Page 2 of 3

Posted: Mon Jan 04, 2010 10:36
by cuprum
jyri1234 wrote: Huvitav, et Fasthobbies'is nii palju kallim on, sest need akud on peaaegu samad ju (odavamal lihtsalt rohkem mAh'e).
Siin juba mainitud vahendajate teenimine on üks loomulik asi. Vahendaja peab ju kah millestki elama.
Lisanduvad aga veel:
* toll - mitte kõige mõistlikum lisandus IMHO ;) Kohapeal ju ei toodeta, milleks siis "turgu kaitsta"?
* Transport
* Ladustamine
* Kohalik garantii
* Mastaabieffekt - nii mõneski kõige odavaimas kohas (tehases) algavad läbirääkimised küsimusega: "Mitu merekonteinerit siis tahate?" Tean, et tegu ärisaladusega, aga võibolla mõni kohalik poepidaja avaldab *suurusjärgu*, et mitu merekonteinerit ta siis akusid aastas müüb ;)

Mis puutub odavasse hinda ja ostmisesse kohapealt/võrgust, siis mina isiklikult olen teinud endale otsustamise umbes selliseks:
* Kiirelt vaja minevad (tüüpiliselt pisi-) asjad loomulikult kohapealt - nagunii ooteaeg ja transa/tollikulud nulliksid hinnavõidu
* Suuremates partiides tellitavad oma sisemised "laovarud"/"remondifond" võrgust.
* Keerukam ja tõenäoliselt hooldust vajav tehnika kohapealt (kaasa arvatud kohapeale tellimisega/ooteajaga kaup)
* Suuremahulisem ja ühest poest "komplekteeritav" projekt võrgust.

PS. Kui valik eelpool toodud punktide alusel täpselt ei selgu, siis eelistan "kodumaist". Kasvõi selleks, et kohapealne kaupmees ikka elus püsiks ja minu kiirvajalikku "välist laovaru" hoiaks ;)

Posted: Mon Jan 04, 2010 13:11
by prosper
Nii ,Cuprumi näol on tegu väga hea analüütikuga.Väga argumenteeritud.Suhtumine positiivne kõige suhtes.
Kui päris aus olla pole ma veel ühtegi asja neti teel tellinud ja ei oska kaasa rääkida kuidas asjad tollis või Eesti postis käivad.Vältides eeldatavaid probleeme eelistan letilt võtta.(P.S. minu mure)Ehkki tunnetan ka hinna vahet pole ka olnud muret kaupmeestega kaubelda ,ning ikka on tulnud ka hinnast alla :) Aitähh ja alati olen olnud meelitatud sellest. :)

Posted: Mon Jan 04, 2010 13:19
by titan
rallikas wrote:
jyri1234 wrote:Saatmine veits kalliks ei lähe või?? (tegelt vist mitte, aga kohale jõuvavad küll alles kuu aja pärast)
Hobbycityst peaks 9 akut umbes 20 dollariga saama (see sisaldab ka siis postitust). Aega läheb küll kauem, aga lõppkokkuvõttes väga odav.
Tellisin omale ka Hobbycityst koos muu stahviga kaks Blade akut, pea olematu hinnaga.
Kõik ilus, aga sealsest tootekirjeldusest on nad millimeeter või paar laiem ja viriseda pole kellegagi. Ei mahu laadijasse ega kopterisse. :evil:

Posted: Mon Jan 04, 2010 13:55
by jyri1234
Siis tuleb tellida Fasthobbiesist :D
Ja ega nende asjadega vist ongi nii, et originaal-kaup poole kallim.

Posted: Mon Jan 04, 2010 20:25
by ints
Saba päris paigale ei peagi jääma, tegu ju rate gyroga (mitte heading hold). Minu meelest hoiab mCX'i saba piisavalt hästi.
See, mis saba (trimm) "driftib" on eelkõige ikkagi sensori kvaliteet ja eraldusvõime. Ja mCXi suurust arvestades on see ülikõrge. Ilmselt on sensor pärit mõnest eFlite suuremast gürost, näiteks G90-st? Seega piesoelektriline keraamiline sensor?

Posted: Mon Jan 04, 2010 20:35
by jyri1234
See on lahe, et komplektiga on kaasas valged labad :)
Praegu kruvisin kopterile külge ja eks näis, kas petab ära või mitte :wink:

Posted: Mon Jan 04, 2010 22:07
by aretaja
täiesti juhuslikult sattusin sellisele kuulutusele peale, äkki huvitab
http://www.kuldnebors.ee/kuulutused/Har ... uage_id=et

Posted: Mon Jan 04, 2010 22:46
by jyri1234
aretaja wrote:täiesti juhuslikult sattusin sellisele kuulutusele peale, äkki huvitab
http://www.kuldnebors.ee/kuulutused/Har ... uage_id=et
See on uue aku kohta tõesti hea pakkumine, aga tegelikult tahtsin küsida,
kas need kruvid (millega labad võlli külge käivad) mõjutavad kuidagi lendu kui nad on ~millimeeter väljas pesast.
Sesmõttes et kui ma valged labad ülesse külge panin, siis kopter algul tõmbles natuke.

Posted: Mon Jan 04, 2010 22:46
by JazZ
aretaja wrote:täiesti juhuslikult sattusin sellisele kuulutusele peale, äkki huvitab
http://www.kuldnebors.ee/kuulutused/Har ... uage_id=et
Hea diil kui see tõesti uus ja kasutamata on.

Posted: Wed Jan 06, 2010 13:52
by JazZ
Tellisin just Horizon'ist kaupa ja tuli välja et 110mah akude hulgihind on langenud, seega langes ka Fast Hobbies poe hind.

EFLB1101S Li-Po Aku 110mAh 3.7V 1S 125.- krooni.

Uued 150mah akud on sama hinnaga mis varem 110mah aku.
EFLB1501S Li-Po Aku 150mAh 3.7V 1S 12C 160.- krooni.

Mõlemad variandid jõuavad 13.01 lattu.

Posted: Thu Mar 18, 2010 21:22
by jyri1234
Kas see on normaalne (mulle tundub siiske et mitte), et mCX'i laadijal jääb tuli põlema isegi siis kui aku välja võtta :shock:?
Selline asi kah et lennu ajal kopter keerab ühele poole kiiremini kui teisele.

Posted: Fri Mar 19, 2010 11:23
by JazZ
jyri1234 wrote:Kas see on normaalne (mulle tundub siiske et mitte), et mCX'i laadijal jääb tuli põlema isegi siis kui aku välja võtta :shock:?
Selline asi kah et lennu ajal kopter keerab ühele poole kiiremini kui teisele.
Patareid laadija sees on ikka täis?

See et kopter ühele poole kiiremini tiirleb kui teisele poole on normaalne, vähemalt nii on see kõigil olnud mida mina lennutanud olen.
Kui aga saba enam paigal ei seisa, isegi trimmi kasutades ja ühele poole enam üldse ei pööra, siis on ehk üks mootoritest väsinud.

Posted: Fri Mar 19, 2010 16:35
by Bluesmell
Mina ka õnnelik mCX-i omanik. Lendab väga hästi ja olen megarahul. Aga sama asi selle laadija tulega juhtus ka minul. Kui jätsin aku laadima ja sõitsin ise ööpäevaks kodust ära. Tagasitulles vaatasin, et tohohh tuli ikka põleb ja kas aku polegi täis. Aga kui võtsin aku laadija pealt ära jäi tuli endiselt põlema. Tule sain kustu patareid korra laadijast eemaldades. Kui siis patareid tagasi panin ja aku uuesti laadijasse pistsin kordus sama jama - tuli jäi põlema peale aku eemaldamist. Proovin varsti värskeid patakaid, et äki see tuli on selle laadija moodus kodanikele teada anda, et aeg oleks patakaid vahetada. Manuaalist ma sellist asja välja pole lugenud...
jyri1234 wrote:Kas see on normaalne (mulle tundub siiske et mitte), et mCX'i laadijal jääb tuli põlema isegi siis kui aku välja võtta :shock:?
Selline asi kah et lennu ajal kopter keerab ühele poole kiiremini kui teisele.
EDIT: ... Jah peale värskete patareide panekut kadus see tule anomaalia ära.

Posted: Fri Mar 19, 2010 20:47
by juksrace
1 soovitus sulle, ära kunagi jäta LI-PO akusid järelvalveta laadima olenemata nende kvaliteedist võivad nad plahvatada

Posted: Sat Mar 20, 2010 10:29
by JazZ
Mitte ühtegi akut ei tohi järelvalveta laadima jätta!

Tore kui oma laadija probleemile lahenduse leidsite.

Posted: Sun Mar 21, 2010 16:34
by jyri1234
Egas midagi, tuleb akud osta (vanad visati mul kogemata minema :D).

Posted: Sun Mar 21, 2010 17:01
by prosper
Ma ütlen Blade kohta ainult positiivset.See kui krässitakse on ikka nii et kui alla tuleb jääb gaas automaatselt peale ja siis murrab selle stabilisaatori otsa kinnituse ära.Ta nii kerge et kukkudes omale suurt viga ei teegi.Ise ei ole ühtegi tükkideks saanud ja ennem kulub ära kui katki läheb, :) Egas kopteri ja lennukiga ongi vist nii et tuleb lasta tal ka lennata mitte rabeleda pulkade otsas.Ja kui kellelgi närvid läbi siis tuleb pulkade tööd alguses vähemalt 50% alla tõmmata.(Vaporiga tegin nii kui sünkroonselt lendasime kahekesi,sai lahedamalt hakkama)Tuleb ta lihtsalt laisemaks teha.Nagu Karlson RAHU ainult RAHU. Lõbu on olnud palju.Olen rahul ostuga :) Lastele VÄGA meeldib :)

Posted: Sun Mar 28, 2010 20:02
by Bluesmell
Nüüd õnnestus crashida niimoodi, et puruks läks sisemine varras ( http://www.fasthobbies.eu/inner-shaft-w ... -2012.html )
ülemine ots kuhu kinnitub stabiliseerimisvarras murdus ära.

Alguses ei pannud tähelegi, et midagi viga on. Hakkasin lendama ja kihutas ühe külje peale hirmsa vungiga. Siis alles märkasin, et stabilisaatori varras üldse puudu on.

Proovin esialgu liimida aga kui ei pea siis peab hakkama vist varujuppi tellima...

Peaks need öösel helendavad jupid ka tellima, siis saaks naabritele kolli teha v.m.

EDIT: Peale liimimist oli kopter kuidagi ebastabiilsem, ei saa öelda et juhitamatu aga paigal hoverdades teeb nagu ringe st. ei seisa ühe koha peal kui kõik kangid keskel on.
Ja kestis see liimimine kuni järgmise crashini, niiet läheb tellimiseks.

Posted: Sun Mar 28, 2010 20:18
by JazZ
EFLH2212 on hetkel otsas, aga juba homme peaks kaup jõudma ja siis on kohapeal olemas jälle.

Helendavaid osasid pole siiani keegi veel tahtnud, nii et pole näinud mõtet neid laos hoida. Samas kui on huvi, siis tellida on võimalik.

Posted: Fri Apr 02, 2010 20:26
by Bluesmell
Võll tuli kohale ja vahetus oli eriti lihtne :
2 kruvi alumise hooratta südamiku juurest lõdvaks lasta ja juba ta ära tuligi.
Uus võll asemele ja kruvid kinni. Labad tuleb ka lisaks lahti keerata (2 kruvi ) ja stabilisaatori juures ka veel 1 kruvi - kõige raskem oligi stabilisaatori paigutamine sinna kitsasse võlli prakku.

Kokku kogu protseduuri peale aega läks u. 5 minutit.

Kopter taas õhus ja lendab laitmatult. Lõbu laialt...

Posted: Sun Oct 10, 2010 13:57
by Ufonaut22
Mitu laadimist te umbes teha saate ühe komplekti patareidega? Mul kaks nädalat mcx olnud ja juba laadija patareid tühjad, paar viimast laadimist on pikaks läinud ja vahetasin patareid ära. Led hakkas vilkuma alles 25 minuti pärast, aga eks ma ole juba laadinud ka päris palju, umbes 40 korda võib ära tulla juba küll. Peaks tellima selle adapteri ka millega saab vooluvõrgust laadijat kasutada. Kas mõnda teist 6V adapterit ei või selleks kasutada?

Posted: Sun Oct 10, 2010 21:48
by prosper
Kuule Bluesmell kas Sul on see mCX2 või see vana mCX 300S ? No igaljuhul on parem see uue võll sest ta on tugevama konstruiga. Ja stabilisaatori varras võiks ka olla uue oma sest siis saab järsemaid pöördeid võtta ei käi vastu alumisi labasid.
Aku laadimisega kasutan adapterit. Patareidega oli vist jama kui mäletan ja sellepärast muretsesin kohe selle nelja pesaga adapteriga laadija.Mõõtsin spetsiaalselt aku laadimise tsüklit ning oli nii et 20 min laadimist ja 15 min vilkus kuni ära punane tuli kustus.See oli ühe aku puhul.Ehk proovin mõnda teist ka ja võibolla on kõik akud erinevad ,ei oska praegu öelda.

Posted: Mon Oct 11, 2010 1:05
by Bluesmell
prosper wrote:Kuule Bluesmell kas Sul on see mCX2 või see vana mCX 300S ?
Mul on ikka see vana versioon. Olen mõelnud, et mingi aeg teen upgrade.
Mina laen oma akusid LiPo laadijaga selle junniga 6 tükki korraga: http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... duct=10621

Image

Posted: Mon Oct 11, 2010 10:33
by JazZ
Bluesmell wrote:
prosper wrote:Kuule Bluesmell kas Sul on see mCX2 või see vana mCX 300S ?
Mul on ikka see vana versioon. Olen mõelnud, et mingi aeg teen upgrade.
Mina laen oma akusid LiPo laadijaga selle junniga 6 tükki korraga: http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... duct=10621

Image
Sellega laadides ei saa ju laadija aru kui näiteks üks aku varem täis saab ja laeb selle üle ju!? See nagu ohtlik ju.

Posted: Mon Oct 11, 2010 18:49
by Ufonaut22
Kas mõnda teist 6V adapterit ei või laadija tarbeks kasutada?

Posted: Mon Oct 11, 2010 20:38
by pipercub
laeb selle üle ju
Lipode laadimise lõpposa käib fikseeritud pingel max 4,2V ja ülelaadimise ohtu pole.
Väike oht on laadimise algul, fikseeritud voolu ajal. Seda ka juhul, kui 3 või rohkem akut 6-st on täis laetud või rikkis. Mis on vähe tõenäoline.
Tegelt on paralleelset laadimist katsetatud ja asi toimib.

Laadimise põhimõte on sama, mis pliiakudel - alguses laetakse etteantud vooluga täispingeni ja sealt edasi samal pingel voolu katkemseni.
Ehk teiste sõnadega , laadija on piiratud voolu ja fikseeritud pingega toiteplokk.
160mAh1S aku puhul siis 1C laadimisel piirangud 160mA ja 4,20V.
6 paralleelse elemendiga loomulikul 6x160=960mA.

See on veidike lihtsustatud kirjeldus.

Posted: Mon Oct 11, 2010 20:39
by JazZ
Ufonaut22 wrote:Kas mõnda teist 6V adapterit ei või laadija tarbeks kasutada?
Miks Sa mõnda teist kasutada tahad? On mõni teine oluliselt odavam? Või on Sul mõni olemas?
Originaal on Fast Hobbies poes täiesti kohapeal olemas.

Kas mõnda teist kasutada võib, ei oska mina kommenteerida. Kui tehnilised andmed on samad mis originaalil, siis ei tohiks midagi juhtuda.

Posted: Mon Oct 11, 2010 21:24
by titan
Akude paralleelselt laadimine on võrreldav ühendatud anumate printsiibile, mis meil tuttav füüsikast. Sellest on siin foorumil ennem ka juttu olnud koos viidetega välismaisele foorumile, kus asja olemus ilusti lahti seletatud on.

Posted: Mon Oct 11, 2010 22:00
by Ufonaut22
JazZ wrote:
Ufonaut22 wrote:Kas mõnda teist 6V adapterit ei või laadija tarbeks kasutada?
Miks Sa mõnda teist kasutada tahad? On mõni teine oluliselt odavam? Või on Sul mõni olemas?
Originaal on Fast Hobbies poes täiesti kohapeal olemas.

Kas mõnda teist kasutada võib, ei oska mina kommenteerida. Kui tehnilised andmed on samad mis originaalil, siis ei tohiks midagi juhtuda.
Mul kodus on kaks universaalset adapterit 1.5-12V. Mõtlesin, et kasutaks üht neist, aga võimsamal on max voolutugevus ainult 700mA. Sellel originaalil paistab 1,5A olema, eks peab selle ikka millaski ära tellima. Patareisid läheb nagu leiba :D
Kas need väikeseid ühe elemendiga lipod lähevad üle laadides sama moodi põlema nagu suured ja võimsad, mitme elemendiga lipod?

Posted: Mon Oct 11, 2010 22:19
by ak
Hei,

ei usu, et laadija voolutugevus oluliselt kõrgem peaks olema, kui max aku laadimisvool? Kui akud on 180mAh, laetakse 1C'ga ja toitekas annab 700mA, siis peaks enam kui küll olema ju?

AndrusK