja kokku hoida,siis peaks vaatama äkki biplaanide poole
äkki midagi sellist
http://cgi.ebay.de/Black-Horse-Model-Ul ... dZViewItem
Posted: Tue Mar 24, 2009 18:32
by Ervin2
Kahetiivaline jah mahub paremini,hetkel saaks Hobikeskusest Järvelt Pitts'i ilmselt väga odavalt kätte,neil peaks mõned olema.
Samas ka minu oma on saadaval,täiesti valmis teine.
Posted: Wed Mar 25, 2009 10:01
by JazZ
Ei midagi muud ma küll otsima ei hakka, mul 3 erinevat Sebart'i lennukit kodus hetkel ja ühega neist ma ka lendama hakkan.
Kui üldse vaataks Pitts'i, siis oleks see ka Sebart'i pitts...
Posted: Wed Mar 25, 2009 10:43
by [J]
Tundub, et Angel S EVO 50E on edaspidi Eestist ostetav?
Igati normaalse F3A lennuki leidmise mured oleks sel juhul siinmail tunduvalt lihtsamad.
Analoogilisi 10 cm3 mootoriga ja umbes 4 kg lennukaaluga olen lendamas näinud kümnete kaupa, tõsi küll, mitte Eestis.
Posted: Thu Mar 26, 2009 9:56
by JazZ
[J] wrote:Tundub, et Angel S EVO 50E on edaspidi Eestist ostetav?
Igati normaalse F3A lennuki leidmise mured oleks sel juhul siinmail tunduvalt lihtsamad.
Analoogilisi 10 cm3 mootoriga ja umbes 4 kg lennukaaluga olen lendamas näinud kümnete kaupa, tõsi küll, mitte Eestis.
Just nii see on, kogu Sebart'i valik on Eestist ostetav. Enamus küll tellimisel, kuna see pole just kõige minevam kaup (ma arvan), aga üritan üht teist ka kohapeal hoida. Seda mis kohapeal olemas on, näeb sealt >
http://www.fasthobbies.eu/sebart-m-58.html
Hinnad peaksid ka konkurentsivõimelised olema, eriti kui arvestada palju nii suure asja transport välismaalt Eestisse maksma läheb.
Posted: Wed Apr 22, 2009 12:37
by JazZ
Loll küsimus, aga kuna ma liiminud kunagi midagi ei ole ja nüüd on vaja seda teha, siis mis liimi ma kasutama peaksin kui kasutusjuhendis on öeldud medium CA?
Vaja siis liimi nime mida võiks kasutada ja mis oleks mõnes (Pärnu) tava poes ka saadaval.
Posted: Wed Apr 22, 2009 13:30
by [J]
Neid 3-s "paksuses": vedel kui vesi (voolab vahelt ära ja kõikjale vahele), keskmine (medium) ja paks. Eestis tihti tuubikestes ja ränkkallid võrreldes muu maailmaga:
http://unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/ ... oduct=7173
Puitdetailide liimimisel kasutaks ise ~5 või 15 minuti epo vaike. Kuivab isegi CA-st rutem
CA-le on ka kuivamise kiirendeid (pudelist pihustatavad) mõnikord müügil.
http://www.pauzuolis-rc.com/stories/sponsors/
Posted: Thu Apr 23, 2009 11:14
by prederik
Läheb juba üsna teemast mööda, aga suure CA purgi miinus on kuivamine. Kunagi ostetud 30-grammisest Soudali CA-st pool purki on paari aastaga juba liiga paksuks kuivanud. Sellepärast kasutan peamiselt Säästumarketi vedelat Moment CA-d, 3 grammi 10 kr
Kui pidevalt ja palju CA-d kasutada, siis muidugi seda probleemi ei ole.
Posted: Thu Apr 23, 2009 12:53
by [J]
pipercub wrote:Paksenenud liim on juba osaliselt polümeriseerunud, liimimisomadused on peaaegu kadunud. Nitrometaani sisaldava küünelakieemaldajaga võib liimi vedelaks teha, aga teha pole sellise seguga midagi. Töö juures viskan iga poole aasta tagant mõned pool- ja veerandtäis pudelikesed keemiakogumiskasti. Firmade hinnapoliitika on selline, et lõppkokkuvõttes on odavam ja mugavam osta 50ml pudel, kui 3-5ml tuubid.
Odavamad liimid seisavad üldiselt kauem, neis on rohkem stabilisaatoreid ja polümeriseerumine kehvem.
Posted: Thu Apr 23, 2009 14:09
by lauri
Eks tuleb igaks jõuluks omale valik liime osta, siis seda muret pole. Just avastasin, et Medium CA oli paksuks läinud ning tuleb kuulutada aegunuks. Samal ajal ostetud sama firma Extra Thin CA oli endiselt Extra Thin ja liimis väga hästi. Kuskil aastaga kipuvad aia-taha minema jah, heal juhul poolteist või kaks säilivad. Tühjaks pole mina veel ühtegi tuubi saanud. Ennem läheb kork katki või pooleks ja taaskord - prügikasti.
Posted: Fri Apr 24, 2009 9:31
by JazZ
Tänud vastuste eest.
Sain lennuki peaaegu kokku, ehk püsib koos ka nii kaua et esimese ja viimase lennu saab ära teha nädalavahetusel. :D
Nii et järgmine nädal on mul peaaegu uut elektroonikat pakkuda soodsa hinnaga ;)
Posted: Sat Apr 25, 2009 9:54
by JazZ
Küsimus, kui kallutamine on vastupidi, siis mida ma reverse'ima pean? Võin lihtsalt mõlemad servod reverse'ida või on kuskil mingi muu seade selle jaoks (nagu kopteril)?
Posted: Sat Apr 25, 2009 10:13
by [J]
Fut7C- saab iga lennuki nime all valida, kas kopter või acro.
Mina olen kanaleid rev. saatjast, kõik 7 on lihtsalt reverseeritavad.
Posted: Sat Apr 25, 2009 10:26
by JazZ
[J] wrote:Fut7C- saab iga lennuki nime all valida, kas kopter või acro.
Mina olen kanaleid rev. saatjast, kõik 7 on lihtsalt reverseeritavad.
Eino acro ma oskan valida. Võibolla ma küsimus jäi arusaamatuks...
Kallutamine on valet pidi. Kas ma võin lihtsalt tiibade servode kanalid reverse'ida või on kuskil seadetes mingi funktsioon selle jaoks.
Kopteril ei tohi kanalit lihtsalt reverse'ida, selle jaoks on swash menüü kust saab pidi õigeks keerata, selle pärast küsin.
Posted: Sat Apr 25, 2009 10:35
by mart63
Tohib kanaleid ikka reversida, pärast aja mehaanikast uuesti võimalikult keskele, enne kui elektrooniliselt trimmima hakkad.
Posted: Sun Apr 26, 2009 10:24
by JazZ
Niih, lennuk on koos. Kui nüüd tuul ka vaiksemaks jääks, siis saaks alla kukkumist ka proovida :)
Pilt ka siis selline nagu Sebart'i lennukitel olema peab ;)
Posted: Fri May 01, 2009 21:21
by JazZ
Nii, esimene lend tehtud :) Ütleme nii et oli huvitav ja lennuk jäi isegi enam vähem terveks. Lendamist üritasin Basilio soovitatud Hirvepargi taga oleval teelõigul. Muidu täitsa normaalne koht, ainult et "rollerimeestel" oli seal kiirendusvõistlus. Mille nad lahkelt lõpetasid kui me kaamera välja võtsime...
Enamus läks nagu planeeritud, õhku sain, lennates ka alla ei kukkunud. Üldiselt olin ma arvestanud sellega, et maandumisrajale ma üldse pihta ei saa, aga isegi see läks üle ootuste hästi. Paraku oli aga tuul väga puhanguline, üldiselt oli täielik tuulevaikus, aga kohati olid üsna tugevad puhangud ja loomulikult just siis kui mina maanduda üritasin...
Lennuki miinused:
1. Kohapeal õhus ei seisa
2. Pidureid ei ole
Tulemus oli siis see, et põhimõtteliselt kukkus siis seisev lennuk, umbes meetri kõrguselt alla ja veeres ilusti kraavi. Liimist tuli lahti minu liimitud mootori kinnitus ja propi otsad said natuke kriimustatud, muidu tundub kõik terve olema.
Kogu sellest komöödiast on ka video koos kommentaaridega, aga ma veel mõtlen kas seda kannatab interneti avarustesse riputada.
Tahaks tänada Keks'i, kes sõitis Tallinnast Pärnu ja vaatas mu lennuki enne lendu üle, selgus et see oli vajalik. Veelkord tänud Sulle Keks.
Homme proovime jälle ;)
Posted: Fri May 01, 2009 21:34
by saarlane
Õnne eduka esmalennu puhul.
Riputa ikka video ülesse. Kindlasti põnev vaadata
Posted: Fri May 01, 2009 21:35
by JazZ
saarlane wrote:Õnne eduka esmalennu puhul.
Riputa ikka video ülesse. Kindlasti põnev vaadata :)
Tänud.
Põnev on see kindlasti ;) Juba uploadib...
Posted: Fri May 01, 2009 22:17
by JazZ
Posted: Mon May 04, 2009 12:57
by artur
JazZ wrote:Tulemus oli siis see, et põhimõtteliselt kukkus siis seisev lennuk, umbes meetri kõrguselt alla ja veeres ilusti kraavi. Liimist tuli lahti minu liimitud mootori kinnitus ja propi otsad said natuke kriimustatud, muidu tundub kõik terve olema.
Eeldan, et sul on elektrikas. (kui juba Sebart
)
Eelmisel nädalal sai ka enda kesktiivaline
elektrikas Cuprumi abiga üles tõstetud.
Mul juhtus maandumisel täpselt sama asi, meetri kõrguselt potsatas
alla. Õnneks läks vaid telik laiali ja pärast painutamist oli jälle ok.
Lugesin Saksa ajakirjadest, et elektrikal on soe soovitus panna
puldist peale "tühikäik" 1900 rpm, nii nagu see on olemas nitrokatel.
See ongi abiks maandumisel, kuna ei teki tühja auku, kui gaasi maha võtad.
Ise kavatsen selle järgmisel korral ära proovida ja loodan, et toimib.
Posted: Fri May 22, 2009 9:43
by artur
Eile sai siis katsetatud seda elektrika "tühikäiku".
Mulle igatahes meeldis, maandumisel ei teki auku (läbivajumist),
lõpujooks tuleb ka hästi sujuvalt, nii et soovitan soojalt
Tegin oma 10 maandumist sellise setupiga, viimase puhul
tuli küll ilma mootorita maanduda, aku sai tühjaks,
läksin liiga hoogu. Lennuk jäi siiski terveks
Lennuk kesktiivaline, 1,4x1,4, TOW 2,3kg .
Teine soovitus oli veel, maandumisel eleronid 1cm üles, aga
seda proovin kunagi hiljem.
Posted: Fri May 22, 2009 13:16
by [J]
maandumisel eleronid 1cm üles
Kas tõesti nii ???
Lennukid lasevad maandumisel ikka klapid alla ja välja - pindala juurde ja tiivaprofiil nõgusamaks. Suureneb tõstejõud ja väheneb kiirus.
Eleronid üles vähendab tiiva tõstejõudu ja ma ei mõista, mis sellest kasu võiks olla.
Täiendus: Üks mõte siiski tuli."Kitsesid", ehk korduvat õhku tagasipõrkamist võib tiiva tõstejõu vähendamine ehk küll leevendada.
Posted: Fri May 22, 2009 13:24
by mart63
Minu kogemus 300g dlg plaaneirga on selline, et eleronid alla pikendab seda viimast "hõljumist", kui konkreetne plaan alla tulla, siis eleronid üles pidurdab efektiivsemalt. Muidugi on sisse miksitud kõrgustüüri kompensatsioon. Eleronid üles ja kõrgustüüri ka nii paar mm, siis tõmbab nina üles kuid tõstejõudu on vähendatud ning lennuk langeb küllalkti kiiresti, kuna suur(em) kohtumisnurk tekitab suure(ma) lauppindala, enne viimast maandumishetke panen klapid keskele tagasi, et horisontaali tõmmata (lennusuund, mitte nina) ja kinni püüda või siis klapid alla et vaikselt heina vajuda (suht kohapeal). Muidugi dlg peal käivad klapid kuskil 30-40kraadi
Ma arvan, et sellise kerge elektrikaga ei tohiks vaja minna klappe, harju tavaliste lennuvõtetega pidurdama, kindlasti tuleb lennukeid mis ei maandu nii, nagu need kerged elektrikad; hiljem on siis juba kogemus varnast võtta.
Posted: Fri May 22, 2009 13:25
by cuprum
[J] wrote:Suureneb tõstejõud ja väheneb kiirus.
Maitse asi, aga seesama "allalaskmisega" kaasnev järsk tõstejõu kasv võib algajale küllaltki tüütuks osutuda - lennuk kargab nigu kummipall "peaaegu juba maas" olemisest jälle "nüüd ma lendan küll üle raja lõpu" olekusse.
Omalt poolt soovitaksin muidugi ükskõik kumba setupi kasutades panna "flappidele" aeglusti peale - lennuki liikumine lülitushetkest edasi tunduvalt sujuvam, samuti aega peale lüliti vajutamist korrigeerimiseks kangid kindlalt pihku haarata
Posted: Fri May 22, 2009 15:40
by artur
See eleronide ülestõstmine maandumisel toimib spoileronina,
mis vähendab tõstejõudu ja pidurdab samaaegselt. Mardil õigus,
kõrgustüüri tuleb ka sisse miksida, muidu läheb nokk püsti.
Kasutatakse just tuulevaikuse puhul ja võimaldab kõrgemalt
kiiremini maanduma tulla, maandumiskiirus peaks ka väiksem
olema.
Tuule puhul ilmselt kasutamiseks ei sobi.
F3A elektrikate hulgas on see ka suht levinud võte, vähemalt nii
nad väidavad. (Isegi Graupneri puldi juhendis on sellise mikseri
progemiseks näidis olemas)
Cuprum, veel kord tänud abi eest